Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Spoor Z in de kast.

Gestart door Frajoko zaterdag 12 september 2020, 16:51:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Spoor Z in de kast.
Lid sinds: 2018

offline
Spoor Z in de kast.
De vorige layout (oude-topic) kwam niet van de grond.... dus dan maar een voor gevormde aangeschaft.
Moet zeggen dat ik er tevreden mee ben, nu alleen weer de rails poetsen omdat er lijmresten op zitten van de vorige lay-out.
Twijfel nog over de werking van de wissels.. heb ze nog niet elektrisch getest na de demontage.
Maar goed..... voorlopig ziet dit er al beter uit dan ik in gedachten had.

Re: Spoor Z in de kast.
Lid sinds: 2018

offline
Re: Spoor Z in de kast.
was nog bezig.... ;)
Re: Spoor Z in de kast.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Spoor Z in de kast.
Je komt zo wel uit de kast, zogezegd, met je z-baantje. Veel succes. :thumbup:
Re: Spoor Z in de kast.
Lid sinds: 2020

Eine Kuh macht muh, Kühe machen mühe :D

offline
Re: Spoor Z in de kast.
Ziet er niet verkeerd uit zo! Ben wel benieuwd hoe dit vordert...
Re: Spoor Z in de kast.
Lid sinds: 2018

offline
Re: Spoor Z in de kast.
Update 2021: nog wat aan landschap doen, en verlichting aanbrengen. Laatste is nog een puntje om de juiste lantaarntjes te vinden. Als ik de afmetingen zo zie op foto's lijken ze me wat te groot en komt de verlichting bijna boven de huisjes uit. Heb wel lantaarns op het oog van Viessmann (7174). Heb een tweede starterset aangeschaft om in twee baanvakken te rijden, echter loopt de "oude" lok harder dan de nieuwe, blijkt dus een heel ander motortje in te zitten. Moet ook nog het slippen op de helling oplossen, en het stil vallen op sommige wissel(s). Dus voorlopig nog knutselen op de vierkante millimeter.
Re: Spoor Z in de kast.
Lid sinds: 2018

offline
Re: Spoor Z in de kast.
Hier weer even een update van de kastbaan:
Wat close-up foto's van de Z-kastbaan. (NOCH - MERAN)
Op jacht naar verlichting... :)