Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

De Zolderbaan van Sef

Gestart door Sef zondag 18 november 2018, 20:11:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De Zolderbaan van Sef
Hoi,

na jaren heb ik mijn treintjes weer van zolder gehaald en ben ik weer plannen gaan maken, eerst thuis moeten zoeken naar een geschikte ruimte waar ik ook een voldoende grote tafel kwijt kon, daarna een tafel in elkaar gezet en een baanontwerp gemaakt.

Ook bij de kids eerst even gepeild of ze het leuk vinden en misschien af en toe mee willen helpen.

Hieronder mijn vorderingen:
Re: De Zolderbaan van Sef
Uiteindelijk na wat proberen en keer op keer veranderen en aanpassen hierop uit gekomen. Je ziet de ruimte is beperkt maar ik heb daardoor niet minder plezier in het bouwen en knutselen. In deze fase ben ik de wissels aan het aansluiten en de track aan het optimaliseren, hoogteverschillen aan het aanpassen en aan het zorgen dat alles zo vlekkeloos mogelijk loopt.
Re: De Zolderbaan van Sef
Lid sinds: 2012

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

offline
Re: De Zolderbaan van Sef
Hoi Sef,

Ziet er mooi uit het ontwerp. Leuk dat je met de M-rail (weer) gaat rijden!  :thumbup:
Re: De Zolderbaan van Sef
Leuk baantje zeg!
Re: De Zolderbaan van Sef
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De Zolderbaan van Sef
Nog een m-railer. Ik ga je volgen.
Re: De Zolderbaan van Sef
Ziet er veelbelovend uit. Succes met de verdere opbouw van je baan  :thumbup:
Re: De Zolderbaan van Sef
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De Zolderbaan van Sef

Heerlijk ouderwets uitziend baantje, Sef  :thumbup:

Ik zou wat platen tegen de muur ( en stukje dak ) zetten en grijsblauw verven, dan ziet het er meteen veel beter en lichter uit.

Grtz Tony
Re: De Zolderbaan van Sef
Goeie tip. Ga ik doen Tony, maar alles op zijn tijd...
Re: De Zolderbaan van Sef
Lid sinds: 2013

offline
Re: De Zolderbaan van Sef
Ontzettend leuk!

mvg Frans
Re: De Zolderbaan van Sef
Lekker analoog. Niks mis mee!
Re: De Zolderbaan van Sef
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: De Zolderbaan van Sef
Op een schaal van 1 tot 10: 11 punten!
Re: De Zolderbaan van Sef
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De Zolderbaan van Sef
Kijk, dat zijn nou baantjes naar mijn hart :favorite:.
Lekker veel spoor en lekker ongecompliceerd bouwen.
Tip: als je de wanden nog lichtblauw/grijs wil schilderen, doe het dan nu en niet als laatste als je baan klaar is! Ik heb t achteraf gedaan en had spijt er niet mee begonnen te zijn.
Re: De Zolderbaan van Sef
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: De Zolderbaan van Sef
Heerlijk nostalgisch inclusief de ongeving. Ik heb mijn eerste grote baan ongeveer 10 jaar lang op de vliering bij mijn ouders gehad. Zag er ongeveer ook zo uit (ongeisoleerd). Bij jou lijkt het alleen nog wat somberder. Dus dat idee van Tony en Hans met geschilderde platen is zo gek nog niet. Kun je mogelijk gelijk die muur isoleren. En ga je ook nog iets met het dak doen (ook isoleren bijv.). Zou dat dan ook lichter van kleur maken; dan lijkt alles inclusief je baan groter. Kan de tafel nog naar voren? Dan kun je er aan de achterkant beter bij. Hij is eigenlijk te breed voor een goede bereikbaarheid. Of op wieltjes plaatsen? Gr Gertjan
Re: De Zolderbaan van Sef
Lid sinds: 2015

offline
Re: De Zolderbaan van Sef
Sef,

Baantje ziet er best leuk uit, kga dit blijven volgen. En ja, de gegeven tips zijn zeker te overwegen i.v.m. de isolatie en het schilderwerk. Had vroeger ook een baan op een niet-geïsoleerde zolder, 's winters barkoud en in de zomer snikheet...
Maar verder veel succes en plezier aan het verderbouwen.

Mvg, Luc
Re: De Zolderbaan van Sef
Hoi allemaal, en voor iedereen een gezond en voorspoedig 2019!

Ik heb al een tijdje niets meer van me laten horen, maar hierbij even een update. Eventjes heeft de bouw stil gelegen maar snel genoeg heb ik de draad weer opgepakt. Ik miste een wat rails om mijn baan verder uit te kunnen bouwen, maar marktplaats is wat dat betreft een geweldig medium.

De baan evolueert nog steeds, ik had een keerkring maar er moest natuurlijk een tweede komen om in beide richtingen te kunnen rijden. Tafeltje bij geplaatst, dat kan en moet nog wat netter, maar dat komt wel.

Ik had ook een begin gemaakt aan heb bouwen van tunnels, maar dat beviel niet, dus dat weer afgebroken en een nieuw plan bedacht. daar ben ik nu gebleven. Lekker uitproberen met piepschuim en het lijmpistool.

Hier onder mijn vorderingen.
Re: De Zolderbaan van Sef
Nog 1 fototje
Re: De Zolderbaan van Sef
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De Zolderbaan van Sef
Ja er is nog genoeg M rails in omloop en als iemand zijn zolder op gaat ruimen komen ze vaak dozen vol tegen en ja dan is Marktplaats een mooi medium om verkoper en koper bij elkaar te brengen.

Succes met de verdere opbouw.



Mvg,

Peter Degeluidsman