Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

wat is de waarde van mijn collectie?

Gestart door w_vriens zondag 18 november 2018, 18:00:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wat is de waarde van mijn collectie?
Goedenavond allemaal,

Nu zit ik met een vraag die ik niet beantwoord krijg met het zoeken op google.
Ik heb een grote collectie geerfd van mijn ouders en ik weet nog niet echt of ik het wil oppakken.
Kunnen jullie mij misschien helpen met de waardebepaling? Hieronder enkele foto's

Re: wat is de waarde van mijn collectie?
.
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
.
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
.
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
en 3 dozen vol transformators.
2 dozen vol met treinbanen en enorm veel extras zoals huisjes en andere aankleding
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
Het is lang niet volledig, maar je kunt deze site eens raadplegen. Als je een (gratis) account aanmaakt, kun je waardes opzoeken. En dan zul je zien dat die enorm afhankelijk is van de staat van het materiaal, daarom is het ook verre van eenvoudig, om niet te zeggen onmogelijk, om vanaf jouw foto's te bepalen wat het waard is.
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
Aanvulling: Ik zag de Märklin locomotief E 32 (artikelnr 3187) er tussen staan. Ik heb hem even opgezocht op de genoemde site. Resultaat: ? 110 voor een nieuw, ongebruikt exemplaar, ? 70 voor een exemplaar in uitstekende staat en ? 40 voor eentje in goede staat. Als de lok regelmatig z'n rondjes gedraaid heeft, is hij waarschijnlijk in goede staat of minder. Voor materiaal in minder dan goede staat geeft de site geen waarde.
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
dank je voor de reacties... ik zal eens even kijken. ik heb nog veel meer in dozen maar is gewoonweg teveel om alles uit te stallen. dus ga er maar eens rustig voor zitten.
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
Hallo,
de blauw lok in plaatje DSC_3497 (SNCF) is overgeschilderd; die is echt vrijwel niets meer waard.

RoelofS
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
EDit  - ik zei overgeschilderd - maar bij nader inzien twijfel ik eraan of het wel Marklin is - ik zie geen sleepcontact...
Vergeet in dat geval mijn opmerking over de kleur...
Dat geldt ook voor de  de daaropvolgende groene 2-asser.
Andere merken weet ik niets van...

RoelofS
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
hallo, er zit inderdaad veel Lima/Jouef tussen, kan je er al gemakkelijk van tussen halen, Marklin locomotieven hebben altijd een volmetalen chassis
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
Citaat van: Northlander op maandag 19 november 2018, 14:29:56

Marklin locomotieven hebben altijd een volmetalen chassis


Ja en.....? Is dat dan meer waard?
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
nee hoor, stukken minder !
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
 @citaat @citaat
Ben Dat zegt hij toch ook niet, alleen dat je eventueel daar een marklin loc. Aan kan herkennen ??

En ja is meer waard, plastic doet niets per kilo, zink 0,001 cent, een wezenlijk verschil  O:-D >:-D


De waarde , als alles werkt/netjes is enz. , van wat hier in de plaatjes word getoond schat ik tussen de ?500 en ?650.
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
Het getoonde materiaal zie je op elke stand op een ruilbeurs in overvloed liggen.
En het meeste ligt er al jarenlang. Men raakt het aan de straatstenen niet kwijt.

Groetjes
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: wat is de waarde van mijn collectie?
Gemiddeld max ?10 per wagentje.
De locs gemiddeld ?29

De nieuwere glaskast doet wel ?80
De shell wagens 12,50
En het nieuwere setje met het vrachtwagentje ?35
Verder de krokodil ?40

Zo Kom ik op mijn bedrag   :)