Met C-rails vind ik de draaischijf 7186 lastiger goed in te passen in een baanontwerp dan de draaischijven 7286 en 74861. Tenzij je wat rails gaat bewerken, moet je bij iedere aansluiting een M-C-overgangsrail gebruiken. Dat kost ruimte en beperkt de mogelijkheden enigszins. Een tweede nadeel is de vaste plaatsen van de aansluitingen, waarbij twee keer de hoek tussen twee aangrenzende aansluitingen ook nog eens heel merkwaardig is: 17º en 28º. Maar goed, Kevin wil deze draaischijf gebruiken dus dat heb ik als vast gegeven genomen.
Ondertussen heb ik de dalende sporen bij elkaar gebracht, zie de roze sporen in de onderstaande plaatjes. Vanaf de (roze) wissels rechtsvóór gaat het verder naar beneden. Met nog een halve omwenteling ben je al bijna 20 cm onder de groene sporen. Dat kun je zien in het laatste plaatje, de 3D-impressie. Ik zou er nog een extra omwenteling onder leggen, bijvoorbeeld met rechte stukken van 343 of 360 mm in de spiraal, dan krijg je flink wat werkruimte boven het schaduwstation.
Gezien de diepte van de baan zul je nog iets moeten bedenken voor de bereikbaarheid van de sporen die ver van de rand liggen. Dat is de reden dat ik rechts die diepe inham heb getekend, maar voor de linkerkant moet je zelf iets bedenken. In het gebied met de draaischijf ligt zóveel rails, dat een toegang van onderen niet mogelijk is. Daar zul je moeten steunen op de baan om overal bij te kunnen komen.