Nieuws: Maak kans op de speciaal door Bart gespoten 12,5 3rail jubileum loc (1100 serie). Lees -klik hier- hoe je kans kan maken op deze unieke loc!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbesturing & Software
| |-+  Digitale Märklin Besturing
| | |-+  seinen plaatsen
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: seinen plaatsen  (gelezen 402 keer)

bennie

• Nieuwe Gast
seinen plaatsen
« Gepost op: dinsdag 13 november 2018, 21:00:13 »

hallo
kan iemand mij uitleggen hoe ik een sein plaats en de trein rustig stopt ..wat heb ik nodig ,, ik heb er weinig verstand van dus kom maar op met advies
IK rij met marklin
groetejs  BEN

Yeoman

• Stamgast
Re: seinen plaatsen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 13 november 2018, 22:33:05 »

Hoi Ben,

Je zou dit draadje eens aandachtig kunnen lezen ==> Klik...

Groeten,
Ton.
Groeten,
Ton,
3railforum modulebaan team.

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 14 november 2018, 08:29:33 »

hoi,

ik heb er weinig verstand van dus kom maar op met advies

Wat heb je al gedaan om er een beetje verstand van te krijgen? Heb je op webzijdes naar informatie gezocht? En ook eens bestudeerd? Ben je eens naar een beurs geweest om daar eens te vragen of bij een modelspoorclub? Of is het gewoon de vraag hier neerzetten en hopen dat iemand zoals Ton het een en ander voor je uitzoekt? Dus wat weet je al wel allemaal?

IK rij met marklin

Kan je ook niets aan doen.  :D  :D

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

Robert

• Zeer Toffe Gast
  • MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 14 november 2018, 12:08:49 »

Hoe rijd je?
Digitaal?

Marklin heeft remmodules die je in combi met schakelrails en seinen kan toepassen; behoorlijk prijzig overigens.....

Als je ‘volledig’ digitaal rijdt en de baan met isolatoren in secties verdeelt en bezetmelders toepast, kun je met besturingsoftware ( ik gebruik bv. Windigipet) per remsectie en per loc de snelheid, optrek- en afremkarakteristiek instellen.

Voor rijden vanaf de PC heb je uiteraard wel een digitale centrale / interface nodig. Rij je alleen met een Marklin handset, dan is de combi met seinen/ treinbeïnvloeding een optie.

Kern van het antwoord is: hoe groot is een baan, hoe wil je rijden, met hoeveel locs, wat vind je leuk.
Kortom: het eigen ambitieniveau is bepalend voor de keuze, de financiële dimensie ( niet te vergeten) en wat je zelf leuk vindt!

Mvrgr
Robert