Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

37610 DIP-schakelaars

Gestart door RoelofS zondag 18 november 2018, 01:35:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
37610 DIP-schakelaars
Lid sinds: 2009

offline
37610 DIP-schakelaars
Hallo,
ik heb (tweedehands) een UnionPacific (37610) diesellok aangeschaft. Deze heeft een "ouderwetse" DIP-schakelaar voor de adressen.
De eerste 1/tm 8 kunnen dan ook, vlgs de handleiding, zo worden ingesteld dat er een adres van 1-80 wordt gekozen.
  Er zit echter geen 8-polige, maar een 10-polige DIP-switch op de decoderprint.
( de handleiding heeft een plaatje waarop de 10-pos. schakelaar te zien is; de decoder lijkt dus origineel)
Ik heb niet kunnen achterhalen waar de laatste twee voor dienen - als ze al ergens toe dienen. Het zou echter de eerste lok zijn waar ik een 10-pos. DIP-switch aantref, die nergens voor dient. De handleiding zwijgt erover - letterlijk in alle talen!
Bij mijn weten heb ik een andere lok (37050) met zo'n 10 positie-schakelaar, waar die laatste posities gebruikt worden om de relatie tussen draaisnelheid van de wielen en het synchroongeluid te kiezen oid. Het doet daar in ieder geval iets.
Bij de 37610 heb ik dat nog niet ontdekt.
  Weet iemand toevallig of de laatste twee DIP-schakelaars (9 & 10) in de 37610 functioneel zijn ?

m.vr.gr.
RoelofS
Re: 37610 DIP-schakelaars
Ben den Hollander
gast

Re: 37610 DIP-schakelaars
Nummertje 9 geen functie, nummertje 10 is bedoeld voor het frontsein: altijd aan of afhankelijk van de rijrichting aan.
Re: 37610 DIP-schakelaars
Lid sinds: 2009

offline
Re: 37610 DIP-schakelaars
Ben, bedankt voor de info.
Hoe kom je daar eigenlijk aan ? Ik kon het nergens vinden!

gr.
RoelofS
Re: 37610 DIP-schakelaars
Ben den Hollander
gast

Re: 37610 DIP-schakelaars
Hier, http://www.web-hgh.de/index_jsm_moba.htm en voorts even zoeken op artikelnummer.