Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

ice 3

Gestart door Gjleeke maandag 12 november 2018, 22:02:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ice 3
Gjleeke
gast

ice 3
Hallo,
Heb een probleem met adres in stellen van de ice 3 in mijn mobile station 60657.
Er zitten 2 decoders en staan allebei op adres 3, maar de trein reageert niet op het adres.
Wat doe ik verkeerd of wat is er verkeerd.
Wie kan mijn helpen.

Mvg,
Gert-Jan
Re: ice 3
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: ice 3
Wat bedoel je met twee decoders?

Je hebt waarschijnlijk een hele oude decoder die geïntegreerd is met de printplaat.

Beide dipswitches schakelaars hebben een aparte functie, eentje volgens mij voor motorbesturing en de andere voor de sleperwissel met front en sluitlichten. Weet ik niet meer precies.

Als de ICE niet reageert op je MS en de adressen zijn juist ingesteld dan lijkt waarschijnlijk de decoder overleden.
Re: ice 3
Lid sinds: 2014

offline
Re: ice 3
Heb alle schakelaartjes al is een paar keer heen en weer gedaan,mocht dit niet werken dan heb ik heb nog wel zo'n print liggen of je moet voor de ombouw print van John(looney tunes)gaan.
Re: ice 3
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: ice 3
Een print met dubbele dipswitch zit in de ICE-3 406 van de NS.
Probeer eerst eens een aantal keren de schakelaars om te zetten, zodat de contacten van de dipswitch weer iets beter worden;
Anders zou een draadbreuk ook nog de oorzaak kunnen zijn. (bij de koppelingen nar print)

Mvg Marcel
Re: ice 3
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

online
Re: ice 3
Hallo,

de dubbele decoder die jij hebt zijn Motorola oud, dit zou je als instelling moeten kiezen en hebben geen richtingsherkenning,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: ice 3
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: ice 3
Er zit een Moterola II in Walter.
(schijnwerpers op F2 of F3)
Dus rijrichting blijft in geheugen staan.

Mvg. Marcel
Re: ice 3
Gjleeke
gast

Re: ice 3
Hallo allemaal,

Heb het voor elkaar.
Een paar keer heen en weer en toen deed hij het wel.
Bedankt voor de reacties  :thumbup:

Mvg,
Gert-Jan