Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Fleischmann draaischijf weigert te draaien

Gestart door minitreintje zondag 04 november 2018, 18:05:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann draaischijf weigert te draaien
Op de baan van de club hebben we een Fleischmann draaischijf welke we graag analoog zouden wensen te bedienen.
Hiervoor levert Fleischmann een bijhorende draaiknop achtige bediening.

De draaiknop heeft 2 inputs (zwart en wit) en 3 outputs (grijs, geel rood), deze kleuren komen overeen met die van de draaischijf.
Ik heb enkel deze 3 draden aangesloten op de draaischijf. De 2 gele + 1 witte die over blijven op de draaischijf dienen om locs te voeden.

Helaas werkt de schijf voor een bepaalde reden niet, de schijf klikt wel als je aan de knop draait maar de motor doet helaas niets.

Heb ik iets fout aangesloten? Ik heb me gebaseerd op deze handleiding: http://www.gaugemaster.com/instructions/FM%20Turntable.pdf

Vriendelijke groeten,
Dylan
Re: Fleischmann draaischijf weigert te draaien
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Fleischmann draaischijf weigert te draaien
Al geprobeerd om de overige draden ook aan te sluiten? Misschien dat de motor die toch nodig heeft?

Gr.  Charlie
Re: Fleischmann draaischijf weigert te draaien
@Charlie nee nog niet, misschien dan toch eens proberen maar ik had ze doorgemeten en deze kwamen gewoon toe op de brug van de draaischijf.
Re: Fleischmann draaischijf weigert te draaien
Volgens mij is deze Fleischmann familie van de Marklin 7276. Ik moet bij analoog gebruik van deze Marklinvariant alle bedrading aansluiten. De gebruiksaanwijzing van de Marklin is in Pdf te downloaden. Misschien heb je er wat aan?
Re: Fleischmann draaischijf weigert te draaien
Hallo Dylan hij is goed aangesloten.
De klik die hoort komt van de spoel die onder de brug zit,deze moet een contact in schakelen onder de brug.
Of hij maakt daar geen goed contact of de motor functioneerd niet goed of de motor is stuk.
Je kunt hem naar mij brengen of opsturen.

Mvrgrt. jo
Re: Fleischmann draaischijf weigert te draaien
En nog even de gebruikshandleiding in meerdere talen.
http://hetspoor.com/handleidingen/f6154/f6154.html
Succes
Re: Fleischmann draaischijf weigert te draaien
@Ton: inderdaad beide zijn praktisch identiek
@Jo: De brug heeft gedraaid met een decoder zonder problemen. Daarom dat ik het zo vreemd vind, ik ga de brug er eens uithalen en handmatig testen.

Komend weekend meer info dus!

groeten,
Dylan