Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

König Ludwig II Baan: Kasteel Neuschwanstein eindelijk op de baan.

Gestart door Arnold zondag 04 november 2018, 17:23:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Leuk filmpje Arnold, er liggen bij jou ook de nodige wissels in de baan  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
 @citaat

Om op deze baan toch overal een beetje te komen, heb ik toch de nodige wissels moeten gebruiken, 34 stuks.
En 7 niet aangedreven.
Toen im bezig was, wist ik niet dat ik er nog nog zo veel zou leggen. Maar dat telt snel op, en je gaat het pas merken sls je ze gaat nummeren.

Gr,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Nieuwe aanwinst Esu 4A booster (Foto van Google gehaald), kon ik voor een hele mooie prijs kopen.

Ik had dat de M4 (MFX) locs zich niet meer aanmelde, nu had ik iets gelezen over dat er dan te weining spanning of zo iets is op de baan.
Nu wil ik mijn schaduwstation afscheiden van mijn hoofdbaan, en daar deze booster op aansluiten, en de ecos op de hoofdbaan.

Gr, Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
hoi,

Citaat van: Arnold op donderdag 08 augustus 2019, 08:11:49
Ik had dat de M4 (MFX) locs zig niet meer aanmelde, nu had ik iets gelezen over dat er dan te weining spanning of iets is op de is.

Het probleem zit hem meer dat je mogelijk te veel spanningsverlies in je draadjes hebt. Welke draaddiktes gebruik je? Als je van dat hele dunne draad  (0,14mm2) gebruikt die vervangen door dikker draad. Zelf heb ik standaard 0,50mm2 naar de spoorstaven als aftakking op Centrale voedingsleiding of ringleiding. Bij mijn baan heb ik een minimaal verlies aan spanning in de kabels ondanks een aantal connectors.

Groet Ronald.
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
 @citaat

Dank je wel voor je reactie.
Ik 3 lasdozen onder de baan, en heb 0,14 draad van de rails naar de lasklem, en vanuit die lasklem 0,25 naar de centralen.

Gr,
Arnold

Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Mijn ringleiding is 1,5 mm2, een paar kenners hebben me in een ander topic verteld dat dat ruim voldoende is. Aftakkingen naar de rails zijn 0,25 mm2. Alles bij elkaar zijn het een paar honderd draadjes.
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Hi, Ik gebruik volgende:
Ringleiding: 2,5 qmm
Aftakking naar : decoders en aansluitrails: 0,75 qmm
Tussen decoders en wissels etc : 0,55qm
Reden: hier ergens gelezen op het forum
Groetjes
Wim
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Hoi Arnold,

Te dunne bekabeling kan dit soort problemen veroorzaken, maar heb je ook gekeken welk voltage je ECoS aangeeft?
Ook het voltage van je booster die je op deze manier in te stellen.

Aan de zijkant van je voeding zit een zwart schroefje waarmee je het voltage kunt aanpassen.
Voor een H0 baan moet het zo?n 19V zijn.


Mvg,

Peter Degeluidsman


Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Citaat van: Arnold op donderdag 08 augustus 2019, 08:11:49

Nieuwe aanwinst Esu 4A booster.....


Over spanning is al het een en ander gezegd.

De Ecos heeft een stroommonitor aan boord, je kunt actueel het stroomverbruik bekijken, mogelijk heb je helemaal geen booster nodig. Op mijn baantje rijden 5 - 7 treinen tegelijk met nog geen 2A verbruik. ;)

Gebruiksaanwijzing Ecos blz.44:

Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
hoi,

Citaat van: Arnold op donderdag 08 augustus 2019, 09:21:20
Ik 3 lasdozen onder de baan, en heb 0,14 draad van de rails naar de lasklem, en vanuit die lasklem 0,25 naar de centralen.

Dat is aan de dunne kant. Zelf zou ik echt de bedrading vervangen door dikkere bedrading. Zeker van van lasklem naar de centrale. Dat zal al een stuk schelen. De draadjes van de baan naar de lasklem zou ik ook aanpakken als je bezig bent.

Daarnaast zal je minstens een spanning van 19 volt op je baan moeten zetten om het MFX-protocol goed te laten werken. Dus die kan je ook nog aanpassen zoals Peter en Ben dat aangeven.

Groet Ronald.
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Heel erg bedank voor jullie reacties.

Dit van die dikkere bedrading had im eerder moeten weten.Ik ben uitgegaan van de dikte van de draden die je bij je aansluitrails krijgt.

Ik ga even kijken hoeveel werk dat is om nu alsles net klaar is, om dat alles weer te gaan veranderen.
Als er echt geen andere oplossing is, moet ik er aan geloven :?

Mvg,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Ik denk toch dat je bedrading dik genoeg moet zijn, je baan is -met alle respect- niet dusdanig groot dat je erg lange bedrading nodig hebt. Ik vermoed dus dat t wel los zal lopen, zeker ook omdat je meerdere voedingspunten hebt.
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
 @citaat

Bedank voor je reactie.
Ik heb op in mijn schaduwstation op elke rails aan het begin en einde voeding heb aangesloten. De om de 2,5-3M een voedings punt aanbrengen, had ik ergens gelezen. Dus dat heb ik gedaan.

Het word misschien een probleem als ik met meerdere treinen ga rijden, en waar ook nog verlichting is ingebouwd enzo.

Gr,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Gisteren even een dagje voor me rust naar Aachen, kom ik daar, hele markt vol met voetbal fans, en overal politie, helikopters.

Ook even naar Hünerbein op markt 15 geweest, wat een mooie tent is dat zeg.
Toch nog wat preiser um 1900 poppetjes gevonden.
Daar gaan we zeker weer een keertje heen.

Gr,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Citaat van: Arnold op zondag 11 augustus 2019, 06:57:17
@citaat

Bedank voor je reactie.
Ik heb op in mijn schaduwstation op elke rails aan het begin en einde voeding heb aangesloten. De om de 2,5-3M een voedings punt aanbrengen, had ik ergens gelezen. Dus dat heb ik gedaan.

Het word misschien een probleem als ik met meerdere treinen ga rijden, en waar ook nog verlichting is ingebouwd enzo.

Gr,
Arnold

Had je ook nog naar het voltage gekeken ?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
 @citaat

Hi Peter,
Nee, nog niet, was nog niet boven geweest.
Ik ga nu naar zolder, en en even kijken.

Gr,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Hij staat nu op 18.3V/52°C

Fijne zondag,

Gr,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Hoi Arnold.
Je kunt het voltage dan beter iets hoger zetten en zien of dit dan beter werkt.
19V (zoals Ronald en Peter al aangaven) zal beter resultaat geven.
(Ik had dit zelf met mijn digitale spoor 1 KM1 locs, centrale stond nog op H0 (18,5V) en alles werkte pas goed boven 20V.)

De "oude" Preisertjes zijn erg leuk en helaas maar weinig van te koop.
Welke setjes zijn dit?
Ik heb veel van dit soort setjes verzameld maar deze combinaties zitten er niet bij.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
 @citaat

Hi Albert-Jan,
Zie foto voor de nr's

Ik ben aan rijden, maar vind toch dat sommige loc's toch lastig over de Engelse kruis wissels (C-rails) gaan, en zelfs soms blijven steken, terwijl de wielen gewoon doordraaien.
Meer mensen hier last van?

Gr,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Hoi Arnold.
Bedankt voor de nrs.
De 138 (12138) is samengesteld uit div. setjes en de 0176 (12176) is compleet en origineel.
Preiser geeft ook aan dat behalve de jubileum setjes, vrijwel alles nog steeds (nieuw) leverbaar is maar ik heb ook oudere Preisertjes die ik niet meer vinden kan.
Vooral van TP 1 en 2 zijn er maar weinig dus altijd leuk om weer wat "nieuwe" te zien! :thumbup:

Dat met de kruiswissels heb ik (soms) ook, meestal met bepaalde locs en/of wagons met verlichting.
Bij een enkele alleen met afbuigen maar bij andere soms ook met gewoon rechtdoor! 8o
Het is (helaas) en bekend probleem en je kunt dit meestal oplossen door te zien wat dit veroorzaakt en daarna buigen, vijlen of andere strijkregel inbouwen.
Veel werk en (meestal) wel de moeite waard.

Succes! O:-D
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Op de engelse wissels op mijn baan gaat ook wel eens wat fout, vaker dan op gewone wissels, maar jouw beschrijving herken ik niet. Als er bij mij een loc stopt op een engelse wissel, draaien de wielen ook niet meer en is blijkbaar de stroomtoevoer onderbroken. Als ik de treinen niet heel langzaam over de wissels laat rijden, vallen ze ook niet stil, dat is mijn 'oplossing'. Dat bij jou de wielen nog draaien, is alvast een bruikbare aanwijzing. Blijkbaar is de stroomtoevoer nog in orde.

Gaat het om een paar locs met dezelfde problemen op veel engelse wissels, dan ligt het blijkbaar aan die locs. Als daarentegen veel locs dit probleem hebben op één engelse wissel, ligt het blijkbaar aan die wissel. Ook de positie van de wissel op de baan kan nog van belang zijn. Een engelse wissel in een stijgend spoor levert meer weerstand op, om maar eens wat te noemen.

Ik heb wel wat suggesties voor het geval je denkt dat het aan bepaalde locs ligt. Je zou de antislipbandjes eens kunnen controleren. Als sommige wielen draaien maar niet alle, zou je kunnen controleren of de wielen op de stilstaande as op de goede afstand staan. Met de verkeerde afstand zou het wielstel wel eens klem kunnen raken. Als de antislipbandjes en de wielafstanden in orde zijn, zou je nog kunnen onderzoeken of er iets scheef zit, uitsteekt, verbogen of verschoven is. Er zal immers iets moeten zijn dat de loc tegenhoudt.
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Hoi Arnold,

Zoals AlbertJan al aangaf mag het voltage nog wat omhoog, zeker naar 19V.
Mijn eigen ECoS en boosters staan allemaal op 19,3V


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
 @citaat

Hi Albert-Jan en Peter,
Dank jullie voor jullie reacties.
Ik heb hem vanavond op 19.3V gezet, maar nog geen M4 aanmelding.
Ga van het weekend de booster er tussen zetten.

Mvg,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Heb je een multimeter tot je beschikking?

Zo ja meet dan eens de spanning op de uitgang van je Ecos en daarna op het punt waar je problemen ondervindt. Gewoon op dc laten meten. Een keer met zo min mogelijk treinen aan en daarna met meerdere treinen actief.

Persoonlijk denk ik toch dat je hoofd ringleiding te dun is waardoor er teveel spanningsverlies optreedt. Dat heeft effect op het door de trein te verzenden signaal.
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
hoi,

Citaat van: Arnold op maandag 12 augustus 2019, 19:27:42
Ik heb hem vanavond op 19.3V gezet, maar nog geen M4 aanmelding.
Ga van het weekend de booster er tussen zetten.

Heb je het dikkere draad al gebruikt? Of dat nog niet? Maak een klein stukje spoor sluit daar je centrale op aan. Kijk dan of ze zich aanmelden met M4. Je weet zeker dat ze allemaal M4 / MFX hebben en niet toevallig een aantal DCC met Railcom aan? Als de treintjes zich aanmelden weet je dat je met de bedrading aan de gang mag ;)

Groet Ronald.
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Misschien een open deur Arnold, maar staat het vonkje bij M4 ( MFX ) nog aangevinkt ?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Bedankt voor jullie reacties,

#MdBruin#

Het enige wat ik merk is dat de ecos de M4 niet inschakeld op het programeerspoor. Ik heb 3 treinen laten rijden met geluid, en verlichting in wagonnen, zonder problemen.

#Ronaldk#
Niet alle loks zijn MFX, maar er zij er maar weinig. Al mijn loks staan al in de ecos, dus als ik de loc seleteer, komt hij gewoon op, en rijd. Ik zal een een dikkere draad naar mijn programeerspoor ook leggen.

#Peter#
:D Ja, daar staat een vinkje, dat wist ik zeker.
Maar toch gisteren met rijden even gekeken, kan geen kwaad, kan het perongeluk ineens uitgezet hebben. Maar omdat 95% van mijn locs MFX is, zou ik het appart vinden als hij uit stond.

Vandaag in Nijmegen geweest, daar stond deze hondekop.

Gr,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Ook heel leuk, ik ben ook zo nu en dan bezig in Miniworld met de bouw van Groot Brittannië.

Hier een video:



De foto's is Pendennis castle,  die ik voor op de baan daar heb gebouwd.

Mvg,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Ziet er goed uit Arnold . Waarom de aanmelding op het programmeerspoor niet werkt durf ik je niet te zeggen,  hiermee heb ik geen ervaring.
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Hoi Arnold,

Zitten de O en B aansluitingen van je programmeerspoor misschien gedraaid?

De ECoS geeft zowel op de main-track als programmeerspoor hetzelfde signaal af, alleen als je daadwerkelijk iets programmeert wordt de main-track afgeschakeld ( je hoort in je ECoS ook een relais schakelen ) en gaan de weg te schrijven gegevens alleen naar het programmeerspoor.

M4 ( MFX ) wordt naar de gehele baan gestuurd, het is dan ook niet nodig om een MFX loc op het programmeer spoor te plaatsen, hij mag overal staan.


Leuk dat jou gebouw in Miniworld staat, twee weken geleden ben ik er met vrienden nog naartoe geweest  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Al een tijdje niks laten horen, maar is veel te warm boven om iets te doen.

Geniet maar lekker van deze mooie warme dagen.

Gr, Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Nu heeft het kasteel ze vaste plekkie in Groot Brittannië,  bij Miniworld.

Gr,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
En een nieuwe aanwinst, deze Taurus vond ik zo mooi.
Het is dan wel geen Ep1, maar Ludwig II was toch de neef van Sisi.  :D
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Mooie loc.  :thumbup:

Jaegerndorfer toch?
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
 @citaat

Ja, is Jaegerndorfer, nu nog iets leuks voor achter deze dame.
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Mooie loc gescoord, Arnold  :thumbup:

Heb met bewondering naar het Engelse stuk miniworld gekeken !
Heel wat gereisd daar en ik zie veel heel herkenbare zaken  ;)
De sfeer van het landschap is ook goed getroffen.
Jij boft maar, dat je daar mee aan mag werken !

Grtz Tony
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Prachtige loc Arnold, ik ben wel bang dat je nu een probleem hebt, als er een Taurus over de baan volgen er meer  >:-D

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
#Tony#

Dank je wel,  zit te denken om er een railjet stammetje achter te hangen.

Ze zijn zijn goed bezig bij Miniworld, het was ook gezellig druk in de vakanties daar.

#Peter#

:D :D, Ik ben toch echt meer een stomer, maar Jägerndorfer heeft inderdaad een paar fraaie uit gegeven moet ik zeggen.
Deze heeft nog geen geluid V4.0 railcom, en rijd als een zonnetje. Maar dat geluid wat in de railjet zit is erg mooi.
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Opzoek naar een mooie stam achter de ÖBB Taurus (Sisi)
De nichtjet van LS model is wel heel mooi, masr ?500,- erg prijzig.
Ook de rode railjet stam is mooi.

Iemand nog een goeie idee?

Mvg,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Weet iemand het verschil tussen de Viessmann witte en blauwe verpakkingen?

Ik zie witte en blauwe met het zelfde nummer,  en op het oog ook zelfde artiekel er in zitten.

Of is er toch een groot verschil?

Mvg,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Best 3 rail vrienden,

Ben even 4 weekje goed uit de running geweest, en nu stil nog herstellende van een racefiets ongeval 22 September , waar ik met 42km/h onderuit ging, omdat er een voor me ze fietspompje verloor. En laat die nou net voor mijn voorwiel komen, waarddoor ik onderuit ging.

Maar het gaat weer goed, sinds 2 weeken weer halve dagen aan de slag, en het belangrijkste ik kan weer aan de baan rommelen.  :)

Mvg,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Hier wat foto's

Foto 1;
Eerste probeersel in koploper, maar zo ging ik nooit mijn baan in koploper krijgen.

Foto2;
Met veel hulp& aanwijzingen van Walter hoe ik moest tekenen in koploper, alles veranderd.

Foto3,
Hoe het was nadat ik mijn baan getekend had.
Dan testen, kwam ik er achter dat ik wel blok 32 in kom, maar niet uit🤔, wissel vervangen voor een X, een extra wissel in blok 30, nu kan ie er ook uit😃.

Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Mooi dat het al weer wat beter gaat, ik weet hoe lelijk je terecht kunt komen op de fiets. In 2013 zelf gevallen op de mountainbike in de stad, heb er helaas NAH aan overgehouden. De helm heeft mijn leven gered.
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
 NAH wasda?
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Hoi Arnold,

4 weken uit de running door een fietspompje  8o ze zeggen niet voor niets een ongeluk zit in een klein fietspompje hoekje.

Maar je bent weer boven Jan en lekker aan het tekenen in koploper, het is vaak passen en meten en dat kost veel tijd maar is leuk om te doen ( ik weet er alles van  :) ).



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Beste 3rail vrienden,

Marius
Dat is niet best, hoeft niet hard te gaan om raar te vallen.
Ik ben op me linker heup neer gekomen, en had mij zitbeen gebroken, daar kwamen ze pas na een week achter, want ze wilde geen foto's maken op de dag dat ik gevallen. Was na de val nog wel naar huis gefietst 25km, maar me buurman heeft me naar binnen moeten brengen. Me pezen en spieren waren zwaar beschadigd, kom me linker been niet meer zelfstandig optillen. Voelde bij elke stap of er een mes in me lies zat.
Ook nu nog, kan niet op links staan om me rechter in me broek te steken. Moet nog zitten me broek aandoen.
Had bijna geen schafschaafwonden, fiets heeft niks, en helm ook niet.
Ik had geluk hoor ik de docter nog zeggen.

Johnny
NAH= Niet aangeboren hoofdletsel.

Peter
Zeg dat wel, ik reed rondje ringvaart,  ik dacht dat moet goed gaan, daar zitten geen hoekjes in. Maar helaas :P :D

Het teken is leuk, en dan kom je fouten tegen, als dat van blok 32(muizentreinenval).
Jij bent ook goed bezig zag ik, zelfs je eigen cargo bedrijf begonnen. Wat met de paplepel is ingegoten gaat er nooit meer uit. :D

Fijne Zondag,
Mvg,
Arnold


Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Ach zo dank u
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Dus gelijk maar even valschermen geplaatst op mij baan.

En ik heb nog een leuk locschild gevonden van J.A.Maffei,  alleen volgens mijn klopt het nr niet, kan alleen 3126en 3129 vinden.
Maer het is een leuk hebben ding, en hij heeft de S2/6 gebouwd.

Mvg,
Arnold
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Leuk!

Waar vind je dat soort locschilden? Ebay?

Groeten,
William
Re: Mijn baan."Koning Ludwig II" Tour rond de baan, "Filmpje"
Mijn Brawa 40253, en Märklin 42755 Örient Express