Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic

Gestart door Herman05 donderdag 01 november 2018, 21:26:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Een Piko loc hoef ik niet , moet wel een echte M zijn he .

Mvg Jan
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Citaat van: nobody op dinsdag 08 januari 2019, 16:25:05
Niet wit. De oude HTM huisstijl: Licht geel.
Bron afbeelding ===> klik
Verschil tussen zwart-wit- en kleurenfoto...  ;)
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Citaat van: nobody op dinsdag 08 januari 2019, 16:25:05
Niet wit. De oude HTM huisstijl: Licht geel.
Bron afbeelding ===> klik
Kun je er ook mee Haags bellen?
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
 @citaat Zekâh:

(het tuberculose geluid kon ik niet vinden...)
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Dat is geen Haags bellen, Wim.

Dit is Haags bellen:
https://youtu.be/-253eIo5_QE?t=370
:D :D
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
 @citaat :D :D
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Citaat van: basjuh1981 op woensdag 09 januari 2019, 15:48:48

Dit is Haags bellen:


Téring, téring..... :D :D
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
 @citaat
Citaat van: nobody op woensdag 09 januari 2019, 14:08:03
@citaat Zekâh:
(het tuberculose geluid kon ik niet vinden...)
8o :D
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
 @citaat Ja het kwartje viel hier wat laat, Rotterdammer hé......... :D
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Genoeg off topic gepraat vandaag. Terug naar de jubileumrijtuigen. :)

Groeten,
Herman
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Ik ben, inderdaad, ook wel benieuwd hoe of het nu met deze bestelling is... Is daar al wat over bekend?  8o
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Waarschijnlijk in de doofpot beland ;)
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Welnee,
Ze waren druk op de beurs in Rijswijk.
Zijn in onderhandeling , is me desgevraagd medegedeeld.
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
We zijn inderdaad nog met Märklin in gesprek maar hebben helaas nog geen nieuws voor jullie. :| Want als we wel nieuws zouden hebben, dan stond dat allang in dit topic. :D
Ik vraag dus nog even jullie geduld voor het ongemak dat we nog geen nieuws hebben.

Groeten,
Herman


Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Wacht het gewoon af, heb samen met m'n broer 4 setjes in bestelling... Gaat ooit wel wat museaals worden.
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
31 december 2018 is geweest. Benodigd minimum te bestellen aantal wagens niet gehaald. Zijn er ook mensen die hun bestelling willen cancelen en kan dat? Lijkt mij van wel.
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Citaat van: Herman05 op maandag 14 januari 2019, 14:15:30
We zijn inderdaad nog met Märklin in gesprek maar hebben helaas nog geen nieuws voor jullie. :| Want als we wel nieuws zouden hebben, dan stond dat allang in dit topic. :D
Ik vraag dus nog even jullie geduld voor het ongemak dat we nog geen nieuws hebben.

Groeten,
Herman

Even lezen. Slechts 2 berichtjes ervoor.
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Citaat van: Herman05 op maandag 14 januari 2019, 14:15:30
We zijn inderdaad nog met Märklin in gesprek maar hebben helaas nog geen nieuws voor jullie. :| Want als we wel nieuws zouden hebben, dan stond dat allang in dit topic. :D
Ik vraag dus nog even jullie geduld voor het ongemak dat we nog geen nieuws hebben.

We zijn inderdaad nog in gesprek. We zijn een optie aan het bekijken of we 200 setjes mogen (en kunnen!) afnemen, maar we zijn nog in gesprek over de voorwaarden van deze deal. Zodra we zekerheid hebben, zijn jullie echt de eerste die dat horen!  :thumbup:
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Citaat van: trein-ice3 op zondag 20 januari 2019, 00:08:03
Zijn er ook mensen die hun bestelling willen cancelen en kan dat? Lijkt mij van wel.

Ik hoop van niet.
Je rijdt daarmee wel de organisatie in de wielen die hun uiterste best doen om 200 setjes te verkrijgen.
Laten we alstublieft even afwachten waar Marklin mee komt.

Henk
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Kleine update:
Gisteren hebben we reactie van Märklin gehad onder welke voorwaarden het mogelijk is om de wagons te laten produceren. Vanwege de kleinere oplage heeft Märklin een meerprijs per wagon voorgesteld. Helaas is onze marge voor onvoorziene omstandigheden te klein om direct op het voorstel van Märklin in te gaan. Wel hebben we een tegenvoorstel gedaan en hopen dat Märklin hiermee akkoord kan gaan zodat we geen verlies maken op de productie van de wagens.

Märklin heeft laten weten na de Spielwarenmesse in Nürnberg met een reactie te komen. We vragen dus nog even jullie geduld.

Groeten,
Herman
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Citaat van: Herman05 op vrijdag 25 januari 2019, 14:42:58
onze marge voor onvoorziene omstandigheden
Verdwijnen donaties in dit potje?
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
 @citaat
Hoi Wim,
Nee, dat gebeurd niet. Vandaar dat we een tegenvoorstel hebben gedaan waardoor we wel binnen de door ons onvoorziene kosten blijven. Die onvoorziene kosten waren al in de verkoopprijs meegenomen.

Groeten,
Herman
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Gewoon je verlies nemen en de hele order cancelen? Wellicht hier op dit forum d.m.v. een poll inventariseren waar wel behoefte aan is? Had men bijv. gekozen voor een sneltreinrijtuig had deze wel de doelstelling gehaald?
Nu was er gekozen voor een incourant locaalrijtuigje waar geen belangstelling voor was ==>> aantallen zijn niet gehaald. Plak er voor mijn part een prijsvraag eraan vast voor de mooiste inzending qua uitvoering/kleurstelling en je hebt iets wat het gros leuk/mooi/prachtig vindt.
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Een mooi Eurofima rijtuig is ook niet verkeerd.

Mvg. Marcel
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Beste Herman,

Gewoon doorgaan op de ingeslagen weg, "anulatie" kan altijd nog.

Voor diegenen die iets anders willen: meld je aan om iets te organiseren.

Groet, Anne W
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Citaat van: Ronald69 op vrijdag 25 januari 2019, 15:35:35
Gewoon je verlies nemen en de hele order cancelen? Wellicht hier op dit forum d.m.v. een poll inventariseren waar wel behoefte aan is? Had men bijv. gekozen voor een sneltreinrijtuig had deze wel de doelstelling gehaald?
Nu was er gekozen voor een incourant locaalrijtuigje waar geen belangstelling voor was ==>> aantallen zijn niet gehaald. Plak er voor mijn part een prijsvraag eraan vast voor de mooiste inzending qua uitvoering/kleurstelling en je hebt iets wat het gros leuk/mooi/prachtig vindt.
Grootste dealbreker is imho de koppeling. Die is niet courant meer. Met tischbahning vereisen we van wagons met deze koppeling eerst een proefronde, omdat ze veelal sluiting maken.
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Mooi dat er nieuws gedeeld wordt. Helaas is Marklin (maar dat was misschien eigenlijk wel te  verwachten) wel erg star bij dit soort acties,
Was het bij de containerwagon nog voldoende om 250 wagons te bestellen, nu moet het direct het dubbele zijn.
Even los van de keuze voor de wagon, maar dit is uiteindelijk toch een volledig 'uitontwikkeld' model dat al jaren in de catalogus prijkt en ook in het onderste (goedkopere) segment zit. Dus de ontwerp en malkosten zijn allang verdiend. Beide wagons krijgen dezelfde kleurstelling. Dus volgens mij gaat het alleen om andere stickers?
Daar kunnen de grote kosten toch niet zitten. Maar mogelijk zie ik het verkeerd....

Maar het team wil ik vast bedanken voor de inspanningen. Als het uiteindelijk niet lukt is het wel jammer van jullie werk, dus ik hoop dat deze tegenslag jullie niet zal weerhouden om in de toerkomst een nieuwe actie te organiseren. Over de keuze laat ik mij verder niet uit. Ik gebruik de modellen waarschijnlijk toch alleen als verzamel item, maar mogelijk is er een poll te houden met enige ideeën/keuzes voor eventuele consensus dan wel zoekrichting.
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Gertjan,

Ook bij de containerwagon was het minimum 500 stuks.
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Ach de beurs in Neurenberg is nog maar net voorbij. Ze nemen nog wat opruimtijd voor de spulen van de hele dure grote stand en dan nog wat bedenktijd en dan komt hopelijk het voorstel snel.
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Citaat van: lokje 23 op zaterdag 09 februari 2019, 13:43:34
en dan werd het stil en dat reeds meer dan een maand. . märklin te druk of houden ze het been stijf ???.
Volgens mij was de laatste update duidelijk Lucien. Märklin komt na Neurenberg terug op ons tegenvoorstel. Ja, ik weet dat Neurenberg nu voorbij is, maar dat wil niet zeggen dat we de dag na Neurenberg meteen nieuws hebben helaas.

Groeten,
Herman
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Na Neurenberg maar hebben ze er ook een jaartal erbij gezet?
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
 @citaat Daarissieweer  :thumbdown:  Wat voor zinnig doel heeft die reactie ?
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
 @citaat Vragen staat vrij, maar als de dag ervoor een uitleg gegeven is door Herman, ben je toch wel zeer ongeduldig of blind voor de uitleg. Bovendien spreekt de toonzetting boekdelen, de schrijver is blijkbaar bang dat het nog jaren gaat duren.
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Citaat van: lokje 23 op zaterdag 09 februari 2019, 13:43:34
en dan werd het stil en dat reeds meer dan een maand. . märklin te druk of houden ze het been stijf ???.

Citaat van: lokje 23 op dinsdag 06 november 2018, 11:28:38
terug top  :thumbup: :thumbup: :thumbup:. maar ik pas. is voorbijgestreefd vind ik persoonlijk deze wagens. maar goed ieder zijn ding . maar nogmaals terug mooi.
volgende wagen een modern rijtuig voor 15 jaar dan pas ik niet.

lucien.

Waarom maak jij jezelf hier druk over lucien???
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
 @citaat
Het kan zijn dat hij ook een setje gekocht heeft en graag wil weten hoe het ermee staat.

Gr Dennis
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lijkt mij onzin, als er nieuws is zullen ze dat direct melden.
Althans ik zou dat doen als forum.

Herman
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lucien,
Ik gun je alle ruimte om hier te reageren, maar als de set jou interesse niet heeft ??
Wat kan jou het dan uitmaken wat de status is...

Ik heb de set wel besteld, en wacht gewoon af, als er iets te melden is, komt het hier vast te staan.
Als besteller wacht ik gewoon af.

Iets wat goed is heeft tijd nodig, dat moet jij als topkok toch weten he  :thumbup: :thumbup:
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
In mijn ogen is een forum een plek om met elkaar te discussiëren en ik vind dat je op zijn tijd ook een grapje moet kunnen maken ;)
Ik volg dit puur uit interesse in de uitkomt,heb geen wagonnetje besteld want het is mijn smaak niet :)
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Beste 3railers,

We hebben goed nieuws uit Göppingen ontvangen! Märklin heeft ons voorstel geaccepteerd en dus gaan de wagens geproduceerd worden!
Wat gaat er nu gebeuren? Nadat we de definitieve offerte van Märklin hebben ontvangen, ondertekend en teruggestuurd, wordt een officiële ontwerptekening gemaakt door Märklin. Nadat de tekeningen zijn goedgekeurd kunnen de wagens worden ingepland in de productie. Oorspronkelijk koersten we op levering mei 2019, maar dat was gebaseerd op dat we december 2018 duidelijkheid hadden dat de actie door zou gaan. Helaas hebben we wat tijd verloren door te moeten onderhandelen met Märklin, naar verwachting is de levering hierdoor opgeschoven naar juli 2019.

Van de wagonsets worden er een aantal sets extra geproduceerd. Mocht je na dit goede nieuws alsnog de wagons willen bestellen dan is dat mogelijk. Wel is omwille van de hogere productiekosten de verkoopprijs paar euro verhoogt.

Maar, er is nog meer!
Ter gelegenheid van het 12,5 jarig bestaan van het 3railforum, heeft Bart (beter bekend onder de naam Lokpaint en Bahn-AG) één jubileumlocomotief gespoten. De jubileumlocomotief is geschonken aan Stichting 3rail met als doel geld in te zamelen voor de stichting. De jubileumlocomotief is op basis van een NS 1100. De locomotief is wit gespoten met daarop zowel aan de voor- als zijkant het logo van het 3railforum. De locomotief draagt het nummer 1112, verwijzend naar het 12,5 jarig jubileum. Het onderstel en verpakking van de locomotief is afkomstig van een 1144. De 1144 was vanuit de fabriek reeds voorzien van een decoder voor het gebruik op een digitale Märklinbaan.



Hoe kun je kans maken op deze locomotief?
De locomotief wordt verloot onder degene die één of meerdere loten heeft gekocht via de webshop (KLIK HIER). Het lotnummer is gelijk aan het factuurnummer dat je na betaling per iDeal/Bancontact ontvangt in de webshop. Let op: je krijgt de factuur per mail en de factuur is terug te vinden in je account in de webshop. Uit alle verkochte loten wordt blind een winnaar getrokken. Mocht je meerdere loten hebben besteld, dan wordt je factuurnummer meerdere keren gebruikt in de trekking. Oftewel, mocht je 5 loten kopen, dan wordt je factuurnummer 5 keer in de pot gestopt zodat je winkans ook 5x groter is ten opzichte van iemand die 1 lot heeft gekocht. Het is mogelijk om tot en met 31 maart 2019 loten te kopen. Op 7 april 2019 vind de trekking plaats. Van deze trekking wordt een video gemaakt welke ook op het forum zal worden geplaatst.
De winnaar ontvangt persoonlijk bericht over zijn/haar prijs. De locomotief wordt persoonlijk afgeleverd bij de winnaar en gecombineerd (indien dit op prijs wordt gesteld) met een Blauwe Briesser on Tour bezoek.

Het bestuur van stichting 3rail en onze partner voor de administratie zijn uitgesloten van deelname.


Met vriendelijke modelspoorgroetjes,
Sascha, Willie & Herman, bestuur Stichting 3rail
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Proficiat Herman! :thumbup:

Mooi dat het gelukt is.

Citaat van: Herman05 op zondag 17 februari 2019, 15:57:54
Van de wagonsets worden er een aantal sets extra geproduceerd. Mocht je na dit goede nieuws alsnog de wagons willen bestellen dan is dat mogelijk. Wel is omwille van de hogere productiekosten de verkoopprijs paar euro verhoogt.

Een paar euro is voor mij twee maar het zullen er wel een paar meer worden.
Geldt deze verhoging voor iedereen of voor degene die nu alsnog besluiten om een kans te maken op de paar extra wagons die geproduceerd gaan worden.

Henk
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Hoi Henk,

Inderdaad. De verhoging is 2 euro  O:-D. Deze geldt alleen voor mensen die vanaf vandaag de set zullen bestellen. Een losse wagon is vanaf vandaag niet meer te bestellen. De mensen die reeds besteld hebben, hoeven niet extra te gaan betalen. Part of the deal met Marklin is dat we toch een hoger aantal afnemen dan de 150 sets die we tot nu toe hebben, en die nemen we dus op voorraad. Graag zien wij deze voorraad z.s.m. afnemen  ;)
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Citaat van: lokje 23 op dinsdag 12 februari 2019, 19:26:03
CiteerWat kan jou het dan uitmaken wat de status is...
veel barry zeer veel.  dat ik graag zou weten hoe hard märklin het zal spelen.

lucien

Niet zo hard dus  :P


:thumbup: Geweldig dat het doorgaat, fijn om te horen en dank aan allen voor de inzet om dit mogelijk te maken  :thumbup:
3 rail (3werf) HOERA  O:-D
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Fijn dat t alsnog gelukt is om het initiatief ten uitvoer te kunnen brengen. Leuk !
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Beste 3railers,

We zijn weer paar maanden verder en dus is het tijd voor een update. :thumbup:
De afgelopen maanden hebben we met Märklin gecommuniceerd over het ontwerp. Daarbij hebben we naar onder andere de kleuren en de lettertypes gekeken die gebruikt moeten worden door Märklin.

Na ons akkoord is Märklin begonnen met het inplannen van deze wagens in de productie. Afgelopen week hebben we van Märklin te horen gekregen dat naar verwachting de wagons juli/augustus 2019 worden geleverd. Kortom, nog maar een paar weken wachten totdat de wagens door Märklin worden geleverd.
Nadat Märklin de wagens heeft geleverd, zullen door ons de bestellingen worden verstuurd. Meer details (data e.d.) hierover volgen als we meer informatie hebben.

Groeten,
Herman


Edit Looney Tunes: ontwerpen weggehaald op verzoek van Marklin.
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Mooi, komt schot in de zaak. Als de kleuren en te gebruiken lettertype maar dezelfde zijn als van de lok en de 2 3railwagens. Ik zag maar ´2 * 1´ klein verschilletje in de beide tekeningen.

Uitlevering is midden in de zomervakantieperioden. Dan loop je de kans dat je er niet bent en dan komt het pakket naar jullie retour. Zitten jullie met dubbel verzendkosten etc. Tis een helse klus om bij iedereen rekening te houden met zijn vakantie. Dus mag ik verzoeken pas na 1 september 2019 de pakketten te versturen? Die enkele weken wachten kan er voor mij ook nog wel bij.
Gr. Dirk
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Laat iedere besteller maar kiezen uit een aantal door het forumteam vast te stellen verzenddata in de periode juli tot oktober (periode onder voorbehoud van tijdige aanlevering door Märklin)..
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Lijkt me een goed voorstel van brund55 / Dick.

De gepensioneerden hoeven namelijk niet tijdens de schoolvakantie maar juist net erna vakantie te houden.
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Sow, jullie lopen wel hard van stapel  :O
Denk dat jullie beter kunnen wachten tot Herman verdere berichten heeft dat ze geleverd zijn aan de stichting, hij schrijft niet voor niks: " Meer details (data e.d.) hierover volgen als we meer informatie hebben." ;)
Re: 12,5 jaar 3railforum - jubileumrijtuig - Praattopic
Hoe was het ook alweer? Geduld is een schone zaak...??. toch?