Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Märklin catalogus 18/19

Gestart door BW Rheine vrijdag 26 oktober 2018, 21:35:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin catalogus 18/19
BW Rheine
gast

Märklin catalogus 18/19
Vanaf dezer dagen is de nieuwe catalogus weer verkrijgbaar.

https://www.maerklin.de/de/produkte/details/article/15761/
Re: Märklin catalogus 18/19
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin catalogus 18/19
 @citaat Correct! Ik kreeg van mijn leverancier bericht dat mijn exemplaar kan worden opgehaald / toegezonden.  :)
Re: Märklin catalogus 18/19
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin catalogus 18/19
Altijd weer genieten wanneer de nieuwe catalogus bekeken kan worden.
Vroeger als kleine modelspoorder was dit een dun boekje en koste 5 gulden.
Je kreeg dit terug via een bon voorin de catalogus als je voor een bepaald bedrag (ik dacht 25 gulden) in die winkel besteedde.

Tegenwoordig krijg ik nog af en toe een nieuwe catalogus gratis maar dan moet ik wel voor zo'n ?1000,- uitgeven en dan nog niet eens altijd! 8o
Maar toch, het genieten blijft hetzelfde en het blijft altijd een mooi moment! O:-D

Veel plezier met doorkijken en dromen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Märklin catalogus 18/19
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin catalogus 18/19
 @citaat Hey AlbertJan, het was 50 cent die je terug kreeg bij een besteding van 5 gulden. ;) Maar vanaf einde jarig 60, met het A4 formaat zat er geen bon meer in.
Re: Märklin catalogus 18/19
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin catalogus 18/19
Als bv een loc koopt in de winkel dan mag er best een catalogus meegegeven worden, loop eens bij een reisbureau naar binnen ...........
Dat hoort er gewoon bij, maar dat vind ik  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin catalogus 18/19
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin catalogus 18/19
Bij één van mijn aankopen heb ik de catalogus van vorig jaar meegekregen en verder heb ik ook de verschillende kleinere catalogi met nieuwtjes. Hoewel ik het best leuk vind om daarin te bladeren, heb ik ze niet echt nodig. Alle informatie staat immers online, soms iets later, soms iets eerder. Daarom heb ik liever scherpe prijzen dan 'gratis' extra's bij m'n bestellingen.
Re: Märklin catalogus 18/19
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin catalogus 18/19
Hallo Rob, e.a.,

Rob:
CiteerAlle informatie staat immers online,

Ja, daar heb je gelijk in. En misschien begin ik oud te worden, maar de catalogi beginnen voor mij meer waarde te krijgen na een jaar of wat. Als ik door mij (uch) riante verzamelling aan het neuzen ben, even de catalogus erbij open slaan waar het model voor het eerst werd genoemd. Is het model werkelijk zoals omschreven geworden (ja er zijn verschillen), of waarom was ook al weer dat bedrijfsnummer genomen. De combinatie van catalogus en model begint dan als geheel veel meer te leven.

Tergelijke tijd besef ik dan dat ik toch echt wat aan de modelspoorbaan bij mij thuis moet gaan doen. Vertrouwen op de baan bij mijn ouders thuis is om practische reden niet voor eeuwig mogelijk. (Die dan ook aan de andere kant van t land wonen...)

Jan-Peter
Re: Märklin catalogus 18/19
Lid sinds: 2012

offline
Re: Märklin catalogus 18/19
Ik hecht ook best wel veel waarde aan zo'n ouderwets groot boek, ik heb ze allemaal vanaf 1978. Ten eerste is het fijn om er gewoon in te bladeren, en het is ook heel handig als naslagwerk.
Re: Märklin catalogus 18/19
Ik heb een paar van mijn vader gekregen uit de jaren '60. Een aantal zijn Duits. Blijft toch leuk om dit soort catalogi door te bladeren.
Re: Märklin catalogus 18/19
Mijn verzameling is compleet vanaf 1929. Allemaal in Nederlands. En inderdaad leuke naslagwerken. Ook alle Magazines en Insider vanaf het begin. Leuke tips op allerlei gebied. Inhoud geeft een mooi tijdsbeeld. Andere Märklinuitgaven op H0- terrein spaar ik ook. Ergo een echte verzamelaar.
Re: Märklin catalogus 18/19
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin catalogus 18/19
 @citaat
Ton, dat is wel bijzonder om ze echt allemaal te hebben, dat moet een behoorlijk rijtje zijn. B)

Dirk-Jan
Re: Märklin catalogus 18/19
Een mooi rijtje Ton, volgens mij ben je net zo oud, als Sinterklaas :D :D.
Dan zie je gelijk hoe alles veranderd is, in de loop der jaren.
En wat er uitgebracht is, mooi hoor. :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin catalogus 18/19
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Märklin catalogus 18/19
De bon voor de catalogus is gedeeld met de insider br65 en Silberlingenset. Ik kan de bon dan ook niet eerder inleveren voordat de sets er zijn. Ik zag dat die nu in november verwacht worden. Hopelijk begin november.....
Re: Märklin catalogus 18/19
 @citaat Jij gaat je schoen zetten? :D
Re: Märklin catalogus 18/19
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin catalogus 18/19
Citaat van: Maarten Marklin op maandag 29 oktober 2018, 18:44:15
De bon voor de catalogus is gedeeld met de insider br65 en Silberlingenset. Ik kan de bon dan ook niet eerder inleveren voordat de sets er zijn....
Je kunt toch op de bon een aantekening laten zetten dat je de catalogus al eerder hebt opgehaald?
Zo deed ik dat ook als ik beide besteld had.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin catalogus 18/19
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Märklin catalogus 18/19
Is een goed idee.
Re: Märklin catalogus 18/19
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin catalogus 18/19
 @citaat Hoi Maarten. Misschien ook een idee om aan jouw leverancier te vragen om zonder bonnen te gaan werken. Dat moet kunnen want die van mij doet al jaren zonder. Het doorgeven van mijn lidnummer is voldoende om de "bon-plichtige" artikelen zoals insidermodellen en catalogi voor mij te bestellen. Tante M neemt met die werkwijze kennelijk genoegen want het werkt.

Dus hier al een tijdje geen "gedoe" met de bonnen meer. Wel zo handig!  :)
Re: Märklin catalogus 18/19
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin catalogus 18/19
Bij de speelgoedwinkel kreeg je elk jaar een catalogus gratis. Die werden dan uitgereikt aan diegene die vaste klant was. Je kreeg een bon thuisgestuurd. Opeens ergens eind jaren tachtig stopte deze service. Ook niet wonderlijk als je de dikte en bijbehorende prijs van de steeds dikker wordende catalogus kent. Kreeg je destijds ook niet een gratis catalogus bij je Telex lidmaatschap?
Tot 1929 terug ben ik niet gegaan met aankoop catalogi, wel tot 1959. De exemplaren van zeer goede kwaliteit uit nog eerdere jaren zijn prijzig en versleten boekjes wil ik niet.
Dirk 
Re: Märklin catalogus 18/19
Het is wel eens een wat krampachtige discussie. 
Vroeger was hij praktisch gratis.  Okay, het kost de fabrikanten ook wel wat.
Toch zouden trouwe klanten hem voor nop moeten kunnen krijgen.
Dus als je een M-artikel koopt boven een bepaalde waarde; zeg maar boven 100 Euro, zou je die catalogus wel gratis mee moeten krijgen zonder Insiderlid te moeten worden.
Of is dit een gekke redenering?
Re: Märklin catalogus 18/19
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Märklin catalogus 18/19
Volgens mij is een catalogus reclamemateriaal. Hoezo betalen?