De 3015 Kroko heeft twee slepers van het kortste type: 7175, en die slepers zijn 42 mm lang.
Bron:
http://www.nsesoftware.nl/mtdb/marklin/doc/3015_explo.pdfLanger kan een sleepcontact niet zijn op een Krokodil vanwege de lengte van de draaistellen, en de kans op kortsluiting met tandwielen indien een sleper te ver uitsteekt en aan een kant teveel wordt opgetild, bijvoorbeeld om een spoorstaaf te kruisen.
Veruit de meeste sleepcontacten van Märklin loks van tegenwoordig zijn circa 50 mm lang, en daarop is de oploop van de hoogte van de puko's op wissels richting te kruisen spoorstaaf berekend.
Oude loks met (te) korte slepers ...?
Hoe zit het dan met wagonverlichting met behulp van sleepcontacten op die slanke wissels?
Dus als een Kroko op een slank wissel in afbuigend stand kortsluiting maakt, is het handig om uit te vissen of de sleper contact maakt met het tandwiel van de lok zelf of contact maakt met de spoorstaaf van het wissel. Want voor beide is een gemeenschappelijke oorzaak en een verschillende oplossing.
Uit puur nieuwsgierigheid wil ik weten of dit uitsluitend op het rechts afbuigende wissel gebeurt of ook op het linker, en of het in beide rijrichtingen gebeurt of uitsluitend rijdend van tong naar afslaand spoor.
Misschien begrijp ik de vragensteller gewoon niet goed.
Ik heb overigens geen C-rails, maar K-rails slanke wissels.
