Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

DSD2010 s88-N terugmeldingen probleem

Gestart door Helweg woensdag 24 oktober 2018, 14:42:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DSD2010 s88-N terugmeldingen probleem
Ik heb een probleem met mijn DSD2010 (version 1.30).
Ik heb sinds een paar weken de Viessmann s88?s vervangen door s88-N terugmeld decoders.  Aangezien de DSD2010 ook een s88-N aansluiting heeft, is deze aan de s88-N toegevoegd.

Helaas levert dat nogal wat storingen op:
https://youtu.be/DgGz_a--TQc


Einige screenshots:




Parameter met s88-N aangesloten




Parameter zonder s88-N
Vanwaar dit verschil met hierboven?




Diagnose





Iemand een idee?



Re: DSD2010 s88-N terugmeldingen probleem
Wat ik zie zegt me niks.

Maar gebruik je nu S88 en S88N door elkaar heen? Zo ja dan gaat het mis:


Bron: Huib Maaskant
Re: DSD2010 s88-N terugmeldingen probleem
Het zijn screenshots van het diagnoseprogramma die bij de DSD2010 hoort. Heb je die niet, zal het je idd niets zeggen.
Het diagnoseprogramma is via een RS232 (en een usb adapter) connector op de DSD2010 verbonden met mijn computer.
De terugmeld decoders zijn BDM16N. De DSD2010 heeft s88-N. Dat zou uitwisselbaar moeten zijn, zoals ook op afbeelding hierboven staat.
Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er in de compatibiliteit/software/firmware iets niet goed is. Het is een module uit 2011.

Hij werkt prima zonder s88-N, maar die geeft nu juist de mogelijkheid tot bezetmelding, en daardoor automatisch besturen van de draaischijf icm blokken.
Re: DSD2010 s88-N terugmeldingen probleem
Re: DSD2010 s88-N terugmeldingen probleem
Elke dipswitch setting al geprobeerd...
Zelfs alles eerst uit gezet (PC, CS2, stroom van de baan (en dus ook DSD2010), DIP gewijzigd en daarna alles weer aan gezet.
Firmware kan ik nog niet updaten, beschik niet over de juiste spullen...
Re: DSD2010 s88-N terugmeldingen probleem
Voor de verandering van de modules  werkte je draaischijf wel correct over de S88 bus?
Dat lees ik namelijk nergens.

Mvg Robin
Re: DSD2010 s88-N terugmeldingen probleem
Hiervoor werd terugmelding niet gebruikt. Alleen digitaal aansturen van de schijf.
Inmiddels een nieuw probleem erbij. De aansluiting op één van de rails die met sleepcontacten is verbonden met de aansluitingen onder de brug (die cirkels), is afgebroken. De las op de rails heeft het begeven. Nu is er geen stroom meer voor de loks op de brug. Dit is heel slecht (=niet) te solderen. Dat eerst maar eens proberen op te lossen.
Re: DSD2010 s88-N terugmeldingen probleem
Dan heeft het vervangen van je s88 decoders dus eigenlijk niets met het probleem te maken.
Je bent over gestapt vanwege de connector.
Misschien de draaischijf print eerst eens als enige aansluiten op de s88 bus.

Ik neem aan dat je wel het juiste aantal uitleest ? Dus normale en een extra module voor je draaischijfprint. 

Voor je soldeer probleem goed kaal maken en een beetje sommerfeldt soldeerolie dan maak je kans dat het hecht op je Rail. Of hulp zoeken bij iemand met een puntlas apparaat. Ik heb wel eens gelezen dat die er zijn van Proxxon.

Mvg Robin