Ik ben in het bezit van een 2e BR41 sinds gisteravond. Beiden hebben delta decoders en oudere motoren. Graag wil ik in ieder geval de motor upgraden zodat ze weer lekker soepel (en voornamelijk stil) lopen. Naast deze upgrade wil ik ervoor zorgen dat de verlichting kan schakelen zoals andere treinen ipv alleen bij het rijden en dan feller te gaan bij het harder rijden. De originele loc had geen achterverlichting, maar wel de mogelijkheid op de pcb in de ketel, daar een led in gestoken en werkt prima. Enige nadeel is dat de tender behuizing geen opening heeft voor verlichting. Is dit een beetje prima zelf te realiseren of zijn er kant er klare opties hiervoor?
Hier even wat fotootjes:
Hier de loc met de led erin gestoken:
Het verschil tussen de tenders, ik wil dus dat ze beiden achterverlichting hebben:
Dit is een extraatje dat ik ook graag in de eerste BR41 wil zien, wiel verlichting. Is dit een standaard onderdeel? (ook deze op de "altijd aan" verlichting modus)
En hierbij de motor, deze is hetzelfde in beide locs. Graag wil ik deze vervangen met een hoog vermogen en stille motor, enig idee welke motor dat is?
TLDR:
2 BR41 wil ik ombouwen naar hoog vermogen en stille motoren, de verlichting wil ik op de altijd aan modus hebben ipv feller bij harder rijden (of schakelbaar, maar dat vereist een nieuwe decoder denk ik). 1 van de 2 BR41s moet achterverlichting gaten krijgen in de tender, en een printje in de ketel voor wielverlichting.
Wie o wie heeft er oplossingen voor mij!
Met vriendelijke groet,
Roderick