Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Lotschhard Bahn

Gestart door marc-lin maandag 15 oktober 2018, 20:46:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2016

offline
Re: Lotschhard Bahn
welke site is dat. kan de link niet zo snel vinden.
Re: Lotschhard Bahn
ACTS.zuid
gast

Re: Lotschhard Bahn
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2016

offline
Re: Lotschhard Bahn
Bedankt
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Ik mis iets! Klopt dat? Mogelijk ben ik te vroeg! Maar het resultaat is echt verbluffend, wat ik op YT heb mogen aanschouwen. Sorry, als ik jouw plannen in de war heb geschopt! Ik wilde jou dit wel laten weten, omdat 'reacties' zijn uitgeschakeld!
Mooi gedaan!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hallo allen - (Geen probleem hoor Gerard). Hier is de link van de video en twee foto's. De nieuwe Roco winnertrein. Gisteren hier aangekomen en vandaag al onderweg op de Lotschhardbahn!

Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Lotschhard Bahn
Marc,

Als je het doet, doe het dan meteen ook goed :thumbup:. Dit zijn heerlijk lange slepen in dubbeltractie naar mijn hart :favorite:. Wat kan er nog mooier zijn dat zo'n sleep in model? Inderdaad dezelfde sleep zien in het echie :P. Dubbel genieten!



Groeten,
Wico
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
 @citaat
Er is nog meer!



Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2020

offline
Re: Lotschhard Bahn
Mooie set! Heb hem zien liggen bij Eurospoor.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2015

offline
Re: Lotschhard Bahn
Het is wel zeer toepasselijk op je modeltreintafel daar , met zo'n mooie sleep achter de lok's   :thumbup: alleen , die T2000 wagens met de verkeerde wielen (9mm ipv 11mm) blijft me ergeren door de blunder bij Roco zelf  , daarom heb ik deze set niet besteld. Veel te veel werk mee. :D

Nog een vraagje : ik merk dat verlichting niet uit is , tussen beide lok's van je diverse treinen , als je digitaal rijdt is dit toch eenvoudig op te lossen , denk ik dan.  ;)

Bij mij is het steeds 3x wit vooraan op de eerste lok , en 1x wit rechtsonder achteraan bij de 2e lok bij gesleepte treinen. (de lok's hebben wel andere adressen natuurlijk)
Enfin , het viel me gewoon op , dat is alles.

Voor de rest , gaat daar nogal goed vooruit precies en indrukwekkend , dat wel.  :thumbup: :)


Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hi C.B.  - Dank voor je reactie. Ik weet dat die wagens te grote wielen hebben maar ik stoor me daar niet zo erg aan (kwestie van verschillende opvattingen denk ik). Gelukkig bestaat de set grotendeels uit andere wagens :-).   

Vwb de verlichting, daar heb ik me nog niet in verdiept maar is inderdaad wel een puntje van (toekomstige) aandacht.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2015

offline
Re: Lotschhard Bahn
Zo moest de T2000 eruit zien van Roco:

De wagon links heb ik zelf aangepast : 11mm wielen eronder en het chassis is ook wat verlaagd.
Hetzelfde wat de trailer (Mainsped) betreft , verlaagd en ook aangepast.

De wagon rechts is de originele niet gewijzigde wagen  (met die foute 9mm wielen dus  :( )
Hier is ook de trailer (Arcese) nog niet aangepast.



Ben daar soms een hele week mee bezig om 1 wagen goed te krijgen.  :|
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2021

offline
Re: Lotschhard Bahn

Citaat van: C.B. op zaterdag 06 november 2021, 01:41:09Zo moest de T2000 eruit zien van Roco:

De wagon links heb ik zelf aangepast : 11mm wielen eronder en het chassis is ook wat verlaagd.
Hetzelfde wat de trailer (Mainsped) betreft , verlaagd en ook aangepast.

De wagon rechts is de originele niet gewijzigde wagen  (met die foute 9mm wielen dus  :( )
Hier is ook de trailer (Arcese) nog niet aangepast.


@C.B. ... die T2000 ziet er inderdaad compleet anders uit. Is misschien een domme vraag, maar waarom zou Roco een trailer bewust verkeerd maken, en niet zoals het origineel?


Grts


Dennis
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2015

offline
Re: Lotschhard Bahn
Citaat van: DaStig op zaterdag 06 november 2021, 08:18:13

@C.B. ... die T2000 ziet er inderdaad compleet anders uit. Is misschien een domme vraag, maar waarom zou Roco een trailer bewust verkeerd maken, en niet zoals het origineel?


Moet je aan Roco vragen  :( , slim is het wel , diegene die het juist willen moeten nieuwe wiel-assen aanschaffen.
Als je deze wagon in het echt bekijkt (wat ik ook gedaan heb) , snap ik het echt niet deze constructie in 1:87.

En nu terug naar de modeltreintafel van Marc. ;)
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Na een weekje in Zurich de afgelopen week dit weekend met name gereden en weinig gebouwd. Zie filmpje met wat rijdende treinen op de Lotschhard Bahn. Naar Zurich ben ik met de ICE heen en terug gegen en heb fotos gemaakt in Zurich. Zal daar later nog wat foto's van plaatsen. 

Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2021

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hallo Marc.
Bedankt voor het delen van de film,mooie lange slepen en mooi materiaal.

Groet piko boy  (Wim)
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Ik ben erg onder de indruk van alles wat jij tot nu toe aan de baan hebt gewerkt. Natuurlijk was dat van jou te verwachten. Nu zie ik ook hoe HOHTENN er bij ligt. Ja, "AF" is het nog lang niet, maar het is wel een heel opvallende verschijning langs de baan. Geweldig! Fijn, dat ik het ook nog lang in ogenschouw heb mogen nemen. Mooie video met geweldige effecten. Die enkele denneboom, zal zeker nog worden vermeerderd met nog flink wat struiken en/of bomen. Er staat nog flink wat in jouw planning. Fijn voor ons, want dan krijgen we zeker nog veel meer van jou te zien.
Jij bent in ZĂĽrich geweest schreef jij. Daar hoort natuurlijk een bezoek aan het HBH bij. Kijk hieronder hoe dit eruit ziet met de komende kerstdagen in het vooruitzicht!
Bedankt  voor de video en na dit rusten komen er nog wat 'werkjes', nietwaar?
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Lotschhard Bahn
Marc,

Ik heb weer met veel plezier naar je filmpje gekeken. Mijn baan heeft veel overeenkomsten met die van jou qua land, thema, tijdperk, materieel, dubbeltractie, lange slepen etc.. Dus dat is extra genieten, alleen is mijn baan veel kleiner en ligt mijn bouwtempo een stuk lager :). Maar dat mag de pret niet drukken :P.

Groeten,
Wico 
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2020

offline
Re: Lotschhard Bahn
Heerlijk weer
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

online
Re: Lotschhard Bahn
Prachtig filmpje hoor
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2015

offline
Re: Lotschhard Bahn
Pfff , blijkbaar zijn de wieltjes van de T3000 van de Winner set ook al de foutieve 9mm wieltjes geworden. Gewoon om de wagens te verlagen.
Bij Roco zijn ze echt niet goed bezig  :|
Als die van mij (nog in bestelling) ook uitgerust zijn met bovenstaande wieltjes , moet ik ze niet hebben.
Dan wacht ik wel op die van Kombimodell (als ze ooit eens komen)

Maar voor de rest een leuk filmpje en de Winner (als ik niet aan de wieltjes denk) een geweldige trein die je hebt. :thumbup:
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hierbij nog wat foto's van mij zakelijke reis naar CH. Genomen in Basel SBB en ZĂĽrich HB.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

online
Re: Lotschhard Bahn
Die CARGO, rijdt die daar zo door een straat?
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
 @citaat
-WIM,
Die CARGO van SBB rijdt inderdaad daar door een straat. Ik heb dit opgezocht in mijn archief en daarom heb ik maar even vermeld op/in het topic van Marc.



en deze is iets langer:



Mocht je ooit in ZĂĽrich komen en dan zeker het ZĂśRICH HBH bezoeken en daar heerlijk eens gaan rondkijken. Een ware belevenis!

Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

online
Re: Lotschhard Bahn
😳😳😳
Doe ik zeker
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Omdat het een klein feestje is dit weekend, dacht ik dat jij ook wel een kadootje wilde ontvangen. Gisteren ontving ik heel toevallig een foto van een vriend van mij, die eveneens toevallig bij het station HOHTENN een tussenstop voor een "Rood licht" moest inpassen (inhalen van een regiotrein). Deze doe ik jou hierbij toekomen.

Hij is LokfĂĽhrer bij de SBB Cargo. Dat wachten op "Groen" besteedt hij dan maar met wat foto's nemen, die hij dan naar mij toezendt.
Het zal voor jou dus een prachtige aanvulling kunnen zijn voor het station HOHTENN! Zeker voor volgend jaar om te gaan bezoeken en te wandelen!

Fijn weekend en een gezellige Sinterklaasavond met het gezin! :-)
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Geweldige foto's Gerard! Dank voor het plaatsen.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Der LokfĂĽhrer heeft wel kijk op mooie plaatjes. Prachtig
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Wederom weinig tijd gehad maar het leek me leuk om toch een fotootje te plaatsen. Dit zijn de 5 Re 10/10 combinaties die momenteel op de Lotschhard Bahn hun rondes doen.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hallo Allen - Hierbij wat foto's van de laatste stand van zaken rond Hohtenn op de Lotschhardbahn.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Wordt erg mooi! Als ik dat krukje zo zie staan krijg ik ook een beter beeld van de hoogte en dat is gewoonweg indrukwekkend  :thumbup:
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Wat een heel mooi HOHTENN staat er langs de baan! Echt geweldig met zo'n aankoop, die het meer dan 'af' maakt. Jouw keuze is gewoonweg formidabel geweest.
Wat een lokatie is het geworden! Dat is zeker een schouderklopje waard! Het ontstaan van  dit deel van de modelbaan zal jou zeker ook weer de nodige energie geven om door te gaan. Tot nu toe "PETJE" af!
Nog een fijne en gezellige 2e Kerstdag met het gezin wens ik jullie toe en nu op naar het nieuwe "JAAR 2022", waarin wij weer heel wat 'beelden' van jouw creaties mogen gaan bewonderen.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Nog eventjes dan een herinnering aan een rondwandeling nabij jouw HOHTENN. Ik was deze even kwijt geraakt maar nu alles herschikt in mijn archief. Opweg naar een mooie wandeling, die in het verschiet ligt voor jou en jouw familie!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Dank voor alle reacties weer!

Hierbij een kort filmpje met de laatste stand van zaken op de Lotschhardbahn. De containertrein rijdt op het onderste niveau van de zuidelijke helling onder Hohtenn.

Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Helaas een te kort filmpje op zo'n prachtige lange baan met mooie lange 'slepen', vragen eigenlijk om nog meer en langere filmpjes. Maar ik begrijp, dat dit een 'afsluiting' zal moeten betekenen wegens het einde van het jaar. Nu even bijkomen en wegdromen van alles wat nog gedaan moet gaan worden.
Neem daarvoor jouw tijd, maar die bovenleidingen van vriend "Henk S" staan er perfect bij!
Voor het komende jaar staan er nog heel veel werkjes op stapel, waardoor de 'kaalheid' automatisch zal geen verdwijnen.
Voor dit filmpje steek ik vast een vuurpijl af, hoewel er wel een vuurwerk-verbod met Oud/Nieuw geldt.
Suk6 verder en een fantastische start gewenst met het gehele gezin voor 2022!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Weer even een korte update. De laatste dagen af en toe wat aan de bovenleiding en seinen gewerkt in en om Hohtenn. Hierbij een paar kiekjes van de vorderingen tot zo ver. Groet, Marc
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2020

offline
Re: Lotschhard Bahn
Mooi!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-Marc,
Dat geeft weer een heel ander gevoel dan in de film. Mooi gedaan die loop-overgang van dat wandelpad. Ik mis er nog wel wat bij, maar dat zal nog wel allemaal gaan komen. Jij hebt niet stil gezeten. Oh, dat wandelpad is wel heel dicht langs ...., maar je moet worstelen met de ruimte. Helemaal mee eens. Jij mag jouw ideetjes gaan uitvoeren, maar denk af en toe wel aan wat je tijdens zo'n wandeling kan tegenkomen. Ach, ga er maar eens heen in het aanstaande jaar. Dat worden vast hele mooie wandelingen; om van te genieten, toch? Je komt dan terug met nog veel meer foto's, dan wat je tot nu toe hebt van HOHTENN.
Een "juweeltje"!
Heerlijk om het er steeds beter tot zijn recht te zien komen!

Fijne jaarwisseling en tot in 2022 met dezelfde "RUTSCH" voor jullie allemaal! :-) :thumbup:
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Vandaag tussen wat werk gerelateerde zaken door gewerkt aan het schaduwstation voor de Furka Oberalp (FO) Bahn. Het schaduwstation ligt (op foto 3) boven de sporen door de Gotthardtunnel) en bestaat uit drie sporen. De treinen pendelen vanuit dit schaduw station (als alles klaar is) op en neer naar Göschenen. Hiermee wordt de oude Schöllenenbahn (Andermatt - Göschenen). De helling in de originele Schöllenenbahn bedraagt maximaal 179 ‰. Uiteindelijk zal alleen het laatste stukje van de Schöllenenbahn (die in 1961 door de FO is overgenomen) zichtbaar zijn. Overigens in de FO inmiddels al geruime tijd, na een fusie met de BVZ (Brig-Visp-Zermatt) bahn, onderdeel van de MGB (Matterhorn Gotthard Bahn).

Alle rails zijn van Bemo.

Foto 1: De drie sporen die straks het schaduwstation van het FO pendeltraject zullen vormen
Foto 2: De bedrading onder het schaduwstation
Foto 3: (Tijdelijk) Geplaatst boven de sporen van de Gotthardtunnel op de Lotschhardbahn

Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Goedenavond allen - Korte update van de Lotschhard Bahn

Foto 1 en 2 - Hohtenn heeft nu een perron )moet nog worden afgewerkt etc) en er staan alvast wat reizigers (tijdelijk uiteraard) te wachten.
Foto 3 - Het smalle weggetje naar Hohtenn is nu deels verlicht en dat is bij de invallende duisternis goed te zien. Het zijn (in het echt) Neon lampen vandaar de oranje kleur
Foto 4 - Het zelfde weggetje van de andere kant bij volledige duisternis en de verlichte Alpenhof boerderij waarbij het opvalt dat de onderkant nog wat beter verduisterd  moet worden.

Goed weekend allemaal!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Allereerst dank voor de foto's. Tja, HOHTENN, ziet er weer prima uit, zoals jij alles hebt weergegeven. Over die "Neon" lampjes nog iets. Ik heb daar ook mee geworsteld, toen ik een lawine-onderdoorgang aan het maken was. Daar komen zeker die 'oranje-verlichting' ter sprake. Ook op de weg ios dat duidelijk waarneembaar. Het is de verkeersveiligheid, welke dat heeft verplicht gesteld. Maar dat geeft voor een hobbyist toch een uitdaging.
Het is geheel persoonlijk. Ik vind het toch nog iets te fel; je kunt er mogelijk nog een weerstand tussen solderen. Ik heb daarmee ook geexperimenteerd met mijn wegonderdoorgang tegen lawines. Ik heb dat alles gedaan met leds verdeeld aan een strook van 5 x 3 ledjes. Nu weet ik dat het aan het dak gemonteerd was en dat het een rijweg moest voorstellen. Dus het zicht was een stuk minder.
Als voorbeeld mogelijk de onderstaande foto's van mijn baan.

Het is weer heerlijk om wat foto's van jouw modelbaan te mogen aanschouwen. Werk rustig verder en mij zien alles weer verschijnen. Suk6!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hi Gerard - Dank voor je reactie. Das een hele geslaagde lawine galerij! Daarmee doe ik meteen weer wat nieuwe inspiratie op! Die lampen komen inderdaad wel erg fel over op de foto. Ik denk dat het aan de instelling van de nieuwe iPhone ligt want als ik er naar kijk zinder camera valt het heel erg mee. Ik zal eens een foto met een fatsoenlijke camera maken en kijken hoe het er dan uitziet.  Groet, Marc
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Onlangs ben ik bij jou op bezoek geweest. Van dat bezoek is door mij een video gemaakt. Het was mijn eerste YT-Film. Hier is het resultaat ervan:



Er zitten nog wat kleine onvolkomenheden in, maar die zullen er in de toekomst uitgehaald gaan worden. Nog lang niet alles is getest en ingeregeld. Zelfs is de modelbaan nog lang niet af. Er staat heel wat werk en vooral scenery op de wachtlijst. Maar de hobby blijft doorgaan!
Suk6 ermee en vooral heel veel plezier met de verdere bouw van jouw indrukwekkende modelbaan!

Het was een fijne dag, die mij nog lang zal heugen! Bedankt Marc voor jullie vriendelijke ontvangst!

Gerard
:thumbup: 8)
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2018

offline
Re: Lotschhard Bahn
voor nu een prachtig resultaat! Kun je met recht trots op zijn.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2015

offline
Re: Lotschhard Bahn
Indrukwekkend en mooie hoogteverschillen.

Kan niet anders zeggen.

MvG,

Timaximus
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hallo allen - Weinig tijd de laatste tijd maar de afgelopen tijd weer een stukje aan de zuidhelling kunnen bouwen. Nog niet af natuurlijk maar er zijn toch wat vorderingen. De gaten worden later opgevuld met uitneembare landschapsdelen.
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Dat is al een flink stuk verder dan toen ik bij jou was! Tja, dat 'verband' raakt snel op, maar jij kunt er nog flink tegenaan heb ik opgemerkt. De voorraad is inmiddels al aangevuld. De grondkleur zit er ook al op. Flink laten drogen en daarna lekker gaan knoeien met gips. Tegelijkertijd wordt er al een struktuur aangebracht en jouw rotsen tonen dan snel dat het zowaar echte rotsen blijken te zijn. Ja, jij bent een 'meester' in dit soort handwerk!
Blijven nieuwsgierig en zien graag het resultaat!

Ja, "Geduld is een schone zaak"!

SUK6!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Hallo Allen,

Enige tijd geleden dat ik wat heb gepost. Erg druk geweest de laatste tijd maar nog wel wat aan het landschap/de aankleding gedaan in de spaarzame uurtjes. Bijgevoegde video laat zien wat de huidige stand van zaken op de Lotschhardbahn is.



Mvg, Marc
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Hoe kan het ook anders! natuurlijk zie ik weer bekende details op jouw modelbaan te voorschijn komen. Ja, hoe kan het ook anders! Heel langzaam vordert het en dat moet ook niet anders gaan. ASls de tijd daar rijp voor is en alles in de gedachten er goed bij staat, dan weer actie! Mooi gedaan! Complimenten natuurlijk! Als herinnering aan de  Lötschbergstrecke maar een leuke foto geplaatst!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Lotschhard Bahn
-MARC,
Na alle drukte rondom jouw modelbaan zou het goed "rusten" zijn, indien jij ook zo'n prachtig plekje in de zon zou kunnen vinden! Binnenkort weet jij de4ze ook te vinden!
Re: Lotschhard Bahn
Lid sinds: 2011

offline
Re: Lotschhard Bahn
Dank voor de reacties Gerard.

Ik heb nog een video geplatzt, hierbij de link.