Nieuws: Wil je ook een 3railforum Polo of sweater o.i.d.? Informatie over ons 3railforum promotiemateriaal vind je -hier-!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Scenerybouw
| | |-+  Bodembededkking
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Bodembededkking  (gelezen 424 keer)

Stefanius

• Toffe Gast
    • Stefanius Blog
Bodembededkking
« Gepost op: woensdag 10 oktober 2018, 19:13:33 »

Weg met die houten plaat, hallo bodembedekking! Op een hoekje heb ik gexperimenteerd met klei die uithard van de A-C-Tion, maar zoals te verwachten krimpt de klei een klein beetje. Ook heb je er wel veel van nodig om de rails er in te laten verdwijnen.

Wat gebruiken anderen? Ik ben wel opzoek naar een methode om de rails zelf zo schoon mogelijk te houden, mocht ik het circus ooit weer afbreken wil ik wel enigzins redelijke rails overhouden.

feniks

• Toffe Gast
  • dimittere eam et vade
Re: Bodembededkking
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 10 oktober 2018, 19:23:07 »

als je de houten plaat bruin verft en daarop eventueel wat rotsen of los grind/stenen lijmt met (verdunde) houtlijn in combinatie met grasstrooisel...voila
dit natuurlijk vanuit je summiere vraagstelling  ;)   
iets meer C rail, een beetje K rail, een PC'tje, een CS2'tje en wat overige onbenulligheden

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 11 oktober 2018, 11:28:54 »

Hi Stefanius,

Zelf lijm alles met Latex lijm, is prachtig spul, vloeit ook mooi (Dreft totaal niet nodig).
Rails met dikkere versie en senery met b.v. Voorstrijk (de witte die droogt doorzichtig op).
Rails kan je weer los en brandschoon krijgen met Spiritus.
Zie ook: hier

groet
Harald

vriend

• Vaste Gast
« Reactie #3 Gepost op: zondag 14 oktober 2018, 12:36:39 »

Je kan natuurlijk ook eerst een dun ne strip kurh op de tafel lijmen en daar de rails op lijmen.
Hierna het kurk op kleur brengen en dan de rails erop lijmen vervolgens kan je dan het grind aanbrengen met war gras hier en daar.
Alles vervolgens verlijmen zoals dat veel vuldig op het forum te vinden is.
Al het allemaal droog is dan de rail van roest voorzien en klaar is het traject om te rijden.
groeten jaap

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #4 Gepost op: zondag 14 oktober 2018, 20:05:59 »

hoi,

Wat gebruiken anderen? Ik ben wel opzoek naar een methode om de rails zelf zo schoon mogelijk te houden, mocht ik het circus ooit weer afbreken wil ik wel enigzins redelijke rails overhouden.

Tja... Je hebt M-rails. Dus koop een grote plaat multiplex van een mm of 4 - 5 en vul de vlakken tussen de sporen aan. Dan hoef je mogelijk alleen maar bij de rails aan de gang. Dat scheelt een boel aanvullen met klei. Of je de klei goed van je M-rails afkrijgt is ook maar de vraag.

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte