Nieuws: Wil je ook een 3railforum Polo of sweater o.i.d.? Informatie over ons 3railforum promotiemateriaal vind je -hier-!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Mijn spoorbaan.
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Mijn spoorbaan.  (gelezen 1024 keer)

Klaas

• Nieuwe Gast
Mijn spoorbaan.
« Gepost op: zaterdag 29 september 2018, 15:31:44 »

Van de week 10 m warrm wit ledsnoer opgehangen, 7m boven de baan en 3m onder de tafel. Gemonteerd op een kunststof hoeklijn, zodat je niet in het  licht kijkt.. 220 volt 50 watt. En volop licht  op het spoor onder het landschap.  Foto s versturen lukt mij niet , ook niet  met  behulp van kennissen , het bestand is te groot , mijn  laptop is niet  goed , weet ik veel . Ik  heb al eens  5  jaar terug een code ingevoerd op mijn  mobiele telefoon  met behulp  van  de  voorhamer, ik had gelijk reactie  5 minuten later was  hij uitgebrand . Jullie begrijpen  nu wel  denk ik ,  wat  ik met computers  heb. Mijn  hobby is  modelspoorbaan  en uiteraard  analoog. Nu ga lk nog een groen kleed  aan de tafel  hangen  van 8x1m ,dat wordt vast mooi

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + Koploper
Re: Mijn spoorbaan.
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 29 september 2018, 16:04:49 »

Klaas,

Ik gebruik het programma BD Sizer om te verkleinen.
Link: https://bd-sizer.software.informer.com/Veilige-download/
Simpel en eenvoudig programma.
Zou jou zelfs moeten lukken!  >:-D >:-D
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

RoelMarklin

• Stamgast
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 29 september 2018, 16:51:51 »

Als je Paint gebruikt, zie je op het startblad aan de linkerzijde een hokje "Formaat wijzigen"

Klik daar op.
Dan krijg je een pop-up scherm met 2 keuzemogelijkheden: "percentage" en "pixels". Kies "pixels"

wijzig dan de waarde in 800 (horizontaal), de verticale waarde past zich dan vanzelf aan.

Sla de foto op met een andere naam (dan houd je het origineel ook nog). De foto die je hebt verkleind voldoet aan de eisen van dit forum en kun je toevoegen via de optie "bijlage" -> bestand kiezen.

succes,
Roel
geniet met spoormate(n)
mijn baantopic vind je >>> hier
mijn baanontwerp vind je ook >>> in de wiki

Klaas

• Nieuwe Gast
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 10 oktober 2018, 16:22:35 »

Foto mijn spoorbaan  klaas op modelaanbouw.

Johnnytrein

• Stamgast
    • Johnny's treinpagina
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 11 oktober 2018, 07:25:19 »

Klaas dat groene kleed is dat een winter of zomer kleed en hopelijk niet te diep uitgesneden? :-)
Groeten, Johnny

Steeds bereid om bij te leren.

Klaas

• Nieuwe Gast
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 11 oktober 2018, 10:02:31 »

Een maxi kleed tot op de grond . Ik heb van de week weer een poging gedaan om een foto te verzenden , dat is ook weer mislukt. Ik wordt er moedeloos van . We gaan  maar open dag houden  denk lk .  Zaterdag  eerst maar eens in Houten kijken  of er nog iets voor me is . Groeten  Klaas

Ta2trainman

• Vaste Gast
    • Ta2Trainman's Zolderbaantje
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 11 oktober 2018, 11:47:56 »

Nou ben ik wel erg benieuwd naar de foto's  :D :? Maar eigenlijk meer naar de voortgang, M, C of K rails ?

Klaas

• Nieuwe Gast
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 11 oktober 2018, 14:03:48 »

Na een jaar werk schiet ik lekker op , ook veel gebruikt  van  mijn oude baan. Nu moet ik nog veel  kleine dingetjes doen ,hier en daar m rails schilderen en details  in het  landschap aanbrengen. De verlichting voor div.rijtuigen is al aanwezig  en ik hoop in Houten  wat intrieur te vinden wat ik pas kan maken in de wagentjes uit de jaren 1940-50. Dat lukt  me  allemaal wel. Gisteren nog een paar wissels nagekeken ,daar liep de loc raar overheen. Bij de een zat een wielgeleidend stripje erg los en de ander zag ik de wielen omhoog komen, er staken 2 paspennetjes uit net naast de binnenkant van de rails. Als je het probleem ziet  is  het te repareren. Ik  ben van de oude stempel dat  moderne spul  gaat boven mij pet, of het nu een trein ,motorfiets of electr. Apperatuur  is groeten Klaas.

hmmglaser

• Stamgast
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 12 oktober 2018, 10:30:54 »

Je bent nooit te oud om iets te leren mijn ouders hebben ook pas na hun 65ste met een pc leren werken.
Mvg Mark

Klaas

• Nieuwe Gast
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 12 oktober 2018, 13:14:18 »

Beste Mark , je hebt helemaal gelijk, door deJaren heen 4 jaar, kan ik best wel veel doen  op mijn manier  met mijn  samsung  tab 3 . Bankzaken , foto s en uitslagen  bekijken  van de  classlc  motorrace , inspiratie  opdoen  op het  3 rail forum , schema s opzoeken ,geen  probleem maar een eenvoudige app aangegeven door Henk  binnenhalen  gaat  niet, er komt te staan uw  toestel  is niet  toereikend, sorry maar dan ben ik er klaar mee. Groeten  Klaas.

Klaas

• Nieuwe Gast
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 16 oktober 2018, 15:15:17 »

Zo, vandaag mijn  rugzak leeggehaald  en gesorteerd  op de  tafel.  25 lantaarnpaaltjes , allerlei  veertjes , intrieur en binnenverlichting aangeschaft.   In mei had ik een canadese Ford vrachtwagen  ,model 1942  gekocht  in Houten , met  de bedoeling  daar een oplegger  achter  te  hangen  en er een motor  in te maken . Toen ik daar  een  motor bestelde begonnen ze te lachen  en  vroegen of ik dat meer  gedaan had .  Nee  dus , ze lieten me van  alles  zien  en praten over potmeters en zo , dat Klaas  dacht  en zei ! Willen  jullie dat voor me doen  ,wat een gepriegel. Ik heb  hem nu zien rijden ,ze moesten  nog wat  weten  , en dat is geregeld   ln 1980-1988  heb ik een echte  gerestaureerd  ,het modelletje moet net het zelfde  worden ,dan kan die mooi op de  baan  rijden.  Groetjes  , Klaas.

Klaas

• Nieuwe Gast
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 18 oktober 2018, 21:47:33 »

Vandaag was de rails  aan de beurt, alles wat in het zicht  is heb ik lekker  vet  ingemeerd  met houtlijm  en  daarna bestrooid  met gedroogde  thee  uit  de  theezakjes . Binnen  de  rail, de dwarsliggers is met dezelfde  kleur en bruin  geschilderd, wel flink verdund  die  verf natuurlijk. Van avond  heb ik met de stofzuiger  de thee  weer verwijderd . Het resultaat  mag  er  wezen,  net  echt , mooi  fijn en goede  kleur. Ik denk dat ik 2 jaar de theezakjes  opgespaard  heb en op laten drogen  op een cv radiator, na het uitknijpen, veel te veel  natuurlijk  er is nog wel over voor 50 meter , makkelijk  wat  in reserve . Dan  ben  ik  nu  zo  ver  dat ik  verlichting  in de  huisjes,  en op straat wil aanleggen daar moet ik eens goed  over  na denken  . Er is nog een rol ledjes die is warm wit en  dimbaar ,en de lantaarnpaaltjes  zal wel een soldeerfeest  worden .het valt niet mee spinrag solderen. Groeten  Klaas.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte