Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Problemen dubbeldek wagens van Classix (HO)

Gestart door PaulC zaterdag 29 september 2018, 10:51:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Problemen dubbeldek wagens van Classix (HO)
Hallo,
In januari van dit jaar, klaagde ik dat de wagens steeds ontspoorde als ze over mij K-wissels reden. Ik had ze juist in Houten op de kop getikt voor een redelijke prijs. Bedankt voor jullie reactie.
Ondertussen de vele raadgevingen opgevolgd of geprobeerd, ondertussen heb ik ook niet stil gezeten en van alles geprobeerd, zoals de doorgang van bougies verbeterd, ze kunnen bijna volledig ronddraaien, andere koppelingen aan de wagens geplaatst, tussen de wielen lodenstrips (extra gewicht) aangebracht om ze beter op de rails te drukken. Ik had nog 2 oude wielen met een flensmaat 13,8mm (merk niet bekent) liggen waarvan de flenzen groter waren als de originelen en op een proefstrook bleef die zijde van de wagon op de rails en volgende hij de wissel perfect.
De originelen wielen 11mm de flens 13mm, maat tussen de flenzen 14,2mm en volledige as 24,8mm (juist 24,75mm)
IK ben dus opzoek naar wielen met een grotere flens bvb 13,8mm, bestaat dat? van welk merk zijn ze? Heeft er iemand kennis van waar ik ze kan vinden om ze eventueel een paar aanteschaffen om mijn proef verder tezetten dat deze wagens op mijn baan kunnen rijden zonder bij de eerste wissel te ontsporen;
Dank U voor de reactie,
Paulc
Re: Problemen dubbeldek wagens van Classix (HO)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Problemen dubbeldek wagens van Classix (HO)
Hi Paul,

Probeer het eens bij Modellbahn-Radsatz
Hier

groet
Harald
Re: Problemen dubbeldek wagens van Classix (HO)
Hallo Paul wisselstroom wielen van Fleischmann 6561.
Die zijn 11mm flens 13.8 mm as 24.75-24.8.
Ik heb er liggen , hoeveel heb je er nodig?

Mvrgrt. Jo
Re: Problemen dubbeldek wagens van Classix (HO)
Beste Jo,
Ik zou U wielen nog maar eens goed meten.
Zou 25 mm aslengte moeten zijn.
Fleischmann heeft voor zover ik weet 2 maten van aslengte, 24 en 25 mm.
Mvg
Olivier 77
Re: Problemen dubbeldek wagens van Classix (HO)
Hallo Harald, Jo, Olivier 77,
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb de wielen nog is nagemeten die er nu op zitten met mijn schuifmaat en geeft 24,8mm.
Vg Paulc