Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

digitaal interferentie?

Gestart door alltwin dinsdag 25 september 2018, 23:52:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
digitaal interferentie?
hi,

ik heb een 6021 controller, 6080 decoders op verschillende treinen.

Wanneer ik adres 58 (nieuwe aankoop; digitaal crocodile) activeer gaan mijn 6080 decoders op adres 1, 6, 2 etc..stroom geven aan deze motoren.
Weliswaar is de snelheid erg laag maar ze lopen.

Wat is er fout, en wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

Zijn al mijn 6080 decoders kapot/te oud om the gebruiken?

Ton
Re: digitaal interferentie?
Is je digitale spanning niet gewoon te laag geworden?  Gebeurt dit ook als de loc niet op het spoor staat?  Hoeveel locs staan er op de baan?  Welke Krokodil is het?
Re: digitaal interferentie?
Lid sinds: 2009

offline
Re: digitaal interferentie?
Hallo,
dit hoort geen probleem te zijn; ik rijd al jaren met een mix van 6080,6090,60901 en andere merken decoders door elkaar.
Te lage spanning is niet waarschijnlijk. Na aanzetten van je baan rijdt er niets. Als je dan lok58 laat rijden, terwijl de andere loks
er alleen maar op staan wordt er zo weinig stroom gebruikt, dat de spanning op peil hoort te blijven.
Het lijkt mij eerder een problem van de instelling van de DIP-switches op je 6021;
Op de M-website kun je een handleiding downloaden, mocht je die zelf niet hebben.
Daar kun je lezen dat je (tenminste) DIP_switch2  op "ON" moet zetten om zowel het oude (MM1,voor 6080) alsook het nieuwe (MM2) protocol uit te sturen. Dat zou je probleem moeten verhelpen.

m.vr.gr.
RoelofS