Dag,
ben plannen aan het maken voor een zelfbouw-wandvitrine. Ik wil het degelijk aanpakken en hoop jullie om advies te mogen vragen. Het wordt een ferm ding en ik ga werken met K-rails, dus lekker plat. Ik beloof, als ik 'm bouw, foto's te plaatsen (zodat duidelijk is dat ik ook wat met het advies doe en wat ervan terechtkomt, of niet

).
-ik overweeg mdf te gebruiken, in ieder geval voor de achterwand, omdat dat materiaal het minste werkt en je er grote panelen van kan kopen. Is mdf zwaarder dan hout, of andersom?
-ik denk aan dikte voor de achter- en zijwand van 15 tot 18 mm?
-hoe diep moeten de 'legborden' (ik bedoel de planken waarop de treinsamenstellingen komen te staan) zijn? 5 centimeter? 6 centimeter?
-hoe hoog moet de ruimte zijn tussen de legborden waarop de rails en treinen komen te staan? Ik wil het mooi strak, maar het beeld moet ook 'ademen'. En ik moet de trein nog kunnen plaatsen. Wat is jullie advies?
-hoe dik moeten de legborden zelf zijn waarop de rails en treinen komen te staan? Gewicht van de trein zal het probleem wel niet zijn, maar wat is mooi?
-dan moet er op de een of andere manier een doorzichtige afdekking komen. Mijn voorkeur gaat uit naar glas, hoewel het gewicht natuurlijk een nadeel is. Wie heeft glazen vitrineramen met looprails en kan me daar wat over vertellen? Zie plexiglas er werkelijk ook goed uit?
Nogal wat vragen. Ik hoop niet inhalig over te komen, maar met antwoorden op deze vragen kan ik wel aan de slag.
Groet! Patrick