Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Voortgang Märklinbaan in opbouw

Gestart door Hendrik_marklin zondag 06 januari 2008, 19:55:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
Citaat van: baureihe 103 op zaterdag 30 mei 2009, 21:56:55

De pallets met stenen zijn erg fraai, waar heb je die vandaan.

Groetjes Bert :)

:? zou niet meer weten waar die bij zaten Bert, weet wel dat ik ze destijds zelf heb geschilderd en op palltes heb gezet. Denk dat ze bij een bouwdoos van Kibri hebben gezeten?? maar weet het niet zeker.


Oké mede-modelspoorders, na de nieuwe aanwinsten van vandaag kon ik weer een beetje gasgeven. Dus heb zojuist weer een stukje op de modelbaan geplaatst, zodat de gehele achterzijde van de baan nu zo goed als klaar is. Wat betekent dat ongeveer de helft van de baan nu gereed is.












Zo kan ik nu mooi op zomer reces :lol:

wordt wel weer eens vervolgd
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
Zeer mooi  staat het daar. Verder ben ik zeer benieuwd naar de andere helf van je baan!
Gr kenny
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
Hallo Hendrik,

Allemachtig wat is dat een GAVE baan :roll: :shock: 8) Respect voor de manier waarop je dit aanpakt, het gaat me toch in een rot-tempo :!: Hopelijk gaat het veel regenen :lol:

Geniet enorm van de prachtige foto's die je plaatst, dank dank. Vind de manier waarop je weathering toepast perfect, niet tot in het extreme maar duidelijk aandacht aan besteed. Op die manier is het te overzien, lijkt me. Je gebruikt schitterende (ook hier superlatieven) gebouwen en creeert geweldige mini-scenes... Het is echt hartstikke leuk om naar de foto's te kijken :)

Jij moet echt een videowagen regelen hoor :idea: Volgens mij is het super-tof om over die baan rond te rijden ;) En als je je camera nog een keer wilt hanteren, MEER overzichtsfoto's van grote delen van de baan :mrgreen: Doordat je zo 'druk' werkt, met veel bouwdozen, poppetjes, verschillende beplanting, enz... Daardoor wordt het totaalbeeld ook zo indrukwekkend om te zien, een mierenhoop 8)

Rethpect 8) ;)

Vriendelijke groet,

Rolf
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
Heey Henk,

Dat ziet er erg gaaf uit zeg!
Het rijtuig wat als kantoor dient vind ik echt briljant uitzien geweldig gedaan en erg leuk detail van een baan. ;)
Ga vooral zo door super om dit te zien. ;)

Groetjes,

Antal
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
Ha die Henk!
Wat een prachtige updates laat je ons weer zien! 8)
Het is een plezier om naar alle (kleine) details op je foto's te kijken en te ontdekken welke, soms, hele kleine details jij hier in hebt weten te creëren.

Citaat van: Hendrik_marklin op zaterdag 30 mei 2009, 22:17:46
Zo kan ik nu mooi op zomer reces :lol:

Zomerreces?
Helemaal niet! :shock:
Ook in de zomer zijn weleens (soms vaak) slechtere dagen wat het weer betreft, maar mooie dagen wat de modelbouw aangaat! (dus?)  :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
Henk,

Je hebt weer een mooi stukje scenery gemaakt, mijn complimenten :lol:.

Groeten Piwie.
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
zodeju henk
wat een mooie plaatjes allemaal
denk je wel dat de mensen NIET IN HET BERIJK VAN DE KRAAN MOGEN KOMEN anders gebeuren er ongeluken
maare echt gaaf hoor.

groetjes bas
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
Dat ziet er netjes uit. De vrachtwagen staat nu ook aan de goede kant.  :lol:
Ik vraag me wel af of die shovel tot zijn recht komt daar. Het lijkt wel alsof ie geen kant op kan op dat terrein.
mvg, Corné
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
Hoi hendrik.
Allereest de complimenten, het ziet er werkelijk prachtig uit!!!!
Heb je missschien tijd om een paar mooie overzicht shot''s te maken. ik ben best wel benieuwd hoe het er nu uitziet :P
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
bedankt voor het antwoord heren
henk ik weet het nu inderdaad via de link (thanks voor je PB  )
ook je nieuwe aanwinsten zijn schitterend
ik geloof dat ik ook maar eens bij jou in de leer ga hoe ik alles zo mooi kan maken
erg erg mooi gedaan
complimenten
groet robert

en bert volgens mij zijn die pallets van de kibri 58224 dat is een flatgebouw in aanbouw (zie ergens in mijn draadje die modelbouw doos )en daar heb je dus meerdere uitvoeringen van
met complete bouw toebehoren
met complete bouwtoebehoren en kraan
alleen maar de toebehoren set zonder flat
en alleen de flat zonder toebehoren
hoop dat je er wat aan hebt
zal even kijken of ik het plaatje nog kan vinden ....
(gevonden) rechts onderin op het plaatje van de doos dat rode !!! dat zijn de stenen op pallets

groet robert
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
Citaat van: DB bas op zondag 31 mei 2009, 11:01:03

denk je wel dat de mensen NIET IN HET BERIJK VAN DE KRAAN MOGEN KOMEN anders gebeuren er ongeluken


groetjes bas

Dankje voor de tip van een ervaringsdeskundige :lol: Zal het doorgeven aan het baustelle peroneel.

Citaat van: corne_mo op zondag 31 mei 2009, 11:02:25

Ik vraag me wel af of die shovel tot zijn recht komt daar. Het lijkt wel alsof ie geen kant op kan op dat terrein.
mvg, Corné

Goed opgemerkt Corne :). Maar als je nog eens had gekeken, had je gezien dat de machinist naast de shovel staat. Dus de shovel gaat sowiezo nergens heen. Had ook een preiser achter het stuur kunnen zetten, dan had je je idd kunnen afvragen wat gaat die shovel doen. Maar zoals bekent in de model(baan)bouw, zul je af en toe concessie's moeten doen op de beperkte ruimte die je voorhanden hebt. Je dient dan ook enige creativiteit en fantasie te hebben om scene's zo te maken dat het zoveel mogelijk op de werkelijkheid lijkt. Dit zal echter nooit voor 100pct kunnen en lukken  omdat daarvoor de ruimte te beperkt is. Of je zou een ruimte van 10 bij 10 meter moeten, heel veel geld en 7 dagen in de week vrij zijn. Mischien kun je dan in 1 mensenleven een 100pct realistiche baan realiseren :?

mvg
Henk
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
Ik had het preisertje zien staan. Hij wil instappen maar vraagt zich af of het wel nut heeft. :-)
Het is inderdaad altijd spelen met de ruimte die je hebt, en ook op mijn baan zal ik straks plekken hebben waar e.e.a. niet helemaal gaat kloppen (ik weet nu al 1 plek waar de vrachtwagens tegen de DHL loods aan komen te staan, zodanig dat ze nooit meer weg kunnen).
Zelf had ik in dit geval de shovel weggelaten denk ik. Misschien nog een leuk idee om een klein schepbakje te maken voor de heftruck, en deze dan als shovel te gebruiken. Zie je ook wel bij kleinere bouwmaterialenhandelaren.
mvg, Corné
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 30-05-2009 sand-schotter-stein )
Henk,

Ik sluit me bij de rest aan.

Wat een top scenery, die wagon als kantoor blijf ik een topper vinden.

Peter / degeluidsman
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Hallo mede-modelpoorders,

thanx voor alle complimenten en aanverwante opmerkingen :lol:

Op verzoek van enkele forumleden hier nog wat foto's van zoals Rolf (^rook) het weer zo mooi wist te omschrijven "de mierenhoop"

Had al begrepen dat ik niet op zomer reces mocht gaan, dus zal maar weer aan een volgend projectje beginnen :lol:

pfff viel nog niet eens mee om wat overzichtsfoto's te maken van de baan. Balancerend op een krukje, toestel tegen het plafond aan en het geluk hebben een groothoeklens te hebben.
Zijn er toch nog wat bruikbare foto's uit de donkere kamer te voorschijn gekomen.








laterzzzzz!!!!!
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
DIT WIL IK OOK,
Ik vind je baan helemaal super.
Blijf ons vooral verassen
 
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
In een woord: Prachtig :P echt geweldig gedaan (dat zijn er meer :P)
Maar toch nog een vraagje. Ga je nog een achtergrondposter ophangen? Van een wolkenlucht ofeen andere mooie achtergrond?
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Heb jij kinderen, want die zullen dit toch ook wel helemaal super vinden?
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
dit is echt heeeeeeeel mooi, daar moet je je geld voor vragen :lol: om die foto's te zien 1 euro :lol:

mvg, jordi
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
heel erg gaaf dat je een overzicht foto hebt geplaatst erg erg mooi gemaakt allemaal en het begint al een gigantisch mooie plaat te worden met een zeer goede overloop in tema's
en leuk om te zien dat je ook dezelfde huizen hebt die ik net heb gekocht  :lol: :lol: :lol:
spreek je weer
groet robert
en complimenten
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Citaat van: Rieske op zondag 31 mei 2009, 19:18:54
Heb jij kinderen, want die zullen dit toch ook wel helemaal super vinden?

Hallo Rieske, ik heb 2 schatten van dochters die ...... helemaal niets met pa zijn treinen hebben. :lol:
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Nou dat is "jammer" voor je. ( dat ze niets met je treinen hebben)
Zijn in de regel ook de jongens die zich graag met treinen en auto's bezig houden.
Aan de andere kant slopen meisjes niet zoveel, dus die baan van je zal er over jaren nog steeds top uitzien.

Bekijk je foto's zojuist nog eens, waar is er brand?
Zie 5 brandweer wagens op de stationsweg rijden.
Kun je nog 'n keer met 1 been op 'n kantoorstoel je vasthoudend aan de hanglamp 'n foto daarvan maken?

Wat heb jij een leuke baan.
Menigeen jaloers op, ik wel tenminste.
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Citaat van: Rieske op maandag 01 juni 2009, 08:54:00


Bekijk je foto's zojuist nog eens, waar is er brand?
Zie 5 brandweer wagens op de stationsweg rijden.
Kun je nog 'n keer met 1 been op 'n kantoorstoel je vasthoudend aan de hanglamp 'n foto daarvan maken?



:lol: deze komen terug van een oefening.
Nee hoor, heb een beetje ruimtegebrek, moet nog eens een leuke locatie maken waar de brandweer in actie is. Heb ook nog genoeg brandweer-preisers met blusmateriaal liggen. Dus zal in de toekomst nog wel eens ergens van pas komen.

mvg
Henk





Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Citaat van: Hendrik_marklin op maandag 01 juni 2009, 08:33:44
Citaat van: Rieske op zondag 31 mei 2009, 19:18:54
Heb jij kinderen, want die zullen dit toch ook wel helemaal super vinden?

Hallo Rieske, ik heb 2 schatten van dochters die ...... helemaal niets met pa zijn treinen hebben. :lol:


Henk,

Je staat niet alleen, ik heb ook 2 dochters en die vinden er ook niets aan zij zeggen vaak als ik iets nieuws heb.

Een trein is een trein, en daar moet ik het mee doen.

Gelukkig vind mijn vrouw het maken van scenery leuk.

Ik hoop dat dit je een beetje steun geeft :D :lol:

Peter / degeluidsman
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Misschien komt er wel ergens een terorrist om brand te stichten :shock: Of misschien is er een treinsurfer in de bovenleiding blijven hangen met alle gevolgen vandien
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Citaat van: Johnnytrein op maandag 01 juni 2009, 09:20:21
Misschien komt er wel ergens een terorrist om brand te stichten :shock: Of misschien is er een treinsurfer in de bovenleiding blijven hangen met alle gevolgen vandien
die mensen zijn toch gek he :shock:

mooie foto's! keep on going!

Dennis
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
heel mooiiii kom je mij ook helpen met zoon mooi cenario !!! grapsje p;s mijn vrouw steunt mij ook in mijn baan dus alle steun is welkom vind ik ga zo door zal ik zeggen heel goed beeezig echt amai oog voor detai heb jij wel dat heb ik helaas niet pfff

                                       groetjes
                                                    peterke33
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Citaat van: Johnnytrein op maandag 01 juni 2009, 09:20:21
Misschien komt er wel ergens een terorrist om brand te stichten :shock: Of misschien is er een treinsurfer in de bovenleiding blijven hangen met alle gevolgen vandien
Dood. Een flinke vonk en een knal + lichtflits en nabrandend haar, dat is wat er gebeurt. Staat op liveleak een filmpje van, kan hem alleen niet meer vinden, een man in india op het dak van een trein nonchalant met zijn hand tegen de bvl... :shock: :shock:

Je baan ziet er erg mooi uit!
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Hallo Henk,

Prachtige foto's laat je zien van je modelbaan, geweldig allemaal hoor niks aan toe te voegen.
Mis alleen een keurslager in een straat of heb Ron geen tweede winkel. :)

Groet Wim.
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Heb je weer mooi gemaakt Henk.

Die graafmachine is wel heel snel verouderd, komt zeker door de zureregen.
Ik neem aan dat de shovel en de heftruck ook nog aan de beurt komen.

Groetjes Jac.
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 31-05-2009 baan overzicht )
Heel mooie gedaan die graafmachine. Je baan ziet er ook al toppie uit. Na al die close-ups was ik bijna verbaasd dat je baan nog niet eens overal rails had liggen :shock: :P
Mooi werk dta je hebt afgeleverd 8)

Mathijs
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 01-06-2009)
Hallo mede-modelspoorders,

Om het pinksterweekend af te sluiten de foto's van de laatste werkzaamheden.
Na het plaatsen van de handelsonderneming H.Huber sand-schotter-stein, moest er nog een stukje straat gemaakt worden tussen de huizen en locatie H.Huber.
Tevens nog een stoep voor de hoekwinkel en een stukje gras met vangrail en verkeersborden e.d.
Nou dit heb ik vandaag dus maar eens even gedaan, zodat mijn dag weer redelijk besteed is :lol:










wordt vervolgd
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
ja henk
dat is weer een mooi staaltje werk
complimenten
en het zal bij mij nog wel even duren voor de bios opengaat  :lol: :lol:
groet robert
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
Om in de stijl van je baan door te gaan
Das hast du schön gemacht !!!!!!
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
Hallo Henk,

Je blijft ons steeds maar verassen met de mooie update en wat heb je het pinkesterweekened toch de tijd weer nuttig besteed prachtig.
Leuk en gaaf zeg die BMW met brede bandtjes leuk gedaan en dan ook nog het zwerf vuil wat voor de deur van de bios ligt en werkelijkheid.

Prachtig Henk, groet van Wim.
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
Hoi Henk,

De ene na de andere prachtige update. 8)
Geweldig en wat een prachtige details iedere keer.

Gr.
René
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
Hoi Henk,

Ik val in herhaling maar in een woord PRAChHIG.
Zit al vol verwachting (en het is nog geen eens 5 dec)  te wachten op je volgende verslag van je perfect gedetaileeerdede "projectjes"

mvg
Henk
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
Hallo Henk, allemensen wat word jou baan mooi. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Wat ik persoonlijk ook heel mooi vind is de kleuren die je gebruikt. Ik bedoel eigenlijk dat je niet alles te veel wheaterd, doe ik ook niet en ik vind dit ook veel mooier maar dat is een kwestie van smaak. Ik ben erg benieuwd naar je station en kijk uit naar de volgende foto's.
Groeten,
Gijs
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
Henk,

Het is een genot om naar jou update's te kijken.
zeer realisties gemaakt, mijn complimenten.

Peter / degeluidsman
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
toppie hoor

1 vraagje wat zijn de afmetingen eigenlijk zal vast wel ergens staan maar kan het niet zo gauw vinden

Reinder
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
Citaat van: hoolsema op dinsdag 02 juni 2009, 18:12:46
1 vraagje wat zijn de afmetingen eigenlijk

Hoi Reinder, de afmetingen zijn 325cm bij 240cm in L-vorm. Het baanplan staat evenals meer foto's op mijn website.

mvg
Henk
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
Prachtige updates weer, waar is DIT gebleven ?
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
Hallo Robbert,

Het perron staat even tijdelijk in opslag, moest nog even bij de achterkant v/d baan ivm scenery. Vandaar dat ie even aan de kant moest.  :lol:

groetjes
Henk
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 1-6-2009)
Hallo Henk,

Complimenten voor jouw prachtige modelbaan!!! Wacht niet te lang met updates!

Ga zo door!

Groet, Peer
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 6-6-2009)
Hallo mede-modelspoorders,

Na diep beraad ben ik tot de conclusie gekomen dat met het oog op de toekomst mijn baanplan toch anders moest.
Aangezien ik vindt dat er in het huidige baanplan te weinig rangeermogelijkheid rond het station is. Heb ik besloten om het onderste schaduwstation te laten vervallen, en de vrij gekomen ruimte aan de voorzijde te gebruiken bij het station. Er zal nu een keerlus met inhaalspoor komen in de aangrenzende ruimte naast de modelspoorkamer. Dit is een loze ruimte achter de trap naar beneden. Verder kan ik het voorste opstelspoor bij het station gebruiken om in de toekomst een aansluiting te maken naar de rechterzijde v/d baan waar de toekomstige uitbreiding van de modelspoorkamer zal komen (over een jaar of 10) :lol:  Hoop dat jullie het zo een beetje snappen.

Oja zoals jullie kunnen zien staat er een kleiner stationgebouw ingepland. Mijn huidige station vindt ik erg mooi, maar is eigenlijk te groot. Waardoor er van de scenery achter het station weinig te zien is. Ben nu dus opzoek naar een passend station.


Totaaloverzicht:


station:


3d overzicht:


wordt vervolgd
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 6-6-2009)
Zonde zonde........het is zo'n mooi station. Weet je echt zeker dat je het weghaalt ?

Groeten,
Gijs
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 6-6-2009)
Hallo Henk.
Op de foto,s te zien is er nog een klein stukje wat je nog moet aankleden,maar in je verslag zeg je dat de plannen weer anders zijn.Is het de bedoeling dat je het voorste gedeelte nu omhoog gaat halen?Wacht je eerst 10 jaar voor de uitbreiding of maak je eerst de baan af zodat je kunt rijden.
Die driedementionale tekening is ook mooi,dit krijg ik niet voor elkaar,ik gebruik win rail.

Groet Harrie
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 6-6-2009)
Het is inderdaad een mooi station, maar wel overheersend.
Toch past het wel bij een grote stad.
Wat je eventueel ook kunt doen is de 2 buitenste gebouwen weglaten.
Als je echt een compleet ander station wilt, moet je niet te klein stationsgebouw kiezen, want dan is het weer niet realistisch.

Van Faller:
110117 Station Gera-Liebschwitz of
110109 Station Bad Dürkheim

Passener ook wel bij.

Groeten,
Ton
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 6-6-2009)
Bedankt voor de tips Ton (Yeoman),

Zat zelf ook al te denken aan station "Mittelstadt" Faller 110115, dit is hetzelfde station als ik nu heb maar dan zonder de hoekgebouwen. En station Neupreußen van Auhagen vindt ik ook wel mooi. Dus sta nog even in dubio.
Het huidige station ga ik zowieso vervangen, deze heb ik ooit gekregen maar zat onder de lijmresten e.d. Heb hem toen wel opgeknapt maar ben er nooit helemaal tevreden over geweest.
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 6-6-2009)
Hoi Henk,

Als je het schaduwstation laat vervallen, heb je dan nog wel een gevarieerd treinen verloop?
Als ik zou moeten kiezen tussen station mittelstadt en station Neupreußen, dan zou ik gaan voor Neupreußen.
Ik ben benieuwd wat jou keuze wordt.

Groeten Jac.
Re:bouwverloop Märklinbaan in opbouw (updated 6-6-2009)
Hallo Jac,

Citaat van: wacojaco op zaterdag 06 juni 2009, 16:37:07

Als je het schaduwstation laat vervallen, heb je dan nog wel een gevarieerd treinen verloop?

De keerlus met inhaalspoor wordt in feite het schaduwstation( nu min 1 spoor), dus het enigste wat er verandert zijn de 2 stukken zichtbare spoor aan de voorkant die verdwijnen. Alleen nu blijft alles op hetzelfde niveau. Het voordeel is, dat ik in het zichtbare gedeelte v/d baan veel meer variatie krijg. Loop ook al sterk te denken aan een draaischijf in het locdepot. Waar nu ruimte voor is.
vwb het station, denk dat het Neupreußen wordt met een zelf gemaakt lang perron.

groetjes
Henk