Citaat van: Kappa op zondag 14 september 2008, 14:47:02
Kun je wat meer vertellen hoe je de graspartijen maakt.
Doe je dit met voorgekleurde lijm en waar strooi je mee?
Volgens mij is je baan ook niet meer zoals je in post 208 laat zien, klopt dat?
En ik zie dat je heel scenery eerst op een losse ondergrond opbouwt en het geheel dan in de baann inpast.
Maak je die losse modules dan precies op maat zodat ze op elkaar aansluiten, of maak je ze op baan weer passend?
Hoi Ad, als ik gras strooi, smeer ik eerst een mengsel van verdunde houtlijm en groene acrylverf op de plaat (soms met nog wat heel fijn zaagsel erdoor). Daarna gras in een oude shampoofles waar een 10mm gat in de dop geboort is. Goed schudden dan wordt het statisch door het zachte plastic.
Dan ruimschoots in de lijm spuiten. Als ik hier mee klaar ben, ga ik met een kleine handstofzuiger ongeveer 5cm boven het gras alle losse gras opzuigen. en het gras gaat gelijk mooi overeind staan.
De vraag over mijn baanplan klopt. Aangezien een draaischijf veel ruimte in neemt, ben ik hier vanaf gestapt om meer ruimte voor scenery te houden. Zodoende dat ik mijn baanplan heb aangepast.
vraag over de modules: Het achterste gedeelte staat op 2 modules die ik van te voren eerst helemaal heb gemaakt. Deze staan boven het schaduwstation. De module waar de vakwerkhuizen opstaan staat er los tussen, zodat ik deze mocht het nodig zijn zo kan verwijderen. Er komen nu nog 2 modules bij, 1 achter in de hoek wat een bergmodule wordt en 1 tussen deze berg en het gedeelte met de vakwerkhuizen. Deze zal er ook los tussenkomen zodat ik altijd bij calamiteiten overal bij kan. Oja de grootte kerk op de rotspartij is ook een los gedeelte wat zo verwijderd kan worden.
ter verduidelijking hier nog een foto.
Links waar het stopcontact zit, zal de berg module komen. Tussen deze berg en het vakwerkhuis rechtsboven op de foto komt nog een verbindingsmodule.

hopende hiermee je vragen beantwoord te hebben.