September 2011Hallo mede-modelspoorfanaten, tot en met pagina 34 gaat dit topic over mijn huidige baan (welke tot ongeveer 2014 blijft bestaan). Er zal aan de huidige baan niets meer worden toegevoegd, ivm een grote uitbreiding van de modelspoorruimte. Op deze nieuwe baan komen grootte stads en industriemodule's welke ik van te voren al kan maken. Hier zal ik mij de komende jaren dan ook mee bezig houden
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------het begin in 2008Hallo mede-modelspoorfanaten, ik ga maar eens een topic maken over de vorderingen van mijn baan. Ben net bezig geweest aan de nieuwe stadsmodule, die achteraan op mijn baan geplaatst wordt. Dit is het hoogst gelegen gedeelte van de (oude) stad. Hier staan dan ook de vakwerkhuizen e.d. Op het gedeelte ervoor komt het station met de grote stadshuizen van pola/faller.
Ik maak de module's op zo'n manier, dat ik ze beneden in de huiskamer kan maken. En makkelijk mee kan nemen naar mijn modelspoorkamer. Zo kan ik er beneden mooi aan werken, en zit ik ook niet de hele dag boven.
Op deze module zijn de straten en stoepen aangelegd, en alle lichtjes zijn aangesloten.
De huizen staan los op de plaat, met zo'n constructie dat ze niet kunnen verschuiven. Maar wel makkelijk kunnen worden verwijdert voor onderhoud.
Hier alvast een paar foto's van de nieuwe module:

sfeerplaatje

en op zijn plaats, in de rust tot het volgende weekend

De volgende stap is de stoepen schilderen, gras aanbrengen, bomen, struiken, verkeersborden, preisers, voertuigen enz, enz.