Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Resetten decoder

Gestart door Rowdy woensdag 12 september 2018, 14:12:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Resetten decoder
Rowdy
gast

Resetten decoder
Een DCC decoder functioneert wat de extra functies betreft niet naar behoren. Kan ik deze decoder zonder al te veel problemen gemakkelijk resetten via CV en is daarna de zaak weer hersteld of moet ik daarna de desbetreffende CV waardes van de desbetreffende niet goed werkende functies opnieuw invoeren? Ik heb nooit eerder CV gewijzigd en heb dus geen idee wat de risico's zijn. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Re: Resetten decoder
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Resetten decoder
merk en type ?
Bij esu CV8=8
Re: Resetten decoder
Lid sinds: 2010

offline
Re: Resetten decoder
Kan zonder problemen. Alles wordt hersteld naar fabrieksinstellingen. Als hij helemaal nieuw uit de doos komt. In de handleiding van de decoder c.q. lok zie je welke CV je welke waarde moet schrijven om te resetten. Meestal is het CV8 en een waarde van 8 schrijven. Bij oudere decoders kan het wel eens anders zijn. Dus daarom even in de handleiding kijken ;)

Groet Ronald.
Re: Resetten decoder
Ben den Hollander
gast

Re: Resetten decoder
Maarrrr...... misschien is na een reset de functiemapping weg, misschien ook niet. Resetten is een laatste redmiddel.
Re: Resetten decoder
nobody
gast

Re: Resetten decoder
Heb meegemaakt dat bij een Loksound V3.0, na een reset, de geluiden weg waren.
Na opnieuw inladen van het geluid, was 't weer in orde.
Had het geluk dat ik het project eerst gered had.
Re: Resetten decoder
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Resetten decoder
dan had je toch de esu file van de sound want geluid kan je niet opslaan.De instellingen van de decoder wel. Kan je eerst geluidfile inladen en daarna de instellingen erover.