Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Back to the 80's and 90's

Gestart door kippenlijntje zondag 06 januari 2008, 16:15:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Back to the 80's and 90's
treintje1234567890
gast

Re:Back to the 80's and 90's
ik heb alle fotos no eens terug gekeken en waarom heeft de oude koploper nog geen baanschuiver
Re:Back to the 80's and 90's
De kwaliteit van de plaatjes is niet goed, het gaat om dia's die ik op de kastdeur heb geprojecteerd en vervolgens op de foto heb gezet. En misschien laten de dia's ook een boel te wensen over.

De plaatjes zijn gemaakt in 1989, bij het 150 jarig bestaan van NS te Utrecht.

1 De 120 157


2 De 1122


3 De 1010


4 De Engelse zus van de 1501


5 De 1501


6 De Franse uitvoering van de 1300


7 De V200 007


8 Treinstel


9 2498


10 Blokkendoos


11 Speciaal voor dit evenement kwam een TGV Atlantique


12 TGV en Blokkendoos op 1 plaatje


13 Meer TGV


14 Koploper met NOS opschriften


15 Wat is een treinenevenement zonder stoom?


16 De kameel nog in geel met blauw


17 Meer kameel


Als er meer behoefte is aan (belabberde) plaatjes uit 1991?


Hachelijk?
Re:Back to the 80's and 90's
Omdat het zo hachelijk is, doe maar snel weer een paar plaatjes.
Re:Back to the 80's and 90's
de kwaliteit valt me erg mee, het zijn even goed leuke plaatjes om naar te kijken, projecteer er nog maar wat op die kast. :P
Re:Back to the 80's and 90's
Zoiets Gerard?

Meettrein


1100 met Belgische rijtuigen


Diesel te Apeldoorn


1600 met Belgische rijtuigen


2530 te Tilburg


Hondekop


Re:Back to the 80's and 90's
Dat is hachelijk snel :thumbup:, bedankt.

Ohja, het zijn hele mooie foto's, bijna vergeten te zeggen :oops:.
Re:Back to the 80's and 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Back to the 80's and 90's
oef dit is even sterk genieten zeg!!
Dat zijn enkele mooie plaatjes waar ik van kan genieten en zo erover kan dromen. :thumbup:
Mocht je vervelen schroom niet om nog eens wat hier te plaatsen.. Ik zou het enorm waarderen. ;)

groetjes,

Antal
Re:Back to the 80's and 90's
ja zoiets bedoelen we. :thumbup:
Re:Back to the 80's and 90's
De kastdeur maakt overuren, weer een paar dia's op de foto gezet!

Ik had net koffie gezet toen ik werd gebeld door mijn zwager (toen alleen nog de vriend van mijn zus, voor als jullie het echt willen weten) René. Of ik gezien had dat er een trein in het weiland stond.
Nee dus, maar ik ben snel op de fiets gesprongen met de Pentax Me, voorzien van een vers diarolletje, om de nek, om eens te gaan kijken wat daar precies in het weiland stond.

Om precies te zijn: een 1600!


En iets verderop stond ook een sprinter


De reden was ook al snel duidelijk: de bovenleiding was niet echt fris meer.


Er hingen zaken in de bovenleiding die daar volgens het oorspronkelijk ontwerp niet hoorden!


De herkomst van die zaak was ook al snel duidelijk!


Daar was eigenlijk niet een hele kudde techneuten voor nodig!


In de beginjaren 90 kwam een diesellok uit de buurt, als best wel toevallige voorbijganger kon je wachten op meer actie!


De 2214 en koppelstang zorgden er al snel voor dat de trein naar het dichtstbij zijnde station werd gesleept


Daarvoor moet je nu heel wat langer wachten!


Op naar huis, met een beetje mazzel is de koffie nog warm!


Het is hachelijk   :)
Re:Back to the 80's and 90's
Mooie plaatjes Frank, mooi met het zonnetje er bij.
Re:Back to the 80's and 90's
Mooie foto reportage! Heb je er meer?  :thumbup:
Re:Back to the 80's and 90's
Citaat van: marc-lin op donderdag 21 juli 2011, 23:24:10
Mooie foto reportage! Heb je er meer?  :thumbup:
Iemand was me voor :mrgreen:.
Re:Back to the 80's and 90's
SAPPIG! :mrgreen:
Re:Back to the 80's and 90's
mathijs-spoor3
gast

Re:Back to the 80's and 90's
ik ben reeds begonnen 80 90 materieel te verzamelen, omdat ik het toch wel intresant begin te vinden :)
ik heb nu een roco 1600

gr

ps heeft iemand foto's van 1600en met 'aanhangsel'
Re:Back to the 80's and 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Back to the 80's and 90's
Mooie serie Frank. Overduidelijk ook herkenbaar als Busch&Dam waar de lok vlakbij staat (alleen de eerste foto al: Knik in het spoor, bomen links, seinen en het talud van de A9 op de achtergrond) en de sprinter staat ergens halverwege tussen Krommenie en Uitgeest. Lok zullen ze wel uit Beverwijk gehaald hebben, vrij dichtbij en de sprinter is zo te zien teruggesleept naar Uitgeest.
Re:Back to the 80's and 90's
Heel goed Laurent!

Als je daar jarenlang moet fietsen dan is het niet vreemd dat je het traject herkent, vooral het viaduct van de A9 ziet er al tientallen jaren hetzelfde uit. Nu zou je links van het viaduct ook de windmolen van Heemskerk zien, die stond er rond 1990 echter niet.

De anderen ook bedankt voor de reacties. Ik zal eens kijken of ik meer plaatjes heb die door de keuring heen komen.
Re:Back to the 80's and 90's
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Back to the 80's and 90's
Mooie platen met een mooi verhaal. :)
Als zoiets nu gebeurd zijn de reizigers in de gestrande treinen heel wat slechter af.
Re:Back to the 80's and 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Back to the 80's and 90's
Leuk dat dit topic nog leeft en er zulke aardige dingen gepost worden :smile:

Zelf blijk ik er ook nog een paar te hebben liggen... tijd om weer eens wat te posten :wink:


Deze fraaie ex-groentenwagen heeft lange tijd op de losweg van Naarden-Bussum gestaan. Zo lang, dat ik en fotografeercollega 'ndb' er een soort clubhuis van hadden gemaakt. In de wagen lag een hoop rommel en stonden wat schappen met oude (electronica-)onderdelen. Wat precies weet ik niet meer maar wel dat we 'm van binnen helemaal opgeruimd hebben en het echt 'onze' wagen was :smile: Naarden-Bussum, 1-5-1986.



De 1205 in de IC-dienst, Naarden-Bussum, 1-5-1986.



De 1316 heeft vrij lang in haar geel/grijze jasje rondgereden en werd ook in de IC-dienst ingezet. Naarden-Bussum, 1-5-1986.



Elke dag weer genieten: 2400-en in de weer met de wagens met cacaobonen voor Bensdorp. In dit geval de 2404 en 2448, Naarden-Bussum, 2-5-1986.



Een (te) snel genomen plaatje van Benelux-stuurstand 107, Haarlem, 11-5-1986.



De 1648 was defect geraakt en de 1119 werd voor de 12 rijtuigen tellende trein gezet. Een aardige kluif voor een 1100-je... Rotterdam, 11-5-1986.



Schijnvertrek van de SSN 65 018, onderweg met de 500e NVBS-excursie. Hardinxveld-Giessendam, 11-5-1986.



De 500e excursietrein gefotografeerd vanaf de inmiddels ter ziele gegane loopbrug. Geldermalsen, 11-5-1986.



Spreekt voor zich :wink: Den Bosch, 11-5-1986.



Ook de gerenoveerde exemplaren waren in deze tijd meer in de reizigersdienst dan in de goederendienst te vinden. 1311 met IC, Naarden-Bussum, 9-6-1986.



De 4011 in de fraaie KLM-uitdossing voordat die lelijke zwarte stip erop kwam ("voor de zichtbaarheid"). Naarden-Bussum, 10-6-1986.



Een heel enkele keer kon je de KLM en Martinair in één trein aantreffen, hoewel dat eigenlijk niet de bedoeling was. Naarden-Bussum, 10-6-1986.



Deze heb ik helemaal in het begin van dit topic al eens gepost, maar omdat het zo'n fraai plaatje is, zit-ie er nog een keer in. De 4012, ook nog zonder stip, Naarden-Bussum, 11-6-1986.


Wordt (nog altijd) vervolgd...

Martijn :smile:
Re:Back to the 80's and 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Back to the 80's and 90's
Kwijl! Heb je er wel eens aan gedacht kwijlbakjes te gaan verkopen?
Re:Back to the 80's and 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Back to the 80's and 90's
Geweldige reportage van enkele prachtige oude treinen.
Erg jammer dat er zoveel weg is en het alleen maar tot enkele herinneringen is gebleven.

Groetjes,

Antal
Re:Back to the 80's and 90's
Realiseer je dat je over 20 jaar dezelfde mening hebt over de treinen van vandaag, die je nu mogelijk als oninteressant bestempelt.
Re:Back to the 80's and 90's
mathijs-spoor3
gast

Re:Back to the 80's and 90's
ze zeggen dat vroeger alles beter was. maar dat heb ik niet meegemaakt :D

gr
Re:Back to the 80's and 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Back to the 80's and 90's
Mooie oude foto's weer. De reportage over het "schuitje vangen met bovenleidingsdraad" is erg leuk om te zien. ;)

Citaat van: 103 220-0 op maandag 25 juli 2011, 10:02:26
Realiseer je dat je over 20 jaar dezelfde mening hebt over de treinen van vandaag, die je nu mogelijk als oninteressant bestempelt.

Dat besef is langzaam doorgedrongen, daarom maak ik tegenwoordig ook wat meer plaatjes van hedendaags mat. Dan kan ik ze hier over 20 jaar posten. :D

Groetjes,

Rutger
Re:Back to the 80's and 90's
Citaat van: 103 220-0 op maandag 25 juli 2011, 10:02:26
Realiseer je dat je over 20 jaar dezelfde mening hebt over de treinen van vandaag, die je nu mogelijk als oninteressant bestempelt.
Mee eens. Ik fotografeer daarom nu, maar ook al in de jaren 70 vrij veel op spoorweggebied.
Nu ben ik blij, dat ik destijds vrij veel dia's heb gemaakt van toen m.i. niet zo interessante onderwerpen zoals o.a. een vrij nieuwe Plan T op het station van Enschede (in de toen standaard kleur groen).
Re:Back to the 80's and 90's
Citaat van: 103 220-0 op maandag 25 juli 2011, 10:02:26
Realiseer je dat je over 20 jaar dezelfde mening hebt over de treinen van vandaag, die je nu mogelijk als oninteressant bestempelt.

Nou, ik vond de KLM en Transavia koplopers toen al bijzonder mooi.
Dat heb ik met het huidige materieel niet...
Re:Back to the 80's and 90's
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Back to the 80's and 90's
Wat is dat toch, dat we zo nostalgisch worden bij het zien van oud materieel dat allang is gesloopt, maar waar destijds, toen het materieel nog vrij nieuw was, hierin weinig interesse toonden.
Al was ik vroeger, als Noord-Hollander, waar alleen maar plan T en V rondreed, erg blij als ik een keer in een Hondekop of ICM zat en helemaal als het getrokken materieel was, met bijv een 1200, want dat zag ik weinig.
Re:Back to the 80's and 90's
Citaat van: EgMaf op maandag 25 juli 2011, 13:13:23Nou, ik vond de KLM en Transavia koplopers toen al bijzonder mooi.
Hee, dan heb ik iets gemist.
Re:Back to the 80's and 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Back to the 80's and 90's
Ik denk dat hij Martinair bedoelt. :)

Groetjes,

Antal
Re:Back to the 80's and 90's
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Back to the 80's and 90's
CiteerWat is dat toch, dat we zo nostalgisch worden bij het zien van oud materieel dat allang is gesloopt, maar waar destijds, toen het materieel nog vrij nieuw was, hierin weinig interesse toonden.
Al was ik vroeger, als Noord-Hollander, waar alleen maar plan T en V rondreed, erg blij als ik een keer in een Hondekop of ICM zat en helemaal als het getrokken materieel was, met bijv een 1200, want dat zag ik weinig.

Wat ik vroeger veel mooier vond als nu, is hetgeen dat alles van 1 bedrijf was, en er dus ook 1 kleurstelling was. (geel/grijs met blauw). Nu rijd er maar een radjetoe van kleuren over het spoor. Net carnaval op rails!

Roy
Re:Back to the 80's and 90's
Citaat van: RoWi op maandag 25 juli 2011, 14:12:20
Nu rijd er maar een radjetoe van kleuren over het spoor. Net carnaval op rails!
Iedere onderneming heeft zijn eigen kleuren en dat brengt tenminste afwisseling op het spoor. (Hoe saai zou het zijn op de wegen als er voor auto's ook maar één kleur leverbaar zou zijn?)
Re:Back to the 80's and 90's
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Back to the 80's and 90's
Gerard,

het gaat hier over smaak. Natuurlijk heeft ieder bedrijf zijn eigen kleuren, maar IK vond het toen mooier, en ik denk met mij toch wel heel wat mensen.

Roy
Re:Back to the 80's and 90's
Citaat van: kippenlijntje op maandag 25 juli 2011, 14:06:22
Ik denk dat hij Martinair bedoelt. :)

Groetjes,

Antal

Ehm, oeps, ja... Maar een Transavia koploper was vast ook heel mooi geweest :)
Re:Back to the 80's and 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Back to the 80's and 90's
Citaat van: EgMaf op maandag 25 juli 2011, 15:33:18
Citaat van: kippenlijntje op maandag 25 juli 2011, 14:06:22
Ik denk dat hij Martinair bedoelt. :)

Groetjes,

Antal

Ehm, oeps, ja... Maar een Transavia koploper was vast ook heel mooi geweest :)

Het was destijds wel de bedoeling dat die er ook zou komen, maar dat is niet doorgegaan; naar ik aanneem vanwege de kosten.
Re:Back to the 80's and 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Back to the 80's and 90's
De meeste kleuren die je nu op het spoor in het personenvervoer ziet zijn Geel/Blauw (met wit) van NSR en Syntus en Rood/wit van Arriva, NS-Highspeed en Veolia. Daar is dus nog wel wat ruimte in het spectrum. :D

Citaat van: Gerard op maandag 25 juli 2011, 14:29:19
Hoe saai zou het zijn op de wegen als er voor auto's ook maar één kleur leverbaar zou zijn?

Dat is toch al ongeveer zo: 90% van de auto's is übersaai grijs, zwart of wit. Kleuren zie je bijna niet meer. :(
Re:Back to the 80's and 90's
Citaat van: Rutger op dinsdag 26 juli 2011, 11:57:09
Dat is toch al ongeveer zo: 90% van de auto's is übersaai grijs, zwart of wit. Kleuren zie je bijna niet meer. :(
Dat ben ik met je eens, maar dat is de keuze van de kopers. Grijs schijnt op dit moment (eigenlijk al een paar jaar) een "modekleur" te zijn voor auto's en zwart is vooral in trek bij lease-rijders. En aangezien auto's vaak een 2e, 3e en zelfs 4e leven hebben zijn we nog niet van die kleuren af.
Maar je kunt in principe elke kleur krijgen die je wilt. Gewoon een kwestie van bestellen.
Re:Back to the 80's and 90's
Wauw, ik heb echt genoten van die nostalgische foto's !  :O
Jammer dat ik niet 30 jaar eerder ben geboren  :thumbdown:

Gr Elden
Re:Back to the 80's and 90's
Als je dertig jaar eerder was geboren had je  nu ook verzucht dat je dertig jaar eerder geboren had willen zijn.
Re:Back to the 80's and 90's
mathijs-spoor3
gast

Re:Back to the 80's and 90's
Citaat van: 103 220-0 op dinsdag 26 juli 2011, 18:17:00
Als je dertig jaar eerder was geboren had je  nu ook verzucht dat je dertig jaar eerder geboren had willen zijn.

:D :D :D de jaren 50/60 zijn ook heel boeiend... de laatste stoomlocs enzo :D

gr
Re:Back to the 80's and 90's
Ik heb hier ook nog een leuk plaatje uit de jaren 80:

Een mooie line-up van DDM stuurstanden. Misschien wel toen deze net nieuw waren??

Dit is een foto van een poster die ik ooit gekocht heb. De poster is uitgegeven ter gelegenheid van het 150 jarig bestaan van de NS in 1989.
Ik was toen nog een klein jochie en mocht van mijn zakgeld een poster kopen, ik vond ze supermooi maar ook niet goedkoop dus ik wilde de mooiste uitzoeken. Er waren nog andere maar ik weet niet precies meer welke dat waren, weet iemand dat?
De poster heeft jáááren boven m'n bed gehangen en hangt sinds kort op de kamer van m'n zoontje, hij is er helemaal weg van!  :) :)

Koen
Re:Back to the 80's and 90's
Citaat van: mathijs-spoor3 op dinsdag 26 juli 2011, 20:28:10
:D :D :D de jaren 50/60 zijn ook heel boeiend... de laatste stoomlocs enzo :D
De laatste NS-stoomloc reed in 1958, dat was de 3737.
Re:Back to the 80's and 90's
Hmmm.... ergens komt me deze poster bekend voor...
Volgens mij hing deze ook in een schuur die we ooit eens gekocht hadden.

Wel mooi om te zien die stuurstanden, zo zonder vliegjes. :mrgreen:
Re:Back to the 80's and 90's
mathijs-spoor3
gast

Re:Back to the 80's and 90's
Citaat van: Gerard op zaterdag 20 augustus 2011, 22:28:59
Citaat van: mathijs-spoor3 op dinsdag 26 juli 2011, 20:28:10
:D :D :D de jaren 50/60 zijn ook heel boeiend... de laatste stoomlocs enzo :D
De laatste NS-stoomloc reed in 1958, dat was de 3737.

i now. foutje van mij (de 60er jaren is vanaf 60 ik dacht tot 60 :smile:)

gr
Re:Back to the 80's and 90's
Citaat van: mathijs-spoor3 op zondag 21 augustus 2011, 16:39:20
i now. foutje van mij (de 60er jaren is vanaf 60 ik dacht tot 60 :smile:)
Doe maar van 1960 tot 1970.
Re:Back to the 80's and 90's
mathijs-spoor3
gast

Re:Back to the 80's and 90's
dat bedoel ik  :lol: het is in iedergeval nu duidelijk :)

gr
Re:Back to the 80's and 90's
Heb ik de Aegon koploper gemist in dit topic of stond deze er nog niet?

Re:Back to the 80's and 90's
Citaat van: KNed op zaterdag 20 augustus 2011, 22:26:27
Ik heb hier ook nog een leuk plaatje uit de jaren 80:

(...)
Er waren nog andere maar ik weet niet precies meer welke dat waren, weet iemand dat?
(...)

Er was er in ieder geval ook eentje van een nieuwe 6400.
Het was de bedoeling dat die ook jaaaaren boven mijn bed zou gaan hangen, maar helaas: bij thuiskomst van mijn tienertoerdag destijds bleek dat ik de poster in de trein had laten liggen....... :-(

Groetjes,
Kiezel :)
Re:Back to the 80's and 90's
Wat een drama zelfs na al die jaren >:-D
gr erik
Re:Back to the 80's and 90's
Zulk soort zaken hakken erin  ;)

Ik herinner me vaag dat er ook nog een poster van een stoomtrein was, zal de 3737 wel geweest zijn.
Iemand anders nog van deze posters in huis?

Weet iemand wanneer en waarom die foto voor de poster gemaakt is? Toen de DDM's in dienst kwamen??

Koen
Re:Back to the 80's and 90's
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Back to the 80's and 90's
Ik heb het hele draadje gelezen. Wat een paar super leuke dingen reden er toch rond.
Ik weet zelf nog wel dat we vroeger naar mijn tante in noord groningen gingen met de trein en als laatste stuk met de boemel gingen. Blijkt nu een mat 46 te zijn.

Echt heel leuk die foto's

Groetjes Dennis
Re:Back to the 80's and 90's
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:Back to the 80's and 90's
ik weet niet of dit filmpje hier al een keer gepost is, maar ik krijg er in iedergeval geen genoeg van. de olietrein uit schoonebeek. Geweldig die ronkende en rokende 2200en.