Zo... de diascans zijn binnen, alle bestanden zijn hernoemd (naar de juiste dianummers) en het eerste setje is zojuist bewerkt :-D
Dit artistieke plaatje is een opname met een lange sluitertijd, genomen in de Schipholtunnel, vanuit de cabine. Nabij Schiphol, 2-7-1989.
Loc 1115 poseert op één van de middensporen van Amsterdam CS, 2-7-1989.
De volgende dag heb ik een bezoek gebracht aan Zeeuws-Vlaanderen. Dat geïsoleerde stukje NS-net was in die tijd een waar
Bakkies-paradijs: Alle binnenlandse treinen in het gebied werden met deze kleine krachtpatsertjes gereden. Let ook op het schattige locloodsje op de achtergrond
De 604 en 660 rusten uit te Terneuzen, 3-7-1989.
Loc 651 in vol ornaat, Terneuzen, 3-7-1989.
Bakkies, overal waar je keek...
Loc 643 bij de tankplaat, Terneuzen, 3-7-1989.
De 638 komt binnen met een lange sleep ketelwagens. Terneuzen, 3-7-1989.
Het verkeer naar België werd verzorgd door de NMBS, hier vertegenwoordigd met loc 6221. Sas van Gent, 3-7-1989.
Voor zover ik weet uniek voor Zeeuws-Vlaanderen was de inzet van 600-en in dubbeltractie. Hoewel het krachtpatsers zijn, waren sommige treinen toch te zwaar voor één exemplaar. Het ging nog steeds niet harder dan 30 km/h, maar met twéé Bakkies kreeg je wel echt
alles van zijn plek
De 643 + 604 hebben getankt en zijn op weg om zo'n trein op te halen, Sas van Gent, 3-7-1989.
Volgende keer: De ultieme lineup van NS-locs van die tijd
Martijn