Nieuws: De 12,5 jaar 3railforum jubileum set is nog verkrijgbaar!! Lees alles erover in het Info Topic of bestel gelijk in onze webshop!
+  3railforum
|-+  Overige Spoorzaken
| |-+  Foto/Videohoekje Grootspoor
| | |-+  Back to the 80's and 90's
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 27   Omlaag

Auteur Topic: Back to the 80's and 90's  (gelezen 341246 keer)

remcy

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • een hele trotse papa van tygo en jamie
Re: back to the 90's
« Reactie #400 Gepost op: zaterdag 15 maart 2008, 22:55:38 »

erg mooie plaatjes weer
mooie update  :D :D
groet robert
Gelogd
kijk ook in mijn topic : klik hier voor mijn baan 
groet robert

Lid van de BMM

AlbertJan

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: back to the 90's
« Reactie #401 Gepost op: zondag 16 maart 2008, 07:32:38 »

Hallo Martijn.
Dat was weer eens "ouderwets" genieten op deze druilerige en vroege zondagmorgen.
Prachtige platen voorzien van een leuk en informatief onderschrift.
Leuk ook de "insider information" van Roel over de gestrande BR41.

Weer heel erg bedankt voor al het werk en moeite om deze prachtige serie voor ons te plaatsen!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Gelogd
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

RichAnt

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: back to the 90's
« Reactie #402 Gepost op: zondag 16 maart 2008, 09:52:43 »

Hallo Martijn,

Zijn weer een serie mooie foto's. En ja ook ik zou Mrklin eeuwig dankbaar zijn als ze de 3737 uitbrengen.

Groeten,
Richard
Gelogd

Artologic

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re: back to the 90's
« Reactie #403 Gepost op: zondag 16 maart 2008, 12:26:51 »

prachtig, keep um coming (zijn de andere diaeigenaren stilgevallen?)

Mvg Kristof
Gelogd
Cfl + Nmbs Tot 2003  + Db Tp III - VI

Acido

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Stand 7 :-)
    • Acido's Website
Re: back to the 90's
« Reactie #404 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008, 19:15:13 »

We doen nog een setje... :-)

Antal: volgende ronde zit-ie erbij! ;-)



Na jarenlang zonder nummer op de korte neus rondgereden te hebben werd in 1988 de 2423 wat dat betreft alsnog gecompleteerd. De cijfers zijn echter iets te groot, staan iets te laag, iets te ver uit elkaar en niet helemaal recht... :-P De loc komt hier samen met de 2414 binnen met een trein voor de stapelplaats Crailoo. Naarden-Bussum, 20-9-1988.


Het was vaste prik, twee keer per uur per richting, dat te Naarden-Bussum een stoptrein werd gepasseerd door een intercity (thans gebeurt dat in Weesp). Dit is echter wel een bijzondere passage... IC-III 4041 is verzeild geraakt in de stoptreindienst en wordt hier gepasseerd door de 1304 met een... kalktrein! Naarden-Bussum, 5-10-1988.


Mrklin-loc 1631 is schoon in vergelijking met hoe Railion haar 1600-en er tegenwoordig bij durft te laten rijden. Amsterdam CS, 8-10-1988.


Prototypetreinstel 4004, thans niet meer in dienst, dendert over de stalen bruggen aan de oostzijde van het Amsterdamse Centraal Station. Het stel is o.a. herkenbaar aan de plaats van de koersrollen. Ook heeft het nog geen baanruimers en een rode koppelplaat (en een werkende doorloopkop...). Amsterdam CS, 8-10-1988.

In die tijd (en nu soms nog wel) ging ik daar graag een paar uurtjes treinen kijken, p de brug, en dan lekker daveren en denderen als er treinen langs kwamen.
Topper waren de (zware) Hondekoppen als die van spoor 2 vertrokken en zich daarbij OP de stalen brug door het overloopwissel inclusief kruising persten, stampend, krijsend en kreunend, steeds sneller, vaak wel 12 bakken. Wat een geweld!! :shock: :-D :-P
Overigens was een 1200 met een sleep Plan E ook niet te versmaden op die plek :mrgreen: Meedaveren kan daar nog steeds, dus als je een keer in Amsterdam bent, wandel eens op perron 4b/5b helemaal naar het eind van het perron en geniet...

Voor de mensen die willen weten hoe dat klinkt heb ik een audio sample :-D Op de CD Seven Stars van Quazar staat het nummer "Last Train To Paradise". Het nummer sluit af met het geluid van een trein en het boekje bij de CD vermeldt dat dit is opgenomen te Amsterdam CS, op 25-8-1991. En dat kn alleen maar op de oostelijke toegangsbruggen zijn geweest, want zo klinken ze :mrgreen:




Hun hele leven lang hebben de Hondekoppen hun buitenste stroomafnemers gebruikt, waarbij de binnenste als reserve dienden en dus alleen gebruikt werden als de stoomafnemer aan het uiteinde defect was. In 1988 heeft NS een kortstondige stuip gehad dat ineens alle Hondekoppen met hun binnenste stroomafnemers op moeten rijden. Dat is een bijzonder vreemd gezicht als je dat niet gewend bent... Erg lang heeft het niet geduurd. Waarom men besloot dit te veranderen weet ik niet, maar als ik het wel heb is de beslissing teruggedraaid na enkele brandjes in de vouwbalgen... Stellen 1768 en 1765, Amsterdam CS, 8-10-1988.


Dit was de voorloper van de Lada-blauwe Eanos-en: twee-assige wagentjes van het type E. Dit exemplaar heeft het einde van zijn loopbaan bereikt en was gereserveerd voor het vervoer van bieten (je wil geen bieten vervoeren in een wagen waar bijvoorbeeld schroot in heeft gezeten...). Legendarisch zijn de plaatjes van een Eloc serie 1000 met een lange sliert van dit soort wagentjes tijdens het bietenseizoen. Wagen 514 0 004-1 bij Hollandia Schroot in het Amsterdamse Westhavengebied, 8-10-1988.


Loc 1624 rangeert met soortgenoot 1616, Amsterdam CS, 8-10-1988.


Motorpost 3017 in zijn uppie aan de westkant van Amsterdam CS, 8-10-1988.


Treinstel 1768 passeert Naarden-Bussum, met de "verkeerde" stroomafnemer op, 8-10-1988.


Behalve de 2295 (zie deze post) was er nog een 2200 die de gele band miste aan de zijkanten. Hier de 2338, met daarachter de 2439 n de Ultrasoon Meetwagen, opgesteld te Den Haag Hollands Spoor, oktober 1988.


De 1138 staat gereed met de Intercena Express, een gezelschapstrein bestaande uit een Restauratiewagen, een Buffetrijtuig en een Bm. Bussum Zuid, 10-12-1988.


Wordt vervolgd... ;-)

Martijn


« Laatst bewerkt op: maandag 24 maart 2008, 20:02:33 door Acido »
Gelogd

Marklin-Tim

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #405 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008, 19:33:57 »

Super foto's martijn!!
Gelogd

markje

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #406 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008, 21:03:02 »

Wow wat is er toch een hoop veranderd in de loop der jaren, super fotos weer
« Laatst bewerkt op: zaterdag 22 maart 2008, 21:15:22 door markje »
Gelogd

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re: back to the 90's
« Reactie #407 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008, 21:12:33 »

Meneer de Vries,

Bedankt weer voor deze nostalgische oppepper.
Stuk voor stuk plaatjes met een hoog "waar blijft de tijd" gehalte. :wink:
Ik zou zeggen, prop die harde schijf van die 3-rail fileserver maar vol hoor. :mrgreen:
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

Acido

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Stand 7 :-)
    • Acido's Website
Re: back to the 90's
« Reactie #408 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008, 21:18:41 »

Thanx, graag gedaan :-)

Heeft iemand het geluidsbestand al geprobeerd? Weet niet zeker of het bij iedereen werkt...
Gelogd

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re: back to the 90's
« Reactie #409 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008, 21:21:56 »

Thanx, graag gedaan :-)

Heeft iemand het geluidsbestand al geprobeerd? Weet niet zeker of het bij iedereen werkt...
Ja, bij mij deed-ie het.
Voor de rest waren het weer prachtige plaatjes en dat je bij spoor 4b/5b verder kon lopen wist ik niet. Volgende keer ga ik dat echt eens doen.
Bedankt voor de foto's, het geluid en de tip.
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid

Acido

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Stand 7 :-)
    • Acido's Website
Re: back to the 90's
« Reactie #410 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008, 21:32:59 »

Het perron loopt door tot op de stalen brug, dat is ook bij 7b/8b en 10b/11b het geval (de brug van spoor 13b/14b is volgens mij, sinds de verlenging van spoor 15, van beton).

Je staat daar dus op dezelfde stalen constructie als waar de treinen overheen denderen. Niet alleen horen maar ook voelen, dus :-)
Gelogd

Henk-Jan

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #411 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008, 23:30:52 »

Thanx, graag gedaan :-)

Heeft iemand het geluidsbestand al geprobeerd? Weet niet zeker of het bij iedereen werkt...
Ja, bij mij deed-ie het.
Voor de rest waren het weer prachtige plaatjes en dat je bij spoor 4b/5b verder kon lopen wist ik niet. Volgende keer ga ik dat echt eens doen.
Bedankt voor de foto's, het geluid en de tip.

Bij mij doet hij het wel.
Google even appel QuickTime Player dan.

Super foto's martijn!!

Prachtig Martijn gaaf hoor  8)



Dit was de voorloper van de Lada-blauwe Eanos-en: twee-assige wagentjes van het type E. Dit exemplaar heeft het einde van zijn loopbaan bereikt en was gereserveerd voor het vervoer van bieten (je wil geen bieten vervoeren in een wagen waar bijvoorbeeld schroot in heeft gezeten...). Legendarisch zijn de plaatjes van een Eloc serie 1000 met een lange sliert van dit soort wagentjes tijdens het bietenseizoen. Wagen 514 0 004-1 bij Hollandia Schroot in het Amsterdamse Westhavengebied, 8-10-1988.

Martijn


Martijn bedankt voor die mooie foto's.
Gelogd

Antal

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Nederlands begin jaren 90
Re: back to the 90's
« Reactie #412 Gepost op: zaterdag 22 maart 2008, 23:47:11 »

Heey Martijn,

Dank je voor de foto's!
Ik heb vandaag aardig wat 90's ingeslagen bij Wentink 2e hands verkoop.
Maar dat krijgt iedereen nog te zien in de aanwinsten topic. :P
De foto's zijn erg mooi weer en heb vandaag op een bedrijven terrein in Arnhem 1 van de prototype Koplopers nog zien staan die als trainingsobject voor de hulpverlening nu dient.
Bedankt voor het maken van deze serie en nu hoop ik snel die volgende te kunnen zien!  :lol: :lol: :lol: :lol:

Groetjes,

Antal
Gelogd

remcy

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • een hele trotse papa van tygo en jamie
Re: back to the 90's
« Reactie #413 Gepost op: zondag 23 maart 2008, 18:17:10 »

nou antal
ik ben benieuwd !!

en acido
bedankt weer voor de mooie plaatjes
groet robert
Gelogd
kijk ook in mijn topic : klik hier voor mijn baan 
groet robert

Lid van de BMM

RichAnt

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: back to the 90's
« Reactie #414 Gepost op: maandag 24 maart 2008, 09:15:26 »

Hallo Martijn,

Het zijn weer een serie mooie foto's. Ga voor ons zo door met plaatsen van dit soort foto's :D.

Groeten,
Richard
Gelogd

AlbertJan

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: back to the 90's
« Reactie #415 Gepost op: maandag 24 maart 2008, 14:19:36 »

Ha die Martijn!
Weer een prachtige reeks foto's om eens lekker, onderuitgezakt op je stoel,
van te genieten.
Nu ook nog voorzien van geluid en, met je ogen eventjes dicht, gewoon weer terug in de jaren '90.
Ook het lezen van jouw beleving bij deze foto's is erg leuk om te lezen!
Wat mij betreft hoop ik dat er nog vele mogen volgen.

Weer erg bedankt voor het plaatsen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Gelogd
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

Acido

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Stand 7 :-)
    • Acido's Website
Re: back to the 90's
« Reactie #416 Gepost op: maandag 24 maart 2008, 19:59:31 »


De laatste dienstvaardige bruine 2200, samen met de laatste dienstvaardige bruine 2400, zijn met n Bm onderweg als gezelschapstrein. De 2275 en 2501 tijdens een korte stop te Lunteren, 10-12-1988.


Andere zijde van de trein met de 2501. Lunteren, 10-12-1988.


Ik werd netjes in Bussum afgeleverd. Hier de trein op spoor 2, terwijl deze gepasseerd wordt door een Intercity. De opname is 's-avonds laat zonder statief genomen. Naarden-Bussum, 10-12-1988.


De 2522 en 2467 komen, in het ochtendzonnetje, binnen met een trein voor Crailoo. De 2467 haalde op 21 mei 1985 de kranten door frontaal te botsen met Wadloper 3231, te Uithuizermeeden. De loc heeft geruime tijd in Tilburg in een hoekje gestaan, maar is tegen alle verwachting in toch hersteld. Naarden-Bussum, 27-12-1988.


Sik 285 baadt in datzelfde ochtendzonnetje, samen met een toen al antieke onberemde (!) zandwagen. Naarden-Bussum, 27-12-1988.


Even een klein uitstapje naar het buitenland. Hier de DB 181 216-3 te Luxembourg, 3-1-1989.


Op de steile Mauriennelijn (max 30 promille), van Chambry naar Modane, werd (wordt?) in dubbeltractie gereden met "Franse 1600-en". Een setje, bestaande uit SNCF BB7379 + BB7438, passeert zonder trein St. Jean-de-Maurienne, 4-1-1989.


Niet alleen met "1600-en" werd in dubbeltractie gereden, ook met "1100-en"! SNCF-locs  BB8222 en BB8169, met de BB7421 en BB7357 in opzending, St. Jean-de-Maurienne, 4-1-1989.


Dit was een verrassing... Pas nadat ik had afgedrukt zag ik wat ik nou eigenlijk gefotografeerd had: de 2504 met de geflopte mobiele ongevallenkraan! Zie ook hier. Het begeleidingsrijtuig is een ex-Plan E. Bussum, 26-1-1989.


Mrklin-loc 1144 met een gemengde goederentrein, Bussum, 26-1-1989.


Losse loc: de 1221. Bussum, 26-1-1989.

Wordt vervolgd...

Martijn ;-)


« Laatst bewerkt op: maandag 24 maart 2008, 20:05:49 door Acido »
Gelogd

remcy

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • een hele trotse papa van tygo en jamie
Re: back to the 90's
« Reactie #417 Gepost op: maandag 24 maart 2008, 20:06:15 »

dank je wel voor deze serie nieuwe foto's
erg mooi
groet robert
Gelogd
kijk ook in mijn topic : klik hier voor mijn baan 
groet robert

Lid van de BMM

Laurent

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • Treinen rijden op rails, niet op tijd!
    • Sporingerdam
Re: back to the 90's
« Reactie #418 Gepost op: maandag 24 maart 2008, 20:10:00 »

Mooi! Ook een leuke afleiding.
Gelogd
Kent u mijn topic al? Kijk hier eens: Klikje doen
Ook mijn Youtube kanaal is een bezoekje waard!
railion6513

Antal

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Nederlands begin jaren 90
Re: back to the 90's
« Reactie #419 Gepost op: maandag 24 maart 2008, 20:12:23 »

heey Martijn,

WOW dat van Lunteren dat is gaaf zeg!
De boerenbond is ook al geruime tijd gesloopt en ligt nu een nieuwe woonwijk.
Prachtige oude foto's en toen was ik er net een maand en 3 dagen te wereld dus echt oud!
Ook de onberemde zandwagen is geinig dat moet een echte oude zijn!!
En ook de geflopte ongevallenwagen nooit geweten dat die bestaan heeft!
Mocht je meer van Lunteren hebben mag je ze van mij best plaatsen ik heb de foto's opgeslagen deze foto's zijn enorm speciaal voor mij!!!
Hartstikke bedankt voor het plaatsen deze ronde was voor mij toch enorm speciaal!!

Groetjes,

Antal
Gelogd

markje

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #420 Gepost op: maandag 24 maart 2008, 20:15:33 »

Weer een mooie set foto's :P
Gelogd

kiezel

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #421 Gepost op: maandag 24 maart 2008, 21:00:50 »

Niet alleen met "1600-en" werd in dubbeltractie gereden, ook met "1100-en"! SNCF-locs  BB8222 en BB8169, met de BB7421 en BB7357 in opzending, St. Jean-de-Maurienne, 4-1-1989.

Prachtige foto's Martijn!

Wat leuk, ik wist niet dat de SNCF ook "1100's" had. Van de "1600's" wist ik uiteraard wel maar er is dus meer overeenkomend materieel tussen de NS en de SNCF...!

Groetjes,
Kiezel :)
Gelogd

verzameldirk

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #422 Gepost op: maandag 24 maart 2008, 22:22:12 »

Ga door Martijn ga Door  :D

Mooie dia's/fotos vooral die van de 2400 en 2200 serie ben ik gek van en niet
te vergeten de sikjes.

Dick
Gelogd

RichAnt

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: back to the 90's
« Reactie #423 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 08:18:38 »

Hallo Martijn,

Het zijn weer prachtige foto's, ga zo door.

Groeten,
Richard
Gelogd

Acido

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Stand 7 :-)
    • Acido's Website
Re: back to the 90's
« Reactie #424 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 10:19:11 »

Niet alleen met "1600-en" werd in dubbeltractie gereden, ook met "1100-en"! SNCF-locs  BB8222 en BB8169, met de BB7421 en BB7357 in opzending, St. Jean-de-Maurienne, 4-1-1989.

Prachtige foto's Martijn!

Wat leuk, ik wist niet dat de SNCF ook "1100's" had. Van de "1600's" wist ik uiteraard wel maar er is dus meer overeenkomend materieel tussen de NS en de SNCF...!

Groetjes,
Kiezel :)

Jazeker :-)

De 1100 is net als de 1600 een standaardloc van Alsthom, die in verschillende uitvoeringen aan verschillende landen (waaronder natuurlijk Frankrijk) is geleverd. Hetzelfde geldt voor de NS series 1300 en 2400.

Martijn
Gelogd

Theedooz

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #425 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 19:32:24 »


Behalve de 2295 (zie deze post) was er nog een 2200 die de gele band miste aan de zijkanten. Hier de 2328.

Naast de 2295 en 2328 waren er nog veel meer 2200'en met een grijze rand om de voetplaat:
2244, 2264, 2266, 2267, 2268, 2270, 2273, 2279, 2292, 2293, 2295, 2296, 2299, 2301, 2303, 2304, 2305, 2306, 2308, 2327, 2328 en 2342.
2400'en ook trouwens:
2404, 2408, 2410, 2415, 2416, 2430, 2431, 2434, 2441, 2451, 2459, 2466, 2468, 2478, 2480, 2491, 2495, 2502, 2508, 2509, 2516 en 2528

Dit waren de loc's die voor februari 1972 gehuisstijld zijn.

De 2281 was inderdaad later, en in 1981 nog bruin.

« Laatst bewerkt op: dinsdag 25 maart 2008, 19:38:57 door Theedooz »
Gelogd

Antal

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Nederlands begin jaren 90
Re: back to the 90's
« Reactie #426 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 19:43:14 »

Heey Theedooz,

Dank je voor de informatie!
De foto van de 2281 is erg mooi zeg!
Al is en blijft de geel grijze uitvoering het mooist. :D
En hebben we hier nog een specialist erbij? (I hope so :D )

Groetjes,

Antal
Gelogd

Theedooz

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #427 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 19:44:57 »

Nog een leuke uit Zeeuws-Vlaanderen (toen nog met de neuszijde richting Terneuzen:



en eentje van een goede duitse site met mooie foto's (ook veel NS):


« Laatst bewerkt op: dinsdag 25 maart 2008, 19:50:14 door Theedooz »
Gelogd

Acido

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Stand 7 :-)
    • Acido's Website
Re: back to the 90's
« Reactie #428 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 19:49:51 »

@ Theedooz,

Dat vind ik vreemd... Wellicht dat de locs die voor 1972 geel/grijs zijn geworden dit hadden, maar dat was zeker niet (meer) het geval in 1988. Sterker nog: bij een 2400 heb ik het zelfs nog nooit gezien, in ieder geval niet na 1985. Ik ging elke dag trouw de twee 2400-en in Bussum bekijken en fotograferen en dat was mij zeer zeker opgevallen.

Dit zijn bijvoorbeeld drie locs uit jouw lijst, gefotografeerd in 1987/88, die geen van drien de gele band missen:


2478


2404


2508

Ik vermoed dat, als je gelijk hebt, dit totaan hun eerstvolgende kleine revisie geduurd heeft, dus een jaar of zeven, acht hooguit. In 1988 waren 2200-en met deze afwijking in ieder geval zeldzaam, en 2400-en mij geheel onbekend.

Martijn

Gelogd

Theedooz

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #429 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 19:59:31 »

Bij de 2400'en was de grijze chassisrand zo rond '80/'81 voor het laatst te zien, een aantal 2200'en hebben het veel langer vol gehouden, zelfs ver na 1988 hoor! Van mijn eerdere lijst reden de 2267, 2270, 2295, 2308, 2327, 2328 en 2342 toen nog met grijze zijkanten. Van die loc's werden de 2295 en 2342 van radiobesturing voorzien, zodat ze ook als resp. 2367 en 2384 met grijze zijkanten reden (bij de 2367 werden ze later alsnog geel). De 2267 werd 2351 en reed als zodanig tot z'n buitendienststelling zo rond:


de 2270 en 2328 behielden ze tot ze naar Strukton overgingen en de andere twee loc's tot ze aan de NMBS verkocht werden.

;-)
Tedo
(2200 freak)
Gelogd

Teddyvallei

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re: back to the 90's
« Reactie #430 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 20:03:03 »

Martijn,

Ik kan niet anders zeggen dan:

:D FANTASTISCH :shock: :shock:

man, man, man rail magazine zouden je bijna gaan smeken om bij hun in dienst te gaan of om al je foto`s te mogen opkopen of af te drukken in hun blad.

Martijn: GA DOOR :D :D :D :D
Gelogd
Mvg Maurice

Antal

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Nederlands begin jaren 90
Re: back to the 90's
« Reactie #431 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 20:04:34 »

Heey Tedo,

Gafe foto zeg van zo'n sloop 2200 al is het natuurlijk wel vreselijk zonde.
Maar toch erge aparte mooie foto!
Heb je misschien meer 80 & 90's foto's? :oops: :)

Groetjes,

Antal
Gelogd

Theedooz

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #432 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 20:06:15 »

Van het Utrechts archief:



Dat was ook meteen de eerste geel-grijze 2400  :)
Gelogd

Teddyvallei

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re: back to the 90's
« Reactie #433 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 20:10:00 »

Wat zat er eigenlijk in het midden van die 2400???? het lijkt wel of er iets is afgehaald of dat ie er een deuk in heeft of is dit gezichtsbedrog?

Gelogd
Mvg Maurice

Acido

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Stand 7 :-)
    • Acido's Website
Re: back to the 90's
« Reactie #434 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 20:17:12 »

Citaat
Bij de 2400'en was de grijze chassisrand zo rond '80/'81 voor het laatst te zien, een aantal 2200'en hebben het veel langer vol gehouden, zelfs ver na 1988 hoor!

Dan klopt het dus dat ik nooit 2400-en met een grijze rand heb gezien en slechts enkele 2200-en (waarvan ik er nu twee in mijn diaverzameling ben tegengekomen). Zoals gezegd was ik aanmerkelijk meer met 2400-en bezig dan met 2200-en... :-)

Overigens moeten we het wel een beetje bij de jaren '80 en '90 houden, daar gaat dit topic over ;-)
Gelogd

Antal

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Nederlands begin jaren 90
Re: back to the 90's
« Reactie #435 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 20:20:28 »

Wat zat er eigenlijk in het midden van die 2400???? het lijkt wel of er iets is afgehaald of dat ie er een deuk in heeft of is dit gezichtsbedrog?
Heey Maurice,

Daar heeft een lamp gezeten.
Die is er later weg gehaald.
Zie hier een foto die ik van Google heb geplukt.

bron
Gelogd

Acido

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Stand 7 :-)
    • Acido's Website
Re: back to the 90's
« Reactie #436 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 20:23:03 »

Volgens mij is het gewoon een deuk. De derde frontseinen werden pas later aangebracht op een deel van de serie (1981 geloof ik).
« Laatst bewerkt op: dinsdag 25 maart 2008, 20:24:52 door Acido »
Gelogd

Mister1736

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: back to the 90's
« Reactie #437 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 20:28:53 »

Hoi Martijn & Theo,

Mooie foto's weer :D. Ikz it me toch wel flink te balen dat ik toen geen foto's heb gemaakt :cry:.
Maar het is dan ook wel heel leuk om al die oude foto's terug te zien :D.

We want moreeeeeeeeee :D ;).
Gelogd
Groetjes,

Marcel 8)

HansKl

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #438 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 20:52:03 »

Erg leuk die plaatjes!
ga zo door!
Gelogd

Theedooz

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #439 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 20:54:35 »

Aangezien er nog diverse 2200'en in de 80'ies en 90'ies grijze zijkanten hadden, is dit geheel on-topic!  :D :lol:
Gelogd

remcy

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • een hele trotse papa van tygo en jamie
Re: back to the 90's
« Reactie #440 Gepost op: dinsdag 25 maart 2008, 21:36:47 »

leuke update weer
bedankt
groet robert
Gelogd
kijk ook in mijn topic : klik hier voor mijn baan 
groet robert

Lid van de BMM

Henk-Jan

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #441 Gepost op: woensdag 26 maart 2008, 21:47:04 »


De 2281 was inderdaad later, en in 1981 nog bruin.


Zie je wel      Dit is het bewijs
Echt waar ik heb de bruine 2281 ge googled bij het leven en nooit gevonden.
Ik was er heilig van overtuigd dat de lok ed 2281 in het jaar 1981 bruin was!
Ik had deze zelf mogen berijden (onder begeleiding natuurlijk) van Zaandam-Uitgeest-Zaandam
met van Gend & Loos (Geelbanders) goederenwagens.

Hartelijk bedankt voor het plaatsen voor deze foto.

Gelogd

Theedooz

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #442 Gepost op: woensdag 26 maart 2008, 22:39:49 »

Speciaal voor jou dan, Henk-Jan:



en nog eentje in het geel, tussen revisie en het ongeval met de 2345:



Den Haag HS, 9-3-1986


Gelogd

remcy

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • een hele trotse papa van tygo en jamie
Re: back to the 90's
« Reactie #443 Gepost op: donderdag 27 maart 2008, 01:53:06 »

leuke foto's theedooz
bedankt voor het plaatsen
groet robert
Gelogd
kijk ook in mijn topic : klik hier voor mijn baan 
groet robert

Lid van de BMM

edwin1974

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #444 Gepost op: donderdag 27 maart 2008, 02:43:47 »

Mooie foto,s weer heren.
Ik hoop dat er nog meer komen  :D :D

groetjes edwin
Gelogd

Henk-Jan

  • Gast
Re: back to the 90's
« Reactie #445 Gepost op: donderdag 27 maart 2008, 14:21:18 »

Hallo Theedooz,

Wel bedankt voor deze mooie foto's zeg.
Ik mag hopen dat er eigenlijk meer foto's van de 2281 mogen zijn.

Het zijn zeker helle mooie foto's vooral de 2200 serie's kan daar niet genoeg van krijgen.
Misschien komt de 2281 ook nog eens langs. :)
Oh ja, da's waar ook, die had ik beloofd... ;-)

Nou, dit blijkt de enige dia te zijn die ik van de 2281 heb:

De 2281 en 2345 na een frontale aanrijding, werkplaats Rotterdam Feijenoord, 31-1-1987

Foto van Acido : Antwoord #239 Gepost op: donderdag 24 januari 2008, 22:24:14 pagina 5

Nogmaals bedankt heren. 8)
Gelogd

Acido

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Stand 7 :-)
    • Acido's Website
Re: back to the 90's
« Reactie #446 Gepost op: zaterdag 29 maart 2008, 14:13:03 »

We gaan vrolijk verder... ;-)


Dit is wat zwaar wegverkeer met het spoor in een overweg kan doen. In die tijd zat er in Bussum een firma in betonblokken en -platen en zo, en de vrachtwagens van deze firma kruisten dagelijks deze overweg. Als je hier met een 1100 overheen rijdt met een flinke snelheid, word je als machinist van je stoeltje gelanceerd en stuiter je de cabine door... Bussum, overweg Generaal de la Reylaan, 27-1-1989.


Bij de serie 2400 wordt, in tegenstelling tot bij bijvoorbeeld de series 2200 en 6400, het toerental van de dieselmotor in slechts drie flinke stappen verhoogd, bij het inschakelen van de rijstanden 2, 6 en 7. Gedurende de tijd die de dieselmotor nodig heeft om het verhoogde toerental te bereiken, is de verbranding onvolledig, hetgeen steevast resulteert in deze karakteristieke rookpluim.
Weatheraars onder ons: let ook even op de fraaie, subiele manier waarop de motorhuif aan het roesten is! Loc 2482, Naarden-Bussum, 27-1-1989.


NMBS loc 2551 staat gereed met de D-trein naar Parijs, Amsterdam CS, 7-2-1989.


Sikje 335 is net op eigen kracht (!) aangekomen en wordt de losweg op gerangeerd. Naarden-Bussum, 8-2-1989.


Nog meer sikken: maar liefst twee stuks in opzending achterin een gemengde goederentrein: 285 en 328.
Hilversum, 9-2-1989.


Ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan van de Vuil Afvoer Maatschappij zijn enkele VAM-wagens in een jubileumjasje gestoken. Crailoo, 9-2-1989.


De langste reizigerstrein ter wereld: loc 1607 met 60 ICR op zowel de fly-over als de Moerdijkbrug. Boven in beeld de helikopter waarmee de Journaalbeelden gefilmd zijn. Lage Zwaluwe, 19-2-1989.


ICR zover het oog reikt... :shock: Lage Zwaluwe, 19-2-1989.


Ook Sik 302 Ut Oerske droeg een steentje bij :-) Eindhoven Beukenlaan, 19-2-1989.


Blokkendoosrijtuig 76105 van de Stoomclub Hoogovens (ex-mC 9410) is per dieplader onderweg naar zijn standplaats bij Rotterdam Blaak (wat toen nog bovengronds lag) om daar dienst te doen als restaurant. In 1998 is het rijtuig verhuisd naar het Nationaal Smalspoormuseum in Valkenburg, om ook daar als restaurant gebruikt te worden. Vr deze vrachtwagen reed een dieplader met de beide draaistellen erop. Rotterdam, 12-3-1989.


Loc 1501 heeft inmiddels een verfje gekregen, maar nog geen nummers. Incognito staat de loc bij de werkplaats Rotterdam Feijenoord, 15-3-1989.


Omdat de Moerdijkbrug gerenoveerd werd, was daar beperkt of geen treinverkeer mogelijk gedurende een langere periode. In die periode werden de Beneluxtreinen (en de treinen naar Parijs) structureel omgeleid via Utrecht - 's-Hertogenbosch - Tilburg - Breda. Hier NMBS loc 1184 met een Beneluxstam te 's-Hertogenbosch, 12-3-1989.

Wordt vervolgd...

Martijn :-)


« Laatst bewerkt op: zaterdag 29 maart 2008, 16:56:18 door Acido »
Gelogd

RichAnt

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: back to the 90's
« Reactie #447 Gepost op: zaterdag 29 maart 2008, 14:22:54 »

Hallo Martijn,

Het was weer een genot voor het oog om jouw foto's te bekijken.

Groeten,
Richard
Gelogd

Acido

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Stand 7 :-)
    • Acido's Website
Re: back to the 90's
« Reactie #448 Gepost op: zaterdag 29 maart 2008, 14:26:46 »

Op speciaal verzoek een nog niet eerder geplaatste foto van de 2530 met de Sproeitrein:


2530, Amersfoort, 10-10-1987.

Martijn :-)
Gelogd

Gerard

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • intentionally left blank
Re: back to the 90's
« Reactie #449 Gepost op: zaterdag 29 maart 2008, 14:37:57 »

Martijn, weer een hele mooie serie foto's. Bedankt!!!
Om even op de 1e foto van deze serie terug te komen: het viel me meteen op dat er iets raars was aan deze overweg. Dat zwaar verkeer een overweg zo kan "vernielen" wist ik niet, maar dat is op deze foto heel duidelijk in beeld gebracht.
Dat je dan van je stoeltje loskomt kan ik me helemaal voorstellen.
Gelogd
You ain't much if you ain't Dutch :wink:.
   
Driehoven - CJAG-lid
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 27   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 1.633 seconden met 23 queries.