Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!!

Back to the 80's and 90's

Gestart door kippenlijntje zondag 06 januari 2008, 16:15:16

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
erg mooie plaatjes weer
mooie update  :D :D
groet robert
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Hallo Martijn.
Dat was weer eens "ouderwets" genieten op deze druilerige en vroege zondagmorgen.
Prachtige platen voorzien van een leuk en informatief onderschrift.
Leuk ook de "insider information" van Roel over de gestrande BR41.

Weer heel erg bedankt voor al het werk en moeite om deze prachtige serie voor ons te plaatsen!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Hallo Martijn,

Zijn weer een serie mooie foto's. En ja ook ik zou Märklin eeuwig dankbaar zijn als ze de 3737 uitbrengen.

Groeten,
Richard
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re: back to the 90's
prachtig, keep um coming (zijn de andere diaeigenaren stilgevallen?)

Mvg Kristof
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
We doen nog een setje... :-)

Antal: volgende ronde zit-ie erbij! ;-)



Na jarenlang zonder nummer op de korte neus rondgereden te hebben werd in 1988 de 2423 wat dat betreft alsnog gecompleteerd. De cijfers zijn echter iets te groot, staan iets te laag, iets te ver uit elkaar en niet helemaal recht... :-P De loc komt hier samen met de 2414 binnen met een trein voor de stapelplaats Crailoo. Naarden-Bussum, 20-9-1988.


Het was vaste prik, twee keer per uur per richting, dat te Naarden-Bussum een stoptrein werd gepasseerd door een intercity (thans gebeurt dat in Weesp). Dit is echter wel een bijzondere passage... IC-III 4041 is verzeild geraakt in de stoptreindienst en wordt hier gepasseerd door de 1304 met een... kalktrein! Naarden-Bussum, 5-10-1988.


Märklin-loc 1631 is schoon in vergelijking met hoe Railion haar 1600-en er tegenwoordig bij durft te laten rijden. Amsterdam CS, 8-10-1988.


Prototypetreinstel 4004, thans niet meer in dienst, dendert over de stalen bruggen aan de oostzijde van het Amsterdamse Centraal Station. Het stel is o.a. herkenbaar aan de plaats van de koersrollen. Ook heeft het nog geen baanruimers en een rode koppelplaat (en een werkende doorloopkop...). Amsterdam CS, 8-10-1988.

In die tijd (en nu soms nog wel) ging ik daar graag een paar uurtjes treinen kijken, óp de brug, en dan lekker daveren en denderen als er treinen langs kwamen.
Topper waren de (zware) Hondekoppen als die van spoor 2 vertrokken en zich daarbij OP de stalen brug door het overloopwissel inclusief kruising persten, stampend, krijsend en kreunend, steeds sneller, vaak wel 12 bakken. Wat een geweld!! :shock: :-D :-P
Overigens was een 1200 met een sleep Plan E ook niet te versmaden op die plek :mrgreen: Meedaveren kan daar nog steeds, dus als je een keer in Amsterdam bent, wandel eens op perron 4b/5b helemaal naar het eind van het perron en geniet...

Voor de mensen die willen weten hoe dat klinkt heb ik een audio sample :-D Op de CD Seven Stars van Quazar staat het nummer "Last Train To Paradise". Het nummer sluit af met het geluid van een trein en het boekje bij de CD vermeldt dat dit is opgenomen te Amsterdam CS, op 25-8-1991. En dat kán alleen maar op de oostelijke toegangsbruggen zijn geweest, want zo klinken ze :mrgreen:




Hun hele leven lang hebben de Hondekoppen hun buitenste stroomafnemers gebruikt, waarbij de binnenste als reserve dienden en dus alleen gebruikt werden als de stoomafnemer aan het uiteinde defect was. In 1988 heeft NS een kortstondige stuip gehad dat ineens alle Hondekoppen met hun binnenste stroomafnemers op moeten rijden. Dat is een bijzonder vreemd gezicht als je dat niet gewend bent... Erg lang heeft het niet geduurd. Waarom men besloot dit te veranderen weet ik niet, maar als ik het wel heb is de beslissing teruggedraaid na enkele brandjes in de vouwbalgen... Stellen 1768 en 1765, Amsterdam CS, 8-10-1988.


Dit was de voorloper van de Lada-blauwe Eanos-en: twee-assige wagentjes van het type E. Dit exemplaar heeft het einde van zijn loopbaan bereikt en was gereserveerd voor het vervoer van bieten (je wil geen bieten vervoeren in een wagen waar bijvoorbeeld schroot in heeft gezeten...). Legendarisch zijn de plaatjes van een Eloc serie 1000 met een lange sliert van dit soort wagentjes tijdens het bietenseizoen. Wagen 514 0 004-1 bij Hollandia Schroot in het Amsterdamse Westhavengebied, 8-10-1988.


Loc 1624 rangeert met soortgenoot 1616, Amsterdam CS, 8-10-1988.


Motorpost 3017 in zijn uppie aan de westkant van Amsterdam CS, 8-10-1988.


Treinstel 1768 passeert Naarden-Bussum, met de "verkeerde" stroomafnemer op, 8-10-1988.


Behalve de 2295 (zie deze post) was er nog een 2200 die de gele band miste aan de zijkanten. Hier de 2338, met daarachter de 2439 én de Ultrasoon Meetwagen, opgesteld te Den Haag Hollands Spoor, oktober 1988.


De 1138 staat gereed met de Intercena Express, een gezelschapstrein bestaande uit een Restauratiewagen, een Buffetrijtuig en een Bm. Bussum Zuid, 10-12-1988.


Wordt vervolgd... ;-)

Martijn


Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Super foto's martijn!!
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Wow wat is er toch een hoop veranderd in de loop der jaren, super fotos weer
Re: back to the 90's
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: back to the 90's
Meneer de Vries,

Bedankt weer voor deze nostalgische oppepper.
Stuk voor stuk plaatjes met een hoog "waar blijft de tijd" gehalte. :wink:
Ik zou zeggen, prop die harde schijf van die 3-rail fileserver maar vol hoor. :mrgreen:
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Thanx, graag gedaan :-)

Heeft iemand het geluidsbestand al geprobeerd? Weet niet zeker of het bij iedereen werkt...
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: Acido op zaterdag 22 maart 2008, 21:18:41
Thanx, graag gedaan :-)

Heeft iemand het geluidsbestand al geprobeerd? Weet niet zeker of het bij iedereen werkt...
Ja, bij mij deed-ie het.
Voor de rest waren het weer prachtige plaatjes en dat je bij spoor 4b/5b verder kon lopen wist ik niet. Volgende keer ga ik dat echt eens doen.
Bedankt voor de foto's, het geluid en de tip.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Het perron loopt door tot op de stalen brug, dat is ook bij 7b/8b en 10b/11b het geval (de brug van spoor 13b/14b is volgens mij, sinds de verlenging van spoor 15, van beton).

Je staat daar dus op dezelfde stalen constructie als waar de treinen overheen denderen. Niet alleen horen maar ook voelen, dus :-)
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: Gerard op zaterdag 22 maart 2008, 21:21:56
Citaat van: Acido op zaterdag 22 maart 2008, 21:18:41
Thanx, graag gedaan :-)

Heeft iemand het geluidsbestand al geprobeerd? Weet niet zeker of het bij iedereen werkt...
Ja, bij mij deed-ie het.
Voor de rest waren het weer prachtige plaatjes en dat je bij spoor 4b/5b verder kon lopen wist ik niet. Volgende keer ga ik dat echt eens doen.
Bedankt voor de foto's, het geluid en de tip.

Bij mij doet hij het wel.
Google even appel QuickTime Player dan.

Citaat van: Marklin-Tim op zaterdag 22 maart 2008, 19:33:57
Super foto's martijn!!
Prachtig Martijn gaaf hoor  8)
Citaat van: Acido op zaterdag 22 maart 2008, 19:15:13



Dit was de voorloper van de Lada-blauwe Eanos-en: twee-assige wagentjes van het type E. Dit exemplaar heeft het einde van zijn loopbaan bereikt en was gereserveerd voor het vervoer van bieten (je wil geen bieten vervoeren in een wagen waar bijvoorbeeld schroot in heeft gezeten...). Legendarisch zijn de plaatjes van een Eloc serie 1000 met een lange sliert van dit soort wagentjes tijdens het bietenseizoen. Wagen 514 0 004-1 bij Hollandia Schroot in het Amsterdamse Westhavengebied, 8-10-1988.

Martijn


Martijn bedankt voor die mooie foto's.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Martijn,

Dank je voor de foto's!
Ik heb vandaag aardig wat 90's ingeslagen bij Wentink 2e hands verkoop.
Maar dat krijgt iedereen nog te zien in de aanwinsten topic. :P
De foto's zijn erg mooi weer en heb vandaag op een bedrijven terrein in Arnhem 1 van de prototype Koplopers nog zien staan die als trainingsobject voor de hulpverlening nu dient.
Bedankt voor het maken van deze serie en nu hoop ik snel die volgende te kunnen zien!  :lol: :lol: :lol: :lol:

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
nou antal
ik ben benieuwd !!

en acido
bedankt weer voor de mooie plaatjes
groet robert
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Hallo Martijn,

Het zijn weer een serie mooie foto's. Ga voor ons zo door met plaatsen van dit soort foto's :D.

Groeten,
Richard
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Ha die Martijn!
Weer een prachtige reeks foto's om eens lekker, onderuitgezakt op je stoel,
van te genieten.
Nu ook nog voorzien van geluid en, met je ogen eventjes dicht, gewoon weer terug in de jaren '90.
Ook het lezen van jouw beleving bij deze foto's is erg leuk om te lezen!
Wat mij betreft hoop ik dat er nog vele mogen volgen.

Weer erg bedankt voor het plaatsen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's

De laatste dienstvaardige bruine 2200, samen met de laatste dienstvaardige bruine 2400, zijn met één Bm onderweg als gezelschapstrein. De 2275 en 2501 tijdens een korte stop te Lunteren, 10-12-1988.


Andere zijde van de trein met de 2501. Lunteren, 10-12-1988.


Ik werd netjes in Bussum afgeleverd. Hier de trein op spoor 2, terwijl deze gepasseerd wordt door een Intercity. De opname is 's-avonds laat zonder statief genomen. Naarden-Bussum, 10-12-1988.


De 2522 en 2467 komen, in het ochtendzonnetje, binnen met een trein voor Crailoo. De 2467 haalde op 21 mei 1985 de kranten door frontaal te botsen met Wadloper 3231, te Uithuizermeeden. De loc heeft geruime tijd in Tilburg in een hoekje gestaan, maar is tegen alle verwachting in toch hersteld. Naarden-Bussum, 27-12-1988.


Sik 285 baadt in datzelfde ochtendzonnetje, samen met een toen al antieke onberemde (!) zandwagen. Naarden-Bussum, 27-12-1988.


Even een klein uitstapje naar het buitenland. Hier de DB 181 216-3 te Luxembourg, 3-1-1989.


Op de steile Mauriennelijn (max 30 promille), van Chambéry naar Modane, werd (wordt?) in dubbeltractie gereden met "Franse 1600-en". Een setje, bestaande uit SNCF BB7379 + BB7438, passeert zonder trein St. Jean-de-Maurienne, 4-1-1989.


Niet alleen met "1600-en" werd in dubbeltractie gereden, ook met "1100-en"! SNCF-locs  BB8222 en BB8169, met de BB7421 en BB7357 in opzending, St. Jean-de-Maurienne, 4-1-1989.


Dit was een verrassing... Pas nadat ik had afgedrukt zag ik wat ik nou eigenlijk gefotografeerd had: de 2504 met de geflopte mobiele ongevallenkraan! Zie ook hier. Het begeleidingsrijtuig is een ex-Plan E. Bussum, 26-1-1989.


Märklin-loc 1144 met een gemengde goederentrein, Bussum, 26-1-1989.


Losse loc: de 1221. Bussum, 26-1-1989.

Wordt vervolgd...

Martijn ;-)


Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
dank je wel voor deze serie nieuwe foto's
erg mooi
groet robert
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: back to the 90's
Mooi! Ook een leuke afleiding.
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
heey Martijn,

WOW dat van Lunteren dat is gaaf zeg!
De boerenbond is ook al geruime tijd gesloopt en ligt nu een nieuwe woonwijk.
Prachtige oude foto's en toen was ik er net een maand en 3 dagen te wereld dus echt oud!
Ook de onberemde zandwagen is geinig dat moet een echte oude zijn!!
En ook de geflopte ongevallenwagen nooit geweten dat die bestaan heeft!
Mocht je meer van Lunteren hebben mag je ze van mij best plaatsen ik heb de foto's opgeslagen deze foto's zijn enorm speciaal voor mij!!!
Hartstikke bedankt voor het plaatsen deze ronde was voor mij toch enorm speciaal!!

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Weer een mooie set foto's :P
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: Acido op maandag 24 maart 2008, 19:59:31
Niet alleen met "1600-en" werd in dubbeltractie gereden, ook met "1100-en"! SNCF-locs  BB8222 en BB8169, met de BB7421 en BB7357 in opzending, St. Jean-de-Maurienne, 4-1-1989.

Prachtige foto's Martijn!

Wat leuk, ik wist niet dat de SNCF ook "1100's" had. Van de "1600's" wist ik uiteraard wel maar er is dus meer overeenkomend materieel tussen de NS en de SNCF...!

Groetjes,
Kiezel :)
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Ga door Martijn ga Door  :D

Mooie dia's/fotos vooral die van de 2400 en 2200 serie ben ik gek van en niet
te vergeten de sikjes.

Dick
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Hallo Martijn,

Het zijn weer prachtige foto's, ga zo door.

Groeten,
Richard
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: kiezel op maandag 24 maart 2008, 21:00:50
Citaat van: Acido op maandag 24 maart 2008, 19:59:31
Niet alleen met "1600-en" werd in dubbeltractie gereden, ook met "1100-en"! SNCF-locs  BB8222 en BB8169, met de BB7421 en BB7357 in opzending, St. Jean-de-Maurienne, 4-1-1989.

Prachtige foto's Martijn!

Wat leuk, ik wist niet dat de SNCF ook "1100's" had. Van de "1600's" wist ik uiteraard wel maar er is dus meer overeenkomend materieel tussen de NS en de SNCF...!

Groetjes,
Kiezel :)

Jazeker :-)

De 1100 is net als de 1600 een standaardloc van Alsthom, die in verschillende uitvoeringen aan verschillende landen (waaronder natuurlijk Frankrijk) is geleverd. Hetzelfde geldt voor de NS series 1300 en 2400.

Martijn
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: Acido op zaterdag 22 maart 2008, 19:15:13

Behalve de 2295 (zie deze post) was er nog een 2200 die de gele band miste aan de zijkanten. Hier de 2328.

Naast de 2295 en 2328 waren er nog veel meer 2200'en met een grijze rand om de voetplaat:
2244, 2264, 2266, 2267, 2268, 2270, 2273, 2279, 2292, 2293, 2295, 2296, 2299, 2301, 2303, 2304, 2305, 2306, 2308, 2327, 2328 en 2342.
2400'en ook trouwens:
2404, 2408, 2410, 2415, 2416, 2430, 2431, 2434, 2441, 2451, 2459, 2466, 2468, 2478, 2480, 2491, 2495, 2502, 2508, 2509, 2516 en 2528

Dit waren de loc's die voor februari 1972 gehuisstijld zijn.

De 2281 was inderdaad later, en in 1981 nog bruin.

Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Theedooz,

Dank je voor de informatie!
De foto van de 2281 is erg mooi zeg!
Al is en blijft de geel grijze uitvoering het mooist. :D
En hebben we hier nog een specialist erbij? (I hope so :D )

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Nog een leuke uit Zeeuws-Vlaanderen (toen nog met de neuszijde richting Terneuzen:



en eentje van een goede duitse site met mooie foto's (ook veel NS):


Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
@ Theedooz,

Dat vind ik vreemd... Wellicht dat de locs die voor 1972 geel/grijs zijn geworden dit hadden, maar dat was zeker niet (meer) het geval in 1988. Sterker nog: bij een 2400 heb ik het zelfs nog nooit gezien, in ieder geval niet na 1985. Ik ging elke dag trouw de twee 2400-en in Bussum bekijken en fotograferen en dat was mij zeer zeker opgevallen.

Dit zijn bijvoorbeeld drie locs uit jouw lijst, gefotografeerd in 1987/88, die geen van drieën de gele band missen:


2478


2404


2508

Ik vermoed dat, als je gelijk hebt, dit totaan hun eerstvolgende kleine revisie geduurd heeft, dus een jaar of zeven, acht hooguit. In 1988 waren 2200-en met deze afwijking in ieder geval zeldzaam, en 2400-en mij geheel onbekend.

Martijn

Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Bij de 2400'en was de grijze chassisrand zo rond '80/'81 voor het laatst te zien, een aantal 2200'en hebben het veel langer vol gehouden, zelfs ver na 1988 hoor! Van mijn eerdere lijst reden de 2267, 2270, 2295, 2308, 2327, 2328 en 2342 toen nog met grijze zijkanten. Van die loc's werden de 2295 en 2342 van radiobesturing voorzien, zodat ze ook als resp. 2367 en 2384 met grijze zijkanten reden (bij de 2367 werden ze later alsnog geel). De 2267 werd 2351 en reed als zodanig tot z'n buitendienststelling zo rond:


de 2270 en 2328 behielden ze tot ze naar Strukton overgingen en de andere twee loc's tot ze aan de NMBS verkocht werden.

;-)
Tedo
(2200 freak)
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re: back to the 90's
Martijn,

Ik kan niet anders zeggen dan:

:D FANTASTISCH :shock: :shock:

man, man, man rail magazine zouden je bijna gaan smeken om bij hun in dienst te gaan of om al je foto`s te mogen opkopen of af te drukken in hun blad.

Martijn: GA DOOR :D :D :D :D
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Heey Tedo,

Gafe foto zeg van zo'n sloop 2200 al is het natuurlijk wel vreselijk zonde.
Maar toch erge aparte mooie foto!
Heb je misschien meer 80 & 90's foto's? :oops: :)

Groetjes,

Antal
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Van het Utrechts archief:



Dat was ook meteen de eerste geel-grijze 2400  :)
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

offline
Re: back to the 90's
Wat zat er eigenlijk in het midden van die 2400???? het lijkt wel of er iets is afgehaald of dat ie er een deuk in heeft of is dit gezichtsbedrog?

Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
CiteerBij de 2400'en was de grijze chassisrand zo rond '80/'81 voor het laatst te zien, een aantal 2200'en hebben het veel langer vol gehouden, zelfs ver na 1988 hoor!

Dan klopt het dus dat ik nooit 2400-en met een grijze rand heb gezien en slechts enkele 2200-en (waarvan ik er nu twee in mijn diaverzameling ben tegengekomen). Zoals gezegd was ik aanmerkelijk meer met 2400-en bezig dan met 2200-en... :-)

Overigens moeten we het wel een beetje bij de jaren '80 en '90 houden, daar gaat dit topic over ;-)
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: back to the 90's
Citaat van: Teddyvallei op dinsdag 25 maart 2008, 20:10:00
Wat zat er eigenlijk in het midden van die 2400???? het lijkt wel of er iets is afgehaald of dat ie er een deuk in heeft of is dit gezichtsbedrog?
Heey Maurice,

Daar heeft een lamp gezeten.
Die is er later weg gehaald.
Zie hier een foto die ik van Google heb geplukt.

bron
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Volgens mij is het gewoon een deuk. De derde frontseinen werden pas later aangebracht op een deel van de serie (1981 geloof ik).
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Hoi Martijn & Theo,

Mooie foto's weer :D. Ikz it me toch wel flink te balen dat ik toen geen foto's heb gemaakt :cry:.
Maar het is dan ook wel heel leuk om al die oude foto's terug te zien :D.

We want moreeeeeeeeee :D ;).
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Erg leuk die plaatjes!
ga zo door!
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Aangezien er nog diverse 2200'en in de 80'ies en 90'ies grijze zijkanten hadden, is dit geheel on-topic!  :D :lol:
Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
leuke update weer
bedankt
groet robert
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Citaat van: Theedooz op dinsdag 25 maart 2008, 19:32:24

De 2281 was inderdaad later, en in 1981 nog bruin.


Zie je wel      Dit is het bewijs
Echt waar ik heb de bruine 2281 ge googled bij het leven en nooit gevonden.
Ik was er heilig van overtuigd dat de lok ed 2281 in het jaar 1981 bruin was!
Ik had deze zelf mogen berijden (onder begeleiding natuurlijk) van Zaandam-Uitgeest-Zaandam
met van Gend & Loos (Geelbanders) goederenwagens.

Hartelijk bedankt voor het plaatsen voor deze foto.

Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Speciaal voor jou dan, Henk-Jan:



en nog eentje in het geel, tussen revisie en het ongeval met de 2345:



Den Haag HS, 9-3-1986


Re: back to the 90's
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: back to the 90's
leuke foto's theedooz
bedankt voor het plaatsen
groet robert
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Mooie foto,s weer heren.
Ik hoop dat er nog meer komen  :D :D

groetjes edwin
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Hallo Theedooz,

Wel bedankt voor deze mooie foto's zeg.
Ik mag hopen dat er eigenlijk meer foto's van de 2281 mogen zijn.

Citaat van: Acido op donderdag 24 januari 2008, 22:24:14
Citaat van: Henk-Jan op donderdag 24 januari 2008, 21:22:18
Het zijn zeker helle mooie foto's vooral de 2200 serie's kan daar niet genoeg van krijgen.
Misschien komt de 2281 ook nog eens langs. :)
Oh ja, da's waar ook, die had ik beloofd... ;-)

Nou, dit blijkt de enige dia te zijn die ik van de 2281 heb:

De 2281 en 2345 na een frontale aanrijding, werkplaats Rotterdam Feijenoord, 31-1-1987

Foto van Acido : « Antwoord #239 Gepost op: donderdag 24 januari 2008, 22:24:14 » pagina 5

Nogmaals bedankt heren. 8)
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
We gaan vrolijk verder... ;-)


Dit is wat zwaar wegverkeer met het spoor in een overweg kan doen. In die tijd zat er in Bussum een firma in betonblokken en -platen en zo, en de vrachtwagens van deze firma kruisten dagelijks deze overweg. Als je hier met een 1100 overheen rijdt met een flinke snelheid, word je als machinist van je stoeltje gelanceerd en stuiter je de cabine door... Bussum, overweg Generaal de la Reylaan, 27-1-1989.


Bij de serie 2400 wordt, in tegenstelling tot bij bijvoorbeeld de series 2200 en 6400, het toerental van de dieselmotor in slechts drie flinke stappen verhoogd, bij het inschakelen van de rijstanden 2, 6 en 7. Gedurende de tijd die de dieselmotor nodig heeft om het verhoogde toerental te bereiken, is de verbranding onvolledig, hetgeen steevast resulteert in deze karakteristieke rookpluim.
Weatheraars onder ons: let ook even op de fraaie, subiele manier waarop de motorhuif aan het roesten is! Loc 2482, Naarden-Bussum, 27-1-1989.


NMBS loc 2551 staat gereed met de D-trein naar Parijs, Amsterdam CS, 7-2-1989.


Sikje 335 is net op eigen kracht (!) aangekomen en wordt de losweg op gerangeerd. Naarden-Bussum, 8-2-1989.


Nog meer sikken: maar liefst twee stuks in opzending achterin een gemengde goederentrein: 285 en 328.
Hilversum, 9-2-1989.


Ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan van de Vuil Afvoer Maatschappij zijn enkele VAM-wagens in een jubileumjasje gestoken. Crailoo, 9-2-1989.


De langste reizigerstrein ter wereld: loc 1607 met 60 ICR op zowel de fly-over als de Moerdijkbrug. Boven in beeld de helikopter waarmee de Journaalbeelden gefilmd zijn. Lage Zwaluwe, 19-2-1989.


ICR zover het oog reikt... :shock: Lage Zwaluwe, 19-2-1989.


Ook Sik 302 Ut Oerske droeg een steentje bij :-) Eindhoven Beukenlaan, 19-2-1989.


Blokkendoosrijtuig 76105 van de Stoomclub Hoogovens (ex-mC 9410) is per dieplader onderweg naar zijn standplaats bij Rotterdam Blaak (wat toen nog bovengronds lag) om daar dienst te doen als restaurant. In 1998 is het rijtuig verhuisd naar het Nationaal Smalspoormuseum in Valkenburg, om ook daar als restaurant gebruikt te worden. Vóór deze vrachtwagen reed een dieplader met de beide draaistellen erop. Rotterdam, 12-3-1989.


Loc 1501 heeft inmiddels een verfje gekregen, maar nog geen nummers. Incognito staat de loc bij de werkplaats Rotterdam Feijenoord, 15-3-1989.


Omdat de Moerdijkbrug gerenoveerd werd, was daar beperkt of geen treinverkeer mogelijk gedurende een langere periode. In die periode werden de Beneluxtreinen (en de treinen naar Parijs) structureel omgeleid via Utrecht - 's-Hertogenbosch - Tilburg - Breda. Hier NMBS loc 1184 met een Beneluxstam te 's-Hertogenbosch, 12-3-1989.

Wordt vervolgd...

Martijn :-)


Re: back to the 90's
Lid sinds: 2006

offline
Re: back to the 90's
Hallo Martijn,

Het was weer een genot voor het oog om jouw foto's te bekijken.

Groeten,
Richard
Re: back to the 90's
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: back to the 90's
Op speciaal verzoek een nog niet eerder geplaatste foto van de 2530 met de Sproeitrein:


2530, Amersfoort, 10-10-1987.

Martijn :-)
Re: back to the 90's
Gerard
gast

Re: back to the 90's
Martijn, weer een hele mooie serie foto's. Bedankt!!!
Om even op de 1e foto van deze serie terug te komen: het viel me meteen op dat er iets raars was aan deze overweg. Dat zwaar verkeer een overweg zo kan "vernielen" wist ik niet, maar dat is op deze foto heel duidelijk in beeld gebracht.
Dat je dan van je stoeltje loskomt kan ik me helemaal voorstellen.