Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

49940 videowagen aansturen met CS1 reloaded

Gestart door dlanoR zaterdag 13 oktober 2018, 15:16:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
49940 videowagen aansturen met CS1 reloaded
Hallo kenners,

Ik heb de "beobachtungswagen" 2e hands op de kop kunnen tikken. Ik krijg echter helemaal geen beeld. Heel af en toe sneeuw op de TV, dat zijn echter flarden van enkele seconden en dan weer minuten lang geen signaal.
Decoder uitlezen lukt niet via de CS, omdat die geen loc ziet. Adres staat ingesteld op 78, volgens de handleiding moet ik F1 aanzetten (uiteraard gedaan).

Heeft er iemand ervaring met het aansturen van deze wagon via een CS1 reloaded?
Of is het wellicht helemaal niet mogelijk om deze wagon via een CS aan te sturen en alleen met een 6021?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Ronald
Re: 49940 videowagen aansturen met CS1 reloaded
Zal iets te maken hebben met het protocol wat gestuurd wordt? Het zal Motorola moeten zijn: MM1 of MM2 en dan nog verschillende rijstappen 14 of 28. Effe uitproberen dus. En weet je zeker dat adres 78 is ingesteld in de wagon? Check dipswitches.

Zie lokmenu van het CS1R. Verder heb ik geen verstand van Marklin spullen.
Re: 49940 videowagen aansturen met CS1 reloaded
Bron afbeelding (gebruiksaanwizing) ===> klik
Re: 49940 videowagen aansturen met CS1 reloaded
Yep, adres staat op 78.
Re: 49940 videowagen aansturen met CS1 reloaded
In hoe staat het in de centrale?
Re: 49940 videowagen aansturen met CS1 reloaded
aanmelden via het programmeerspoor gaat niet want hij herkent de decoder niet (ziet geen loc). Handmatig toegevoegd en de F toetsen geactiveerd.
Re: 49940 videowagen aansturen met CS1 reloaded
In de centrale moet je het digitale protocol van adres 78 instellen...... MM1 of MM2 of enz.. Heb je dat gedaan?
Re: 49940 videowagen aansturen met CS1 reloaded
 @citaat

Inderdaad Marklin protocol "14" gekozen, functies handmatig toegevoegd en jawel, beeld.

Top weer jongens  :thumbup: