Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)

Gestart door nobody zaterdag 08 september 2018, 09:52:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Zie ===> klik
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Heb je het laatste deel van het artikel gelezen?

Wat een schande! Nu is het nog de schuld van de machinisten!

Ik heb die dingen zelf uit elkaar zien vallen en in brand vliegen.
Als dat allemaal aan de machinist ligt, dan vraag ik mij af hoe al die andere loco's hier in Belgie na 50 jaar dienst nog rondrijden!!

Lees:
De klachten van de Belgen en Nederlanders waren "MINIEM"
Het niet naleven door de machinist van de gedragsvoorschriften die door de fabrikant werden uitgevaardigd voor het verkeer in geval van slechte weersomstandigheden leidde tot de definitieve opschorting van de dienst op 17-01-2013.
Het lef! 8o

Daarom heeft Hitachi DRIE jaar nodig gehad om die dingen rijklaar te maken! Hopelijk hebben de Japanners alle troep gestript en eigen materiaal gebruikt...

Wel hoop ik dat iemand de V250 ooit op schaal maakt, dan kan ik mijn preiser brandweerwagens op de baan inzetten! Leuk toch :D
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
En het wordt een FrecciaRossa, zo gaat hij er uit zien:
Photo: Salvatore Romano d?Orsi
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Het kreng wordt nog steeds gesleept.....



Gr, Ben. ;)
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Haha, maar het rijd wel.  >:-D >:-D
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Nog wat JijBuis opnamen:


Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Citaat van: mardig23 op zaterdag 08 september 2018, 10:18:08Wel hoop ik dat iemand de V250 ooit op schaal maakt, dan kan ik mijn preiser brandweerwagens op de baan inzetten! Leuk toch :D

In een model van de Fyra hoort dan wel een decoder waarmee je allerlei storingen kunt nabootsen. Een paneeltje dat er af valt lijkt me wel wat. En bij de geluidseffecten een opname van een machinist die compleet over de rooie gaat als er weer eens iets misgaat.
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Ben eigenlijk nog wel benieuwd wat ze er in die 3 jaar aan aangepast hebben.
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Citaat van: Thetor op zaterdag 08 september 2018, 14:44:38
Ben eigenlijk nog wel benieuwd wat ze er in die 3 jaar aan aangepast hebben.
Hij is er in ieder geval niet knapper op geworden.
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Ik hoop dat er nu geen onderdelen meer afvallen tijdens de ritten.
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Citaat van: Thetor op zaterdag 08 september 2018, 14:44:38
Ben eigenlijk nog wel benieuwd wat ze er in die 3 jaar aan aangepast hebben.
Waarschijnlijk alles behalve het uiterlijk want wat zo ook doen het blijft een gedrochte.
Zeker van de zelfde ontwerper als de Fiat multipla ;)
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Zou 'ie inmiddels al zelfstandig rijden?
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
hey , de Fiat Multipla viel tenminste niet uit elkaar 
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Naast inferieure technologie ook nog een monsterlijk uiterlijk!
En dan ben ik niet eens kritisch.....
En eigenlijk ook nog mild.....

Mvrgr
Robert
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Eekes wat hebben daar iets nog lelijker gekleurd van gemaakt. 8o
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Nog lelijker ??? kan dat nog dan.  @citaat
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
 @citaat Heb je geen spiegel?  :D :D :D
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
haha... wat een grappen :P

Maare, wat gaan we dan zeggen als ze straks probleemloos blijken rond te rijden :P We rijden hier in NL nu met stokoude ICR stammetjes gecombineerd met !twee! aangepaste goederen loks  omdat ze de stuurstandrijtuigen niet aan de praat kregen.... en maximaal maar 160 km/u rijden...


Oh ja, ik vind het ook geen mooi stel :P Ook al went uiteindelijk alles weg :) Heb wel vaker stellen lelijk gevonden die ik nu best op de modelbaan zou willen zien....
Misschien is het ook wel zo dat ze wat beter in elkaar blijven zitten met het klimaat daar. :)
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Moraal van het HSL verhaal: Europees aanbesteden, waarbij het altijd om de laagste prijs gaat ( in weerwil van alle beoordelingscriteria, uitgevoerd door bestuurders die onvoldoende technische kennis hebben, leidt tot een hogesnelheidstreinontwikkeling door een trambouwer. Dit terwijl zowel de ICE en zeker de Thalys beproefde ontwerpen zijn en zeker gezien de loop van het Thalys traject een extensie tot Amsterdam wel heel erg oor de hand liggend was. Als je dat als bestuurder niet binnen de wet- en regelgeving voor elkaar krijgt...............
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Hoi Robert,

Ze zullen wel rijden, geen probleem.
Als je wat verder doorleest zie je dat ik schreef dat de Japanners ze volledig hebben gestript en terug opgebouwd.

Die stockoude ICRm zijn wel mooie en comfortabele rijtuigen. Die Traxx een machtige machine!
Dat ze sandwich rijden is inderdaad wel wat overkill, maar voorlopig noodzakelijk omdat de NS haar verstand heeft gebruikt en de stuurrijtuigen niet mee heeft vernieuwd.

In de plaats daarvan hebben ze de vervanger voor de V250 of de ICRm gezocht, gevonden en besteld, de ICNG die Alstom gaat bouwen en binnen drie jaar volledig moet zijn uitgeleverd.
Het is wel nog de vraag of hij naar België kan voor de Benelux, maar dat zullen we nog wel horen...


Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Het wordt tijd dat het Europese (snelle) personenvervoer en ook het goederenvervoer een nieuwe impuls krijgt. Beide zijn te lang verwaarloosd.....
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Citaat van: mardig23 op vrijdag 05 oktober 2018, 19:44:44

Die stockoude ICRm zijn wel mooie en comfortabele rijtuigen. Die Traxx een machtige machine!


Zo is het!  :D

Verder zijn treinen om naar te kijken of te spotten, mij krijg je er niet in. ;)
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Heb 10 jaar gependeld tussen Castricum en Den Haag / Delft. In de probleemjaren van de NS was dat wel een zwar dobber. Daarnaast was de nieuwe dienstregeling van 2011 erg zuur: gee directe verbinding meer en dus extra reistijd. Daarnaast heb ik een periode een overstap in Haarlem gehad. Gebruik van de wachtruimte in Haarlem was daarbij geen optie: junks, dronkaards en bijbehorend afval. De nieuwe sprinters waren het laatste dieptepunt: de eerste klasse onderscheidt zich alleen nog van de tweede klasse door d andere kleur van de bekleding. Het gemis van een toilet is de andere trieste dimensie.

De NS is door een diep dal gegaan, maar doet het de laatste jaren zeker niet slecht!

Al met al is de treinbeleving op h0 niveau te prefereren!

Groeten
Robert
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Citaat van: Robert op vrijdag 05 oktober 2018, 20:07:53
Al met al is de treinbeleving op h0 niveau te prefereren!
Junks, dronkaards en bijbehorend afval, mooie scenery, past in heel Europa zelfs op Zwitserse stations, tegenwoordig. Zou Preiser die ook aanbieden?
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Vast wel, ook in het h0 domein is al grafitti gedetecteerd, dus .....
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Citaat van: treinrobert op vrijdag 05 oktober 2018, 17:34:00
Maare, wat gaan we dan zeggen als ze straks probleemloos blijken rond te rijden :P We rijden hier in NL nu met stokoude ICR stammetjes gecombineerd met !twee! aangepaste goederen loks  omdat ze de stuurstandrijtuigen niet aan de praat kregen.... en maximaal maar 160 km/u rijden...
Toch weer opmerkelijk hoeveel onzin hier verspreid kan worden. Het begint op te vallen dat dit forum daar erg goed in is.

1. Stokoud valt mee, omdat ze sinds hun aantreden twee keer verbouwd zijn.
2. Wat maakt het uit dat het twee aangepaste goederenlocs zijn? Heeft dat invloed op de prestaties? Elke loc die tegenwoordig wordt ontwikkeld wordt zo ontwikkeld dat deze zowel met reizigerstreinen en goederentreinen kan rijden. Zie hiervoor de Vectron, maar in het verleden ook de Taurus.
3. NS rijdt niet met twee locs omdat ze de stuurstanden niet aan de praat kregen. De stuurstanden hebben met een Traxx gereden. Alleen de termijn waarop het volledig betrouwbaar zou zijn, werd te lang bevonden en te onzeker. Daarom is op safe gespeeld. Dit is ook één van de lessen uit het Fyra-verhaal.

Als ze daar probleemloos rondrijden, hebben de V250 minimaal zes jaar stil gestaan! Dat betekent dat NS sowieso een (tijdelijk) alternatief op de HSL moest hebben rijden. De enige optie daarvoor is het gebruik van ICR-rijtuigen.
Had NS doorgegaan met V250 dan had NS te maken gekregen met stellen die stuk voor stuk anders in elkaar staken. Dat is in de praktijk op z'n zachts gezegd vervelend.
Het bestellen van ander materieel biedt een aantal voordelen:
1. Het is mogelijk strakker op de ontwikkeling van het materieel te sturen. Dit is bij ICNG gebeurd.
2. Materieel voldoet beter aan de eisen der tijd. Denk hierbij aan een gelijkvloerse instap.
3. Integratie met het hoofdrailnet is mogelijk. Dat biedt een comfortabeler product voor de reiziger, omdat meer steden profiteren van de HSL en capaciteit flexibeler inzetbaar is/aan te passen is.
4. De stellen maken deel uit van een groter park, wat leidt tot meer efficiëntie.

Citaat van: Robert op vrijdag 05 oktober 2018, 19:19:59
Moraal van het HSL verhaal: Europees aanbesteden, waarbij het altijd om de laagste prijs gaat ( in weerwil van alle beoordelingscriteria, uitgevoerd door bestuurders die onvoldoende technische kennis hebben, leidt tot een hogesnelheidstreinontwikkeling door een trambouwer. Dit terwijl zowel de ICE en zeker de Thalys beproefde ontwerpen zijn en zeker gezien de loop van het Thalys traject een extensie tot Amsterdam wel heel erg oor de hand liggend was. Als je dat als bestuurder niet binnen de wet- en regelgeving voor elkaar krijgt...............
Weer iemand die zich niet ingelezen heeft.....

In het Fyra-verhaal ging het niet om de laagste prijs. De eisen werden, mede door bemoeienis van de overheid, bijgesteld waardoor Alstom zich terugtrok en Ansaldo als enige overbleef.

De ICE en Thalys waren beproefde ontwerpen, maar overgekwalificeerd voor het rijden op de HSL waarvoor NS deze treinen ging gebruiken. Dat maakten de Thalys en ICE te duur.
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Mooie uiteenzetting Dirkkie,

Ik ben het 99% met je eens.

Alleen ben ik het met puntje 3 over de stuurstanden niet helemaal eens. >:-D
Dat had volgens mij eerder te maken met de investering die nodig was om de stuurstanden te vernieuwen, en de tijd dat ze nog konden worden gebruikt.
(En ze kregen ze dacht ik niet gekeurd voor de HSL als trek-duw zonder vernieuwing dus - schroot :-()

En ik geloof dat het Alstom is zonder H ;)

Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Daarbij: op het traject BE - NL v.v. wordt helemaal geen sandwich gereden. Ik meen toch dat dat een gewone getrokken trein is met aan begin en eindstation een lokwissel c.q. omloopje?
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Hoi Ben,

Sinds 9 april van dit jaar gaan ze over de HSL, in sandwich:



Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Haha Karl,

Ik pas het even aan.

Mardig, onzeker kun je vertalen in vorm van betrouwbaarheid. Hadden ze dat wel betrouwbaar willen laten zijn, moet je investeren. Dat werd te hoog gevonden voor de termijn waarop ze nog mee moesten.

Ben,
Sinds november 2017 rijdt de Benelux ook in sanwich. Je kunt groene loccen van NMBS aanteeffen en geel/blauwe van NS.  Vanad 9 april in sandwich.
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Ok, dan ben ik het 100% met je eens :P
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
En het is waar, ze reden op lijn 12 ook al in sandwich in 2017.

Bron:
http://www.lijn-12.be/album-18-04-08.php

Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Helder mannen. Ik ren nu naar de zolder voor een sandwich, ergens moet ik nog een Traxx 2835 hebben liggen. :)
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
11.2MW aan tractie voor 6 rijtuigen.  :-) :thumbup:
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 06 oktober 2018, 18:41:20
Helder mannen. Ik ren nu naar de zolder voor een sandwich, ergens moet ik nog een Traxx 2835 hebben liggen. :)
Ik zal het nog leuker maken Ben: Er rijden momenteel enkele NMBS Traxx in NS Dienst op de IC Direct, al dan niet in combi met een gele of een grijze, maar ook de Beneluxdienst wordt gereden met zowel NS als NMBS Traxx, al dan niet in 1 trein.
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
 @citaat Bij de buren las ik dit: KLIK.
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Zo, die heeft er een hoop werk van gemaakt.
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Daar wordt ik nu vrolijk van ze, daar heb je wat aan :D

Het zie er naar uit dat mijn Traxx-familie nog voor wat uitbreidingen staat 8o
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Citaat van: Kappa op zaterdag 06 oktober 2018, 21:52:40
11.2MW aan tractie voor 6 rijtuigen.  :-) :thumbup:

Dat zijn TGV-achtige vermogens!
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
De tweede lok levert geen tractie, die wordt toch gesleept?
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Beide locs leveren tractie. Zowel Intercity direct, 1100 als IC Brussel.
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Zo zie je maar, ik weet er niks van. :D
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Gelukkig stel je vragen en neem je niet van alles zomaar aan! :thumbup:
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
CiteerToch weer opmerkelijk hoeveel onzin hier verspreid kan worden. Het begint op te vallen dat dit forum daar erg goed in is.

Volgens mij is dit geen wetenschapsforum. En al was het dat, mensen reageren net als ik vanuit wat ze zien en lezen. Als iedereen altijd een onderwerp volledig moet doorgronden voordat er over gepraat mag worden wordt het denk ik heel erg stil op fora :) Iemand verbeteren lijkt mij prima, maar dat kan ook op een andere manier. Ik denk dat je tekst eerder weerspiegeld dat je niet bestand bent tegen een onschuldige wisseling van meningen en ervaringen. Ik zou zeggen, doe gewoon mee en vertel jou verhaal zonder een ander af te vallen. Toch alleen maar leuk om een verhaal aan te kunnen vullen / verbeteren?

Citeer1. Stokoud valt mee, omdat ze sinds hun aantreden twee keer verbouwd zijn.

Ben ik niet met je eens, je kunt iets 100 keer oplappen en moderniseren, maar de leeftijd wordt bepaald door het bouwjaar. Overigens prima rijtuigen om in te zitten hoor maar kwa rijcomfort (vind ik) niet meer van deze tijd.

Citeer2. Wat maakt het uit dat het twee aangepaste goederenlocs zijn? Heeft dat invloed op de prestaties? Elke loc die tegenwoordig wordt ontwikkeld wordt zo ontwikkeld dat deze zowel met reizigerstreinen en goederentreinen kan rijden. Zie hiervoor de Vectron, maar in het verleden ook de Taurus.

Opzich maakt dat niks uit. Ik snap de oplossing best en uiteindelijk gaat het erom dat er in ieder geval een trein rijdt. En het is maar een tussenoplossing natuurlijk. Maar ik vind het niet een HSL waardige combi. Maar dat is mijn mening en ik ben gewoon een hobbyist en treinliefhebber ;)

Citeer3. NS rijdt niet met twee locs omdat ze de stuurstanden niet aan de praat kregen. De stuurstanden hebben met een Traxx gereden. Alleen de termijn waarop het volledig betrouwbaar zou zijn, werd te lang bevonden en te onzeker. Daarom is op safe gespeeld. Dit is ook één van de lessen uit het Fyra-verhaal.
Duidelijk, dat wist ik niet. Ik heb een ander verhaal gehoord. Bedankt voor de opheldering. :)

Hopelijk zal ICNG het verleden van het (mijn mening) tot nu toe geflopte HSL project wat goedmaken. Toch zonde dat het allemaal zo lang moet duren voordat er echt waardig gebruik gemaakt kan worden van de HSL.

Er zal vast nog wel een tijdje doorgepraat worden over het Nederlandse HSL verleden :P
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Citaat van: treinrobert op maandag 08 oktober 2018, 08:52:59
CiteerToch weer opmerkelijk hoeveel onzin hier verspreid kan worden. Het begint op te vallen dat dit forum daar erg goed in is.

Volgens mij is dit geen wetenschapsforum. En al was het dat, mensen reageren net als ik vanuit wat ze zien en lezen. Als iedereen altijd een onderwerp volledig moet doorgronden voordat er over gepraat mag worden wordt het denk ik heel erg stil op fora :).
Dat mensen reageren uit wat ze zien en lezen, is dus niet altijd waar en daar zit ook het probleem. Robert zijn reactie is daar een voorbeeld van. Je hoeft een onderwerp niet altijd volledig te doorgronden, maar als je iets niet weet, stel dan vragen en doe geen aannames.

Citaat van: treinrobert op maandag 08 oktober 2018, 08:52:59
Iemand verbeteren lijkt mij prima, maar dat kan ook op een andere manier. Ik denk dat je tekst eerder weerspiegeld dat je niet bestand bent tegen een onschuldige wisseling van meningen en ervaringen. Ik zou zeggen, doe gewoon mee en vertel jou verhaal zonder een ander af te vallen. Toch alleen maar leuk om een verhaal aan te kunnen vullen / verbeteren?
Ik kan heel goed tegen andere meningen, maar waar ik allergisch van word, is aannames of populistische praat. Wanneer een discussie wordt gevoerd op basis van feiten is het hartstikke leuk om zo mee te kunnen doen. Zeker.

Citaat van: treinrobert op maandag 08 oktober 2018, 08:52:59
Citeer1. Stokoud valt mee, omdat ze sinds hun aantreden twee keer verbouwd zijn.

Ben ik niet met je eens, je kunt iets 100 keer oplappen en moderniseren, maar de leeftijd wordt bepaald door het bouwjaar. Overigens prima rijtuigen om in te zitten hoor maar kwa rijcomfort (vind ik) niet meer van deze tijd.
ICR is vorig jaar nog als 3e trein qua comfort gekozen. Alleen op de HSL op de balkons maakt ICR een hoop herrie. Voor de rest zijn het nog prima rijtuigen. Ze hebben een hele rustig loop namelijk.

Citaat van: treinrobert op maandag 08 oktober 2018, 08:52:59
Citeer2. Wat maakt het uit dat het twee aangepaste goederenlocs zijn? Heeft dat invloed op de prestaties? Elke loc die tegenwoordig wordt ontwikkeld wordt zo ontwikkeld dat deze zowel met reizigerstreinen en goederentreinen kan rijden. Zie hiervoor de Vectron, maar in het verleden ook de Taurus.

Opzich maakt dat niks uit. Ik snap de oplossing best en uiteindelijk gaat het erom dat er in ieder geval een trein rijdt. En het is maar een tussenoplossing natuurlijk. Maar ik vind het niet een HSL waardige combi. Maar dat is mijn mening en ik ben gewoon een hobbyist en treinliefhebber ;)
Die verduidelijking had in je eerste bericht al een hoop nuance aangebracht. Dat je het niet een HSL-waardige combi vindt, is prima. Maar wat wil je ermee bereiken door het hier zodanig neer te zetten? Het is een discussie en we weten allemaal waardoor het komt. Je vertelt er namelijk niet bij dat dit een noodmaatregel is. Datzelfde geldt voor ICR. Als alles was gegaan zoals het gepland was, was ICR al in stukken geknipt.


Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
De draaistellen van ICR zijn in de jaren 70 door de SNCF als type Y32 ontwikkeld en zijn nog steeds vrijwel onovertroffen!
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Citaat van: Ben den Hollander op maandag 08 oktober 2018, 07:15:37
De tweede lok levert geen tractie, die wordt toch gesleept?
Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 08 oktober 2018, 07:24:07
Beide locs leveren tractie. Zowel Intercity direct, 1100 als IC Brussel.

Op dit moment levert In sandwich mode de voorste loc bij het aanzetten ongeveer 2/3 van het vermogen en de achterste loc 1/3.
Naarmate de trein sneller of dichter naar de te gevraagde snelheid gaat wordt dit langzaam gelijk getrokken naar ongeveer 50/50.
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Citaat van: Laurent op zaterdag 06 oktober 2018, 21:59:10
Ik zal het nog leuker maken Ben: Er rijden momenteel enkele NMBS Traxx in NS Dienst op de IC Direct, al dan niet in combi met een gele of een grijze, maar ook de Beneluxdienst wordt gereden met zowel NS als NMBS Traxx, al dan niet in 1 trein.
Bij de groene locs die in Nederland blijven (900, 1000 en 1100 serie) hebben ze de zwarte nummers van de loc gehaald.
En eigenlijk zijn het geen NMBS locs maar Lease locs (van Angel Trains Cargo dacht ik).
Zowel NMBS als de NS leasen hun locs daarvan.
Ook de gele locs (001-045) die de NS in eerste instantie gekocht had zijn dacht ik allemaal al weer weer verkocht en worden weer terug geleast.
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - Venetië v.v.)
Hoi Alle,

mijn zoon had dit filmpje gevonden over de Fyra in italië:



ik vond het wel leuk om te zien.

Groet Marten