Nieuws: Heeft u de 12,5 jaar 3railforum jubileum set al besteld? Kijk snel in het -topic hierover-!
+  3railforum
|-+  Overige Spoorzaken
| |-+  Station Grootspoor
| | |-+  Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)  (gelezen 2269 keer)

nobody

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • ......semper idem......
Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Gepost op: zaterdag 08 september 2018, 09:52:23 »

Zie ===> klik
Gelogd
Met vriendelijke groet: Wim.                                 Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.
 

mardig23

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 08 september 2018, 10:18:08 »

Heb je het laatste deel van het artikel gelezen?

Wat een schande! Nu is het nog de schuld van de machinisten!

Ik heb die dingen zelf uit elkaar zien vallen en in brand vliegen.
Als dat allemaal aan de machinist ligt, dan vraag ik mij af hoe al die andere loco's hier in Belgie na 50 jaar dienst nog rondrijden!!

Lees:
De klachten van de Belgen en Nederlanders waren "MINIEM"
Het niet naleven door de machinist van de gedragsvoorschriften die door de fabrikant werden uitgevaardigd voor het verkeer in geval van slechte weersomstandigheden leidde tot de definitieve opschorting van de dienst op 17-01-2013.
Het lef! 8o

Daarom heeft Hitachi DRIE jaar nodig gehad om die dingen rijklaar te maken! Hopelijk hebben de Japanners alle troep gestript en eigen materiaal gebruikt...

Wel hoop ik dat iemand de V250 ooit op schaal maakt, dan kan ik mijn preiser brandweerwagens op de baan inzetten! Leuk toch :D
Gelogd
Met spoorse Groeten, Karl

mardig23

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 08 september 2018, 10:29:03 »

En het wordt een FrecciaRossa, zo gaat hij er uit zien:
Photo: Salvatore Romano díOrsi
Gelogd
Met spoorse Groeten, Karl

Ben den Hollander

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Voorbijganger
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 08 september 2018, 10:32:36 »

Het kreng wordt nog steeds gesleept.....



Gr, Ben. ;)

ikke650

  • Stamgast
  • Online Online
  • Lid sinds: 2014
    • Hembrug
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 08 september 2018, 10:46:26 »

Haha, maar het rijd wel.  >:-D >:-D
Gelogd
M.vr.gr. Erwin



Baanbouw met brug: Klikkie

Grootspoor: Klikkie

nobody

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • ......semper idem......
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 08 september 2018, 10:55:33 »

Nog wat JijBuis opnamen:


Gelogd
Met vriendelijke groet: Wim.                                 Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.
 

speeltmettreintjes

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2018
    • Diesel DHG 500 trekt Shell ketelwagens
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 08 september 2018, 14:15:34 »

Wel hoop ik dat iemand de V250 ooit op schaal maakt, dan kan ik mijn preiser brandweerwagens op de baan inzetten! Leuk toch :D

In een model van de Fyra hoort dan wel een decoder waarmee je allerlei storingen kunt nabootsen. Een paneeltje dat er af valt lijkt me wel wat. En bij de geluidseffecten een opname van een machinist die compleet over de rooie gaat als er weer eens iets misgaat.
Gelogd
Groeten, Rob                              Mijn baan

Thetor

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 08 september 2018, 14:44:38 »

Ben eigenlijk nog wel benieuwd wat ze er in die 3 jaar aan aangepast hebben.
Gelogd
CS1R, Windigipet 2015PE

mDDM

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 08 september 2018, 23:56:59 »

Gelogd
Groeten,
mDDM

Eric-Paul

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • Wiebe-Lok Nr. 4
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #9 Gepost op: zondag 09 september 2018, 07:48:31 »

Ben eigenlijk nog wel benieuwd wat ze er in die 3 jaar aan aangepast hebben.
Hij is er in ieder geval niet knapper op geworden.
Gelogd
Groet, Eric-Paul


Mšrklin, what else?

godrie

  • Nieuwe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 13 september 2018, 17:51:18 »

Ik hoop dat er nu geen onderdelen meer afvallen tijdens de ritten.
Gelogd

hmmglaser

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 13 september 2018, 18:04:47 »

Ben eigenlijk nog wel benieuwd wat ze er in die 3 jaar aan aangepast hebben.
Waarschijnlijk alles behalve het uiterlijk want wat zo ook doen het blijft een gedrochte.
Zeker van de zelfde ontwerper als de Fiat multipla ;)
Gelogd
Mvg Mark

Rutger

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Sr Trdl
    • RJFotografie
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 04 oktober 2018, 16:57:10 »

Zou 'ie inmiddels al zelfstandig rijden?

MaK man

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 04 oktober 2018, 17:27:03 »

hey , de Fiat Multipla viel tenminste niet uit elkaar 
Gelogd

Robert

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • MšrklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 04 oktober 2018, 21:55:14 »

Naast inferieure technologie ook nog een monsterlijk uiterlijk!
En dan ben ik niet eens kritisch.....
En eigenlijk ook nog mild.....

Mvrgr
Robert
Gelogd

Johnnytrein

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • Johnny's treinpagina
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2018, 14:46:15 »

Eekes wat hebben daar iets nog lelijker gekleurd van gemaakt. 8o
Gelogd
Groeten, Johnny

Steeds bereid om bij te leren.

ikke650

  • Stamgast
  • Online Online
  • Lid sinds: 2014
    • Hembrug
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2018, 17:00:22 »

Nog lelijker ??? kan dat nog dan.  @citaat
Gelogd
M.vr.gr. Erwin



Baanbouw met brug: Klikkie

Grootspoor: Klikkie

nobody

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • ......semper idem......
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2018, 17:12:33 »

 @citaat Heb je geen spiegel?  :D :D :D
Gelogd
Met vriendelijke groet: Wim.                                 Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.
 

treinrobert

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2018, 17:34:00 »

haha... wat een grappen :P

Maare, wat gaan we dan zeggen als ze straks probleemloos blijken rond te rijden :P We rijden hier in NL nu met stokoude ICR stammetjes gecombineerd met !twee! aangepaste goederen loks  omdat ze de stuurstandrijtuigen niet aan de praat kregen.... en maximaal maar 160 km/u rijden...


Oh ja, ik vind het ook geen mooi stel :P Ook al went uiteindelijk alles weg :) Heb wel vaker stellen lelijk gevonden die ik nu best op de modelbaan zou willen zien....
Misschien is het ook wel zo dat ze wat beter in elkaar blijven zitten met het klimaat daar. :)

Robert

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • MšrklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2018, 19:19:59 »

Moraal van het HSL verhaal: Europees aanbesteden, waarbij het altijd om de laagste prijs gaat ( in weerwil van alle beoordelingscriteria, uitgevoerd door bestuurders die onvoldoende technische kennis hebben, leidt tot een hogesnelheidstreinontwikkeling door een trambouwer. Dit terwijl zowel de ICE en zeker de Thalys beproefde ontwerpen zijn en zeker gezien de loop van het Thalys traject een extensie tot Amsterdam wel heel erg oor de hand liggend was. Als je dat als bestuurder niet binnen de wet- en regelgeving voor elkaar krijgt...............
Gelogd

mardig23

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2018, 19:44:44 »

Hoi Robert,

Ze zullen wel rijden, geen probleem.
Als je wat verder doorleest zie je dat ik schreef dat de Japanners ze volledig hebben gestript en terug opgebouwd.

Die stockoude ICRm zijn wel mooie en comfortabele rijtuigen. Die Traxx een machtige machine!
Dat ze sandwich rijden is inderdaad wel wat overkill, maar voorlopig noodzakelijk omdat de NS haar verstand heeft gebruikt en de stuurrijtuigen niet mee heeft vernieuwd.

In de plaats daarvan hebben ze de vervanger voor de V250 of de ICRm gezocht, gevonden en besteld, de ICNG die Alstom gaat bouwen en binnen drie jaar volledig moet zijn uitgeleverd.
Het is wel nog de vraag of hij naar BelgiŽ kan voor de Benelux, maar dat zullen we nog wel horen...


Gelogd
Met spoorse Groeten, Karl

Robert

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • MšrklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2018, 19:55:15 »

Het wordt tijd dat het Europese (snelle) personenvervoer en ook het goederenvervoer een nieuwe impuls krijgt. Beide zijn te lang verwaarloosd.....
Gelogd

Ben den Hollander

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Voorbijganger
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2018, 19:58:18 »


Die stockoude ICRm zijn wel mooie en comfortabele rijtuigen. Die Traxx een machtige machine!


Zo is het!  :D

Verder zijn treinen om naar te kijken of te spotten, mij krijg je er niet in. ;)

Robert

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • MšrklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2018, 20:07:53 »

Heb 10 jaar gependeld tussen Castricum en Den Haag / Delft. In de probleemjaren van de NS was dat wel een zwar dobber. Daarnaast was de nieuwe dienstregeling van 2011 erg zuur: gee directe verbinding meer en dus extra reistijd. Daarnaast heb ik een periode een overstap in Haarlem gehad. Gebruik van de wachtruimte in Haarlem was daarbij geen optie: junks, dronkaards en bijbehorend afval. De nieuwe sprinters waren het laatste dieptepunt: de eerste klasse onderscheidt zich alleen nog van de tweede klasse door d andere kleur van de bekleding. Het gemis van een toilet is de andere trieste dimensie.

De NS is door een diep dal gegaan, maar doet het de laatste jaren zeker niet slecht!

Al met al is de treinbeleving op h0 niveau te prefereren!

Groeten
Robert
Gelogd

Jan22

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Zonder dwarsliggers spoort het niet
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #24 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2018, 23:23:23 »

Al met al is de treinbeleving op h0 niveau te prefereren!
Junks, dronkaards en bijbehorend afval, mooie scenery, past in heel Europa zelfs op Zwitserse stations, tegenwoordig. Zou Preiser die ook aanbieden?
Gelogd
Jan Willem


64+, en nog steeds dwarsliggend
(maar of het ook nog steeds spoort?)

Robert

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • MšrklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2018, 23:39:35 »

Vast wel, ook in het h0 domein is al grafitti gedetecteerd, dus .....
Gelogd

Dirkkie_84

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #26 Gepost op: zaterdag 06 oktober 2018, 12:49:34 »

Maare, wat gaan we dan zeggen als ze straks probleemloos blijken rond te rijden :P We rijden hier in NL nu met stokoude ICR stammetjes gecombineerd met !twee! aangepaste goederen loks  omdat ze de stuurstandrijtuigen niet aan de praat kregen.... en maximaal maar 160 km/u rijden...
Toch weer opmerkelijk hoeveel onzin hier verspreid kan worden. Het begint op te vallen dat dit forum daar erg goed in is.

1. Stokoud valt mee, omdat ze sinds hun aantreden twee keer verbouwd zijn.
2. Wat maakt het uit dat het twee aangepaste goederenlocs zijn? Heeft dat invloed op de prestaties? Elke loc die tegenwoordig wordt ontwikkeld wordt zo ontwikkeld dat deze zowel met reizigerstreinen en goederentreinen kan rijden. Zie hiervoor de Vectron, maar in het verleden ook de Taurus.
3. NS rijdt niet met twee locs omdat ze de stuurstanden niet aan de praat kregen. De stuurstanden hebben met een Traxx gereden. Alleen de termijn waarop het volledig betrouwbaar zou zijn, werd te lang bevonden en te onzeker. Daarom is op safe gespeeld. Dit is ook ťťn van de lessen uit het Fyra-verhaal.

Als ze daar probleemloos rondrijden, hebben de V250 minimaal zes jaar stil gestaan! Dat betekent dat NS sowieso een (tijdelijk) alternatief op de HSL moest hebben rijden. De enige optie daarvoor is het gebruik van ICR-rijtuigen.
Had NS doorgegaan met V250 dan had NS te maken gekregen met stellen die stuk voor stuk anders in elkaar staken. Dat is in de praktijk op z'n zachts gezegd vervelend.
Het bestellen van ander materieel biedt een aantal voordelen:
1. Het is mogelijk strakker op de ontwikkeling van het materieel te sturen. Dit is bij ICNG gebeurd.
2. Materieel voldoet beter aan de eisen der tijd. Denk hierbij aan een gelijkvloerse instap.
3. Integratie met het hoofdrailnet is mogelijk. Dat biedt een comfortabeler product voor de reiziger, omdat meer steden profiteren van de HSL en capaciteit flexibeler inzetbaar is/aan te passen is.
4. De stellen maken deel uit van een groter park, wat leidt tot meer efficiŽntie.

Moraal van het HSL verhaal: Europees aanbesteden, waarbij het altijd om de laagste prijs gaat ( in weerwil van alle beoordelingscriteria, uitgevoerd door bestuurders die onvoldoende technische kennis hebben, leidt tot een hogesnelheidstreinontwikkeling door een trambouwer. Dit terwijl zowel de ICE en zeker de Thalys beproefde ontwerpen zijn en zeker gezien de loop van het Thalys traject een extensie tot Amsterdam wel heel erg oor de hand liggend was. Als je dat als bestuurder niet binnen de wet- en regelgeving voor elkaar krijgt...............
Weer iemand die zich niet ingelezen heeft.....

In het Fyra-verhaal ging het niet om de laagste prijs. De eisen werden, mede door bemoeienis van de overheid, bijgesteld waardoor Alstom zich terugtrok en Ansaldo als enige overbleef.

De ICE en Thalys waren beproefde ontwerpen, maar overgekwalificeerd voor het rijden op de HSL waarvoor NS deze treinen ging gebruiken. Dat maakten de Thalys en ICE te duur.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 oktober 2018, 18:05:04 door Dirkkie_84 »
Gelogd

mardig23

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #27 Gepost op: zaterdag 06 oktober 2018, 17:32:52 »

Mooie uiteenzetting Dirkkie,

Ik ben het 99% met je eens.

Alleen ben ik het met puntje 3 over de stuurstanden niet helemaal eens. >:-D
Dat had volgens mij eerder te maken met de investering die nodig was om de stuurstanden te vernieuwen, en de tijd dat ze nog konden worden gebruikt.
(En ze kregen ze dacht ik niet gekeurd voor de HSL als trek-duw zonder vernieuwing dus - schroot :-()

En ik geloof dat het Alstom is zonder H ;)

Gelogd
Met spoorse Groeten, Karl

Ben den Hollander

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Voorbijganger
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #28 Gepost op: zaterdag 06 oktober 2018, 17:48:09 »

Daarbij: op het traject BE - NL v.v. wordt helemaal geen sandwich gereden. Ik meen toch dat dat een gewone getrokken trein is met aan begin en eindstation een lokwissel c.q. omloopje?

mardig23

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #29 Gepost op: zaterdag 06 oktober 2018, 18:02:05 »

Hoi Ben,

Sinds 9 april van dit jaar gaan ze over de HSL, in sandwich:



Gelogd
Met spoorse Groeten, Karl

Dirkkie_84

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #30 Gepost op: zaterdag 06 oktober 2018, 18:04:12 »

Haha Karl,

Ik pas het even aan.

Mardig, onzeker kun je vertalen in vorm van betrouwbaarheid. Hadden ze dat wel betrouwbaar willen laten zijn, moet je investeren. Dat werd te hoog gevonden voor de termijn waarop ze nog mee moesten.

Ben,
Sinds november 2017 rijdt de Benelux ook in sanwich. Je kunt groene loccen van NMBS aanteeffen en geel/blauwe van NS.  Vanad 9 april in sandwich.
Gelogd

mardig23

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #31 Gepost op: zaterdag 06 oktober 2018, 18:07:51 »

Ok, dan ben ik het 100% met je eens :P
Gelogd
Met spoorse Groeten, Karl

mardig23

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #32 Gepost op: zaterdag 06 oktober 2018, 18:11:22 »

En het is waar, ze reden op lijn 12 ook al in sandwich in 2017.

Bron:
http://www.lijn-12.be/album-18-04-08.php

Gelogd
Met spoorse Groeten, Karl

Ben den Hollander

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Voorbijganger
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #33 Gepost op: zaterdag 06 oktober 2018, 18:41:20 »

Helder mannen. Ik ren nu naar de zolder voor een sandwich, ergens moet ik nog een Traxx 2835 hebben liggen. :)

Kappa

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #34 Gepost op: zaterdag 06 oktober 2018, 21:52:40 »

11.2MW aan tractie voor 6 rijtuigen.  :-) :thumbup:
Gelogd
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen; wel over rail...

Laurent

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • Treinen rijden op rails, niet op tijd!
    • Sporingerdam
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #35 Gepost op: zaterdag 06 oktober 2018, 21:59:10 »

Helder mannen. Ik ren nu naar de zolder voor een sandwich, ergens moet ik nog een Traxx 2835 hebben liggen. :)
Ik zal het nog leuker maken Ben: Er rijden momenteel enkele NMBS Traxx in NS Dienst op de IC Direct, al dan niet in combi met een gele of een grijze, maar ook de Beneluxdienst wordt gereden met zowel NS als NMBS Traxx, al dan niet in 1 trein.
Gelogd
Kent u mijn topic al? Kijk hier eens: Klikje doen
Ook mijn Youtube kanaal is een bezoekje waard!
railion6513

Ben den Hollander

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Voorbijganger
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #36 Gepost op: zondag 07 oktober 2018, 06:58:06 »

 @citaat Bij de buren las ik dit: KLIK.

Dirkkie_84

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #37 Gepost op: zondag 07 oktober 2018, 07:56:17 »

Zo, die heeft er een hoop werk van gemaakt.
Gelogd

mardig23

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #38 Gepost op: zondag 07 oktober 2018, 12:00:25 »

Daar wordt ik nu vrolijk van ze, daar heb je wat aan :D

Het zie er naar uit dat mijn Traxx-familie nog voor wat uitbreidingen staat 8o
Gelogd
Met spoorse Groeten, Karl

mDDM

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #39 Gepost op: zondag 07 oktober 2018, 22:55:44 »

11.2MW aan tractie voor 6 rijtuigen.  :-) :thumbup:

Dat zijn TGV-achtige vermogens!
Gelogd
Groeten,
mDDM

Ben den Hollander

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Voorbijganger
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #40 Gepost op: maandag 08 oktober 2018, 07:15:37 »

De tweede lok levert geen tractie, die wordt toch gesleept?

Dirkkie_84

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #41 Gepost op: maandag 08 oktober 2018, 07:24:07 »

Beide locs leveren tractie. Zowel Intercity direct, 1100 als IC Brussel.
Gelogd

Ben den Hollander

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
  • Voorbijganger
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #42 Gepost op: maandag 08 oktober 2018, 07:26:31 »

Zo zie je maar, ik weet er niks van. :D

Dirkkie_84

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #43 Gepost op: maandag 08 oktober 2018, 08:14:23 »

Gelukkig stel je vragen en neem je niet van alles zomaar aan! :thumbup:
Gelogd

treinrobert

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #44 Gepost op: maandag 08 oktober 2018, 08:52:59 »

Citaat
Toch weer opmerkelijk hoeveel onzin hier verspreid kan worden. Het begint op te vallen dat dit forum daar erg goed in is.

Volgens mij is dit geen wetenschapsforum. En al was het dat, mensen reageren net als ik vanuit wat ze zien en lezen. Als iedereen altijd een onderwerp volledig moet doorgronden voordat er over gepraat mag worden wordt het denk ik heel erg stil op fora :) Iemand verbeteren lijkt mij prima, maar dat kan ook op een andere manier. Ik denk dat je tekst eerder weerspiegeld dat je niet bestand bent tegen een onschuldige wisseling van meningen en ervaringen. Ik zou zeggen, doe gewoon mee en vertel jou verhaal zonder een ander af te vallen. Toch alleen maar leuk om een verhaal aan te kunnen vullen / verbeteren?

Citaat
1. Stokoud valt mee, omdat ze sinds hun aantreden twee keer verbouwd zijn.

Ben ik niet met je eens, je kunt iets 100 keer oplappen en moderniseren, maar de leeftijd wordt bepaald door het bouwjaar. Overigens prima rijtuigen om in te zitten hoor maar kwa rijcomfort (vind ik) niet meer van deze tijd.

Citaat
2. Wat maakt het uit dat het twee aangepaste goederenlocs zijn? Heeft dat invloed op de prestaties? Elke loc die tegenwoordig wordt ontwikkeld wordt zo ontwikkeld dat deze zowel met reizigerstreinen en goederentreinen kan rijden. Zie hiervoor de Vectron, maar in het verleden ook de Taurus.

Opzich maakt dat niks uit. Ik snap de oplossing best en uiteindelijk gaat het erom dat er in ieder geval een trein rijdt. En het is maar een tussenoplossing natuurlijk. Maar ik vind het niet een HSL waardige combi. Maar dat is mijn mening en ik ben gewoon een hobbyist en treinliefhebber ;)

Citaat
3. NS rijdt niet met twee locs omdat ze de stuurstanden niet aan de praat kregen. De stuurstanden hebben met een Traxx gereden. Alleen de termijn waarop het volledig betrouwbaar zou zijn, werd te lang bevonden en te onzeker. Daarom is op safe gespeeld. Dit is ook ťťn van de lessen uit het Fyra-verhaal.
Duidelijk, dat wist ik niet. Ik heb een ander verhaal gehoord. Bedankt voor de opheldering. :)

Hopelijk zal ICNG het verleden van het (mijn mening) tot nu toe geflopte HSL project wat goedmaken. Toch zonde dat het allemaal zo lang moet duren voordat er echt waardig gebruik gemaakt kan worden van de HSL.

Er zal vast nog wel een tijdje doorgepraat worden over het Nederlandse HSL verleden :P
« Laatst bewerkt op: maandag 08 oktober 2018, 08:54:43 door treinrobert »
Gelogd

Dirkkie_84

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #45 Gepost op: maandag 08 oktober 2018, 12:50:22 »

Citaat
Toch weer opmerkelijk hoeveel onzin hier verspreid kan worden. Het begint op te vallen dat dit forum daar erg goed in is.

Volgens mij is dit geen wetenschapsforum. En al was het dat, mensen reageren net als ik vanuit wat ze zien en lezen. Als iedereen altijd een onderwerp volledig moet doorgronden voordat er over gepraat mag worden wordt het denk ik heel erg stil op fora :).
Dat mensen reageren uit wat ze zien en lezen, is dus niet altijd waar en daar zit ook het probleem. Robert zijn reactie is daar een voorbeeld van. Je hoeft een onderwerp niet altijd volledig te doorgronden, maar als je iets niet weet, stel dan vragen en doe geen aannames.

Iemand verbeteren lijkt mij prima, maar dat kan ook op een andere manier. Ik denk dat je tekst eerder weerspiegeld dat je niet bestand bent tegen een onschuldige wisseling van meningen en ervaringen. Ik zou zeggen, doe gewoon mee en vertel jou verhaal zonder een ander af te vallen. Toch alleen maar leuk om een verhaal aan te kunnen vullen / verbeteren?
Ik kan heel goed tegen andere meningen, maar waar ik allergisch van word, is aannames of populistische praat. Wanneer een discussie wordt gevoerd op basis van feiten is het hartstikke leuk om zo mee te kunnen doen. Zeker.

Citaat
1. Stokoud valt mee, omdat ze sinds hun aantreden twee keer verbouwd zijn.

Ben ik niet met je eens, je kunt iets 100 keer oplappen en moderniseren, maar de leeftijd wordt bepaald door het bouwjaar. Overigens prima rijtuigen om in te zitten hoor maar kwa rijcomfort (vind ik) niet meer van deze tijd.
ICR is vorig jaar nog als 3e trein qua comfort gekozen. Alleen op de HSL op de balkons maakt ICR een hoop herrie. Voor de rest zijn het nog prima rijtuigen. Ze hebben een hele rustig loop namelijk.

Citaat
2. Wat maakt het uit dat het twee aangepaste goederenlocs zijn? Heeft dat invloed op de prestaties? Elke loc die tegenwoordig wordt ontwikkeld wordt zo ontwikkeld dat deze zowel met reizigerstreinen en goederentreinen kan rijden. Zie hiervoor de Vectron, maar in het verleden ook de Taurus.

Opzich maakt dat niks uit. Ik snap de oplossing best en uiteindelijk gaat het erom dat er in ieder geval een trein rijdt. En het is maar een tussenoplossing natuurlijk. Maar ik vind het niet een HSL waardige combi. Maar dat is mijn mening en ik ben gewoon een hobbyist en treinliefhebber ;)
Die verduidelijking had in je eerste bericht al een hoop nuance aangebracht. Dat je het niet een HSL-waardige combi vindt, is prima. Maar wat wil je ermee bereiken door het hier zodanig neer te zetten? Het is een discussie en we weten allemaal waardoor het komt. Je vertelt er namelijk niet bij dat dit een noodmaatregel is. Datzelfde geldt voor ICR. Als alles was gegaan zoals het gepland was, was ICR al in stukken geknipt.


Gelogd

mDDM

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #46 Gepost op: maandag 08 oktober 2018, 21:15:19 »

De draaistellen van ICR zijn in de jaren 70 door de SNCF als type Y32 ontwikkeld en zijn nog steeds vrijwel onovertroffen!
Gelogd
Groeten,
mDDM

Thetor

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #47 Gepost op: dinsdag 09 oktober 2018, 13:49:03 »

De tweede lok levert geen tractie, die wordt toch gesleept?
Beide locs leveren tractie. Zowel Intercity direct, 1100 als IC Brussel.

Op dit moment levert In sandwich mode de voorste loc bij het aanzetten ongeveer 2/3 van het vermogen en de achterste loc 1/3.
Naarmate de trein sneller of dichter naar de te gevraagde snelheid gaat wordt dit langzaam gelijk getrokken naar ongeveer 50/50.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 oktober 2018, 13:51:56 door Thetor »
Gelogd
CS1R, Windigipet 2015PE

Thetor

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: Fyra gaat weer rijden (Turijn - VenetiŽ v.v.)
« Reactie #48 Gepost op: dinsdag 09 oktober 2018, 14:05:27 »

Ik zal het nog leuker maken Ben: Er rijden momenteel enkele NMBS Traxx in NS Dienst op de IC Direct, al dan niet in combi met een gele of een grijze, maar ook de Beneluxdienst wordt gereden met zowel NS als NMBS Traxx, al dan niet in 1 trein.
Bij de groene locs die in Nederland blijven (900, 1000 en 1100 serie) hebben ze de zwarte nummers van de loc gehaald.
En eigenlijk zijn het geen NMBS locs maar Lease locs (van Angel Trains Cargo dacht ik).
Zowel NMBS als de NS leasen hun locs daarvan.
Ook de gele locs (001-045) die de NS in eerste instantie gekocht had zijn dacht ik allemaal al weer weer verkocht en worden weer terug geleast.
Gelogd
CS1R, Windigipet 2015PE
 



Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 1.11 seconden met 23 queries.