Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Oude Märklin set

Gestart door tacobanshie woensdag 05 september 2018, 14:18:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Oude Märklin set
tacobanshie
gast

Oude Märklin set

Ik heb een tijd geleden een doos met Märklin spullen gekregen. Alles is nog rijdend, maar zelf rij ik DC digitaal, dus ik ga het niet gebruiken.
Er zit o.a. een set in, maar de die doos zit zo vol dat ik denk dat het meerendeel er niet in thuis hoort.
Er staat geen info of nummer op de doos, maar na wat googlen lijkt de set mij het meest op Märklin CM 805/3 , of kan het ook een andere zijn ? Hoort een van de trafo's daar ook bij ? En hoeveel rails hoort er bij die set (circel of ovaal) ?
Bij voorbaat dank voor de info.









Re: Oude Märklin set
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Oude Märklin set
Geen idee, wat vooral opvalt is dat het materiaal er nog allemaal zeer netjes en vooral brandschoon uitzien, dit op de doosjes na
Re: Oude Märklin set
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Oude Märklin set
Voor wat het waard is, mij valt op dat er staat dat het made is in Germany en niet dat het made is in West-Germany. Dit duidt op voor 1949, anderzijds heb ik geen idee wanneer de aanduiding West Germany daadwerkelijk gebruikt ging worden. Kennelijk nog niet in 1955.
Fokko
Re: Oude Märklin set
Hallo

Het zou een cm805/3 kunnen zijn.
Inhoud :

CM800
Lage boordwagen 305
Koelwagen 307/1
Kiepwagen 362
12 gebogen rail B 3600A
2 rechte rail B 3600D

Verder niks. :D
Dus geen trafo en ook geen aansluitrail.
Was eerder een uitbreidingsset.

Set is alleen in 1953 aangeboden.

Bart
Re: Oude Märklin set
Lid sinds: 2007

offline
Re: Oude Märklin set
Het is inderdaad de CM 805/3, te koop tussen 1953 en 1974 volgens CollectioN 2018, en van 1953 to 1963 volgens Koll 2011.
12 gebogen rails B 3600 A en 2 rechte rails B 3600 D volgens Koll 2011.
In de doos zitten 3 extra goederenwagons die niet tot de set behoren, plus nog andere artikelen.
Doos kan van een andere set zijn.

Willy