Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Onbekend loc decoder

Gestart door Dhyan maandag 03 september 2018, 16:34:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Onbekend loc decoder
Lid sinds: 2012

offline
Onbekend loc decoder
Ik heb deze decoder (zie foto) maar weet niet meer van welke firma. Weet iemand hoe ik kan hem aansluiten in een kleine Marklin analoog loc (3004 b.v.).

Ik heb niet veel ervaring met ombouwen, maar wil het wel proberen. Wil weten waar ik moet de rode, en de bruine en de gele draden enz. enz. solderen.

M.v.gr.

Dhyan
Re: Onbekend loc decoder
Ben den Hollander
gast

Re: Onbekend loc decoder
Dat kan, kijk maar even hier wat waar aan moet: https://www.gewibu.com/tams-decoder-ld-w-32-anschlussbelegung.html

Begin even met de 3 draden naar de motor en de 2 naar sleper en massa. Alstie-ut-doet kun je de verlichting aansluiten.
Re: Onbekend loc decoder
Lid sinds: 2012

offline
Re: Onbekend loc decoder
Briljant Heer den Hollander. Heel duidelijk.
Thanks
M.v.gr.
Dhyan
Re: Onbekend loc decoder
Lid sinds: 2017

PvL Modelspoor

offline
Re: Onbekend loc decoder
Enne.... benieuwd naar de ombouwfoto?s ;)
Re: Onbekend loc decoder
Lid sinds: 2014

offline
Re: Onbekend loc decoder
Verwacht alleen geen super rijd gedrag ;) dan zul je echt de motor moeten vervangen en een esu of marklin decoder moeten plaatsen :D
Re: Onbekend loc decoder
Lid sinds: 2012

offline
Re: Onbekend loc decoder
Nu begin ik te twijfelen of ik het wel of niet moeten doen. Heeft iemand anders slechte ervaringen met TAMS-decoders?
Re: Onbekend loc decoder
 @citaat 't Ligt niet aan de decoder, doch aan het rijgedrag van de motor met veldspoel.
Zie vorig antwoord van hmmglaser (Mark).
Re: Onbekend loc decoder
Lid sinds: 2010

offline
Re: Onbekend loc decoder
Je kunt het altijd proberen, mocht het je niet bevallen dan kun je er altijd nog voor kiezen om een andere decoder in te bouwen!
Re: Onbekend loc decoder
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Onbekend loc decoder
Dhyan,

De vraag wordt nu of je het de moeite waard vindt om de lok om te bouwen.
Heeft deze lok emotionele waarde voor jou?
Wil je dat deze lok perfekt gaat rijden?
Wil of kun je de extra investering opbrengen?

Als je alle drie de vragen met nee beantwoordt dan zou je je geld beter kunnen investeren in een nieuwe(re) digitale versie van deze lok.
Als je naar de beurs in Houten gaat of op het internet zoekt zul je ongetwijfeld iets van je gading kunnen vinden.

Dan nog kun je deze lok, als leerproject, met de huidige decoder ombouwen en de resultaten ervaren.

Henk
Re: Onbekend loc decoder
Ben den Hollander
gast

Re: Onbekend loc decoder
Citaat van: Dhyan op zondag 09 september 2018, 11:19:37

Nu begin ik te twijfelen of ik het wel of niet moeten doen.


Gewoon doen zou ik zeggen, je hebt de decoder liggen. En je kunt best netjes rijden op zo'n Tams LD-W-32. ;)