Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Koploper en cs2/3

Gestart door corvand zondag 02 september 2018, 12:42:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper en cs2/3
corvand
gast

Koploper en cs2/3
Hallo,
ik heb een programma geschreven om koploper en de CS2/3 te koppelen. ik moet nog met CS3 testen. Ik ben benieuwd of er geintereseerden zijn.
Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2011

offline
Re: Koploper en cs2/3
Dat klinkt goed.
Tot nu toe is (helaas) iTrain de enige manier om via de pc te rijden i.c.m. CS2/CS3.
Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Koploper en cs2/3
Klinkt goed.
Ben heel benieuwd naar het programma etc.
Zelf heb ik CS2 wil graag met koploper rijden, dus ben heel benieuwd naar jou programma.
Kan er iets meer over verteld worden.
Groeten
Rob

Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2013

offline
Re: Koploper en cs2/3
Beste Remco

Ook met Windigipet kan je perfect met een CS2/3 de modelbaan aansturen.
Windigipet bestaat ook in Nederlandstalige versie.
Ik spreek me niet uit over wat het beste is daar ik I-Train niet praktisch ken. Ik weet wel dat de mogelijkheden van Windigipet zeer uitgebreid zijn.
Ik heb Windigipet gekozen omdat Koploper toendertijd niet met CS2 kon samenwerken.

mvrgr

Luc
Re: Koploper en cs2/3
 
  Dat is heel mooi zo'n Protocol Converter voor Koploper.   
  Ben erg benieuwd naar.

   Mvg. Peter
Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2011

offline
Re: Koploper en cs2/3
Citaat van: Remcovanhees op zondag 02 september 2018, 13:11:13
...
Tot nu toe is (helaas) iTrain de enige manier om via de pc te rijden i.c.m. CS2/CS3.

Traincontroller kan ook overweg met cs2
Re: Koploper en cs2/3
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper en cs2/3
Volgens mij kunnen zo'n beetje alle besturingprogramma's overweg met CS2/3. Koploper is welhaast de uitzondering en daar heeft de topic starter iets voor bedacht.

Ik las zijn post op het Koploperforum en gaf Cor de hint het hier eens te melden en na te vragen. Maar veel animo is er niet.....?

Gr, Ben.
Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2015

offline
Re: Koploper en cs2/3
Als er wat meer info over het programma zou komen in dit topic, hoe het werkt, prijs etc zou er misschien meer animo voor zijn.
Re: Koploper en cs2/3
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Koploper en cs2/3
Beste Cor,

interesse zal er zeker voor zijn, zelf zal ik nooit een CS2 of nieuwer aanschaffen zolang dit niet werkt met alle software programmatuur die actueel is, (ja je kan hier ook Koploper lezen)

hoe volledig is de converter, vertel aub. iets over de werking.

Commando's worden via Converter vanuit CS1 vertaald naar CS 2 commando's,wil ik graag van je aannemen, wat werkt hier wel en wat niet, ook het idee is niet nieuw maar ook hiervan heb ik nooit kunnen achterhalen wat wel en wat niet werkt bij gebrek aan een CS2 of nieuwer.

Terugmeldingen S88 vanuit CS2 komen die weer aan bij Koploper.
Terugmeldingen wisselstanden vanuit CS2 komen die weer aan bij Koploper.
Handmatig snelheid bedienen loc via CS2 etc.

Synchronisatie locomotieven loopt dit volledig?

met vriendelijke groet,

Walter

Re: Koploper en cs2/3
corvand
gast

Re: Koploper en cs2/3
Beste allen,

ik heb dit programma een aantal jaren geleden geschreven, en voor mij werkt alles wat je met een CS1 kan. Ik zal dit weekend een installatie programma schrijven, waarbij vanaf windows 7 geinstalleerd kan worden. Het programma zal nog niet fout vrij zijn, zodat ik het als beta test kosteloos beschikbaar zal stellen waarbij problemen op best effort basis zullen worden opgelost. Lijkt me handig op dit onderwerp de eventuele issues te bespreken.

mvg,
Cor
Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2012

offline
Re: Koploper en cs2/3
ik volg en heb ook interesse
Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Koploper en cs2/3
Ik ga dit volgen.

Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 07 september 2018, 17:57:49
Ik las zijn post op het Koploperforum en gaf Cor de hint het hier eens te melden en na te vragen. Maar veel animo is er niet.....?

Dag Ben,
Je kunt je afvragen hoe groot de doelgroep (nog) is.
Velen met een CS2 hebben wellicht al in een ander programma geïnvesteerd en zullen het jammer vinden deze investering af te moeten schrijven.
Ik weet niet wat Windigipet en Traincontroller kosten maar iTrain begint met ? 100,-- tot ? 300,--.
Daarmee beperk je de doelgroep tot die mensen die een CS1 hebben maar geen CS2 willen/kunnen kopen omdat Koploper dan niet meer werkt en de mensen die op het punt staan om hun treinbaan met een computer te gaan besturen.
Verder is er nog een groep forumleden die niet zo veel op het forum zitten en niet alle berichten lezen of net missen.

Henk
Re: Koploper en cs2/3
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper en cs2/3
Citaat van: Trainhenk op zondag 09 september 2018, 11:58:59

Dag Ben,
Je kunt je afvragen hoe groot de doelgroep (nog) is.


Ik ben slechts de boodschapper die Cor naar dit forum heeft verwezen. Wat ik er van vind doet er niet zo toe en waardeer de inspanningen van Cor de boel aan elkaar te knopen.

Gr, Ben.
Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2014

offline
Re: Koploper en cs2/3
Hoe groot de animo word is slecht van te voren te zeggen.
Maar misschien gaan meer mensen in de toekomst de keuze maken voor de CS3 omdat ze dan ook koploper kunnen gebruiken en misschien gaan nu meer mensen met een CS2/3 de keuze maken om toch te automatiseren.
Time will tell.
Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Koploper en cs2/3
Citaat van: Ben den Hollander op zondag 09 september 2018, 12:07:51
Ik ben slechts de boodschapper die Cor naar dit forum heeft verwezen. Wat ik er van vind doet er niet zo toe en waardeer de inspanningen van Cor de boel aan elkaar te knopen.

En ik waardeer het zeer dat je als boodschapper fungeert.
Ik probeer alleen een verklaring/antwoord te vinden voor jouw vraag over de animo. Of het ontbreken hiervan.

Als ik vandaag niet op het forum had gezeten had ik het topic niet eens gezien.

Groeten,

Henk
Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2015

offline
Re: Koploper en cs2/3
Een berichtje op de mailing list zetten en je bereikt in één keer een hoop mensen.
Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Koploper en cs2/3
Citaat van: hmmglaser op zondag 09 september 2018, 18:11:20
Hoe groot de animo word is slecht van te voren te zeggen.
Maar misschien gaan meer mensen in de toekomst de keuze maken voor de CS3 omdat ze dan ook koploper kunnen gebruiken

Het zou maar zo kunnen dat ik straks één van die mensen wordt.

Ik wil namelijk een centrale kopen, maar vind het een lastige keuze. Op mijn shortlist staan al een tijdje een ECoS II en een CS3. Ik heb een overzicht gemaakt van de voor- en nadelen en voor de CS3 is één van de nadelen dat deze niet met koploper te bedienen is. Als dat straks wél kan, stijgen de kansen voor de CS3.
Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2014

offline
Re: Koploper en cs2/3
Dan rest zometeen de vraag als koploper werkt op de CS3 wat vind je belangrijker rail-com of MFX+
Re: Koploper en cs2/3
corvand
gast

Re: Koploper en cs2/3
Nog bezig om de installer te maken, alvast een indruk:

Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Koploper en cs2/3
Dag Cor,

Dit programma installeer en configureer je eenmalig op de PC waar Koploper op draait?
(Behalve als je de logfiles wilt bekijken of de S88 wilt testen.)

Ziet er verder mooi en modern uit.
Re: Koploper en cs2/3
corvand
gast

Re: Koploper en cs2/3
Dag Henk,

Dit programma moet altijd naast koplorer draaien, kan ook op een andere PC.

Mvg,
Cor
Re: Koploper en cs2/3
corvand
gast

Re: Koploper en cs2/3
Nog even aan het wachten op het certificaat van mijn website, zal daarna de download beschikbaar stellen, zoek vrijwilligers die de volgende combinaties willen testen:


  • Windows7+sp1 + CS2
  • Windows 8.1 + CS2
  • Windows 10 + CS2
  • Windows7+sp1 + CS32
  • Windows 8.1 + CS3
  • Windows 10 + CS3

Zodra deze combinaties geen problemen opleveren zal ik het programma algemeen beschikbaar stellen. Daarna zullen er ongetwijfeld nog foutjes in het programma zitten, die zal ik dan zsm oplossen.



Re: Koploper en cs2/3
pahasoft
gast

Re: Koploper en cs2/3
Misschien wel leuk als het klaar is dat ik een link plaats op de website van Koploper/pahasoft.

Mvg
Paul.
Re: Koploper en cs2/3
corvand
gast

Re: Koploper en cs2/3
Hallo Paul,

Graag !

Mvg,
Cor
Re: Koploper en cs2/3
pahasoft
gast

Re: Koploper en cs2/3
Hallo Cor,

Al een hele tijd stil. Is het nog gelukt of liggen de prioriteiten momenteel ergens anders?

Mvg,
Paul.
Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2010

offline
Re: Koploper en cs2/3
Ik ben ook nieuwsgierig of hierin nog voortgang zit.
Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Koploper en cs2/3
Hoi Cor, ik ben zeer geïnteresseerd in je programma. Graag meer info hierover.
Ik heb nu nog slechts een CS1, voornamelijk omdat Koploper de CS2 en CS3 niet ondersteunt. Ik kan dus niet voor je testen.
Maar als het goed werkt dan ben je een kanjer!

Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2008

offline
Re: Koploper en cs2/3
Hallo Cor,

Ik heb een CS 2 en ben erg benieuwd.

Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2015

offline
Re: Koploper en cs2/3
Denk dat Cor even andere prioriteiten heeft, is sinds oktober vorig jaar niet meer hier geweest.
Re: Koploper en cs2/3
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Koploper en cs2/3
jammer
Re: Koploper en cs2/3
toledo85
gast

Re: Koploper en cs2/3
Komt vast wel weer online...hoop ik
Zou het ook wel willen proberen met windows 10 en cs3
Re: Koploper en cs2/3
Ben den Hollander
gast

Re: Koploper en cs2/3
Citaat van: toledo85 op maandag 21 januari 2019, 21:33:48

Zou het ook wel willen proberen met windows 10 en cs3


Da's bijzonder John. Je hebt altijd Koploper gereden met de 6021, wat later met een Ecos, je koopt willens en wetens een CS3, kiest voor iTrain en nu zou je Koploper willen koppelen via het truukje van Cor aan het CS3? :D

Gr, Ben.
Re: Koploper en cs2/3
toledo85
gast

Re: Koploper en cs2/3
Dat je dat nog allemaal weet,je hebt het nu toch over mijn setup van de afgelopen 3 jaar. 8o
Alleen de wissel van m naar k rail heb je niet genoemd.

De cs3 was een koopje wat dat betreft, amper gebruikte cs3 met 100VA voeding en s88link kon ik niet laten liggen beschermfolie zit er nog op,(diegene kon er niet mee overweg)
Thuis kwam ik er pas achter dat koploper dus niet meer ging werken dus de overstap naar iTrain gemaakt.

Verder vind ik koploper gewoon een fijn programma dus als het werkt waarom niet.