Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Artitec sound decoder voor 1300

Gestart door Steem dinsdag 24 juli 2018, 16:46:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Artitec sound decoder voor 1300
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Artitec sound decoder voor 1300
Aangezien Artitec niet met een geheel gele 1300 komt ben ik aan het kijken naar de variant van Rivarossi (1304 of 1313). Ik weet dat Artitec vaak sound decoders los verkoopt van stellen die ze uitbrengen (zoals de 89.403 voor de gele DE2). Is dit de norm of verschilt dat heel erg per model?
Re: Artitec sound decoder voor 1300
Ben den Hollander
gast

Re: Artitec sound decoder voor 1300
Het is niet de norm.

Maar waarom koop je dan niet een Riva machine met sound?
Re: Artitec sound decoder voor 1300
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Artitec sound decoder voor 1300
Omdat ik niet wist dat die ook bestonden. Zag ze nergens staan. Maar als ze er zijn en nog verkrijgbaar dan is dat natuurlijk nog beter.

*edit*
Ik kom nu inderdaad wel geel/grijze varianten tegen met sound maar nog geen geheel gele 1304 of 1313. Maar fijn om te weten dat ze er zijn. :thumbup:
Re: Artitec sound decoder voor 1300
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Artitec sound decoder voor 1300
Ben, ik kan ook echt alleen maar de 1316 van Rivarossi vinden met geluid.
Re: Artitec sound decoder voor 1300
Ben den Hollander
gast

Re: Artitec sound decoder voor 1300
Even gezocht: de geel-grijze blijkt de enige met sound af fabriek. Ik had het mis dus.
Re: Artitec sound decoder voor 1300
Kap wisselen heb zelf laatst nog een gele kap kunnen scoren op eBay voor 15 euro nieuw in de verpakking.
En koop je een riva controleer dan even de wiel breedte die van mij stond op 12,8 en ontspoorde hierdoor op sommige wissels omdat die tegen het puntstuk aanreed en dan omhoog schoot.
Re: Artitec sound decoder voor 1300
Ben den Hollander
gast

Re: Artitec sound decoder voor 1300
Kap wisselen? Dat vraagt nogal wat aanpassingen aan de seinen.........
Re: Artitec sound decoder voor 1300
 @citaat En panto's.
Re: Artitec sound decoder voor 1300
Alleen een ander lichtplatin zover ik heb kunnen zien.
De kap word geleverd met de juist panto's alleen of die helemaal correct is dat kan ik niet zeggen.
Re: Artitec sound decoder voor 1300
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Artitec sound decoder voor 1300
Ik denk dat ik maar gewoon ga hopen dat Artitec met een losse sound decover komt. Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Re: Artitec sound decoder voor 1300
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Artitec sound decoder voor 1300
Steven,
Je zou eventueel ook aan een winkelier kunnen vragen of ze je misschien kunnen helpen. Ik las laatst dat pijp-lines een aantal 8 pin decoders had ingeladen met de sound van de artitec hondekop zodat mensen hun piko tweetje konden voorzien van een sound decoder.
Je kan altijd mailtje sturen naar je winkelier onder het motto niet geschoten is altijd mis ;)