Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

s88 central station 215 , traincontroller gold

Gestart door bentomiz vrijdag 31 augustus 2018, 12:01:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
s88 central station 215 , traincontroller gold
Plotseling werkt de traintech terugmelding niet meer.
hoe kan ik controleren of het aan de terugmelders ligt of aan central staion 60215???
Re: s88 central station 215 , traincontroller gold
Op data en clock van de S88 zou je een spanning moeten zien.

Heb je iets gewijzigd in de S88 configuratie (aantal modules)?

S88 kabels zijn makkelijk om te draaien.  Is daar iets gebeurd?
Re: s88 central station 215 , traincontroller gold
Door er een terugmeld unit op aan te sluiten waarvan je 100% zeker weet dat hij werkt. Meten kun je er niet veel aan, of je moet een scoop hebben.

Groetjes
Re: s88 central station 215 , traincontroller gold
Helaas heb ik niet meer, maar heb er bij rosoft al 1 besteld,
Dank en groet martin
Re: s88 central station 215 , traincontroller gold
Volgende week verwacht ik hier aan de costa del sol mijn eerste rosoft s88 massadetectie module.
Ik gebruik alleen de s88n kabels dus die kunnen niet verkeerd aangesloten worden, wel had ik alle modules met de aarde verbonden maar dat ging altijd goed .
Kan het zijn dat doordat ik misschien een gewone netwerkkabel heb gebruikt bij het aansluiten van mijn laatste traintech,  dat de oorzaak was.
an het opblazen van de s88 ers of van de s88 chip in de cs2?

Bij de rosoft handleiding zie ik n GND en een BR , die ik niet begrijp.
Martin
Re: s88 central station 215 , traincontroller gold
hoi,

Citaat van: bentomiz op maandag 03 september 2018, 13:38:48
Ik gebruik alleen de s88n kabels dus die kunnen niet verkeerd aangesloten worden, wel had ik alle modules met de aarde verbonden maar dat ging altijd goed .

Wat zijn s88n-kabels? Die ken ik zo niet....

Citaat van: bentomiz op maandag 03 september 2018, 13:38:48
Kan het zijn dat doordat ik misschien een gewone netwerkkabel heb gebruikt bij het aansluiten van mijn laatste traintech

Nee, dat is juist de grap van S88-N dat je juist standaard netwerkkabels kan gebruiken voor je S88-terugmelding. Geeft een aantal voordelen op de standaard lint-kabels die bij de oude S88-aansluiting zaten.

Groet Ronald.
Re: s88 central station 215 , traincontroller gold
AHA Ronald, mooi ik dacht dat die misschien anders bekabeld waren. Dan is het probleem niet daardoor ontstaan,
dank
martin
Re: s88 central station 215 , traincontroller gold
Dat is niet helemaal waar, want er zijn 2 type netwerk kabels. Er zijn Patch-kabels en er zijn Cross-kabel.
Voor de s88-n verbindingen worden de Patch-kabels gebruikt.
Het gebruik van een cross-kabel zal overigens niet tot een defect leiden. Maar alles zal als bezet gemeld worden door de s88-bus en dus de centrale.
Wat betreft de bekabeling via de s88-n is deze redelijk foolproof. Maar wat je vooral niet moet doen is de Red (Rot) aansluiting van de digitale railspanning aansluiten op de Common-Ground (GND) (BR) aansluiting van de s88 modules. Dat zal onherroepelijk leiden tot een defect.

Groetjes
Re: s88 central station 215 , traincontroller gold
Hola, Sprinter,
Die volledige bezetmelding geschiedde niet dus misschien per ongeluk toch n goede kabel gehad.
De rode heb ik niet aan de ground gehad.
Ik heb nu helemaal geen idee meer wat er fout kan zijn gegaan.
Daarom benieuwd als ik weer n goede module heb wat er gebeurt.
geen van de 5 traintechs functioneert nog.
dank en groet
Martin
Re: s88 central station 215 , traincontroller gold
 @citaat Als het altijd heeft gewerkt is de kabel goed lijkt me.

Hoe zit het aangesloten op het CS2, is de lintkabel niet gedraaid?
Re: s88 central station 215 , traincontroller gold
Ben, patkabel met verloopstukje
Re: s88 central station 215 , traincontroller gold
Afgelopen week een rosoft terugmelder binnen gekregen, op nieuw testspoortje aangesloten en helaas geen reactie, ook niet op het hoofdspoor, dus CS2 wordt naar Marklin opgestuurd.
Martin
Re: s88 central station 215 , traincontroller gold
Citaat van: bentomiz op maandag 03 september 2018, 18:41:12
Ben, patkabel met verloopstukje
Misschien verloopstukje verkeerd om?

Groeten,
Ton.
Re: s88 central station 215 , traincontroller gold
Ton, helaas dat is het ook niet , heb het verloopstukje altijd erin gehad toen eea goed werkte en niet nooit meer omgedraaid
martin