Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Licentie iTrain (3.x)

Gestart door i_m_johny vrijdag 24 augustus 2018, 20:51:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Licentie iTrain (3.x)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Licentie iTrain (3.x)
Het lijkt alweer heel lang geleden dat ik een licentie van iTrain 3.0 heb gekocht.

Echter, door verkoop van de CS2 en een jaar later een onverwachte verwijzing, heb ik ruim 2 jaar niets met de voornemen van Digitalisatie van de Spoorbaan middels iTrain kunnen doen.
Door het weer opnieuw aansluiten van de Marklin Central Station (dit keer de CS3 (plus)), ben ik weer in de gelegenheid om iTrain opnieuw op te zetten.
Maar... Ook de PC is inmiddels vervangen, waardoor ik ook dat deel weer opnieuw mag oppakken. Niets gemist dus, want ook de Spoorbaan (2 stuks zelfs) zal ik weer opnieuw in iTrain op moeten zetten. De komende tijd zullen er dus weer telkens vragen van mijn kant komen, omdat ik echt niks meer ervan af weet.

Vraag 1:

De 3.x licentie die ik ruim 4 jaar geleden heb gekocht, is voor alle subversies van iTran 3.x te gebruiken?
Ik heb nog wel de oude setup ervan op de (andere) pc staan, maar wil natuurlijk een zo'n recent mogelijke versie gaan gebruiken.

Vraag 2:

Ik neem aan dat er voor het gebruik van een nieuwere versie (links van de punt) er weer een aanzienlijk bedrag betaald moet worden?
Of is Xander daar inmiddels iets milder in geworden?

Groeten,

Jan
Re: Licentie iTrain (3.x)
info op de site.
Re: Licentie iTrain (3.x)
Lid sinds: 2017

offline
Re: Licentie iTrain (3.x)
Jan, 

Het antwoord op je vragen vindt je op de website berros.eu
1. ja t/m 3.3
2. ? 49

Cees
Re: Licentie iTrain (3.x)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Licentie iTrain (3.x)
De prijzen had ik inderdaad ook al gevonden.
Ik meende dat die in eerste instantie hoger lagen.

Dus lijkt me de upgrade-prijs heel redelijk. In geval van de Standard licentie dus maar ? 49,00.

Vraag 3:

Ik had nog wel eens iets over 'dynamisch' gelezen, dat het systeem zelf de routes kan bepalen.
Dat geldt ook voor de Standaard editie?

Vraag 4:

Ik moet de 4.0 handleiding nog lezen, maar zijn er verschillen waarvan me echt zegt, om ECHT, ECHT, ECHT over te stappen van 3.x naar 4.x?

Vraag 5:

Heb dus de Standard editie. Zijn er nog redenen om ECHT, ECHT, ECHT over te stappen naar de Plus editie?
Ik heb één Central Station, met daarbij één Booster. De massa-detectie modules liggen ook (nog steeds) in een doos.

Vraag 6:

Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de Marklin Central Station 3 (plus)?
Zowel met de versie's 3.x of 4.x. En met de Standard en Plus editie's

Groeten,

Jan

Re: Licentie iTrain (3.x)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Licentie iTrain (3.x)
Het diagnose tool zit standaard in de 4.x versie. Dit helpt enorm bij het foutvrij opzetten van je baan in iTrain. Voor die 49 euro (zeg één wagon) zou ik niet twijfelen maar doen :).

Groeten,
Wico
Re: Licentie iTrain (3.x)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Licentie iTrain (3.x)
Ik heb inmiddels het 'gevoel' dat ik alles al heb wat ik in eerste instantie in de hobby wil ervaren.

Mooie set locs, rijtuigen, wagens, control e.d.

Dus de wagon minder, zal ik dit jaar niet meer merken.
Goed advies waar ik vrijwel zeker wel gebruik van ga maken.

Ben wel benieuwd wat die tool dan voor me op gaat lossen.
We gaan het meemaken.

Vraag 7:

Ik lees iets over "iTrain 4.0 remote". Is dit een App voor Andriod? Ipad of beide?
En wat zijn inmiddels de ervaringen ermee?


Inmiddels trouwens wel nog wat extra info gevonden, gebruikers-ervaring van Gert van Voorst.

Klik info van Gert

Groeten,

Jan
Re: Licentie iTrain (3.x)
Lid sinds: 2017

offline
Re: Licentie iTrain (3.x)
Voor morgen wordt de hele dag slecht weer voorspeld.
Prachtige gelegenheid om de handleiding van i-Train door te nemen en zelf het antwoord te zoeken op je vragen 3 t/m 7 en volgende.
Appeltje - eitje met Adobe of een vergelijkbare pdf-reader.
Per slot van rekening geef je zelf aan dat je die handleiding nog moet lezen !

Cees
Re: Licentie iTrain (3.x)
Lid sinds: 2017

offline
Re: Licentie iTrain (3.x)
Jan,

Hoe is nu de stand van zaken?
Re: Licentie iTrain (3.x)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Licentie iTrain (3.x)
Heb momenteel heel weinig aan de baan gedaan.

We hebben sinds kort een volkstuintje, dus raad je wel waar de Prio ligt  ;) :-).

Ook ben ik bezig om de benedenbaan volledig om te gooien met als doel deze beter geschikt te maken voor digitaal rijden (grotere blokken, minder wissels).
Wel de intentie om tijdens de bouw, direct de blokken voor te bereiden om ze later direct in iTrain te kunnen zetten.

Het draadje voor de vorderingen van de nieuwe benedenbaan, volgen nog (tipje van de sluier, er zit een spiraal in :D).

Groeten,

Jan