De prijzen van de Startset ?279, en de 2 stoomlocomotieven ?350 voor de 92 en bijna ?600 de 3/6 vind ik zachtjes gezegd aan de hoge kant 
Die
startset 29074 in de Herbstneuheiten is helemaal niet nieuw, die bestaat al jaren. Het enige verschil is dat de decoder tegenwoordig ook DCC begrijpt. In de Neuheiten 2016 stond als adviesprijs ? 249,99, nu, bijna vier jaar later, is het ? 269,99. Dat komt neer op (afgerond) 2% per jaar. Het is niet veel meer meer dan de inflatie en zeker vergeleken met de prijsstijgingen van andere artikelen in het assortiment, vind ik het best meevallen. De prijsstijging van veel rails is veel groter. Die prijsstijging van ? 20,- was overigens pas afgelopen mei.
Als startset voor de (klein-)kinderen zou ik eerder aan de sets uit het Start Up programma denken. Sets met Mobile Station lijken mij vooral bedoeld voor (her)starters en hobbyisten.
Zo wilde ik begin 2018 een Mobile Station. Los zijn die verhoudingsgewijs nogal prijzig, dus keek ik naar de startsets met een Mobile Station, periode III. Set 29074 heeft m'n short list gehaald, maar uiteindelijk is het
set 29721 geworden. Als hij er niet was geweest, had ik misschien wel set 29074 aangeschaft. Ik vond hem niet te duur, de adviesprijs van set 29721 was zelfs het dubbele. Ik vond (en vind) echter de trein veel mooier en er zat ook veel meer rails in. Dankzij de Gleis 1 actie, eind vorig jaar, rijdt er inmiddels toch ook een BR 74 op m'n baan. Voor de actieprijs kon ik
die set niet laten lopen.