Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019

Gestart door BW Rheine woensdag 22 augustus 2018, 12:48:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Dat valt toch wel mee, als je er twee neem is het nog altijd goedkoper dan de "twinkar" van hier boven :idea: :D
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Olav op dinsdag 23 juli 2019, 11:12:11
Denk rond de 40 eu.

Kan ze wel voor je meenemen.

Als je dat zou willen doen graag.

Ik zat te kijken om er zelf heen te gaan, maar er is geen hotel meer in de buurt.
Iemand zij wel dat het vanuit Stuttgart goed te doen is met de trein.

Mvg,
Arnold
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Stuur even een pb
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Eh Arnold, e.a. die IMA wagens en vele andere zgn. Sonderwagens van andere gelegenheden zijn heus niet alleen op de IMA of andere tentoonstelling/beurs te verkrijgen. Even een zoekopdracht ingeven in een zoekmachine en je vindt zeker wel een winkelier. Misschien niet direkt en nu nog niet zoveel exemplaren maar ze zijn er zeker een paar dagen na de IMA. Ook de MHI wagens zijn bij diverse handelaren nog voorhanden. Op Ebay worden flinke prijzen gevraagd vanwege de vermeende zeldzaamheid. Mijn advies: zoek een handelaar. Kies ook eentje die naar billig naar NL verzend. Maar iemand de wagens mee laten nemen vanaf de IMA 2019 uit Göppingen kan natuurlijk ook. Zie hiervoor ook het topic Märklin IMA 2019.
Moin, Dirk
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Wanneer kunnen we ongeveer de Herstnoviteiten verwachten van Marklin?
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
13 september in een livestream.

Verwacht er alleen niet zo veel van.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Leiden Centraal - Stuttgart Hbf ongeveer 5 uur en half enkele reis met overstap in Utrecht en Düsseldorf Hbf  :)

voor Göppingen nog 40 minuten extra

mvg

Erwin
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat  Het is weer eens zeer warm in Nederland  :P
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 26 augustus 2019, 07:59:24
13 september in een livestream.

Verwacht er alleen niet zo veel van.

Komt de koploper toch maar niet?
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Nee Marklin heeft besloten zich te richten op de Duitse markt.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Tja gemiste kans misschien, een klm koploper met 100 jaar erop, ?   :P

Gr. Jan
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
hoi, de kans op Belgisch en Nederlands materieel is altijd zeer klein geweest bij tante M  :)

Hoop dat ze toch nog een mooie Ludmilla of een Traxx Baureihe 187 gaan uitbrengen van private firma's TP VI  ;)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Flevoland,
was er niet afgesproken dat er voor "wensmodellen" een andere rubriek is buiten dit topic?
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Wilde13 37000.001

Marklin SVG Diesellok BR212 "Bonfire" Staudenbahn Ep.VI mfx+ und Sound

https://www.modeltreinexpress.nl/webshop/article.xhtml?articleid=1012298

Gr. Frits
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Zo..zo dat wist ik nog niet..bedankt hoor. :idea:
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ja Ad, dat gebeurt er als jij overal een apart draadje voor aanmaakt ;)
Wel goed voor je statistieken...

Groeten,
Ton.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Goh...hé..o ja,Ton, was de naam.
Leuk en aardig van je, dat je zo op me let, een soort vader figuur.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Märklin tv extra folge 28

Ik hoop, dat ik het in Godsnaam, nu wel, goed doet...
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Grappig..ik zag dit op de site van "marklin users'..
https://www.reynaulds.com/products/Trix/22040.aspx
Een vergelijkend waren onderzoek..van 10 jaar verschil.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat Da's een ouder Trix Express model (3rail).
Uit die advertentie: "Recommended minimum radius 420 mm. Scheduled delivery date is the spring of 2009."
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Waar het mij om ging, is dat Märklin na 10 jaar, boven op het Trix model, zo'n model uitbrengt en dat de tijd ontzettend hard gaat.
En natuurlijk ook de verschillen.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat
Link werkt niet. :?

Dirk-Jan
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat Link werkt wél. :D
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Klopt, ze hebben het eruit gegooid.
Had natuurlijk te maken met de Live-Stream van vanmiddag.
Zag het ook toevallig, dus ik dacht, hopla.
Vandaag staat het er heus wel weer op.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2018

Woehoe !! (Like Homer.)

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
De winkeliers weten het al wel, maar er zit een sperr op tot 17:00 vanavond.
Dan zit er altijd wel een winkelier bij die zich niet kan inhouden.
Beetje vreemd om de sperr te houden tot 17.00 als de live stream al om 15.00 uur begint.

Dan kun je op je vingers na tellen dat het al voor 17.00 online staat :)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Op YouTube kan je alles bekijken op het Marklin kanaal...
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
De herfstneutheiten folders staan nu ook als PDF op de Marklin site.

Overigens zag ik na het doorklikken bij de productenbank nog een br112 en een rheingold wagonset die niet in de folder staat. Geen idee of die al elders aangekondigd was, maar wilde het iig even delen voor als dat niet het geval was.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2018

Woehoe !! (Like Homer.)

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Set 26983 is uit elkaar gehaald :)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ergens kwam het al bekend voor, duidelijk nu. :)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ik zag op de herfst nieuwigheden dat er 2 wagons uitkomen van de NS voor het bietenvervoer. Als ik de foto goed bekijk die erbij staat van de 1215 met de Bietenwagons dan zie er 2 blauwe wagons tussen gezet. Ik heb het idee dat deze foto is gefotoshopped. Ik kan het verkeerd hebben, maar ik denk dat de 1215 met een bietentrein voorbij dendert en dat Märklin voor hun nieuwe wagons deze foto heeft aangepast en er 2 blauwe wagons in heeft gezet. Als het anders is, ik hoor het graag. Ook zie ik dan graag de originele foto die Remco Brugging gemaakt heeft. De foto is te vinden op pag. 22 van de herbstneuheiten folder van 2019.

Groet, Jasper
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2018

Woehoe !! (Like Homer.)

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Vind ze wel fraai, weer eens wat anders voor achter je 1200 serie  :)

De prijzen van de Startset ?279, en de 2 stoomlocomotieven ?350 voor de 92 en bijna ?600 de 3/6 vind ik zachtjes gezegd aan de hoge kant  :)

Vooral de Startset vind ik jammer, zo krijg je geen nieuwe klanten denk ik.
De zwarte ms3 is al wat jaartjes oud, en er zit zelfs geen wissel of stootblok bij de set?.

Als je hem al koopt dan is er geen ruimte voor het rijden met iets extra?s, dus verkoop je daarna ook niks meer...

Misschien te kritisch, maar ik ben de consument , en als ik mijn kleinkind een startsetje zou geven zou ik wel even verder kijken dan marklin , en dat vind ik als 3rail liefhebber dan jammer  :)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Barry1972 op vrijdag 13 september 2019, 18:16:13De prijzen van de Startset ?279, en de 2 stoomlocomotieven ?350 voor de 92 en bijna ?600 de 3/6 vind ik zachtjes gezegd aan de hoge kant  :)

Die startset 29074 in de Herbstneuheiten is helemaal niet nieuw, die bestaat al jaren. Het enige verschil is dat de decoder tegenwoordig ook DCC begrijpt. In de Neuheiten 2016 stond als adviesprijs ? 249,99, nu, bijna vier jaar later, is het ? 269,99. Dat komt neer op (afgerond) 2% per jaar. Het is niet veel meer meer dan de inflatie en zeker vergeleken met de prijsstijgingen van andere artikelen in het assortiment, vind ik het best meevallen. De prijsstijging van veel rails is veel groter. Die prijsstijging van ? 20,- was overigens pas afgelopen mei.

Als startset voor de (klein-)kinderen zou ik eerder aan de sets uit het Start Up programma denken. Sets met Mobile Station lijken mij vooral bedoeld voor (her)starters en hobbyisten.

Zo wilde ik begin 2018 een Mobile Station. Los zijn die verhoudingsgewijs nogal prijzig, dus keek ik naar de startsets met een Mobile Station, periode III. Set 29074 heeft m'n short list gehaald, maar uiteindelijk is het set 29721 geworden. Als hij er niet was geweest, had ik misschien wel set 29074 aangeschaft. Ik vond hem niet te duur, de adviesprijs van set 29721 was zelfs het dubbele. Ik vond (en vind) echter de trein veel mooier en er zat ook veel meer rails in. Dankzij de Gleis 1 actie, eind vorig jaar, rijdt er inmiddels toch ook een BR 74 op m'n baan. Voor de actieprijs kon ik die set niet laten lopen.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
De kerstwagen is behoorlijk aan de prijs dit jaar. Bijna 50 EU.  :-(  Ik ben altijd een trouwe koper van de kerstwagen, maar denk er serieus over deze te laten schieten en misschien maar af te wachten dat ze hem niet kwijt raken met de bijbehorende prijs.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: speeltmettreintjes op vrijdag 13 september 2019, 20:36:08
Die startset 29074 in de Herbstneuheiten is helemaal niet nieuw, die bestaat al jaren.

Klopt. Märklin heeft hem weer in de herfstbrochure opgenomen, omdat ze een nieuwe kerstreclame rond deze startset gaan maken.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Barry1972 op vrijdag 13 september 2019, 18:16:13
De prijzen van de Startset ?279, en de 2 stoomlocomotieven ?350 voor de 92 en bijna ?600 de 3/6 vind ik zachtjes gezegd aan de hoge kant  :)

Van de prijs van die 92 stond ik ook wel even te kijken. Kijkend naar de foto dacht ik dat het om een Hobby/Start up-model ging (lelijke wielen en goedkoop ogende aandrijfassen, meegespoten leidingen, weinig detaillering). :|

Groet, Marc
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ik zag ook bij de herfst nieuwigheden en de you tube ´Präsentationfilm der Herbst Neuheiten von Märklin, Trix und LGB - 2019´ dat Klaus Eckert in minuut 47 zei dat er 2 wagons uitkomen van de NS voor het bietenvervoer. Wat mij daarbij opviel was dat hij zei dat heden ten dage nog steeds bieten in NL en De zo worden vervoerd. Dat lijkt mij van niet of wel? Bij wel gelijk de vraag welke loc wordt dan gebruikt? Dat zal geen nr- 1216 of 1217 voor rijden zoals afgebeeld in de folder.

Ook mooi de Elektrische locomotief serie 185/Traxx 2. Mooi ook vanwege de opschriften.

De kerstwagen is denk ik te weten in voorgaande jaren al vaker tegen de 50 euro aan geweest. Gewoon wachten op de overbodige winkeldochters en dan toeslaan, Let wel op de verzendkosten.

HA deze is goed voor de Duitsers maar voor maar weinigen van ons interessant: copy:  Ga naar www.tag-der-modelleisenbahn.de Daar staan alleen Duitse activiteiten op en nog niet eens zoveel.
Dirk :-{)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Kerstswagen is nooit boven de 40 eu geweest. Lijkt of ze de pijngrens willen opzoeken  :?
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: 10103 op vrijdag 13 september 2019, 22:46:10
Van de prijs van die 92 stond ik ook wel even te kijken. Kijkend naar de foto dacht ik dat het om een Hobby/Start up-model ging (lelijke wielen en goedkoop ogende aandrijfassen, meegespoten leidingen, weinig detaillering). :|
En zonder rookgenerator aansluiting... :(
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
k Vraag me af wat er naast de decoder is verbeterd tov de 34133 van 16jaar geleden.

https://www.marklin.nl/producten/details/article/34133
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Nou wordt weer goedkoop najaar , niks voor mij bij. Jammer
Gr henk
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ja de prijzen. Beginnen beetje de pan uit te schieten.
Wachten en binnen paar jaartjes in Houten voor enkele ? minder.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: rscosworth op zaterdag 14 september 2019, 08:41:40
k Vraag me af wat er naast de decoder is verbeterd tov de 34133 van 16jaar geleden.

https://www.marklin.nl/producten/details/article/34133

Nieuw: LED-verlichting, decoder, sound, motor en meegeleverde figuurtjes.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Olav op vrijdag 13 september 2019, 21:30:26
De kerstwagen is behoorlijk aan de prijs dit jaar. Bijna 50 EU.  :-(  Ik ben altijd een trouwe koper van de kerstwagen, maar denk er serieus over deze te laten schieten en misschien maar af te wachten dat ze hem niet kwijt raken met de bijbehorende prijs.

De kerstwagen van 2019 is bij veel dealers gewoon met 10% korting te reserveren.

Ja, de prijzen van Märklin stijgen, maar dat geldt in principe voor alles (o.a. ook de lonen die Märklin moet betalen in Göppingen en Györ). Inflatie hoort er helaas bij, evenals het jaarlijkse geklaag over prijzen, maar gelukkig betaal je vrijwel nergens de adviesprijs ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: RMW op zaterdag 14 september 2019, 10:47:22
Ja, de prijzen van Märklin stijgen
:o) Ach, volgende week Prinsjesdag, dan gaan we er weer allemaal op vooruit. :-) :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Hoi Maikel,
Bij mijn dealer is het een procent of 18, dan nog steeds boven de 40 eu.
Lijkt echt zoeken naar hoeveel de klant ervoor over heeft  ;)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Olav op zaterdag 14 september 2019, 12:32:25Lijkt echt zoeken naar hoeveel de klant ervoor over heeft  ;)

Zou best kunnen. Aan de andere kant, een bedrijf moet winst maken. Als de omzet terugloopt, moeten de prijzen van nieuwe modellen omhoog om de ontwikkelingskosten terug te verdienen. Niet dat dat gegarandeerd werkt; als door de hogere prijzen de omzet nog verder terugloopt, gaat de tent uiteindelijk alsnog failliet. Dat weet Märklin natuurlijk ook en ongetwijfeld worstelen zij al jaren met dit dilemma. Ik hoop dat ze nog heel lang blijven bestaan en daarom hoop ik ook dat zij de goede keuzes maken.

Ik vind de nieuwe BR 92 best aardig, maar inderdaad, ook aardig aan de prijs. Omdat de bedrijfstoestand iets te vroeg is voor wat ik wil, hoef ik niet na te denken of ik hem zal bestellen. Het wordt geen dure herfst. Maar mocht er nog eens eentje komen met een latere bedrijfstoestand, wie weet...
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Word een zeer goedkoop jaar, ik heb van alle merken niks te kopen dit jaar, tuurlijk geen goede ontwikkeling dat er zo weinig Nederlandse modellen uit brengen, alle merken bij elkaar. Geen goede ontwikkeling dus.