Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019

Gestart door BW Rheine woensdag 22 augustus 2018, 12:48:30

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Barry1972 op dinsdag 15 januari 2019, 16:47:31

En net bekeken, en wat is dan die Db 151 fantastisch mooi die had ik nog niet gezien 


En die BR 151 is niet eens van Marklin maar van Piko. :D
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Een NS 1217 en weer een nieuw nummer op de Traxx
En een mooie NS suikerbieten set.
Verder een dikke folder eens rustig kezen.

Een gouden Krokodil :O
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Heh wat jammer dat het nu alweer gelekt moet worden. Ik ga Märklin eens vragen uit te zoeken wie dat is, want zo verpest je het voor de dealers ook. Een sperrfrist zit er niet voor niets op.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ook een krokodil in het jubileum jaar (in z ipv de grote in goud)
https://www.aupullman.com/fr/nouveautes-train-miniature/elektrolokomotive-ce-6-8-iii-sbb-histor
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Een Z-schaal krok erik.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: M. Lankhaar op dinsdag 15 januari 2019, 20:29:40
Heh wat jammer dat het nu alweer gelekt moet worden. Ik ga Märklin eens vragen uit te zoeken wie dat is,

Vraag dan ook of ze de miljoenen nota meenemen die wordt ieder jaar ook gelekt,
maak je niet zo druk, tblijft toch gebeuren, zo kunnen de belangstellende vast gaan sparen om
in jouw winkel de spulletjes te kopen.  ;)

Gr. Jan
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Maar toch niet de volledige folder of ben ik scheel?
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
En hier alle neuheiten voor 2019!

link naar de nieuwighedenfolder

[edit] Grr, zelfde link als hierboven dus. Ik moet sneller op verzenden drukken
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat  Zag hem staan op de FB pagina van Steventrain Marklin Collector. Niet echt netjes van hem vind ik.

Gr.  Charlie
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: vilithejou op dinsdag 15 januari 2019, 16:53:59
The date is tomorow 10 o'clock... then all news for everybody
It was today, 20.40 pm CET.  >:-D
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat  @citaat Oh, vandaar de Brexit  :D
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Charlie op dinsdag 15 januari 2019, 21:47:59
@citaat  Zag hem staan op de FB pagina van Steventrain Marklin Collector.

Bedankt voor de tip. ?k Heb de folder zojuist gedownload. Kostte nogal wat tijd. Kennelijk erg druk op zijn site.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Heb het even doorgebladerd... Het is vooral van alles wat, maar niks voor mij :)
Valt me op dat ze voor bijna elk Europees land wel een paar modellen uit brengen.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2017

staal, diesel en stookolie......

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ik ga voor duurzaam.............ik hou het bij mijn groene krokodil  ;)
grtz
Dirk
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Nou, ik vind het met de nieuwe ICE 4 zeker geen aanfluiting, want daar is Märklin gewoon de eerste mee die er in H0 mee komt.

Wat ik wel laf van ze vindt is dat ze een 3-delige en een enkele wagon als uitbreiding uitbrengen. Wil je een beetje realistisch rijden, dan moet je dus gaan voor de basisset, 2 keer de 3-delige set en 1 keer het enkele rijtuig. Gewoon 1 uitbreiding met 2 rijtuigen was blijkbaar te makkelijk

Dat zal een beste duit gaan kosten. 'Gelukkig' hebben we tot halverwege 2020 (!) om zo'n set bij elkaar te sparen. Ze houden wel van tijdig aankondigen daar in Göppingen blijkbaar.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 31 december 2018, 14:23:27
Marklin komt volgend jaar met uitvoeringen van ICM. Dat heb ik al gemeld hier...

Je informatie klopt dus niet, er komt dus helemaal geen ICM/Koploper, voor niks mensen blij gemaakt met een dooie mus
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ik wacht Neurrnberg nog af.

Maar ik heb met de vertegenwoordiger gesproken op euroapoor. Ben zelf ook verbaasd. Even afwachten nog maar anders heb je gelijk.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 15 januari 2019, 22:43:37
Je informatie klopt dus niet, er komt dus helemaal geen ICM/Koploper, voor niks mensen blij gemaakt met een dooie mus
Hallo

Koop je toch een tweedehandsje, of een lima? :-)

Bart

Edit Herman05: Quote gerepareerd.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Dirkkie_84 op dinsdag 15 januari 2019, 22:50:26
Ik wacht Neurrnberg nog af.

Maar ik heb met de vertegenwoordiger gesproken op euroapoor. Ben zelf ook verbaasd. Even afwachten nog maar anders heb je gelijk.

Vertegenwoordiger NL, Kleine Benelux bedoel je, tja dan snap ik het wel dat het fout zit, die lui zijn stelletje blaaskaken die totaal geen verstand van modelspoor hebben, word eens tijd dat iemand dat even aan Marklin verteld, Nederland word nu zwaar teleurstellend vertegenwoordigd, voorbeeld 3 jaar achter elkaar een BR186, hoe verzin je het, terwijl heel veel mensen om een ICMm roepen, als je dat negeert, dan ben je niet goed bezig. Koploper / ICMm een van de populairste Nederlandse treinen die nu nog rond rijd, staat dus al vele jaren bij veel mensen op hun verlanglijstje.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Komt er nog een Exportfolder of doe Marklin daar niet meer aan?
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: PaT op dinsdag 15 januari 2019, 22:37:46
Nou, ik vind het met de nieuwe ICE 4 zeker geen aanfluiting, want daar is Märklin gewoon de eerste mee die er in H0 mee komt.

Wat ik wel laf van ze vindt is dat ze een 3-delige en een enkele wagon als uitbreiding uitbrengen. Wil je een beetje realistisch rijden, dan moet je dus gaan voor de basisset, 2 keer de 3-delige set en 1 keer het enkele rijtuig. Gewoon 1 uitbreiding met 2 rijtuigen was blijkbaar te makkelijk

Dat zal een beste duit gaan kosten. 'Gelukkig' hebben we tot halverwege 2020 (!) om zo'n set bij elkaar te sparen. Ze houden wel van tijdig aankondigen daar in Göppingen blijkbaar.

Patrick,
Märklin is niet de eerste die er mee komt. Piko heeft hem ook voor dit jaar aangekondigd en deze is wel 1:87 terwijl de Märklin 1:95 is.
Ik moet nog zien welke het beste verkoopt want de Piko is ook full sound.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Probeer eerst eens een ruimte te vinden waar je die ICE4 de sporen kan geven.
Dat zal bij een clubbaan of een stamtafel worden dan O:-D
Als je de bochten dan ook naar radius 8 of 9 brengt of groter als je kan, dan kom je wellicht enigzins in de buurt   :D

Nee die witte worst van Marklin of van Piko blief ik niet >:-D
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 15 januari 2019, 23:03:19
Komt er nog een Exportfolder of doe Marklin daar niet meer aan?

?k Zou er niet op rekenen. Doen ze al jaren niet meer.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ach het jaar is pas begonnen.
We krijgen ook nog zomernieuwtjes, wie weet wat er dan bijzit.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Is er al ergens een duitse folder te downloaden ?
Guy
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 15 januari 2019, 23:40:37
Dan heeft iemand uit zijn nek lopen lullen dat er een ICM zou komen, zou fijn dat dit soort info niet meer gedeeld word, nu blijf je toch met een soort teleurstelling zitten.

Sorry, maar als iemand van Marklin NL of Benelux, whatever, dat zegt meld ik dat gewoon hier. Dat toont dan aan hoe Marklin met zijn klanten omgaat. Ik laat me zeker niet tegenhouden omdat er mensen dan teleurgesteld raken. Iedereen is maar teleurgesteld of gekwetst tegenwoordig.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Ik moet zeggen dat de prijs van de gouden krokodil nog wel "meevalt". Ik had meer verwacht.

Wordt een rustig jaartje. Alleen ÖBB spul.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Persoonlijk kan ik me niet druk maken om wel of geen Nederlands materieel... :)

Ik dacht bij die gouden Krokodil meteen aan de platina uitvoering van de millenniumwisseling, die kostte iets van 50.000 DM geloof ik. Dan valt deze wel mee!

Verder zie ik wel leuke nieuwe dingen, de ICE4 ga ik zeker bestellen. Al zeggen ze dat ie minimaal op R2 of zo moet rijden. Alleen de opmerking die erbij staat snap ik niet helemaal:

"Berijden van radius 1 is eveneens mogelijk zonder rekening te houden met het verlichtingsruimteprofiel."

Zou dat een vertaalfoutje zijn er moet het eigenlijk profiel van vrije ruimte staan? Ik zie ook weer dingen als "handregelaar" en "voor printer geschikte uitvoering" staan links en rechts...
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat vermoedelijk staat hier in hele ambtelijke taal dat je rekening moet houden met de wissellantaarns wanneer je door r1 rijdt.

Groet Dennis
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Oh dat zou kunnen ja. Ach ik kan me er tot de tweede helft van 2020 op voorbereiden...
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: harm78 op woensdag 16 januari 2019, 08:09:15
Persoonlijk kan ik me niet druk maken om wel of geen Nederlands materieel... :)

Ik dacht bij die gouden Krokodil meteen aan de platina uitvoering van de millenniumwisseling, die kostte iets van 50.000 DM geloof ik. Dan valt deze wel mee!

........

63000 DM was deze voor ingeschat in de folder met de toen bekende prijzen van materialen. Maar was uiteindelijk afhankelijk van de platina prijzen.

Jammer dat deze nergens is verschenen als doorverkoop. Ben wel benieuwd waarvoor deze van eigenaar zou wisselen.  ;)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Milieuvriendelijk model, een BR 103 met daktuin  :D op blz 66 van de pdf folder.

Edit: typefoutje verbeterd na bericht van Olav
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Een 23 meter C-rail draaischijf met 12o raster......... :D

Citaat van: Dirkkie_84 op woensdag 16 januari 2019, 07:53:04
Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 15 januari 2019, 23:40:37
Dan heeft iemand uit zijn nek lopen lullen dat er een ICM zou komen, zou fijn dat dit soort info niet meer gedeeld word, nu blijf je toch met een soort teleurstelling zitten.

Sorry, maar als iemand van Marklin NL of Benelux, whatever, dat zegt meld ik dat gewoon hier. Dat toont dan aan hoe Marklin met zijn klanten omgaat. Ik laat me zeker niet tegenhouden omdat er mensen dan teleurgesteld raken. Iedereen is maar teleurgesteld of gekwetst tegenwoordig.


Vermeldt je bron Dirkkie, dan is er niets aan de hand. Nu is het toch speculeren: "ik heb iets gehoord van iemand" en Flevoland / Meppelspoor raakt weer in de stress.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: brund55 op woensdag 16 januari 2019, 08:39:30
Milieuvriendelijk model, een BR 103 met daktuin  :D op blz 63 van de pdf folder.

Blz 66  :D
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 16 januari 2019, 08:40:13
Een 23 meter C-rail draaischijf met 12o raster......... :D

Citaat van: Dirkkie_84 op woensdag 16 januari 2019, 07:53:04
Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 15 januari 2019, 23:40:37
Dan heeft iemand uit zijn nek lopen lullen dat er een ICM zou komen, zou fijn dat dit soort info niet meer gedeeld word, nu blijf je toch met een soort teleurstelling zitten.

Sorry, maar als iemand van Marklin NL of Benelux, whatever, dat zegt meld ik dat gewoon hier. Dat toont dan aan hoe Marklin met zijn klanten omgaat. Ik laat me zeker niet tegenhouden omdat er mensen dan teleurgesteld raken. Iedereen is maar teleurgesteld of gekwetst tegenwoordig.


Vermeldt je bron Dirkkie, dan is er niets aan de hand. Nu is het toch speculeren: "ik heb iets gehoord van iemand" en Flevoland / Meppelspoor raakt weer in de stress.

Arme mevrouw Meppelspoor... :P
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Een nieuwe decoder 60906 voor locs met veldspoelmotor op blz 144 van de pdf folder. Ben benieuwd naar de rij-eigenschappen die je met deze decoder kunt bereiken.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: Olav op woensdag 16 januari 2019, 08:49:47
Citaat van: brund55 op woensdag 16 januari 2019, 08:39:30
Milieuvriendelijk model, een BR 103 met daktuin  :D op blz 63 van de pdf folder.
Blz 66  :D
Hier staat ie op blz. 68. Hangt van je PDF reader af.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: brund55 op woensdag 16 januari 2019, 08:57:35
Een nieuwe decoder 60906 voor locs met veldspoelmotor op blz 144 van de pdf folder. Ben benieuwd naar de rij-eigenschappen die je met deze decoder kunt bereiken.
Lekker nostalgisch: Zonder lastregeling. ;)
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat Einde discussies over magneten, ankers, schilden, 3-poler, 5-poler, wegwerpmotor, hoogvermogen, enz.. :thumbup:
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Altijd al willen hebben: een in verzwaard plastic uitgevoerde Glaskasten  ;). Zou dan ook nog met geluid zijn, dat is dan weer grappig. Ben benieuwd wat deze schoonheid mag kosten.

Groeten,
William
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat Uit die folder: Adviesprijs ?269,99.
'k Vind de bijbehorende Beierse lokaalrijtuigjes wel fraai.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Lid sinds: 2011

Ik ben dus ik denk

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Die NS 1217 komt denk ik wel in mijn verzameling  :D
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
CiteerBen benieuwd wat deze schoonheid mag kosten.

Adviesprijs: ? 269,99 :)

Edit: net te laat met deze opmerking...
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
 @citaat  8o
Citaat van: nobody op woensdag 16 januari 2019, 09:24:00
@citaat Uit die folder: Adviesprijs ?269,99.
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 15 januari 2019, 22:57:09
Citaat van: Dirkkie_84 op dinsdag 15 januari 2019, 22:50:26
Ik wacht Neurrnberg nog af.

Maar ik heb met de vertegenwoordiger gesproken op euroapoor. Ben zelf ook verbaasd. Even afwachten nog maar anders heb je gelijk.

Vertegenwoordiger NL, Kleine Benelux bedoel je, tja dan snap ik het wel dat het fout zit, die lui zijn stelletje blaaskaken die totaal geen verstand van modelspoor hebben, word eens tijd dat iemand dat even aan Marklin verteld, Nederland word nu zwaar teleurstellend vertegenwoordigd, voorbeeld 3 jaar achter elkaar een BR186, hoe verzin je het, terwijl heel veel mensen om een ICMm roepen, als je dat negeert, dan ben je niet goed bezig. Koploper / ICMm een van de populairste Nederlandse treinen die nu nog rond rijd, staat dus al vele jaren bij veel mensen op hun verlanglijstje.

Om iemand te kwalificeren als een nono in modelspoorland met een staat van dienst van meer dan 25 jaar vind ik bijzonder gewaagd.

Ieder jaar merk ik dat De Kleine Benelux de actualiteit volgt op het spoor. Zie in dit verband bijvoorbeeld de containerwagen en een aantal jaren geleden de 4-assige platte wagen van RailPro.

En voor wat betreft de Koploper geldt dat het jaar nog niet voorbij is. Wij krijgen nog Sommer en Herbst Neuheiten.

Het ontwikkelen van een nieuw model is geen sinecure. Dat kost de nodige tijd aan voorbereiding en marktonderzoek. In een krimpende markt is het best risicovol om een model in de markt te zetten die zijn geld in korte tijd terugverdiend. En zeg nu zelf. Welke modellen zijn er nog niet gemaakt. Praktisch alle diesellocomotieven en elektrische locomotieven zijn verkrijgbaar van de NS. Alleen op het gebied van treinstellen is er nog een ruime keuze qua niet uitgebracht materieel. En dan speelt het fenomeen hoeveel varianten zijn er mogelijk. Tja, en dat wordt het lastig als er slechts 1 variant mogelijk is v.w.b. de kleurstelling.

Grtz,

Wil
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Citaat van: RodeDuivel op woensdag 16 januari 2019, 09:45:30
Alleen op het gebied van treinstellen is er nog een ruime keuze qua niet uitgebracht materieel.

Dit is een waar woord Wil, wanneer er door Marklin een Flirt treinstel wordt uitgebracht zijn de verschillende mogelijkheden met kleur best groot.
In NL alleen al een aantal en dan komt Duitsland nog met mogelijkheden.

Flirt waar blijf je???
Re: Märklin neuheiten/nieuwigheden 2019
Wim,

Da's toch niks nieuws die Beierse karretjes ?
Reproductie van eerdere Trix-wagons. Hier in het assortiment aanwezig. (Ook in de bruine variant "Pfalz-baan")
Alleen het blauw-witte wapen ontbreekt daarop.
Daarvoor moet dan bij 42071 één raampje wijken.
Ik vind het dus niks nieuws maar een kleine variant op eerder uitgebrachte wagons.

Cees