Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Fleischmann 2019

Gestart door BW Rheine dinsdag 15 januari 2019, 13:03:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann 2019
BW Rheine
gast

Fleischmann 2019
Re: Fleischmann 2019 draaischijf
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Fleischmann 2019 draaischijf
Ik las dat Fleischmann in het derde kwartaal met een nieuwe draaischijf komt speciaal bedoeld voor het drierail systeem.

Verdere informatie ontbreekt nog, adviesprijs 499 en een diameter van 31cm.

Aangezien ik later op mijn baan er een wil plaatsen hou ik dit in de gaten, de Marklin versie ( zoals hij nu voorgesteld is ) vind ik er niet mooi uitzien en de diameter van de schijf is te klein.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Fleischmann 2019
BW Rheine
gast

Re: Fleischmann 2019
Dat is mooi en erg tactisch van Fleischmann, gelukkig gaan ze de draad weer oppakken.
Want zeg nou eerlijk, deze schijf ziet er beter uit, dan de Frisbee uiterlijk van de grote Märklin.

Gr ad
Re: Fleischmann 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Fleischmann 2019
 @citaat Het is een heruitgave van de bestaande 6652 draaischijf.
Re: Fleischmann 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Fleischmann 2019
Een heruitgave dus, dat kon ik er niet uithalen.
Maar ik ben het met Ad eens, dat deze schijf er mooier uitziet dan de plaatjes die we tot nu toe van Marklin gezien hebben.

Het is wel akelig stil omtrent de Marklin schijf, ik ben wel benieuwd naar zijn uiteindelijke uiterlijk en de daarbij behorende geluiden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Fleischmann 2019
BW Rheine
gast

Re: Fleischmann 2019
Tijdens de IMA, zou er een wielklem :D...in werking zijn.
Ik zal het eens met eigen ogen aanschouwen.

Gr. Ad
Re: Fleischmann 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Fleischmann 2019
Zou hij op de IMA aanwezig zijn dan?
Ik ga ook die kant op, zal zeker mijn ogen daar goed de kost geven.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Fleischmann 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Fleischmann 2019
Marklin 7286 = Fleischmann 6652 = Fleischmann 665201.





Re: Fleischmann 2019
BW Rheine
gast

Re: Fleischmann 2019
Volgens mij in de Mä-Magazine had ik het gelezen, maar zeker weten, doe ik het niet meer
Maar in ieder geval, wel uit de post van Märklin.
We gaan het misschien zien Peter.
Re: Fleischmann 2019
BW Rheine
gast

Re: Fleischmann 2019
Weer als van ouds Ben, wat ik al zei, gelukkig pakken ze draad weer op.
Re: Fleischmann 2019
Lid sinds: 2008

offline
Re: Fleischmann 2019
Vandaag newsletter van bekende modeltreinwinkel gekregen waarin de Fleischmann AC draaischijf (665201) wordt aangekondigd. Weet iemand of de bijbehorende railstukken identiek zijn aan de Märklin versie en of je deze dus zonder meer kunt koppelen aan K-rails?
Re: Fleischmann 2019
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Fleischmann 2019
Citaat van: mDDM op dinsdag 11 juni 2019, 21:42:25
Weet iemand of de bijbehorende railstukken identiek zijn aan de Märklin versie en of je deze dus zonder meer kunt koppelen aan K-rails?

In hetzelfde bericht staat ook dat er Marklin stukken rail komen.
Re: Fleischmann 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Fleischmann 2019
 @citaat @citaat

Het is altijd zo geweest met 6653 dus zal het nu ook wel zo zijn met 665301. Het is aanzienlijk goedkoper als het setje 7287 van Marklin.
Re: Fleischmann 2019
Lid sinds: 2006

offline
Re: Fleischmann 2019
Opvallendheidje: Toch onder de naam Fleischmann, terwijl dit merk geen H0 meer zou voeren.
Kennelijk vind men voor dit soort producten de merknaam van Fleischmann toch "sterker" dan die van Roco.
Zeker als je in gedachten houd dat Fleischmann de norm was en is v.w.b. de 2 en 3 raildraaischijf.

Re: Fleischmann 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Fleischmann 2019
Citaat van: Baanloos op woensdag 12 juni 2019, 18:27:51

Opvallendheidje: Toch onder de naam Fleischmann, terwijl dit merk geen H0 meer zou voeren.


Dat geldt voor het rollend materieel. Het Fleischmann h0 Profi railsysteem blijft bestaan en leverbaar en daar is de draaischijf onderdeel van. ;)

https://www.fleischmann.de/en/productsearch/0-0-0_1000_0-1-0-0-0-005007_101-0/products.html

Roco heeft voor h0 haar eigen draaischijf 42615 voor 2rail en 3rail maar die is korter: 253mm.

Daarmee zijn 3railers bofkonten: de concullega Roco /Fleischmann is bereid uit te helpen als het huismerk M* het met haar 7286 af laat weten. :D

Gr, Ben.
Re: Fleischmann 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Fleischmann 2019
Had de marklin 7286 ook de mogelijkheid voor massa detectie?
Ik ben aan het twijfelen, ik kan aan een Marklin versie komen maar vind de Fleismann versie met geblokte ruiling ook erg mooi.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Fleischmann 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Fleischmann 2019
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 12 juni 2019, 19:06:04

Had de marklin 7286 ook de mogelijkheid voor massa detectie?


Huh.....? Je hoeft de brug niet te knippen als je dat bedoelt?  :?
Re: Fleischmann 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Fleischmann 2019
 @citaat

Dat de beiden spoorstaven met een lossen draad aangesloten zijn snap ik voor eventueel een 2 rail versie, maar zit er ook op de sleepring een extra draad / aansluiting om deze naar de bezetmelder te leiden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Fleischmann 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Fleischmann 2019
 @citaat Dan kijk je toch even in de gebruiksaanwijzing Peter: blz. 9 punt 4.

Re: Fleischmann 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Fleischmann 2019
 @citaat

Dank je wel Ben, daar staat geschreven:

Bij   digital   rijbedrijf   worden   de   bussen   B 0 0   voor de   rijstroomvoeding   op   een   Digital-rijstroomkring aangesloten   (afb.   1).De   rails   buiten   de   rolbrug   zijn   elektrisch   geschei-den.   Bij   normaal   middelleiderbedrijf   moeten   de beide   aansluitingen   0 0   op   de   aansluitstrip   via   een van   de   meegeleverde   stekkers   met   dwars   liggende gaten   verbonden   worden.   In   de   plaats   daarvan   kan bijv.   een   van   de   twee   rails   voor   de   bezetmelding gebruikt   worden.   Evenzo   is   een   gescheiden   aan-sluiting   van   de   bussen   0 0   voor   tweerailrijbedrijf mogelijk.Belangrijke opmerking:Voor   een   betere   radio-ontstoring   moeten   de   dra-den   naar   het   regelapparaat   en   de   extra   verlegin-gen   getwist   worden.

Om een lang verhaal kort te maken ja het kan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Fleischmann 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Fleischmann 2019
 @citaat Handig hé die gebruiksaanwijzingen, ik kijk er vaak in als ik iets wil weten. ;)

On-topic maar weer: Fleischmann 2019.
Re: Fleischmann 2019
Lid sinds: 2006

offline
Re: Fleischmann 2019
Verwacht jij dan nog wereldschokkende nieuwtjes in 2019 van (voorheen) Gebr. Fleischmann Ben?
Re: Fleischmann 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Fleischmann 2019
Re: Fleischmann 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Fleischmann 2019
Rails en de draaischijf  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Fleischmann 2019
Lid sinds: 2019

offline
Re: Fleischmann 2019
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 13 juni 2019, 11:36:47
@citaat

Dank je wel Ben, daar staat geschreven:

Bij   digital   rijbedrijf   worden   de   bussen   B 0 0   voor de   rijstroomvoeding   op   een   Digital-rijstroomkring aangesloten   (afb.   1).De   rails   buiten   de   rolbrug   zijn   elektrisch   geschei-den.   Bij   normaal   middelleiderbedrijf   moeten   de beide   aansluitingen   0 0   op   de   aansluitstrip   via   een van   de   meegeleverde   stekkers   met   dwars   liggende gaten   verbonden   worden.   In   de   plaats   daarvan   kan bijv.   een   van   de   twee   rails   voor   de   bezetmelding gebruikt   worden.   Evenzo   is   een   gescheiden   aan-sluiting   van   de   bussen   0 0   voor   tweerailrijbedrijf mogelijk.Belangrijke opmerking:Voor   een   betere   radio-ontstoring   moeten   de   dra-den   naar   het   regelapparaat   en   de   extra   verlegin-gen   getwist   worden.

Om een lang verhaal kort te maken ja het kan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Mag ik vragen welke handleiding dat is Peter?
Want voor de 665201 kan ik enkel een pdf vinden van slechts 4 bladzijnden en wat jij daar beschrijft kan ik daar niet in vinden :(

Wat er dichtst bij komt is deze figuur waarbij 6 draden te zien zijn, net zoals bij de Märklin draaischijf.
Maar hiermee is nog niet aangetoond dat elke draad zijn eigen sleepring heeft, op draad "D" na want dat is, volgens mij, de aansluiting op het centrale punt waar de centrale "platen" mee verbonden zijn.

Dus vraag ik mij nog steeds af of deze 665201 wel 5 sleepringen heeft (zoals de Märklin) naast het centrale punt.
Dat zijn dus 6 gescheiden aansluitdraden.

Iemand met een 665201die 6 geïsoleerde draden kan bevestigen?
Mijn dank zal groot zijn!
VrGr
Alain
Re: Fleischmann 2019
ACTS.zuid
gast

Re: Fleischmann 2019
 @citaat Ja.....