Klinkt als een beetje ingebrande rijrichtingsschakelaar. Hierdoor maakt het contactpuntje in het relais geen goed contact en blijft de stroomkring verbroken. Dit zal dan alleen in één richting zijn, omdat de andere richting wel werkt. Ook kan het contact vervuild zijn door olie ed. Dan reinigen dus!
En verder is de veerspanning van het relais ietsje te hoog. Hierdoor probeert de loc eerst te rijden voordat het omschakelt van rijrichting bij het aanbieden van de schakelpuls.
(de schakelpuls is ongeveer 24 volt en de max rijspanning 16 volt. Doordat er een hogere spanning naar de loc gaat , zal het omkeerrelais eerder aangetrokken worden dan de motor zal willen rijden, en verbreekt de stroomkring naar de motor, (contactpunten worden verbroken in huidige rijrichting) waardoor de loc normaal niet wegspringt of zal rijden en de loc omschakelt. Bij beëindigen van de omkeerpuls valt het contactpunt van het relais op de andere contactpunt en zal de loc de andere kant op rijden.)
Zorg in ieder geval dat je loc schoon is en spaarzaam is gesmeerd.
M.v.g. marcel