Ik weet het, het is een gevoelskwestie, geloof ik (Of is het voor mijn gevoel meer een geloofskwestie?)
Ik wil dus vers beginnen, en moet dus ook beslissen over het rail-materiaal. K of C..
Voordelen C-Rails:
- Ziet er "kaal" beter uit
- Profiel spoorstaven lijken fijner / mooier
- Extra boogstraal (nr. 3, industrie-boog ga ik toch niet gebruiken)
Voordelen K-Rails:
- Makkerlijker te verwerken (inkorten enzo)
- Mooiere, vloeiende bogen en wisselstraten dankzij flexrails
- Goedkoper (5x standaard-rechte is een stuk duurder dan 1x flex)
- Mooier na inschotteren (maar hoe maak je het mooi tussen de wisseltongen e.d.?)
Kortom:
- Hoezeer stoort het dat C geen flexrail kent?
- Hoe zorg je dat K wissels mooi zijn na inschotteren?
- Hoe krijg je C rails zo mooi mogelijk ingeschotterd zijn (vooral bij meersporige trajecten en emplacementen)?
Voor de keuze van de startset maakt het niet veel verschil, want ik heb zowel de 29830 (mooie loc met drijfwerkverlichting) als de 29840 (met Central Station) op het oog. Maar dan wel zonder de BR55, die vind ik niet mooi genoeg...
Wie weet raad?
Groet,
EgMaf