Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

C of K rails

Gestart door EgMaf woensdag 16 januari 2008, 21:04:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
C of K rails
EgMaf
gast

C of K rails
Ik weet het, het is een gevoelskwestie, geloof ik (Of is het voor mijn gevoel meer een geloofskwestie?)

Ik wil dus vers beginnen, en moet dus ook beslissen over het rail-materiaal. K of C..

Voordelen C-Rails:
- Ziet er "kaal" beter uit
- Profiel spoorstaven lijken fijner / mooier
- Extra boogstraal (nr. 3, industrie-boog ga ik toch niet gebruiken)

Voordelen K-Rails:
- Makkerlijker te verwerken (inkorten enzo)
- Mooiere, vloeiende bogen en wisselstraten dankzij flexrails
- Goedkoper (5x standaard-rechte is een stuk duurder dan 1x flex)
- Mooier na inschotteren (maar hoe maak je het mooi tussen de wisseltongen e.d.?)

Kortom:
- Hoezeer stoort het dat C geen flexrail kent?
- Hoe zorg je dat K wissels mooi zijn na inschotteren?
- Hoe krijg je C rails zo mooi mogelijk ingeschotterd zijn (vooral bij meersporige trajecten en emplacementen)?

Voor de keuze van de startset maakt het niet veel verschil, want ik heb zowel de 29830 (mooie loc met drijfwerkverlichting) als de 29840 (met Central Station) op het oog. Maar dan wel zonder de BR55, die vind ik niet mooi genoeg...

Wie weet raad?

Groet,
EgMaf
Re: C of K rails
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: C of K rails
Dag EgMaf,

Kijk eens in deze draad van het forum. Gevonden via, de 'zoeken' functie van het forum en dan de termen "voordelen k-rails c-rails".

Groet, Paul
Re: C of K rails
EgMaf
gast

Re: C of K rails
Gezien, bedankt.
Van mij mag dit draadje dicht of weg.