Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Intercity Benelux

Gestart door hans spoor vrijdag 17 augustus 2018, 21:45:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Intercity Benelux
Lid sinds: 2014

offline
Intercity Benelux
Foto genomen op 16 augustus 2018 in Brussel Midi. Het blijft een bijzondere locserie, hoewel talrijk en overal voorkomend.
Re: Intercity Benelux
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Intercity Benelux
Mooie foto.  :thumbup:
Re: Intercity Benelux
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Intercity Benelux
Ik zie hem bijna elke werkdag op Rotterdam Centraal. En met elke combinatie van loks. Grijze Duitse NS, Grijs-groene Belgische NMBS- en Belgische NS-loks, en natuurlijk de blauw-gele NS-loks met Belgie toelating.
En steeds in sandwich met ICR-rijtuigen met NS en B logo.

John
Re: Intercity Benelux
Lid sinds: 2015

online
Re: Intercity Benelux
 @citaat

Volgens het boekje mag het stel enkel gereden worden met ofwel twee Belgische ofwel twee NS-locs. Maar in de praktijk wordt deze regel meer en meer met de voeten getreden.

Mvg, Luc
Re: Intercity Benelux
Lid sinds: 2017

offline
Re: Intercity Benelux
Heeft er iemand foto's van deze IC-direct met andere locs dan de belgische of nederlandse locs?

Het kan voor uitbreiding zorgen van mijn collectie ;)
Re: Intercity Benelux
Lid sinds: 2015

online
Re: Intercity Benelux
 @citaat

Karl,

Het zijn altijd wel deze loc's, maar regelmatig met 1 Belg en 1 NS.

Mvg, Luc
Re: Intercity Benelux
Lid sinds: 2017

offline
Re: Intercity Benelux
Hoi Luc,

Dat dacht ik ook ja, maar hieronder staat "Grijze Duitse NS, Grijs-groene Belgische NMBS- en Belgische NS-loks, en natuurlijk de blauw-gele NS-loks met Belgie toelating" dus was ik even nieuwsgierig.

Volgens mij is er enkel de HLE 28 en de NS 186...

Grts Karl
Re: Intercity Benelux
Lid sinds: 2010

offline
Re: Intercity Benelux
Citaat van: VT601 op zaterdag 18 augustus 2018, 15:54:24
Ik zie hem bijna elke werkdag op Rotterdam Centraal. En met elke combinatie van loks. Grijze Duitse NS, Grijs-groene Belgische NMBS- en Belgische NS-loks, en natuurlijk de blauw-gele NS-loks met Belgie toelating.
En steeds in sandwich met ICR-rijtuigen met NS en B logo.

Nee, IC Brussel rijdt alleen met NMBS locs met een 28xx nummer of met een NS 186. Alleen de 186 001-012 worden ingezet in BelgiĆ«. Alle andere locs worden ingezet voor  de IC Direct en de IC1100.