Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

LS Models ICRm's plastic onderdeeltjes

Gestart door Materieel79 dinsdag 14 augustus 2018, 22:52:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
LS Models ICRm's plastic onderdeeltjes
Goedenavond allemaal,

Met enige moeite recentelijk eigenaar geworden van de LS Models 44082, 083 en 084, oftewel 9 verschillende geel/blauwe ICRm's van de NS.

Wat mij betreft zo'n beetje de mooiste modeltreinen die er bestaan, zeker straks met een stuurstand en een geschikte loc ervoor. Ik erger me alleen mateloos aan de kwetsbaarheid van de plastic onderdeeltjes aan de wagons. Met name de luchtslangen aan de uiteinden van de wagons met de gebogen uiteinden. Deze breken af bij de minste of geringste aanraking. Ook de minuscuul kleine antennes op de eerste klasse rijtuigen zijn zeer kwetsbaar, zeker als als je ze in de ovp terug stopt.

Ik lees op andere fora her en der iets over onderdeeltjes, voornamelijk de schokbrekers die makkelijk verloren gaan bij het rijden, iets waar ik gelukkig nog geen last van heb. Deze kun je 3D printen, hiervoor bestaan 3D tekeningen. Ik was benieuwd of dit voor in ieder geval de luchtslangetjes ook gold. Of nog makkelijker: zijn deze ergens los te verkrijgen? In dat geval bestel ik er gelijk een stuk of 20.

Ik ben benieuwd of jullie iets weten.

Re: LS Models ICRm's plastic onderdeeltjes
Hoi,

Wat wil je aan de rijtuigen doen dan, dat dit afbreekt?

LS Models heeft problemen met het produceren van de ICR. Ik zou niet veel verwachten van levering van losse onderdelen. Heb je al je leverancier gebeld?

Groet,
Re: LS Models ICRm's plastic onderdeeltjes
LSModels heeft nooit veel opgehad met reserveonderdelen.
Maar dat soort luchtslangetjes zijn niet erg modelspecifiek. Roco levert bij veel rijtuigen en locs modellen een setje luchtslangen die je kan gebruiken. Die gietraampjes zijn ook los te koop dacht ik. Bij andere modellen zijn ze ook wel te vinden. En zelf maken uit metaaldraad is ook niet lastig.

Persoonlijk heb ik de slingerdempers - daar gaat het volgens mij over - trapjes en dergelijke met wat houtlijm vastgezet. En verder berg ik de rijtuigen niet meer in de dozen op. Gewoon in een la, de doosjes staan op de vliering.
Re: LS Models ICRm's plastic onderdeeltjes
Lid sinds: 2020

Oude rot in de techniek

offline
Re: LS Models ICRm's plastic onderdeeltjes
Allen,
Al was het in 2018 dat er iemand iets gepost had.
Schokbrekers kan je vinden op Shapeways van bv de ICR.

Ronald Visser