Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Decoderprint Roco BR 186

Gestart door flyerman vrijdag 12 oktober 2018, 13:17:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Decoderprint Roco BR 186
Ik heb een Roco BR 186 en was niet echt tevreden met hoe de verlichting geschakeld werd. Ook wilde ik graag cabineverlichting hebben.

Ik heb een decoderprint ontworpen met een Plux22 interface. (mijn favoriet). De decoder zit aan de onderkant want bovenin zit er iets in de weg, en aan de onderkant was er ruimte genoeg.

Hieronder twee foto's van de decoderprint en hoe deze in het chassis zit. (alle foto's hebben vlekken, lens van de telefoon is een "beetje" vies)

                 



Hieronder wat foto's van de seinbeelden


                             

                 Frontsein                                                                  Rangeersein                                                          Schijnwerpers                                                      Cabineverlichting



Het voordeel was dat de print ook in de 1600/1800 serie van Roco past. Moest wel iets van het frame wegfrezen omdat de decoder aan de onderkant zit.





De seinbeelden zijn hetzelfde als van John zijn ombouw, dus geen foto's gemaakt om deze hier neer te zetten. Alleen heb ik er cabineverlichting bij. En ik heb er gele leds in gezet voor de frontseinen

Geen echte ombouw maar ik vond het leuk om het te delen. Volgende project is een Lima IRM. Decoderprint en printje voor seinverlichting dmv leds zijn reeds in productie.
Re: Decoderprint Roco BR 186
Ziet er goed uit :thumbup:
Als je er nu eentje voor de marklin br 186 maakt dan zou dat mooi zijn met de standaard mtc21 kom je gewoon wat te kort ;)
Re: Decoderprint Roco BR 186
Ik heb geen idee hoe die Märklin BR186 er van binnen uitziet. Heb er geen nl.
Re: Decoderprint Roco BR 186
Ben den Hollander
gast

Re: Decoderprint Roco BR 186
Ziet er goed uit Martin. :)
Re: Decoderprint Roco BR 186
Citaat van: flyerman op vrijdag 12 oktober 2018, 18:07:42
Ik heb geen idee hoe die Märklin BR186 er van binnen uitziet.
Zal zo een foto plaatsen van de 2 uitvoeringen die ik heb :D
Re: Decoderprint Roco BR 186
 @citaat @citaat Thanks.
Re: Decoderprint Roco BR 186
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Decoderprint Roco BR 186
Zo:
Re: Decoderprint Roco BR 186
 @citaat Daar kunnen ook printen voor gemaakt worden.
Re: Decoderprint Roco BR 186
Als je wilt kan ik je de bestaande printplaten toe sturen mocht je er een plux22 print voor willen maken?
Re: Decoderprint Roco BR 186
Ik heb dan liever de hele loc. Kan ik beter zien hoe veel ruimte er is. En hoe de sein verlichting zit.
Re: Decoderprint Roco BR 186
Dat is idd wel handiger omdat ook de seinen wel een update kunnen gebruiken hebben nog te veel last van light bleeding
Ik kan je er wel eentje toe sturen heb er nog meerdere liggen voor aanpassingen.
Re: Decoderprint Roco BR 186
Ik heb je even een pb gestuurd
Re: Decoderprint Roco BR 186
Heb nog niks ontvangen?
Re: Decoderprint Roco BR 186
Opnieuw verstuurd.