Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??

Gestart door gielvink zondag 12 augustus 2018, 22:51:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Ik heb een leuk baanplan gevonden op dit forum alleen is deze niet in c-rails uit gevoerd.
Zou iemand mij kunnen helpen deze om te bouwen naar c-rails????
Ben zelf bezig geweest maar loop vast dat het niet op elkaar aansluit.
Heb nog een lege kamer van 6,60 x 2,10 vind dit baanplan er leuk uit zien zou hem alleen iets breder willen maken dan nu op de afbeelding.
Heeft iemand ervaring met het ombouwen van zo'n plan??
Of heb je andere idee ik hoor het graag.

Ik heb veel c-rails dus daar wil ik mee gaan rijden, rij met CS2, wil mijn baan gelijk klaar maken om met itrain te gaan rijden.
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
uitprinten en wintrack downloaden.Mag zelfs oude versie zijn.Kan je hem zelf hertekenen.
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
CiteerBen zelf bezig geweest maar loop vast dat het niet op elkaar aansluit.

Met welk programma heb je het geprobeerd?
Wil je webbased werken, dan is Traxeditor wellicht een optie.

Het is overigens vrij normaal dat een baanplan niet exact zal passen, wanneer je een ander railsysteem gebruikt.
Ook digitale tekenhulpjes kunnen niet altijd alles aan elkaar knopen. Het railsysteem zelf is vaak flexibeler.

John (VT601)
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Met een ruime fantasie wat geprobeerd

uitgevoerd met R2 en R3, mischien als je R1 gebruikt past het op 2,10
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Heb je de exacte of maximale maten van de treintafel die je kan plaatsen. Op basis daarvan kan ik met anyrail wel voor je kijken of er iets passend van te maken is.

Mvrgr
Robert
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Bedankt voor de reacties,

@ Herman heel erg bedankt voor de baan in c-rails tof.
Ik heb zelf diverse pogingen gedaan in SCARM maar dat is mij niet gelukt komt ook omdat ik met de verkeerde bocht aan het werk was.
Ga hem maken in SCARM zodat ik hem breder en iets smaller kan maken.
Of kan ik beter voor een betaalde railplanner gaan??( heb nog de oude complete versie van SCARM )

@ Robert
in de bijlage heb ik een plattegrond van de kamer gedaan.
Sta open voor ideeën.

Groet,
Giel

Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Ik ga met het ontwerp aan de slag 😎
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
De oude versie van SCARM kun je gerust blijven gebruiken. Het verschil met de betaalde versie zit voornamelijk in updates van bugs en mogelijkheden, niet zozeer in fouten van de nauwkeurigheid van aansluiten van rails ed. Herman maakt zijn ontwerpen in een try-outversie van SCARM (voor zover ik weet). Dat kun je ook overwegen, maar heeft als nadeel, dat je het niet kunt opslaan. Alleen als een .png of .jpg.
In je tekening van de kamer heb je ook twee radiatoren getekend. Deze zou ik, als ik jou was, niet afdekken door een treintafel. Dus zul je iets moeten verzinnen door de tafel een centimeter of 10-15 van de muur te maken of een soort van open koker boven de radiatoren te maken. Dit om de convectiestroming in je ruimte niet te verstoren en problemen met condens, schimmel, etc. te voorkomen.

Verder zou het ook wel leuk zijn, als je jezelf even voorstelt in de voorstelhoek. :D

Edit: Weet je al wat je wil gaan rijden? Lange of korte treinen? Personenvervoer/goederen? Wil je alleen rijden of ook scenery? Wat heeft de grootste prioriteit: treinbewegingen of scenery? Enz.
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Ontwerp omgezet naar c rail. Grootte 500 x 190 cm. Lengte is variabel. Breedte niet, maar past in kamer.
Ontwerp nog niet op stijgingspercentage gecontroleerd. Voorts zitten er vrij veel wissels in om van spoor te wisselen ( links / rechts rijdend). Rijfilosofie moet mogelijk getoets worden aan ontwerp....
Alle wissels cf origineel Itten er in, doch soms met een iets andere oplossing vanwege de geometrie ( detail aanpassingen). Wat m opvalt dat er weinig rangeermogelijkheden zijn, maar ik weet niet wat je voor ogen hebt qua rijbedrijf. Wel een mooi ontwerp, geschikt voor lange treinstellen!
Al met al een flinke klus.
Als je een mail adres hebt stuur ik eea op.
Groeten
Robert
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Hoi Robert,

Plaats de .any eens en een afbeelding. Onder bestand kiezen voor exporteren.
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Will do
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
bijgaand 2 afbeeldingen van het ontwerp

https://ibb.co/fMiHNe

https://ibb.co/fnTOvz


Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
@ Gerrit,
Denk dat ik gewoon het blijf doen met SCARM.
Heb mezelf weer voorgesteld ben namelijk terug van weggeweest.
De radiatoren: ga ze niet opsluiten denk dat ik er omheen ga anders op de plaatsen bij de radiatoren gaten in de tafel maken voor de luchtstroming.

@Robert,
Heb een pm bericht gestuurd.
Alvast bedankt voor het baanplan.
Wil divers gaan rijden en heb een hoop lange treinen.
Wil wel proberen een groter schaduwstation te maken, denk je dat er meer mogelijk is?
Of over een hele andere boeg gooien??
Groet, Giel
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Hallo Giel,

Ik denk dat je zeker met 8 lange treinstellen kan rijden, mogelijk wel 10. Daarbi kan je nog locs wisselen.
Het rangeerspoor is niet erg fictioneel, als je een sleep afkoppelt kun je de lok niet omlopen; dit is met een kleine aanpassing overigens wel mogelijk. De rangeersporen inruilen voor een draaischijf is ook aanlokkelijk.

Heb je al bedacht hoe je het treinverkeer wil hebben: rechtsrijdend? Treinverkeer in 2 richtingen?
Al bedacht waar je ontkoppelrail wilt?

Het is overigens een boeiend ontwerp!

Groeten
Robert
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Goedenavond Robert,

Ik heb een rolbrug deze wil ik wel gaan gebruiken (sorry vergeten te vertellen)
Zag deze ban op het forum en vind hem ook interessant vandaar de vraag.
Nog niet nagedacht waar te ontkoppelen.

Heb het idee om tussen schaduwstation en de eerste rij laag een grotere ruimte te laten +/- 25 a 30cm zodat ik er ook makkelijker bij kan.
Dan de verbinding maken met een soort klimspiraaltje, dan proberen om aan de andere kant va het schaduwstation ook sporen te kunnen maken.
Tussen rij laag 1 en 2 denk ik aan 10cm hoogte verschil.

Mijn eerste idee is 1 richting op rechtsom misschien in de toekomst als ik itrain ook onder controle heb twee richtingen op te gaan rijden.
Wil de baan als het ontwerp klaar is "snel" bouwen zodat gereden kan worden en dan de scenery gaan maken.

Groet,
Giel
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Zie E-mail. Op basis van de reacties op de vragen/overwegingen nav de mail maar even verder klussen. Inbouwen klimspiralen is zeker aan te bevelen en eenvoudig inpasbaar. Een ruimte van 10 cm tussen de sporen gaat net ( bij de R1 / R2 bocht rechts ); je kan daar nog even wat extra dalen alvorens je onder het spoor duikt. Dit laatste heb je ook hard nodig vanwege de hoogte van tunnelportalen.

Groeten
Robert
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Hallo Robert,

Persoonlijk wil ik graag het volgende opmerken: Voor lezers op het forum is het niet echt leuk om te verwijzen naar een e-mail, waarvan de lezer niet op de hoogte is.

Dan wat het plan betreft:
De bereikbaarheid van de sporen vind ik in dit plan een punt van aandacht. Aan de voorkant heb je een hellingbaan gemaakt, die de bereikbaarheid van de sporen erachter bemoeilijkt. Dan heb je op niveau -1 achterin een wisselstraatje gemaakt, die zeker niet bereikbaar is. Deze voegt ook niets toe, aangezien je ook al een wissel mogelijkheid hebt aangebracht in de helling van niveau 0 naar niveau -1.
Er zitten wel meer wissels in, waarvan mij de functie niet duidelijk is. Bijvoorbeeld die linksonder in het zelfde spoor.

Naar Chiel toe toch de vraag om goed na te denken, wat je precies wil en dan aan de hand van deze eisen een ontwerp gaan maken. Het huidige ontwerp is eigenlijk voor 75% een rij-ontwerp. Je geeft ook aan een roltafel te hebben. Is dat een c- of een k-railexemplaar? 
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Hallo Gerrit,

Het ontwerp heb ik slechts omgezet naar C rail....

Bereikbaarheid is een punt, maar niet onoverkomelijk. Giel heeft al opgemerkt om klimspiralen in te bouwen, dat voorkomt de hellingbaan en is cosmetisch aantrekkelijker.

De diverse wissels, waarover ik mij initieel in het ontwerp verbaasde, maken het mogelijk om her en der een treinstel te hebben staan en dragen zo bij aan de capaciteit en rijdynamiek ( is een keuze ).

Ik hen Giel n.a.v. Zijn pb een reeks ragen gesteld om het ontwerp verder uit te werken. De vragen onderbouwen jouw statement dat het primair een rij-ontwerp is, met een rolbrug kan je wel veel bijdragen aan de dynamiek door locwissels te doen.

Ik ben benieuwd hoe het ontwerp zich ontwikkelt!

Groeten
Robert
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Een keerlus met R1 zou ik persoonlijk niet gebruiken. Liever R2 en R3, zeker als je wat langere treinen wilt laten rijden. Daar kan je beter bij (van binnen) en je hellingshoek is wat minder stijl. En dan bij voorkeur binnen dalen en buiten stijgen.
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Mag je de ruimte ook claimen zoals in de bijlage?
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Goedenavond,

Ik ben gaan zoeken naar baanplannen en ben toen dit plan tegen gekomen.
Vind het een interessant baanontwerp.
Ik sta zeker open voor ander idee, het bureau wat ik erin heb staan heb ik besloten dat deze ook weg kan moet alleen wel een plek hebben waar ik kan knutselen 80cm breed minimaal.

Voor de rest kan ik de kamer vrij indelen.

Wat ik precies wil: Rijden vindt ik belangrijk, wil wel wat scenery toevoegen en zeker een station, heb ook een faller carsysteem die ik wil gebruiken.
De rolbrug is nog m-rails, heb hiervoor allemaal overgangrails zodat het weer c-rail wordt.

Super leuk hoe iedereen helpt.
Alvast een fijn weekend.
Giel

Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Als je de ruimte volledig kunt claimen, dan zou ik hier zeker gebruik van maken. Maar overweeg ook eens om k-rail te gebruiken in plaats van c-rail. Voordeel hiervan is vooral de flexrail, waardoor je snel 'meters' kunt maken en ook minder vast zit aan de geometrie van c-rail.
Als je de tafel op 80 - 90 cm maakt, kun je een goed bereikbaar schaduwstation maken langs de lange wand en een dubbele helix links of rechts. Je hebt ruimte genoeg voor een R3/R4 helix en kunt behoorlijk wat opstelsporen kwijt in een schaduwstation.

Voor mijn eigen tafel heb ik de niveaus 0 en 1 ook ontworpen voor k-rail en voor alle niveaus eronder gebruik ik c-rail.

Edit: Idee voor schaduwstation met helix (links) bijgevoegd. Schaduwstation 45 cm onder tafel. Max. helling helix (binnenspoor) 2,6%.
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Misschien is zoiets een idee?
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??

Hallo Giel,

naar aanleiding van joue feedback heb ik het ontwerp bijgewerkt. De .any file staat in de mail.
Zoals je ziet zijn 'overbodige'(niet strict noodzakelijke wissels verwijderd) en is de rolbrug (zoals gewenst) ingevoegd. Tevens is er rechts een rangeermogelijkheid. Zie beide afbeeldingen.

https://ibb.co/bvDKOK
https://ibb.co/f355xe

De gehele baan beslaat nu de maximale lengte van de kamer. Teven zijn twee sporen van het schaduwstation naar het zichtbare deel gebracht. Door de vereenvoudiging in het zichtbare deel van de baan moet de scenery en het Faller car system goed inpasbaar zijn.

mvrgr
Robert


Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Hoi Gerrit, Herman en Robert

Bedankt voor de ideeen.

Mij voorkeur gaat toch nog naar de aangepaste baan zoals Robert hem nu aangepast heeft.
Hij is nu minder druk op de bovenbaan.
Vindt het schaduw station wat Gerrit gebouwd heeft ook wel wat hebben zit alleen dan hoe ga ik de bovenbaan dan uitvoeren.
Herman leuk idee voor de bovenzijde maar vind dat je weinig kan rijden op de bovenbaan.

Mijn idee is het huidige idee verder aan te passen en dan te gaan uitvoeren.
Robert zou je het rechte stuk tussen de bochten richting het schaduwstadion eruit kunnen halen?

Groet,
Giel
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Bedoel je de 2 korte verticale stukken geheel links? Dit kan, maar dan verlies je 2 mooie paradesporen. Ik kan het schaduwstation desgewenst ook meer sporen geven. Er kunnen er zeker nog 2 of 3 bij, zekere als ik al in de bocht aftak. Stuur even een mail met wat je precies wilt.

Groeten
Robert
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Hallo Chiel,

Het schaduwstation kun je probleemloos aankoppelen bij het plan van Robert. Door dit schaduwstation te gaan gebruiken heb je geen hellingbanen nodig midden op je tafel en dus alle vrijheid. Een grote plus van het schaduwstation is de bereikbaarheid van alle sporen.
Uit je commentaar op het plan van Herman maak ik op, dat je een 'rijder' bent en scenery een lage prioriteit heeft. Je wil een station, rolbrug en het Faller Car System op je baan. Misschien handig om ook even goed na te denken hoe je dit wil integreren in het plan van Robert en of dit in het plan mogelijk is.
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
De afgelopen week via mail meermaals contact met Giel gehad en diverse malen aan het baanontwerp gesleuteld. Ook via het Forum zijn goede ideeën ingebracht (dank!). Het resultaat staat in de onderstaande afbeeldingen. Kernafwegingen:

1. kunnen rijden met lange treinstellen
2. ruimte voor een rolbrug
3. rangeercapaciteit
4. ruimte voor Faller carsystem

Deze baan heeft ruimte voor een (zeer) groot) station met daarachter een stadsbebouwing en ruimte om met Faller carsystem teen stratenplan te realiseren.

Het hoofdstation heeft omloopmogelijkheden, waardoor een speels treinverkeer gerealiseerd kan worden.

De rolbrug ligt verhoogd en kan met bruggen over het onderliggende spoor bereikt worden.

Het rangeerdeel kan bereikt worden vanaf het voorste / onderste paradespoor, waarbij er een omloopgelegenheid is als het rechterspoor voor rangeren bezet is.

De twee schaduwstations bieden een enorme capaciteit om een mooie verzameling treinstellen te herbergen.

https://imgur.com/a/RoKat9A
https://imgur.com/a/JvXLBPQ

Nieuwe inzichten en suggesties voor verbeteringen zijn uiteraard welkom!

Belangrijkste is dat Giel zich kan vinden in het ontwerp. Als dat zo is dan is dat de beloning voor de ontwerpexercitie!

mvrgr
Robert
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Dit ontwerp ziet er in eerste instantie leuk uit, maar gaat niet goed komen.
- De 'blauwe' hellingbaan gaat te steil worden en de wissels in dit traject gaan voor problemen zorgen.
- De wissels van het schaduwstation achterin zijn onbereikbaar.
- De S-bochten om de verwarming heen gaan zorgen voor ontsporingen met lange treinen en zijn onbereikbaar.
- De S-bocht van het blauwe schaduwstation gaan ook voor problemen zorgen bij lange treinen.
- Het traject naar de rolbrug kan maar door 1 trein gebruikt worden.
- Het rangeren moet altijd plaatsvinden vanaf de hoofdbaan en stagneert dus andere treinbewegingen vanuit het schaduwstation.
- Met dit ontwerp moet je altijd rijden via het schaduwstation. Het rangeren verstoort deze beweging.
- Het bereiken van het rangeerterrein moet altijd helling op.
- Als je kijkt naar de lengte van de sporen van het rangeerterrein zul je altijd treinen moeten knippen. Hoe zie je dat op een hellingbaan?
- De kans bestaat dat materieel van het rangeerterrein naar beneden rolt het schaduwstation in.
- Wat is de functie van de wissels in het midden van het grijze (station?) spoor?
- Het FSC wordt een 'hondenbotje'?

Verder moet Chiel zich er goed van bewust zijn, dat hij de baan regelmatige schoon zal moeten maken en dat gaat een 'hell of a job' worden.

Maar goed, het is zoals je zegt, Robert: Chiel kan zich klaarblijkelijk vinden in het ontwerp.
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Robert, heb je ook de maten van de tafel?
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Huidig ontwerp : 620 x 191 cm.
Gisteravond met Giel over het ontwerp gechat.
Om de bereikbaarheid goed te krijgen, komt alleen de linker kopse kant tegen de muur, alle andere zijden houden  60 cm vrij van de wand. Dit resulteert in een baan van 600 x 153 cm, waarbij de linker helft vanwege een openslaande deur dan begrensd is op 60 tot 80 cm.

Groeten Robert
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Met een breedte van 153 lijkt mij de bereikbaarheid verre van goed.
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
 :thumbup: Herman. Zelfs in tweeën is het nog 77,5 cm. Maar misschien heeft Chiel lange armen en red hij het. Ik denk niet, dat het zin heeft verder mee te denken. Alle input gaat toch via chat en e-mail.
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Hallo Giel,

Bijgaand een sterk vereenvoudigd ontwerp, maat wel er levendig!

https://imgur.com/a/H7S9aGp
https://imgur.com/a/H8rkdOP

Afmetingen:

?   Lengte 618 cm
?   Breedte - links 128 cm
?   Breedte - midden 120 cm
?   Breedte - rechts 155 cm

Gegeven de afmetingen van de kamer moet je overal de baan kunnen bereiken.

Niveau 1: rangeren + locwissel. In linker schuin-rechte deel gelegenheid voor een brug. Een schaduwspoor (links achter).
Niveau 0: hoofdstation + achterliggende stadsbebouwing en gelegenheid voor Faller carsystem.
Niveau -1: schaduwstation + 1 paradespoor.

Klimspiraal rechts : tot op heden een enkele cirkel (geeft voldoende hoogtewinst).
Klimspiraal links   : dubbele cirkel teneinde goede toegang tot schaduwstation te houden.

Schaduwstation niveau -1   : 5 lange kopsporen, 5 sporen voor (7 tot 8 treinstellen), 3 sporen achter (tenminste 6 lange treinstellen)
Schaduwstation niveau +1   : 1 treinstel

Dit naar aanleiding van de chat van gisteren.

Mvrgr
Rob
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
@Gerrit-1959: ik heb mail en chat overleg met Giel en toon tussenresultaten op het forum omdat ik dat leuk vind en de reacties bruikbaar acht; in dit draadje zie je de kamerafmetingen van Giel en stapsgewijs het toegroeien naar een ontwerp waarin wensen en afmetingen elkaar proberen te vinden. Ik hoo dat je er begrip boor hebt dat niet alle communicatie via het Forum loopt.

De komende 3 weken ga ik met vakantie en laat het ontwerp even rusten. Het ontwerp kan in lengte nog wat kleiner (20 tot 30 cm), maar dit raakt de maximum lengte in het hoofdstation en de rangeersporen.

Ik ben benieuwd naar alle feedback. Kritische blikken zijn nodig.

@Giel: deze baan heeft een beduidend lagere ambitie dan vorige ontwerpen, maar ?ziet er beter uit?. ik den dat het rijbedrijf heel aardig is.

Mvrgr
Robert
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Hallo Robert,

Het forum is een plek, waar je hulp vraagt en hulp kunt krijgen. De hulpvraag kwam van Chiel. De manier, waarop jij die biedt, lijkt in mijn ogen op een soort van 'one-man-show'. Als alles geregeld wordt via chat en e-mail, dit dan gewoon blijven doen, maar ga dan weg van het forum. Door op deze manier geen informatie te delen op het forum, weten de 'foristi' niet welke input er allemaal ten grondslag ligt aan deze baan en worden adviezen eerder gissingen.

Zoals al eerder geschreven, in ontwerpen lijkt alles te kunnen, de praktijk is weerbarstiger.

Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Hallo Gerrit,

De uitgangspunten en overwegingen voor het ontwerp worden mijn inziens afdoende gedeeld. Mail en chat Zijn soms directer / sneller. Mijn inziens wordt de kern goed gedeeld en kan iedereen de ontwerpevolutie desgewenst volgen.

Overigens ben ik niet voornemens mij van het Forum weg te blijven.

Mvrgr
Robert
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Hallo Robert,

Gelukkig mag je van mening verschillen. Dat is democratie. Van mij hoef je ook niet van het forum weg te blijven. Mijn boodschap was alleen bedoeld voor dit draadje. 
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: wie kan mij helpen met deze baan in C-rails maken??
OK!
Ben overigens benieuwd naar feedback op laatste ontwerp!

mvrgr
Robert