Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Sint Petrusburg: V60 met kuren

Gestart door Petrus zondag 12 augustus 2018, 16:07:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Sint Petrusburg: V60 met kuren
Beste allen,

De V60 vertoont kuren [M* 37615 (Telex)]: schakelen van vooruit- naar achteruitrijden gaat niet vlekkeloos. Niet met de Mobile Station, niet met IB-Util en niet in iTrain. Een op de vier keer weigert de locomotief om het commando op te volgen, vertrekt in dezelfde richting.
Ik heb er een dag op gestudeerd: decoder-instellingen aangepast, reset, loc wissen en opnieuw laden, sleper en wielen schoongemaakt.

Ik ga er nu vanuit dat de decoder defect is.

Tips en trucs zijn altijd welkom, vandaar dat ik hier dit berichtje post.

Dank voor meelezen en meedenken, zomergroet, Petrus
Re: Sint Petrusburg: V60 met kuren
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Sint Petrusburg: V60 met kuren
Petrus,

Het lijkt me niet dat de decoder defect is, dan zou deze permanent moeten weigeren.
Hoe zijn de rijeigenschappen van de lok?
Werkt de Telex wel goed?
Re: Sint Petrusburg: V60 met kuren
Dag Ad,

Dank voor meedenken.

De rijeigenschappen zijn goed. Telex voor en achter is afzonderlijk te bedienen. Licht voor is afzonderlijk te bedienen. Licht achter niet: dan gaan beide lampjes aan.
Om de rijrichting te veranderen moet ik te vaak extra klikken geven.

De lok is ge-reset en staat in zijn geheel op de fabrieksinstellingen.


Groet, Petrus
Re: Sint Petrusburg: V60 met kuren
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Sint Petrusburg: V60 met kuren
Hoi Petrus,

Als beide lampjes aangaan, heb je waarschijnlijk F1 ingedrukt, dat is de rangeerfunctie en gaan aan beide zijden de lampjes branden.
Als je F1 uitzet, dan zou met F0 aan aan de kant van de rijrichting de lampjes moeten branden.