Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

"Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III

Gestart door basjuh1981 zaterdag 11 augustus 2018, 20:12:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Het is Styrofoam toch?

Ik ben zelf ook aan het kijken naar foam soorten voor de aankleding van de baan.

Ik wil het gaan gebruiken voor de helling wanden als betonwand waar geen damwanden komen.

Krijg je dat papier aan een zijde er makkelijk af?

MvG,

Timaximus
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
 @citaat Volgens mij is het styrofoam, ja.

Het papier krijg je er vrij makkelijk af. Ik gebruik daarvoor een liniaal en een scherp mesje. Als je een stukje los hebt, dan kun je kleine stukjes lostrekken tot aan de liniaal. En zo werk ik het verder af. Zonder liniaal zou een deel van het papier blijven zitten.

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Oké, voorzichtig afpellen dus.

MvG,

Timaximus
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Wat een klus!
Maar wat een resultaat  :thumbup: schitterend  :favorite:
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Je kan ook XPS van Depron gebruiken, doe ik ook. In 3 of 5 mm (ook geluidsdemping onder de rails).
Zie: hier

groet
Harald
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Timaximus op vrijdag 20 november 2020, 18:15:17
Oké, voorzichtig afpellen dus.
Daarom de liniaal ;)

Citaat van: Wimdouwe op vrijdag 20 november 2020, 18:44:39
Wat een klus!
Maar wat een resultaat  :thumbup: schitterend  :favorite:
Het neemt wel wat tijd in beslag. Gelukkig is het geen aangenomen werk en kun je het verdelen over de dagen :)

En over het resultaat ben ik zeer tevreden. Eigenlijk ben ik er gewoon trots op O:-D

Citaat van: Haradigi op vrijdag 20 november 2020, 18:57:28
Je kan ook XPS van Depron gebruiken, doe ik ook. In 3 of 5 mm (ook geluidsdemping onder de rails).
Zie: hier
Dat is ook een idee. Ik weet alleen niet of de structuur hetzelfde is als de schuimplaten die ik gebruik.


Hier nog wat foto's. Gewoon voor de mooi ;)
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hallo Bas,

Dat heb je heel erg mooi gedaan! Hopelijk wordt jouw straat geen 10 meter lang, dan ben je wel even bezig! :D

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Mooie straat! Echt een straatje van plezier...
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: narwal op zondag 22 november 2020, 12:48:06
Dat heb je heel erg mooi gedaan! Hopelijk wordt jouw straat geen 10 meter lang, dan ben je wel even bezig! :D
Ik ben ook blij dat het maar een klein stukje was :D

Citaat van: nobody op zondag 22 november 2020, 12:51:59
Mooie straat! Echt een straatje van plezier...
En dat zonder rode lantaarns >:-D
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
In post 126 heb ik eens een fotoserie gemaakt over het maken van een stukje beton van schuimplaat. Over het resultaat was ik redelijk tevreden. Aangezien het beter kon, leek het mij een goed idee om nog een aantal proefstukjes te maken. Het uiteindelijke resultaat - een stukje perron in beton - zie je in dit filmpje:

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hoi Bas,

Complimenten hoe jij deze film in elkaar gezet hebt  :thumbup: :thumbup:

Er leuk om naar de hand van de meester te kijken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
 @citaat Dank voor het compliment Peter :D :thumbup:
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Vorige week spulletjes van Koemo binnen gekregen om lekker wat te prutsen. Ik had nog een restje hout liggen. Deze kon ik prima gebruiken om een mooi stukje (programmeer)spoor van te maken.

Na het volgen van de handleiding is hieronder te zien hoe het resultaat is geworden.

Ik ben er voor een eerste keer tevreden over. Het ziet er in ieder geval geslaagd uit!

Het geluid door de kurkstroken is iets minder dan de rails direct op hout. Als ik voor het echie ga ballasten ga ik twee lagen kurk gebruiken i.p.v. een laag van 5 mm.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hi Bas,

Waar heb je de ballast mee gelijmd ?

groet
Harald
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Heet dan wel geen Bas, maar ik zag dat het de Schotterkleber was van Koemo van hetzelfde merk als de ballast Harald.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Haradigi op donderdag 05 augustus 2021, 22:35:57
Waar heb je de ballast mee gelijmd ?

Hans heeft het goede antwoord gegeven en gaat door voor de koelkast :thumbup: :D
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hoi Bas,

Dank je wel, en ik heb alleen maar een beetje opgelet ;)

Jouw lijm zag ik voorbij komen bij het aanwinstenhoekje, mogelijk heeft Harald die gemist...... O:-D

Mooi resultaat heb je ermee behaalt, en dat smaakt gewoon naar meer :thumbup:

Groeten,

Hans V200.0
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hoi Bas,

Ik snap dat je er zelf tevreden over bent, het ziet er zeer netjes uit  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 05 augustus 2021, 23:27:30
........ de Schotterkleber was van Koemo

Hi Bas

Ik ken deze lijm niet, is dit een flexibele lijm b.v. op latex basis ?
Waarom vraag ik dit zie: hier
Flex lijm is beter voor geluidsreductie dan b.v. houtlijm dat erg hard wordt dan heb je ook geen dubbele laag kurk nodig.
Zelf gebruik ik neopreen band waar we zeer tevreden over zijn.

groet
Harald
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Mooi stukje ballast. Het ziet er zeer natuurgetrouw uit!
En qua lijm, is het echt zo belangrijk? Ik heb tot nog toe voorstrijk gebruikt, niet op waterbasis overigens. Dat wordt hard, maar ik heb mijn rails ook geschroefd door de kurkbedding of vloerisolatieplaat.
En verga ik van de herrie? Volstrekt niet. De enige plaatsen waar ik er last van heb, is waar er een klankkast ontstaat, bijvoorbeeld bij een stuk spoor over de hoogbunkers voor ertsopslag. Is helemaal van multiplex en hol want er loopt een verborgen spoor door.
Daar ben ik wel met aan de slag gegaan met geluiddempend materiaal.

Groet,

Peter
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Haradigi op vrijdag 06 augustus 2021, 10:36:23
Ik ken deze lijm niet, is dit een flexibele lijm b.v. op latex basis ?
Waarom vraag ik dit zie: hier
Flex lijm is beter voor geluidsreductie dan b.v. houtlijm dat erg hard wordt dan heb je ook geen dubbele laag kurk nodig.
Zelf gebruik ik neopreen band waar we zeer tevreden over zijn.
Hier de lijmen van Koemo. Ik heb niet de flexibele gebruikt. Volgens Huib maakt het ook niet uit welke je neemt, zeker niet als je door het ballastbed heen spijkert:
https://youtu.be/lrVTX0kTpSM?t=447.

Ooit kwam ik onderstaand plaatje tegen hier op dit forum. Dit is voor mij wel het proberen waard. En zo erg stoor ik mij niet aan het geluid hoor. Ik vind het geen probleem wat kostte wat het kost opgelost moet worden :D
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
De lijm is minder van belang. Het gaat om het contact tussen hout en rail en dat verloopt via de ballast. Je geeft het zelf al aan: dubbel isoleren en zorgen dat de kurk niet verzadigd raakt met lijm.

Het plaatje wat je post komt hier vandaan: https://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php?title=Geluiddemping_en_ballasten

Gr, Ben.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Ik heb op mijn baan nog stukken k-rails ongeschotterd en ongelijmd op blauwe plaat op kurk liggen, in geluid is het een wereld van verschil met de flexibele gelijmde  en geschotterde stukken.

Spijkeren is helemaal uit den boze, dan maak je een "geluidspad" tussen de biels/rails en het hout, als je eens naar de buren wilt luisteren neem dan een schroevendraaier, hou die tegen de muur en je oor en je hoort veel meer.

Groet, Anne W

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Bij Koemo staat alleen "Schotterkleber mit Fließverbesserer
Houtlijm met dreft ?
Mijn ervaring is dat Latex achtige (flex) lijmen minder contact geluid geeft dan harde houtlijmen.
Bij gebruik van XPS, kurk of neopreen.

groet
Harald
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: ACTS.zuid op vrijdag 06 augustus 2021, 13:45:44
De lijm is minder van belang. Het gaat om het contact tussen hout en rail en dat verloopt via de ballast. Je geeft het zelf al aan: dubbel isoleren en zorgen dat de kurk niet verzadigd raakt met lijm.

Het plaatje wat je post komt hier vandaan: https://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php?title=Geluiddemping_en_ballasten
Het is ook bedoeld als proefstukje. Aangezien ik geen kurkrol wilde aanschaffen, heb ik de voorgesneden kurk (5 mm hoogte) van Koemo meebesteld. Voor nu vond ik dat praktisch. En ik gebruik het toch alleen als programmeerspoor dus de geluidsdemping is niet zo heel erg van belang :D

Citaat van: Haradigi op vrijdag 06 augustus 2021, 15:51:15
Bij Koemo staat alleen "Schotterkleber mit Fließverbesserer
Houtlijm met dreft ?
Ik heb geen idee wat er in zit, Harald. Op het potje staat niks qua ingrediënten. Het is wel goede lijm. De boel is bikkelhard geworden :D

Citaat van: Anne W op vrijdag 06 augustus 2021, 14:21:39
Spijkeren is helemaal uit den boze, dan maak je een "geluidspad" tussen de biels/rails en het hout
Dat is nu net wat Huib wel gedaan heeft in z'n filmpje :D Maar dat is in schaal 0 en zelfgebouwde rails.

Mijn rails heb ik op het kurkbed gelijmd met een lijmpistool. Af en toe wat teveel van gebruikt, maar aldoende leert men O:-D
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III

Volgens mij staat er in Utrecht een theater met diverse "geluidslekken" en dat hoeft geen grote verbinding te zijn, het kan ook een houtschroef zijn als hij maar op de juiste plaats zit, ik hoor de wasmachine van de buurvrouw soms goed, dan zeg ik tegen haar "hij maakt weer herrie" en dan verplaatst ze hem een centimeter of zo.

Als die lijm flexibel blijft dan is het goed.

@citaat

Beste Harald,

https://www.koemo.de/flex-schotterkleber-500ml.html

Groet, Anne W

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hoi Bas,
Goed gelukt lijkt mij. Is dit een mengsel van 2 of meer zakjes en hoeveel strekkende meter verwacht je er mee te kunnen doen?

gr. Gertjan
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Anne W op vrijdag 06 augustus 2021, 22:31:13
Volgens mij staat er in Utrecht een theater met diverse "geluidslekken" en ....

Als die lijm flexibel blijft dan is het goed.

Hi Anne,

Die geluids lek is al jaren geleden, voor vreselijk veel geld, opgelost.
Na de verbouwing en extra zalen erbij waren er weer "lekken" bleek o.a. de lift te zijn en is ook opgelost.

De basis van die Koemo lijm staat er niet bij en iemand schrijft dat hij keihard wordt dus ongeschikt voor geluids-reductie.

groet
Harald
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Gertjan H op vrijdag 06 augustus 2021, 22:35:36
Goed gelukt lijkt mij. Is dit een mengsel van 2 of meer zakjes en hoeveel strekkende meter verwacht je er mee te kunnen doen?
Ik heb de smaken DD en R15 gemengd. Dit zijn zakjes van 40 ml, dus in totaal 80 ml. Ik heb nu zo'n 70 cm gedaan en heb nog wat over.

De normale verpakkingen zijn groter (minimaal 125 ml).
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Sinds vandaag heb ik de beschikking over een Airbrush met compressor. Eerder had ik al wat verf en andere toebehoren aangeschaft.

Dit weekend ben ik druk bezig >:-D
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hoi Bas,

Mooi ding, ben benieuwd wat jij ons allemaal gaat laten zien, dan kan ik de kunst bij jou afkijken  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
 @citaat Eerst oefenen op mijn oude startset 2915. Maar dat gaat goedkomen.


Plaatje van catawiki.nl

Dan kan ik later het duurdere spul vies maken O:-D
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Mooi apparaat, staat bij mij ook nog op het verlanglijstje. Maar ja, daar staat nog zoveel op  :D.
Eerst maar eens bij jou de kunst afkijken van het 'vuil' maken  :).
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 08 oktober 2021, 21:53:40

@citaat Eerst oefenen op mijn oude startset 2915.


De lok wordt wit en de trafo zwart....?
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
 :D :D Inderdaad Ben O:-D O:-D
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Speciaal voor de afkijkers hier een, voor mij, geslaagde poging om een ertswagen wat viezer te maken.

Als er interesse voor is, wil ik wel een stappenplan hier plaatsen.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Graag het stappenplan hoor 🤗
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Fraai gedaan!
Met de airbrush?
Ik heb een voorkeur voor poeders bij vervuilingsklusjes. Maar: show us how did this!

Groet,

Peter
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Geslaagde vervuiling. :thumbup:

Ben benieuwd hoe jij dit gedaan hebt.

Groet, Erik
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Mooie "lichte" vervuiling :thumbup:
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Ziet er goed uit  :thumbup:, laat maar zien hoe je dit doet.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Heel netjes gedaan.

Met mij zijn er meerdere die erg benieuwd zijn naar je werkwijze.

Persoonlijk ben ik benieuwd naar je lagen opbouw. Als ik het zo zie heb je 3 kleuren gebruikt?

Groeten Patrick
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hoi Bas,

Laat maar komen die informatie, en de mooie beelden natuurlijk  ;) :thumbup:

Groet, Edwin.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Er zijn tig wegen om naar Rome te komen en leer graag jouw route :thumbup:

Vrgr,
Wilko
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Zet het stappenplan in de wiki neer. Dan heeft later iedereen er wat aan.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Alle kleuren die ik gebruikt heb zijn van Vallejo. Het merendeel is opgebracht met het luchtpenseel. Qua aantal kleuren heb ik wel wat meer gebruikt dan drie kleuren. Van de kleur German Red Brown (RAL 8012) heb ik in drie kleurvariaties er op gespoten: met een druppel wit, met een druppel zwart en ongemixt. De kleuren die met het luchtpenseel zijn opgebracht, zijn allemaal verdund met een paar druppels thinner van Vallejo.

Ik heb ook nog diverse poedersetjes van Vallejo liggen, die wil ik ook nog gaan gebruiken voor het verouderen/vervuilen van wagens en loks. Ik denk dat het een mix wordt tussen de diverse technieken.

Het stappenplan:

De basis is een kolenwagen van het type 00fz van de DB, tijdperk III.


1. De wielen heb ik beschilderd met Dark Brown RLM61. Hiervoor heb ik een micro brush gebruikt.


Vervolgens heb ik de opschriften afgeplakt met tape. Eventueel kun je nog wat extra afplakken om retoucheerplekken te maken. Ook het hekwerk is afgeplakt.


Bij de eerste laag heb ik German Red Brown met een druppel wit gebruikt in de verhouding 9:1.


De tweede laag is meer het aanbrengen van accenten voor de dieper gelegen delen. Hiervoor heb ik wederom German Red Brown gebruikt, maar met een druppel zwart in dezelfde verhouding als de vorige stap. De verhoudingen kun je aanpassen naar je eigen smaak.
Edit: Bij het maken van de foto is de verhouding 6:3.


Met zwart heb ik de bovenste rand bij de kolen geverfd. Ook heb ik de inkepingen en andere randen meegenomen. Dit zijn toch de plekken waar het vuil achter blijft.


Met een nieuwe laag German Red Brown werk ik de plekken die zojuist met zwart zijn bewerkt bij. Het zwart wordt daardoor wat gedempt.


Dan kan nu het tape verwijderd worden.


Met de kleur Dark Earth spuit ik langs de randen van de wagen. Ook de opschriften worden van een laag voorzien. Dit geeft het effect van regen en vuil.


De wagenopbouw is nu klaar. Dan is nu de chassis aan de beurt. Op de veren en remklauwen heb ik met een penseeltje een wash van Light Rust geschilderd.
Edit: Voor deze foto heb ik een poeder gebruikt New Rust van Vallejo.


Daarna heb ik weer een laagje Dark Earth gebruikt om de roestkleur wat te dempen en het chassis te voorzien van vuil.


De laatste stap is het drybrushen van het chassis. Een kleine platte kwast (maatje 2) wordt hiervoor gebruikt om de kleur Light Gray (RAL 7046) op het chassis te krijgen.


De enige stap die nog gedaan moet worden is het vet op de buffers. Hier moet ik andere verf voor gebruiken, die heb ik nog niet. Maar het komt er aan.

Het eindresultaat:


Ik heb nog zo'n wagon liggen, dus ik kan nog foto's maken van de diverse stappen, zodat het in de wiki geplaatst kan worden. Ik zit er wel aan te denken om in plaatst van een wash van lichte roest hiervoor een poeder te gebruiken. Kijken wat het effect daar van is.

Ik heb een paar keer gehad dat ik een fout maakte bij het opbrengen van het 'vuil' op het chassis. Dat had te maken dat ik de airbrush te ver open had staan en er daardoor enorme dotten van verf op de wagen kwam. Dit kwam door mijn onervarenheid. Gelukkig heb ik een airbrush waar je de hendel vast kunt zetten, zodat je niet te ver naar achteren gaat en er daardoor te veel verf op het object komt.
Voordat ik verf op het object spuit, test ik het eerste uit op een vel papier. Dan kan ik nog bepalen of het meer of minder moet zijn.

Mocht je een fout maken dan kun je eigenlijk opnieuw beginnen. Met Airbrush Cleaner van Vallejo haal je de verf er zo weer af. Ik gebruik hiervoor wattenstaafjes. Het wordt bijna net zo schoon als je de wagen voor het eerst uit het doosje haalde.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hey Basjuh,

Mooi man wat jij ons laat zien, als jij eens tijd over hebt.................  :D

Wellicht is het een leuk idee om bovenstaande stappen te laten zien in een avondvullende film ;)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
@citaat Dank je wel Peter. Ik ga er geen filmpje van maken. Dat is mij iets te veel gedoe, het filmen en met de airbrush aan de gang zijn. Ik heb wel het vorige bericht aangepast en foto's toegevoegd.

Mocht je nog een filmpje willen bekijken waar deze kolenwagens een hoofdrol in vervullen, kan ik je deze aanraden ;)

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Na jaren van plannen, voorbereiden en bedenken ga ik binnenkort beginnen met de bouw van Die Sauerlandbahn. Het baanplan is beschreven in dit draadje. Om uit te leggen wat ik voor ogen heb, heb ik dit filmpje gemaakt.

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Prachtige presentatie van je baan Bas :thumbup: :thumbup:
Alleen het filmpje is al een genot om naar te kijken, aan de slag zou ik zeggen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman