Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

"Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III

Gestart door basjuh1981 zaterdag 11 augustus 2018, 20:12:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Gertjan H op vrijdag 12 januari 2024, 16:32:58goed kijken hoe jij de flex rail straks mooi parallel gebogen
Waarop die mooie parallel lopende gebogen flexrails liggen is niet zo belangrijk, dat heb ik dus maar even weggelaten. Belangrijk is dat die flexrails ook in bogen mooi parallel blijven lopen. Dat doe je het makkelijkst met afstandhouders. Die zijn te koop in diverse varianten en soorten en afmetingen. Met vaste afstand en met verstelbare afstand. Indien een vast afstand voor jou genoeg is zijn die makkelijk zelf te maken. Ik ben daarvoor uitgegaan van een stuk eiken profiel. Eiken omdat het niet werkt en zijn vorm uitstekend behoudt. Hierin maak je uitsparingen voor de railstaven met (liefst) een kapzaag. Belangrijk is dat de zaagsnede net zo breed is als het railprofiel (1mm dus). Even precies afmeten en secuur zagen en je bent al klaar.
Met twee of drie van deze afstandhouders kun je de rails exact parallel in iedere boog leggen. Om de zaak dan nog eenvoudiger te maken kun je er ook Krause klemmen bij zetten. Dan blijft de flexrails precies op zijn plaats liggen zonder weer weg te lopen.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
 @citaat Dat is ook een manier. Ik heb in Wintrack het sporenplan uitgeprint. Daar snij ik een deel van uit. Dat teken ik af op de groene XPS. Daarop leg ik de kurk.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Nog even terugkomend op het vloeiende verloop van jouw 'flex'deel. Hoe teken je dat zo mooi uit in wintrack (hoe bepaal je de boog/tegenboog) en hoe print jij dat uit. Ik heb alleen A4 of A3 mogelijkheden.
Ik denk er over om mijn erg statische rechte stuk (zie foto) ook in een wat flauwere boog te leggen. Vandaar ook mijn vraag over de breedte van de onderplaat.
Heb even een foto bijgevoegd van mijn situatie die ik mogelijk nog aan wil passen.

gr. Gertjan
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Ik houd het voor mijzelf simpel. In WinTrack kun je een aangepaste boog maken. Daar vul je de graden in en de radius. De graden houd ik op 15 of 30. Dat rekent lekker makkelijk. Dan is het alleen spelen met de radius tot je tevreden bent met de boog.

Vanuit WinTrack print ik het hele plan uit naar pdf-formaat. Kijk even bij de print opties of 1:1 aangevinkt staat. Uiteraard alleen de delen geselecteerd die nodig zijn. De pdf openen vaunit een pdf reader, Acrobat ofzo. Vanuit de printopties selecteer ik alleen de pagina's die nodig zijn. Die kun je of direct naar de printer sturen. Of ik print ze naar een nieuw pdf-bestand, zodat je dit bestand elders uit kan (laten) printen. Ze worden geprint op A4-formaat.

Na het printen leg ik de A4'tjes bij elkaar en plak ze met plakband aan elkaar. Eventueel het overbodige wit wegknippen. De rails snij ik vervolgens uit, zodat ik dit met een stift kan overnemen op de ondergrond. Dit geeft mij een referentie waar ik de kurkstroken kan plakken.

Bij vragen, gewoon vragen ;)
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
En we klussen weer vrolijk door.

Eerst de laag XPS, daarna het kurk voor het spoorbed.



En alles in de verf gezet.

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Zit nog te wachten tot de foto´s overgevlogen zijn. Zie tot nu alleen het bovenste streepje en eerlijk gezegd is het niet best wat ik zie. Geen vloeiende boog in de kurk. Hoe kan dat Bas?
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Dat verdwijnt wel als er geballast is. Daar maak ik mij niet druk om.

Aangezien een deel van het traject op een uitneembaar stuk is geplaatst. Heb ik hiervoor wat voorbereidend werk gedaan. Van de Peco flexrail heb ik eerst de bielzen losgeknipt. Daarna kun je ze er eenvoudig uitdrukken. En daarna van deze module overgangen er onder geschoven en gesoldeerd.

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
ben je de pukkels niet vergeten ;)

mvg,
Michel
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Die komen later. Dan schuif ik ze onder/tussen de biels door  :)

Op de gesoldeerde plaatjes kan ik ze vastlijmen met secondelijm. Heeft Iemand een idee of secondelijm (Bison - kleine tube) stroom geleidt?
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: basjuh1981 op woensdag 17 januari 2024, 17:20:13Iemand een idee of secondelijm (Bison - kleine tube) stroom geleidt?
Dat doet het niet!
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Mooi! :)
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
De afgelopen week druk bezig geweest met het leggen van de puko's en de rails. Ook een beetje testrijden. Plaatje(s) zal/zullen volgen.

Na al het bouwen even tijd voor wat anders. Een lok verweren. De werkwijze is hetzelfde als de BR 95, alleen nu met wat roest.



Later wat washjes er op en kolen in de tender.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
De BR 05 was een bijzondere locomotief. Ik heb het idee dat het personeel er tot het laatst vrij goed voor gezorgd heeft.
In de laatste jaren van de stoomtijd werd op de wasbeurten zwaar bezuinigd maar eerder werd er nog wel goed gepoetst. Volgens mij zijn de paar locs van deze serie vrij vroeg uit dienst gehaald. Uit die tijd zijn er plaatjes van zwaar aangekoekte en verroeste machines, maar toen stonden al koud.
Ze kwamen ook niet al te best uit de oorlog maar zijn daarna wel goed opgeknapt en onderhouden.
Kortom, ik vraag het mij af hoeveel je de loc op haar donder moet geven. Al vind ik het wel fraai.

Groet,

Peter
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
In het tijdframe wat ik voor ogen heb zijn de drie loks van BR 05 al uit dienst gehaald. Dus enige vrijheid gun ik mijzelf wel.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Het project BR 05 is klaar. Lekker met washes in de weer geweest om dit resultaat te krijgen.





















Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Mooi gedaan, en niet té sterk verweerd :thumbup: .
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Het weatheren is goed gelukt  :thumbup: . Het is niet té en dat is een hele prestatie want als ik naar mezelf kijk is de veroudering vaak te heftig.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Dan moet je corrigeren. Dat heb ik hier ook gedaan op de tender (zie foto 1). Ik had daar veel meer roest dan ik in eerste instantie voor ogen had. Ik had gehoopt dat de laag Track Wash (na drie kwartier afnemen met MiG Thinner for Washes) het wat zou verhelpen. Maar dat was niet het geval. Ik heb toen met twee kleuren zwart (uit de set Black Rubber Shades & CO van LifeColor) de roest gedempt.

En de laag NATO Cameo Wash (verdunt met MiG Thinner for Washes 1:2) daarna helpt het ook om het wat te dempen.

Kijk maar naar het verschil tussen deze serie foto's en de foto van zaterdag. Met name de roestaanslag is minder prominent aanwezig.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Ja ik zie het. Al was ik er vanuit gegaan dat dat je werkwijze was. Dus roest aanbrengen en daarna een wash om het effect minder heftig te maken.
Maar al met al is het je toch gelukt en heb je een mooie stomer rijden  :D
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Silco_88 op woensdag 31 januari 2024, 16:44:05Dus roest aanbrengen en daarna een wash om het effect minder heftig te maken.
Of als het echt teveel is met verf er over.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Je moet het maar durven, hij is erg mooi geworden Bas  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Het is een kwestie van doen ;)
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Trouwens, de BR 05 kan ook op een Nederlandse baan rijden. In de jaren '50 kwam deze lok nog wel eens in Arnhem:



Der Fotograf vermerkte bei diesem Bild der 05 003 im niederländischen Bahnhof Arnhem (Arnheim) den D 13, der aber eigentlich eine Kölner 01-Leistung war. Möglicherweise handelt es sich hier tatsächlich um die Ankunft des britischen Urlauberzuges Dm 80662. (16.05.1952)



05 001 (Bw Hamm) durchfährt mit dem britischen Urlauberzug Dm 80662 in Richtung Arnheim den Bahnhof Elten (bei Emmerich), der damals noch auf niederländischem Hoheitsgebiet lag. (18.08.1951)

En deze vond ik ook wel aardig:



Kopfteil der 05 003 im Fotografieranstrich nach dem Umbau von Kohlenstaubfeuerung in die Regelbauform. (1944)



05 003 im Fotografieranstrich nach dem Umbau in Regelbauform im Werk der BLW Henningsdorf.



Obwohl Schnellzuglokomotiven vor Kriegsende keine Rolle mehr im Zugförderungsdienst spielten, wurde 05 003 bei Borsig in Hennigsdorf/Kr Osthavelland 1944 in Regelausführung umgebaut und mit einem Tarnanstrich versehen.



05 003 in Tarnanstrich und mit Panzerplatten versehen zum Schutz vor Tieffliegerbeschuss in Henningsdorf (Kr Osthavelland). Die Lok wurde am 15. Februar 1945 dem Bw Hamburg-Altona zugeteilt und legte dort bis zum 1. März 1945 nur noch 503 km zurück. (14.02.1945)

Nog eentje in kleur. Dan is mijn impressie niet zo ver bezijden de waarheid :D



Die ehemalige Weltrekordlok 05 002 vor ihrer Stammleistung des F 1 "Hanseat" nach Hamburg-Altona im Bahnhof Hamm (Westf). (18.05.1956)

Of toch glanzend zoals in oktober '50?



Neubeginn für 05 003 im Oktober 1950 bei Krauss-Maffei in München. Im amtlichen Bestand vom 29. April 1947 führte man alle drei Loks der Baureihe 05 als Splittergattung und entschied, sie mangels Möglichkeiten für einen schnellen Fernverkehr am 26. April 1948 aus den Bestandslisten zu streichen. Auf Betreiben von Abteilungspräsident Witte wurden sie wieder in den Unterhaltungsbestand aufgenommen und bei Krauss-Maffei aufgearbeitet. 05 003 weilte vom 11. April bis 24. Oktober 1950 in München und zeigt sich hier am Tag der Fertigstellung im Werkshof. Ob sich diese Maßnahme wirklich gelohnt hat, ist umstritten: 05 003 stellte man bereits am 9. September 1957 betriebsfähig ab und am 24.10.1957 auf z. Sie kam auf eine Gesamtaufleistung von nicht einmal 800.000 km. Alle drei Loks wurden am 16. Juni 1958 ausgemustert - die V 200 hatte ihre Nachfolge in Hamm angetreten. (24.10.1950)

De foto's komen van Eisenbahn Stiftung.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Zeer subtiel geweathered Bas 👌
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Laten we eens beginnen met een line-up van verweerde stoomloks. Het zijn de BR 05, BR 95 en BR 58:



Ook nog een PWG verweerd. Het origineel (van Märklin):



Dit is wat ik er van gemaakt heb:











De werkwijze voor de carrosserie is vrij eenvoudig:

  • Eerste laag met NATO Green van Tamiya;
  • Opschriften verfvrij maken;
  • Wederom een laag met NATO Green, lichter gemaakt met een drup Flat Yellow (ook Tamiya). Deze keer alleen de oppervlakken tussen de stutten;
  • Insmeren met Paneliner Brown and Green van AK;
  • Tussen de stutten schoonmaken met White Spirit.

En als je dan toch bezig bent. Ik vond het dak van het Hechtrijtuig iets te licht.

Zoals het was:


Ik heb er nog een laagje Wash for Grey Decks van AK overgesmeerd. Later nog afgenomen met Thinner for Wash van MiG. Met het resultaat dat het contrast minder is:





En omdat ik het niet kan laten, nog een foto van de BR 05 met het Hechtrijtuig op weg naar...

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Die Pwg is echt mooi geworden. Subliem met die accenten.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Het wordt nog eens wat zo ;)
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Alvast een voorproefje van wat er komen gaat:



Er mag geraden worden om welke lok het gaat O:-D
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
In ieder geval een elok en tweekleurig, Bayerisch? dan zou het een EP 3/6" (EP 4) kunnen zijn. Bedrijfsnummers:   20121–20124;
E36 21–E36 24   
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 08 februari 2024, 07:57:34In ieder geval een elok en tweekleurig, Bayerisch?
E-lok ja, Bayerisch nee. Ik zou zeggen Baden-Württemberg.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Dan kan het alleen een Bädische E61 zijn. Maar daar zijn amper foto's van te vinden en zeker niet in tweekleuren kleed.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Wat je hier ziet is slechts het middendeel van de opbouw.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Google zegt dat het een tram is of een N-spoor loc.
Google heeft misschien verstand van bits en bytes, maar zeker niet van treintjes heb ik al door.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
:arrow: E94 (?).
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Bijna.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
@citaat
Hans ik denk z'n kleinere broer de E93.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Oudere broer ;)
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Het is dus het middenstuk van een E93. Als je de foto vergroot had, had je onder het afplaktape het nummer kunnen zien. De eer is voor Dirk59  :thumbup:  :thumbup:

Ik heb hier een Dark Wash van MIG op het dak gespoten.



Daarna met Thinner for Washes (ook MIG) de wash wat bij elkaar geveegd.



Vervolgens een laag Warm Dark Shade van LifeColor op het dak gespoten.



En de pantografen mogen niet ontbreken. De wash en verf zijn nog verzegeld met matte, blanke lak. Het dak is daarmee klaar.



Dan verder met de behuizing. Ik heb eerst een basislaag gespoten met Tamiya verf (Olive Green XF-58 en Flat Yellow XF-3). En vervolgens op de grote vlakken een verweerde kleur gebruikt (Olive Green XF-58, Flat Yellow XF-3 en J.A. Grey XF-14). Vergelijkbaar met de methode van de PWG hierboven.



Met Wash for Green Vehicles (AK-045) de klinknagels benadrukt. Ik verminder het met Thinner for Washes.



Vervolgens de roosters nog benadrukt met Paneliner Brown and Green (AK-2071). Ook hier weer verminderd met Thinner for Washes.

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hoi Spuitgast, jij hebt zo langzamerhand een aardige collectie verf, poeders en aanverwante artikelen  :)
Lekker bezig Bas  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Gewoon schitterend hoe jij dit voorelkaar krijgt :thumbup: :thumbup:. Niks overdreven, gewoon een erg mooie weergave van een veel gebruikte loc. Petje af voor deze kunstenaar.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hallo Bas,

Dit is gewoon geweldig mooi! :favorite:  Ooit, in de verre toekomst hoop ook eens met verouderen bezig te gaan maar dat durf ik nu nog niet aan.

Ga vooral verder met mooie voorbeelden of misschien een "how to" cursusje..... B)

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Citaat van: Narwal op zaterdag 10 februari 2024, 10:54:04Ooit, in de verre toekomst hoop ook eens met verouderen bezig te gaan maar dat durf ik nu nog niet aan.

Ga vooral verder met mooie voorbeelden of misschien een "how to" cursusje..... B)
Het meeste haal ik uit een boekje. Of via YouTube. En ik heb het vaker geschreven: pak een oude wagon. Ga daar mee aan de slag. Die lok van € 400,- zou ik nog even links laten liggen :)

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 10 februari 2024, 07:49:39jij hebt zo langzamerhand een aardige collectie verf, poeders en aanverwante artikelen  :)
Dat klopt wel aardig. Maar dat is ook niet op een dag aangeschaft ;)

Citaat van: Dirk59 op zaterdag 10 februari 2024, 08:53:41Niks overdreven, gewoon een erg mooie weergave van een veel gebruikte loc.
Gelukkig zijn er voorbeeldfoto's te vinden in kleur. Dat geeft al een aardig beeld.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Ik heb vandaag de BR E 93 afgemaakt. Ik kwam nog een foto tegen van een paar jaar geleden. Nog maagdelijk schoon.



En dit is het eindresultaat geworden. Geniet van de foto's. Ik heb er deze keer extra veel geschoten.

































Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Dag Bas.

Inspirerende foto's, dank voor het plaatsen  :thumbup:
Het zal voor velen best een grote stap zijn om het materieel zodanig te vervuilen :eek:
Maar eenmaal de stap gewaagd met bevredigend resultaat, dan lijkt mij dit zelfs verslavend :cool:

Groeten,

Erik.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Een zeer goed resultaat Bas 👍🏻. Alsof hij al jaren in gebruik is geweest, als naar het voorbeeld in de 'grote wereld'.
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Dank voor de complimenten mannen. De werkvoorraad qua loks loopt een beetje op z'n einde. Ik heb alleen nog een BR 18.5 en de BR E 10.12 die nog gedaan "moeten" worden. Ik laat het voor nu even rusten, al zal ik nog wel wat wagons onderhanden nemen als ik daar inspiratie toe heb.

Er moet immers ook weer aan de baan gewerkt worden :D

Enkele foto's (van Eisenbahn Stiftung) die ik gebruikt het ter inspiratie.


193 018-9 und eine unerkannt gebliebene 150 vor einem Nahgüterzug in Reutlingen Hbf. (22.03.1978)


Bei Nürtingen ist 193 003 unterwegs und fährt nun bis Bempflingen aus dem Neckartal heraus, um Metzingen und Reutlingen zu erreichen. (30.09.1978)


193 002 vom Bw Kornwestheim wartet mit Ng 64278 aus Ausfahrt im Bahnhof Geislingen. (19.09.1981)


Die beim Bw Kornwestheim stationierte 193 008 wartet im Bahnhof Geislingen auf den nächsten Schubeinsatz. Die Lok wurde am 04.12.1937 beim Bw Ulm in Dienst gestellt und am 31.05.1984 beim Bw Kornwestheim ausgemustert. (29.03.1979)


Mit nur 18 Exemplaren und einem eng begrenzten Einsatzgebiet in Süddeutschland stand die Baureihe E 93 (193) stets im Schatten ihrer jüngeren Schwester E 94 (194). In ihrer Heimat Kornwestheim, wo sich sämtliche 193er während der Bundesbahnzeit versammelten, präsentiert sich 193 006. (22.05.1973


Die Loks der Baureihe 193, die im Schiebedienst in Geislingen eingesetzt waren, erhielten eine vom bergseitigen Führerstand aus zu bedienende Überwurfkupplung, worüber der Triebfahrzeugführer die Schiebelok während der Fahrt vom nachzuschiebenden Zug entkuppeln konnte. Diese Einrichtung ist bei 193 004, die hier vor 194 046 im Bahnhof Geislingen steht, gut zu erkennen. (07.09.1978)


E 93 05 hat mit ihrem Güterzug soeben die Geislinger Steige hinter sich gebracht und nimmt im Bahnhof Amstetten (Württ) wieder Fahrt auf. (26.07.1955)
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Hi Bas,

Prachtig gedaan dat weatheren.
Ook de foto's zijn mooi.

groet
Harald
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Dag Bas,

Een mooi resultaat!
Mag je trots op zijn.

Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Vooral die laatste serie foto's, werkelijk fantastisch gelukt en niet van echt te onderscheiden >:-D !
Re: "Die Sauerlandbahn" - Tijdperk III
Ziet er heel goed uit Bas!